HephaElectrobikeGiantGarmin
Näyttää tulokset 1 - 6 / 6

Aihe: Trek x-caliber 9 vs. Cube Acid

Trek x-caliber 9 vs. Cube Acid

Olen hankkimassa ensimmäistä maastopyörää lähinnä XC mielessä ja vaikuttaa siltä että tähän hommaan (ja omalle kukkarolle) sopisi kovaperäinen parhaiten. X-caliber 9 houkuttaa kaikkein eniten kaikilta muilta osin paitsi hinnaltaan, sillä edullisin sopivan kokoinen yksilö näyttää olevan aikalailla tasan 1000e budjetin ollessa ~800e.

Törmäsin nyt tällaiseen Cubeen https://www.bike-discount.de/en/buy/...8321/wg_id-801 ja kiinnostaisi tietää onko jotain syitä miksi en valitsisi tuota Cubea? Manitou on itselle tuntematon merkki haarukassa mikä vähän mietityttää.

Myös huomioita ensimmäisen maastopyörän hankinnassa otetaan vastaan. Taustalla on n. 5 vuotta katuajoa eli termejä ja osia ei tarvitse selittää kuitenkaan ihan lapsentasolla

Itse hommasin ko trekin viime keväänä. Osat meikäläiselle aivan riittävät.
    Helppo,tasapainoinen ja miellyttävä ajaa! Johtuneeko, että edellinen maasturi oli 26nen. Ja vaikka se oli täpäri, jäykkäperäinen 29 tuntuu kulkevan melkein vaivattomammin ainakin alustoilla mitä suosin; pahimmat rymistelyt kivikossa jätänkin väliin.

Tuskin mitään syytä... Kummatkin aikalailla samantyyppisiä peruspyöriä, aivan kelvollisia mutta hieman hajuttomia ja mauttomia. Manitoun keulat olivat pitkään poissa markkinoilta mutta tuskin oille Perus RS:n keuloille häviää, huolto ja varaosat onkin sitten eri juttu...
    Trek on varmaan testattavissa joten valinta voi olla helpompaa kun ensipyörästä kyse...

Minusta Cubet ovat hirmuisen lyhyitä pyöriä, ainakin nuo perusmallit. En oikein pidä niistä.

Joillekin sopii, ei myöskään itselle. Hinta/laaduhan noissa saksalaisissa on aivan ok, Trekissä taas hieman "merkkilisää", nykyään aiheetta. Siis kummassakaan ei mitään estettä hankinnalle, valitse mieleisesi...

Vertailin myös noita kahta ja päädyin Cubeen. Tyytyväinen olen ollut. Manitou on kyllä laatumerkki, mutta ei täällä niin tunnettu. Jotkut tuntuu stressaavan sen huollosta, minä en.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •