FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 4 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 319

Aihe: Ruska - Pyöräily Suomen halki 15.9.2017- (Hanko-Koli-Syöte-Saariselkä-Kirkenes)

  1. #91
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Millaiseksi muuten mahtaa muodostua valoisassa ja pilkkopimeässä ajettujen kilometrien/tuntien suhde? Riippuu tietysti siitä millaisella tavoitteella ja millä taktiikalla ajaja on päättänyt edetä, mutta ajatellaan nyt esimerkiksi vähän kaltaistani ajajaa joka pyrkii vain pääsemään maaliin aikarajan puitteissa.
    Hangossa 15.9 päivänpituus 12:53 http://www.moisio.fi/taivas/?paikka=...5&mn=9&yr=2017
    Näätämö 22.9 päivänpituus 12:22 http://www.moisio.fi/taivas/?paikka=...017&laajuus=on

    Eli ajoaikaa päivittäin n12.5 tuntia. 1800 / 8*12.5 = 18km/h keskinopeus riittää valoisan ajan suoritukseen.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  2. #92
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    656
    Pimeässä ajamisessa on oma viehätyksensä. Jos olisin osallistumassa, ajaisin varmaan Kolille asti (~700km) ilman kunnollista nukkumistaukoa, nuokkuen 24h juottoloissa. Kolin jälkeen 24h ja 6-24 asematkin loppuvat niin pitää tyytyä öisin nukkumaan tai kuskaamaan enemmän eväitä.
    --
    Hiljaa hyvä tulee.

  3. #93
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hebe Katso viesti
    Pimeässä ajamisessa on oma viehätyksensä. Jos olisin osallistumassa, ajaisin varmaan Kolille asti (~700km) ilman kunnollista nukkumistaukoa, nuokkuen 24h juottoloissa. Kolin jälkeen 24h ja 6-24 asematkin loppuvat niin pitää tyytyä öisin nukkumaan tai kuskaamaan enemmän eväitä.
    Jos haluaa ajaa pimeässä niin pitää ajaa kovempaa. Pimeitä tunteja on vähemmän ko ajankohtana.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  4. #94
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Niin ei kai tuohon aikaan ole sen pimeämpää kuin TCR:ssä.

  5. #95
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    On siinä tietysti jonkinlaista eksotiikkaa ajaa tyhjässä maisemassa päiväkausia, jos omasta keittiön ikkunasta normaalisti näkyy viisi kirkontornia tms... siltikin peukutan tapahtumaa, mutten koske siihen tikullakaan.
    rjrm sullahan on se bob-yakin. Voisit pakata mukaan koko omaisuutesi tai ottaa reissu hyötynäkökulmasta ja ottaa matkalta mukaan vuoden hillat.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  6. #96
    Liittynyt
    04/2014
    Viestit
    137
    Tavallaanhan tuohon saisi mielenkiintoisen todellisuusvääristymän, ainakin ulkomaisille osallistujille, kun ajettaisiin juhannuksena, eikä luonnollista pimeetä lepoaikaa tulisi ollenkaan. Helpompi valvoa pitkään, tai toisaalta outoa rytmittää ajoa kun pimeä ei tule. Sopis mulle ehkä paremmin kalenteriinkin 😎

  7. #97
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Tää kuulostais kyllä upeelta reissulta mutta jäänee kyllä väliin. Ainakaan en kevään aikana pysty moista päättämään vaan pitää katsella ainakin heinäkuun lopulle loukkaantumis- ja pyöräkuntotilannetta riskialttiimpien joukkuelajien takia. Yksin ei myöskään innosta sateisessa erämaassa porhaltaa mutta jossain porukassa tätä voisi miettiä jos saisi suunniteltua homman niin ettei tarvitse telttoja raahata mukana kun ei viitti ostella kevyitä majoitusvälineitä (ainakaan vielä pelkästään tätä varten ).
    Pitää koittaa jotain hieman kevyempää ryhmä-brevettiä kesällä ja kattoa voisiko joskus tällaiseenkin lähteä. Keskitytään nyt seuraamaan tätä sivusta niin suunnittelun kuin itse tapahtuman osalta

  8. #98
    ^Siis porukallaha tuota ei saa jäpertää.

    Miten tiukasti toisten osallistujien auttamiskielto on tarkoitus tulkita. Saako esim. ajaa kimpassa tai majoittua saman kuusen alle jne. ?

