Oman fättiksen FatBoardit https://www.bikeshop.fi/SKS-Fatboard...uppa/pSK11363/ ja kohtuu freessinä pitää pökät vaikka mutalammikon kautta kurvaa.
Oman fättiksen FatBoardit https://www.bikeshop.fi/SKS-Fatboard...uppa/pSK11363/ ja kohtuu freessinä pitää pökät vaikka mutalammikon kautta kurvaa.
Tuntuu että lähes puolet fättäreissä on matta-pinta rungoilla, vai onko näin?
https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!
SKS fatbike lokarit verkkokaupasta 39.90€, ei kannata paljoo ulkoa tilata.:
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...lokasuojasetti
Just olin tulossa tänne samaa kertomaan. Tänään tuli kun toissapäivänä tilasin, ja laatu on hyvää SKS-tasoa (tai en minä tiedä mitä niiden laadusta yleisesti ollaan mieltä, mutta nyt kaksien eri lokasuojien, yhden pumpun ja jonkin satunnaisen roinan perusteella olen tyytyväinen, ja made in Germany herättää myönteisiä mielikuvia).
First Gear -merkkisiin verrattuna nämä tuntuvat oikeilta lokasuojilta ja myös näyttävät paremmilta. Ei sillä, hämmästyttävän hyvät nuo Prisman lirpakkeetkin on olleet (suojasivat hyvin, kiinnitys oli laadukas ja mikään ei hajonnut vaikka parinkymmenen pakkasillakin pari kertaa ähräsin niitä paikoilleen).
Kärkkäisellä samat SKS:n lokarit 59 e.
Kiitoksia alkuperäiselle vinkkaajalle näiden mainitsemisesta.
Bugisella softalla lähetetty
Täällä Miamissa Cycle World:ssä 49,90$. Kannattaa suosia kotimaista.
Ja taas kysymys. Kummat kehät Roval Fatboy SL vai Bontrager Jackalope? 26" koossa toki.
http://alteregosports.com/product/ro...t-226025-1.htm
vs
https://www.trekbikes.com/us/en_US/e...wheel/p/12515/
Oletko ostamassa pelkkiä kehiä vai kiekkoja? Jos kiekkoja niin osta suosiolla DtSwissin BR2250 setti niin saat ongelmattomat navat.
Teen yhdistelyä kahden pyörän välillä ja siksi nuo ovat vaihtoehtoina. Takanapa vaihtuu dt swissin big rideen, kummat tahansa päätänkin omaan pyörään laittaa.
Eli käytännössä minulla vaihtuu spessun fatboyhin 15x150mm keula (qr135:n tilalle) trek farleystä ja trekin mukana tulevat nuo Jackalopet. Pitää siis päättää, että vaihtaako etu- vai takanavan trekistä spessuun ja päinvastoin.
Tuli siirryttyä "mummopyöräilystä" läskipyöräilyyn ja sopivan ajoasennon etsintä on vielä työn alla. Näyttäisi siltä että tanko vaatii vähän korottamista, joten pyytäisin kokeneemmilta neuvoja. Mikä on ensisijainen tapa korottaa tankoa ja mitä eroa näillä käytännössä on: lisätä korotusrenkaita / hankkia riser-tanko / hankkia sellainen yläviistoon osoittava ohjainkannatin? Paljonkohan noilla renkailla yleensä pystyy tankoa korottamaan, kolme rinkulaa siinä näyttää olevan tehdasasetuksena? Jos hommaan riser-tangon niin onko ajotuntumaan vaikutusta matalammalla vs korkeammalla tangolla?
Back sweep sarvia kannattaa myös harkita.
On One OG, Answer 20/20, Jones H-Bar...
*Juha
Pyörä on varmasti oikean kokoinen sinulle? Jos on, niin lyhentämällä kannatinta saat ajoasennosta pystymmän, toki saman asian ajaa tangon nostaminen tai riser tangon hankkiminen. Tuollainen taakse taivutettu (esim answer 20/20) tanko on ainakin omalla kohdallani toiminut loistavasti oikean mittaisen kannattimen kanssa.
Periaatteessa on ihan sama vaikutus jyrkemmällä stemmillä kuin "raiseristongallakin". Stemmi on halvempi kuin kunnon kuitutanko. Mutta jos pyörässä on joku halpa ja jäykkä alutanko vakiona niin itse vaihtaisin tangon parempaan jos pelkkää korotusta tarvitaan.
Stemmin alle voi laittaa ne renkaat jotka mahdollisesti on sen päällä mutta ylimääräisiä renkaita ei alle yleensä paljoa voi laittaa koska stemmillä pitää olla kunnon otepinta ruotoputkesta.
Oliko muuten jotain Farleytä myyty 135/170mm Jackalope kiekoin kun sellaisia on olemassa? Ja oliko näissäkin Salsa/Formula navat?
Huomasin tuommosen takakiekon irtoavan uutena ainakin englannista aika halvalla ja alkoi aamusta kiinnostaan se tai koko pari Muklukkiin, että jotta siihenkin saisi aika luotettavan/helpon tubeleksen.
Eihän nuo varmaan keveimmät ole, mutta tykkään tuosta ettei teipillä peitellä kuin pinnojen reijät. Tulipa vaan mieleen, että oliko jossain Farley mallissa tuommonen pari vakiona ja kannattaakohan noita väijyä käytettyinä jos joku lähtee keventeleen tuostakin.
Kiitos kaikille vastanneille. Pyörä on kyllä sopivan kokoinen mutta matala ajoasento tuntuu hieman epämukavalta ja siksi tarviisin vähän korotusta. Mummopyöräilystä kun ei näköjään ihan heti taivuta täysiveriseksi maastohurjastelijaksiOlen nyt katellut uutta tankoa vaan sopivaa ei ole vielä löytynyt. Kuitutangoilla on sen verran hintaa että taidan toistaiseksi tyytyä alumiinitankoon. Kyllä tuota backsweeppiäkin saisi olla kohtuudella. Otan lisää suosituksia vastaan jos joku on tullut hankkineeksi hyvän (ja kohtuuhintaisen) riser-tangon.
https://www.bikester.fi/truvativ-hus...ta-320062.html 20mm tai 40mm. Siitä edullinen tanko testattavaksi.
Itelle laitoin ton 40mm ja nyt se on asennettuna niin alas ku saa. Nostoa oli liikaa.
On One OG ois edullinen taivutustanko mutta ei valitettavasti ole yhtään nostoa mutta varmaan sen kokeilen seuraavaksi.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
^Tuota voi havainnollistaa pitämällä kynää kummassakin kädessä. Samalla voi simuloida oteleveyden ja tangon etäisyyden vaikutusta kulmiin.
Linkkuun jos menee, niin tanko on liian sylissä.
Jonkin verran vaikuttaa kämmenen ote/nojausalue siihen, mille kohdalle paine asettuu. Nämä ovat kuskikohtaisia juttuja, joten neuvot pitää suhteuttaa omalle ergonomialle.
Itellä tuli ranteet kipeäksi kun oli käytössä suora 80cm jätti ankkuri. Sen jälkeen kun vaihdoin 78cm:n riseritankoon pienellä, oisko 9° kulmalla olevaan,ei ole ollut kipuja.
. . . Join the fat side of the force . . .
Aikanaan laitoin tuollaisen hcfreakin linkittämän tangon 40 mm:n nostolla White Fat 3Prohon. Otin suuremmalla nousulla kun mietin että stemmin palikoilla saa sitten vietyä tankoa alemmas tarvittaessa. Omalla kohdalla ei tarvinnut, hyvä tuli kerralla.
Kaikki S ja M -kokoisten Muklukkien kuskit huom! Toki saa muutkin kommentoida...
Tällä hetkellä 2014 vuosimallin Mukluk ja kolmas talvi takana. Ostovaiheessa arvoin S ja M -koon välillä ja päädyin lopulta S-kokoiseen, pituutta kuskilla 175cm ja jalan sisämitta 80cm.
Koossa ei ole mitään erityistä moitittavaa, nyt olen ajanut 80mm stemmillä ja 350mm satulatolppa on jo hieman yli sallittujen maksimirajojen. Haluaisin kuitenkin hieman herkkyyttä ohjaukseen ja pykälää leveämmän tangon nykyisen 700mm tilalle. Tilailinkin tätä talvea varten lääkkeeksi tähän ongelmaan 50mm stemmin sekä 730mm tangon. Ohjaukseen tuli toivottua herkkyyttä, mutta ohjaamosta tuli mielestäni liian lyhyt. Stemmiä pitäisi ehkä nostaa, mutta nyt jo pino speisereitä stemmin alla, joten en näe nostamista enää järkevänä.
Olenkin nyt alkanut miettiä, että olisiko sittenkin M-kokoinen runko avain onneen tämän asian suhteen? Toinen mikä tukee vaihtoa on se, että koen jotain erityistä vetovoimaa 2016 Muklukin mustaa runkoa kohtaan. Toivoisin vähän kommentteja, minkälaisilla kokoonpanoilla 175cm molemmin puolin olevat Salsa-kuskit ajelee.
Olen vahvasti kallistumassa rungon vaihtoon M-kokoon, johon sitten laitan 50mm stemmin ja toivottavasti saisin 350mm tolpan hieman syvemmälle runkoon. Nyt kaipaisin vielä mielipidettä, onko järkeä vai meneekö ihan turhaan koko vaihto? Alla vielä linkit molempien geometrioihin:
2014 Mukluk
2016 Mukluk
Itselläni on kaksi 2011 muklukkia koossa S ja miehellä mittaa 176/80. Stemmit mulla on molemmissa 50mm:set stongat on answer 20/20 ja toisessa on On-One OG 23asteen backsweepillä. En ole kokenut ohjaamoitani ahtaaksi. Eli suosittelisin kokoeilemaan esim. Mainitsemiani tankoja. Satulatolpat on molemmissa 400mm pitkät.
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Eli sitten voisi tilata uudemman Muklukin samassa koossa ja kokeilla siihen jotain uutta tankoa?Veikkaan, että ahtauden tunne saattaa tulla siitä, että kaikki muut pyörät ovat olleet 17,5" tai M-kokoa. Tällä hetkellä löytyy myös 29er maasturi, mikä M-kokoa, pitää varmaan verrata M-kokoisen Muklukin geometeriaa siihen. Nyt ajoasento on hyvä ja en sitä haluaisi muuttaa, kuitenkin haluaisin etupään käyttäymistä muuttaa hieman ja tuntuu, että 50mm stemmillä ajoasento muuttuu. Ei liity asiaan, mutta ajeleeko HC 170mm vai 175mm kammilla?
PS. Satuitko olemaan GoExpo -messuilla MCarbonin osastolla eilen?
@ S.S. Ajelen 175mm kammilla. Ja mitä toiseen kysymykseen tulee niin kyllä olin kiireapulaisena Mcarbonin osastolla.
Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Ajatuksia? Kokemuksia manitoun nykyisistä (ei läski)keuloista??
https://m.pinkbike.com/news/manitou-...ycle-show.html
Varmaan toistuva aihe, mutta pakko kysyä silti eli onko vapaarattaan kestoksi vaan hyväksyttävä tuo 3-6 kk vai onko jotain kestävää jo kehitetty?
Vuosien kokemus ja kaikki paukkuu tiuhaan ja jos innostuisi ajamaan oikein kevät rinnassa niin noitahan saisi korjata kokoajan.
Kirjanmerkit