  9. #99
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    ^Pareittain sai kaiketi ainakin ajaa ja ryhmästäkin mkpää kommentoi 11.2 hieman epämääräisesti: "Soolo ja pari kategoriat, mahdollisesti myös ryhmät".
    En tiedä onko tähän tullut jotain lopullista päätöstä.
    Kiinnostaisi kanssa kuulla nuo auttamiskieltosäännöt. Eli voiko sopia että mennään seuraavaks Joensuuhun tiettyyn hotelliin ja sit ajellaan sinne omia menojamme? Saako ajella 50m päässä toisistaan niin ettei peesiapua tule?

  10. #100
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    241
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis Katso viesti
    Eli voiko sopia että mennään seuraavaks Joensuuhun tiettyyn hotelliin ja sit ajellaan sinne omia menojamme? Saako ajella 50m päässä toisistaan niin ettei peesiapua tule?
    Jos tuollaisia sopimuksia tekee, niin eikö ole sitten jo sama vaikka ajaisi siinä parikategoriassa? Toivottavasti jollain keinolla (gps) kaikenlaiset junat saadaan eliminoitua sooloajajilta. Tosin Suomessa tuo lienee aivan turha toive.
    www.club15k.com/SR

  11. #101
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Ainakin TCR dokkarissa melons, trucks & angry dogs (ihan hauska muuten, löytyy Youtubesta) kaverit polkee päivät erikseen mutta ovat samoissa paikoissa tauolla ja yötä. En tosin muista olivatko jossain pari sarjassa tai onko siellä edes sellaista.

  12. #102
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.690
    Jos lähtisin ajamaan, niin yrittäisin ajaa noin 12h/300 km per päivä. Joka ilta hotelliin, saunaan ja syömään. Kunnon unien jälkeen aamulla matkaan. Minimivarusteet mukaan. En ole katsonut osuisiko matkalle sopivasti hotelleja.

  13. #103
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Pitäisi selvästi lukea nuo tapahtumaohjeet kaikille ääneen iltasatuna. Moneen kysymykseen on jo vastaus infosivulla.

  14. #104
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.690
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Moneen kysymykseen on jo vastaus infosivulla.
    Ketjun ensimmäisessä viestissä oleva linkki vie sivulle, jossa on vain tapahtuman ajankohta. Tietoja-lehteä klikkaamalla tulee Facebookin sisäänkirjautumisruutu. Jostakin myöhemmästä viestistä löytyy linkki randonneurs.fi-sivujen infoon.

    (Facebookia käyttää Euroopassa noin 40% väestöstä.)

  15. #105
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Myös tässä ketjussa ja randonneurs.fi etusivulla sama info. (itse asiassa kaikilla sivuilla )

  16. #106
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    241
    Onko fillareiden takaisinkuljetus Kirkkoniemestä työn alla vai missä vaiheessa ja kenen toimesta tuota aloitetaan selvittää? Itselläni tuskin riittää mielenkiintoa polkea takaisin esim. Inariin saadakseni fillarini linja-auton kyytiin. Tämä lisäksi vaatisi ainakin vuorokauden lisää anottavaan työvapaa -anomukseen, jollaisen mahdollisimman pian laittaisin eteenpäin.
    www.club15k.com/SR

  17. #107
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Pitäisi selvästi lukea nuo tapahtumaohjeet kaikille ääneen iltasatuna. Moneen kysymykseen on jo vastaus infosivulla.
    Anteeksi. En löytänyt täältä mainintaa solo/pari/ryhmä-asiaan: http://www.randonneurs.fi/ruska-ride...and-info-page/
    Huomasin että facebookissa oli maininta solo ja pari kategorioista. Koska randonneursista en sitä löytänyt niin jotenkin ajattelin että kenties sitä ei ole vielä loppuun päätetty kun vielä löysin tuon kommenttisi 11.2 jossa se oli vielä auki.
    Nämä kuviot eivät ole mulle tuttuja ennestään vaikka hieman transamericaa viime vuonna seurasin. Olen lukenut tämän threadin läpi menneinä päivinä samoin kuin kaikki randonneurs.fi sivuston alasivut mutta voi olla että joku kohta ei ole vielä muistin sopukoissa.

    Haluaisin ihan vilpittömästi siis tietää minkälaisella reseptillä tänne saa matkaan lähteä. Tarkoitukseni ei ole rikkoa sääntöjä. Esim jos on 3-5 kaverusta niin voimmeko sopia samat majapaikat? Ymmärrän että peesihyötyä ei saa käyttää mutta olisiko tuossa jotain muuta joka rikkoo tämän tapahtuman ajatusta. Jokaisen pitäisi suunnitella reitti ja navigoida itse? Ymmärrän että joidenkin mielestä ainoa oikea tapa on ajaa tämä yksin näkemättä ketään ja maksimoida kurjuuttaa sillä(kin) tapaa Jos sosialisoituminen muiden ajajien kanssa majapaikkojen muodossa on kielletty ja tarkoitus on ajaa yksin erämaassa ja etsiä itseäni pimeinä iltoina niin jään suosilla pois. Pari kategoria olisi toki sittenkin mahdollinen mutta jos on kolme kaverusta niin sekään ei osu enää sääntöjen piiriin.

    Edit: Vaikka moneen kysymykseen on jo vastaus info-sivulla niin en itse ainakaan mistään ohjeista saa vastausta tuohon majoitusten ja taukopaikkojen sopimiskysymykseen.

  18. #108
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis Katso viesti
    ^Pareittain sai kaiketi ainakin ajaa ja ryhmästäkin mkpää kommentoi 11.2 hieman epämääräisesti: "Soolo ja pari kategoriat, mahdollisesti myös ryhmät".
    En tiedä onko tähän tullut jotain lopullista päätöstä.
    Kiinnostaisi kanssa kuulla nuo auttamiskieltosäännöt. Eli voiko sopia että mennään seuraavaks Joensuuhun tiettyyn hotelliin ja sit ajellaan sinne omia menojamme? Saako ajella 50m päässä toisistaan niin ettei peesiapua tule?
    Todennäköisesti kategorioita tulee olemaan vain soolo ja parit. Pitää vielä miettiä vaihtoehtoja.

    Päivittelin vähän tuota infoa tämän osalta. Kaikkien mahdollisten tapausten luetteleminen on vähän työlästä. Toisaalta keskustelu muiden ajajien kanssa on sallittua, mutta ei saa antaa toisille (tai vastaanottaa toisilta) mitään tietoa mikä vaikuttaisi ajamiseen. Eli esimerkiksi mainitut yöpymisten tai taukojen sopimiset on toisaalta kielletty, mutta toisaalta ne osuvat etenkin maalia lähestyttäessä todennäköisesti suunnilleen samoihin aikoihin samoihin paikkoihin. Esimerkiksi 50 m päässä toisista voi ajella, vaikka vierekkäin ja jutella miten matka sujuu, mutta pitkittyneesti ei saa ajaa yhdessä. Jos joku numero kaivataan niin vaikka varttin saa ajaa samaa tahtia. Jos näitä vartteja alkaa ilmetä parin tunnin välein niin on syytä epäillä avustamista.

    Reitti pitää suunnitella itse.

    Suomen halki pyöräileminen ei sellaisenaan ole kovin ihmeellistä, mutta kiinnostavaa on se miten jokainen sen käytännössä toteuttaa. Se ei välttämättä ole helppoa ja tässä otetaan mittaa siitä miten itse päätät vastata erilaisiin vastassa oleviin tilanteisiin.

    Trucks, dogs and angry dogs sisälsi lukuisia muitakin kiellettyjä asioita kuin yhdessä yöpymisen, mutta parissa ensimmäisessä Transcontinentalissa niihin ei juuri puututtu. Nyt säännöt ovat yksiselitteisemmät. Suomessa järjestettävistä tapahtumista lähimpänä on varmaankin Rovaniemi 300. Sen säännöt ulkopuolisen avun suhteen tosin ovat vielä tiukemmat.

  19. #109
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    ^ Kiitokset tarkennuksista. Tosiaan solo-kategoriassa tätä ei pysty viemään läpi minulle mielenkiintoisella reseptillä. Ymmärrän kyllä että on se oma porukkansa jotka haluaa yksin taivaltaa Pitää vielä tuota pari-kategoriaa miettiä.
    Resepti itsellä olisi jotakuinkin plr:n mainitsema eli 10-14h satulassa ja siisti sisäyöpyminen jotta ei makuupusseja jne. tarvitse kuljettaa. Ehkä alussa saattaisi miettiä jotain tiiviimpää ajoa Kolille asti nuokkuen huoltoasemilla mutta sitten pitää pystyä jo nauttiin maisemistakin eikä vain väsymyksestä

  20. #110
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    126
    Vasta hiljattain pitkänmatkanajoista innostuneena suuri hatunnosto kaikille, jotka tähän mukaan lähtee. Toivottavasti tapahtumasta tulee perinne ja pääsee joskus tulevaisuudessa myös itse mukaan.

  21. #111
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Trondheim
    Viestit
    600
    Ei hemmetti. 24h tuntia sitten en edes ollut miettinyt mitään tämmöistä rupeamaa, ainakaan täksi vuodeksi, mutta sitten huomasin tämän ketjun, ja nyt on mietittynä alustava reittisuunnitelma, lista tarvittavista hankinnoista, ja katsottu miten matkustukset saisi järjestettyä.

    Olisi vaan pitänyt jatkaa foorumitaukoa.


  22. #112
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Mahtavaa. :-)

  23. #113
    Kysymys; Todetaanko kontrolleilla käynti GPS jäljestä, vai ovatko kontrollit peräti miehitettyjä?

    Toinenkin tyhmä kysymys tuli mieleen, kun luin käännepisteen olevan vaikkapa "on top of Ukko-Koli." Pitääkö kävellä maisemia ihailemaan korkeimmalle kohdalle, vai riittääkö kääntyminen tien päässä, eli suunnilleen hotellin pihassa?

    Reissu kiinnostaa ja viiva on kartassa piirrettynä koko matkalle, sekä yöpymispaikkoja katsottuna. Mutta!. Mahdollisuus sille, että minulla hanskat tippuisivat viimeistään Rovaniemellä tai ehkä jo Lahdessa on kyllä todella suuri.

    Paluumatka tuolta periferiasta on oma riesansa. Kimppabussi alkumatkalle, vaikkapa Rovaniemelle saakka, varaus vahvistetaan ja maksetaan etukäteen? Jos keskeytät, et saa rahoja takaisin.

  24. #114
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    58
    ^ Mistään mitään tietämättä veikkaisin "on top of Ukko-Koli"n tarkoittavan siellä ylhäällä olevaa hotellia josta saanee jonninmoisen leiman .

  25. #115
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    ^Vaikka kontrolli olisi siinä hotellilla ylhäällä niin olishan se aika megatyhmää käydä siinä jos ei sit kävelisi sitä paria sataa metriä sinne näköalapaikalle ihastelemaan maisemia edes parin minuutin ajaksi. Toisaalta jos joku samalla kääntää sun pyörän siitä mukaansa niin voishan se *ituttaa. Varsinkin ulkomaalaisille varmaan olis maisemissa ihmeteltävää ehkäpä. Olishan se erilaista maisemaa mitä joku Stelvio tai Ventoux mihin ne ulkomaanpellet varmaan ovat tottuneet.

  26. #116
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Trondheim
    Viestit
    600
    Täältäkin yksi kysymys: sivuilla lukee että

    You may at your own expense and arrangements send luggage by mail to finish. I’ll update the information when I’m aware of best practises.
    Onkohan tästä vielä mitään lisätietoa? Joutuisin kuitenkin lentämään Helsinkiin ja Kirkenesistä pois, eli pyörälaukku pitäisi siirtyä tavalla tai toisella lähdöstä maaliin.


  27. #117
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Kontrollien miehitys ei ole vielä selvillä. Toivottavasti sellainen järjestyy. Laitan mahdollisesti vapaaehtoishaun samalla, kun (lopulta) saan kiinnostuneiden osallistujien listan auki.

    Paikka johon tavarat lähetetään on myös vielä auki. Siinäkin kollektiivinen kuljetus olisi toki edullisin vaihtoehto. Laitoin kyselyä hotelliin Kirkenesiin voivatko he auttaa asiassa. Suurin haaste on sellaiset, etenkin ulkomaiset, ajajat, jotka joutuvat keskeyttämään, jonka seurauksena bag dropit jäisivät maaliin.

    Ymmärtääkseni polku Ukko-Kolin huipulle on pääasiassa ajettavissa https://www.google.com/maps/@63.0939...8i6656!5m1!1e4

    Jos ilmoittautuneita on tarpeeksi niin kimppabussi Rovaniemelle järjestyy varmasti. Siellä on useampiakin tarjoajia, joille saadaan pyörät kyytiin.

  28. #118
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    4.139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Ymmärtääkseni polku Ukko-Kolin huipulle on pääasiassa ajettavissa https://www.google.com/maps/@63.0939...8i6656!5m1!1e4
    Asia ei kuulu minulle tipan vertaa, mutta luulisin, että Ukko-Kolin huiputtaminen fillarilla on juuri niitä temppuja, joilla saa takuuvarmasti hankittua huonoa mainetta pyöräilijöille.

  29. #119
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Liitiä Katso viesti
    Asia ei kuulu minulle tipan vertaa, mutta luulisin, että Ukko-Kolin huiputtaminen fillarilla on juuri niitä temppuja, joilla saa takuuvarmasti hankittua huonoa mainetta pyöräilijöille.
    Polku on liian kapea?

  30. #120
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    4.139
    Sitäkin - sekä ihan terveen järjen perusteella. Tuolla polullahan ramppaa käveleviä turisteja läjäpäin. Sitä paitsi Kolin kansallispuiston järjestyssäännössä lukee, että pyöräily on sallittu "teitä pitkin maastossa olevan ohjeistuksen perusteella".

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •