FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 157 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 57 107 147 155 156 157 158 159 167 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.681 - 4.710 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #4681
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    141
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti V_____e Katso viesti
    Mä ostin kanssa Liten. Ajatuksena on siirtyä 1x9 vaihteistoon vaihtamalla Sunracen 11-40 takapakka. Tämän pitäisi toimia vanhalla vaihtajalla varsin hyvin.
    Orkkiskasetti on 11-13-15-17-19-21-24-28-32t ja Sunrace on 11-13-15-18-21-24-28-34-40t. Tämä on helppo ja halpa modaus, Sunracen kasetin saa noin 30 eurolla.
    Riittääkö takavaihtajassa varat jos jättää eteen orkkis rattaat? Vai täytyykö siirtyä 1x9 setuppiin jos haluaa taakse laittaa 40t isoimman rattaan?

  2. #4682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka.S Katso viesti
    Riittääkö takavaihtajassa varat jos jättää eteen orkkis rattaat? Vai täytyykö siirtyä 1x9 setuppiin jos haluaa taakse laittaa 40t isoimman rattaan?
    En tiedä, voi riittääkin. Katsoin tänään takavaihtajaa suurimmalla etu- ja takarattaalla ja ei vaihtaja nyt kovin eteenpäin vielä tullut. Mutta taitaa ainakin vaatia pidemmän ketjun.

    Voihan tuossa tehdä niin ettei käytä isoimmalla eturattaalla suurinta takaratasta jos vaihtaja ei tunnut taipuvan siihen. Muuten kaikki muut ratasyhdistelmät ainakin toimii varmasti.

  3. #4683
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti V_____e Katso viesti
    Mä ostin kanssa Liten. Ajatuksena on siirtyä 1x9 vaihteistoon vaihtamalla Sunracen 11-40 takapakka. Tämän pitäisi toimia vanhalla vaihtajalla varsin hyvin.
    Orkkiskasetti on 11-13-15-17-19-21-24-28-32t ja Sunrace on 11-13-15-18-21-24-28-34-40t. Tämä on helppo ja halpa modaus, Sunracen kasetin saa noin 30 eurolla.
    Mist tilaat tol hinnalla ton sunrace pakan?

  4. #4684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Mist tilaat tol hinnalla ton sunrace pakan?
    Aliexpress.

  5. #4685
    1x9 vaihtoehtona on tietysti 1x10. Laskeskelin, että 1x10 tulisi maksamaan noin 120€. Tämä siis Sunrace 11-42 kasetilla + SLX takavaihtaja, vaihdevipu, ketju ja eturatas. Kaikki kamat Bike Discountista.

    1x10 kasetissa ovat rattaat 11-13-15-18-21-24-28-32-36-42t kun, tuossa 1x9 optiossa ovat 11-13-15-18-21-24-28-34-40t. 1x10 etuna olisi kyllä se, että isomman pään rattaat ovat tiheämmässä, eri asia on sitten onko tällä käytännössä väliä.

  6. #4686
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Sanokaas mihin suuntaa ton pienemmän eturattaan hampaat pitää kääntyä et ratas on oikein päi,eteen vai taakse?
    Kyseessä fc-m660 ja 22 kokonen ratas.

    Nyt ku laitoin samalla taval mitä 3 liten vanha 24 oli nii ne rattaan päät on taipunu taaksepäin.

    Ostin uuden ketjun samalla (saman pituinen kun vanha) niin pitääkö sitä lyhentää ku eturatas on pienempi?
    tonza85 muokkasi tätä : 24.02.2017 at 18.35

  7. #4687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti V_____e Katso viesti
    Aliexpress.
    Onkohan se pakka silloin Sunrace vai "Sunrace"?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #4688
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti V_____e Katso viesti
    Aliexpress.
    Tulee verot päälle. 22€ raja. Ainaki pitäs tulla

  9. #4689
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Harvoin jää tulliin tuoltapäin palloa tulevat lähetykset, jostain syystä lännestäpäin tilatessa taas naurahtaa aina kiinni

  10. #4690
    Liittynyt
    11/2016
    Viestit
    72
    Onkohan haitallista satulatolpalle kun laitoin turvaistuimen siihen kiinni? Runkoputkeen sitä ei saa laitettua koska sitten istuin hankaisi rengasta. Eli olisi liian alhaalla. Tolppa lienee alumiinia. Kyseessä 4 fat lite.

  11. #4691
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    110
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kihti Katso viesti
    Onkohan haitallista satulatolpalle kun laitoin turvaistuimen siihen kiinni? Runkoputkeen sitä ei saa laitettua koska sitten istuin hankaisi rengasta. Eli olisi liian alhaalla. Tolppa lienee alumiinia. Kyseessä 4 fat lite.
    Sama homma Nishikin Durangossa. Vaikea löytää turvaistuinta, joka ylettäisi runkoputkesta renkaan yläpuolelle. Satulaputkessa oli kiinni muutamat ajot (myöskin alumiinia) ja kesti tasaisessa ajossa. En sitten tiedä, jos tolpan sisälle ujuttaisi, jonkun vahvemman putken vahvikkeeksi... mutta jokatapauksessa näin ei ole tarkoitettu eikä loppupeleissä kovin turvallinenkaan ole. Muutamia ajoja olen vetänyt kahden istuttavaa pyöräkärryä, turvallisempi 👍

  12. #4692
    Liittynyt
    08/2001
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.000
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka.S Katso viesti
    Millaisen takapakan hommasit ja täytyikö takavaihtaja uusia myös vai menikö vanhalla? Meille tuli tänään taloon Lite ja jossain vaiheessa uskon että kysymys tulee, saisiko siihen pienempää ykkösvaihdetta. Varmaankin laitoit takapakan hieman isommalla isoimmalla lehdellä?
    Min edustan vielä sen verran vanhaa koulukuntaa että mieluusti pidän tuossa nuo kaksi eturatasta joten taakse tilasin vain 12-36 -pakan tuon alkuperäisen 11-32 -pakan tilalle juuri pienemmän ykkösvaihteen saamiseksi. Alkuperäinen vaihtaja pitäisi käydä, osat ovat vielä Bike-discountista matkalla. Jotain ~18e muistaakseni itse pakka maksoi.

    edit: liuta typoja

  13. #4693
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Mitäs fillariraati on mieltä, kehtaako tuota pitää ulkona ympäri vuoden vai lahoaako toi kohta käsin? Nimittäin melkeinpä pakon edessä toi on turvallisin paikka. Fättärihän taitaa teknisesti yksinkertaisempi vekotin kuin maastopyörät, kun etu- ja taka-jousitus puuttuu.

    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  14. #4694
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
    Mitäs fillariraati on mieltä, kehtaako tuota pitää ulkona ympäri vuoden vai lahoaako toi kohta käsin? Nimittäin melkeinpä pakon edessä toi on turvallisin paikka. Fättärihän taitaa teknisesti yksinkertaisempi vekotin kuin maastopyörät, kun etu- ja taka-jousitus puuttuu.
    Nikkaroi sille pikku katos tai osta joku valmis terassikatos niin ei tarvi sateessa ja paahtavassa auringossa olla.

  15. #4695
    Kyllä itse ainakin pidän kaikki paremmat pyörät sisällä lämpimässä. Vaimokin jo ymmärtää, että parempi ne on säilyttää makuuhuoneessa kuin taivasalla. Jep, hyvin koulutettu valioyksilö. :-D Jos pakko säilyttää ulkona, niin suosittelen mopon suojapeitettä fillarin päälle ettei suoraan olisi sateessa.

  16. #4696
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    100
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
    Mitäs fillariraati on mieltä, kehtaako tuota pitää ulkona ympäri vuoden vai lahoaako toi kohta käsin? Nimittäin melkeinpä pakon edessä toi on turvallisin paikka. Fättärihän taitaa teknisesti yksinkertaisempi vekotin kuin maastopyörät, kun etu- ja taka-jousitus puuttuu.

    Ostat grillisuojuksen ja heität sen tuohon päälle? http://www.hongkong.fi/fi/piha-ja-pu...ojus/p/659957/
    -Janne

  17. #4697
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Joo pressu kyllä löytyy, toi on aika härski kuva kun just jäänyt laittamatta ja tuli lumet. Mutta joku sellainen moottoripyörä-peitto vois olla vielä kovempi.
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  18. #4698
    3Fat Lite kaipailisi vaihteisiin päivitystä.
    Suositelkaa hyvää eturatasta mikä on pienin minkä saa passaamaan?
    Ovaaliko?
    Linkkiä.

    Ja taakse 1x11 löytyykö jostain vielä halvemmalla?

    https://www.bike-components.de/en/Sh...-Model-p49644/

    Selittäkää tyhmälle mikä noiden ero

  19. #4699
    Tuossa vaan kolme eri vaihtoehtoa 11-46

    1.clamp
    2.I-Spec (B)
    3.I-Spec II

    Kaikissa eri vaihtajat?

  20. #4700
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Siis taitaa tarkoittaa sen vaihtajanvipujen kiinnitystapaa. Sulle sopinee toi clamp versio.

    http://www.bikeradar.com/mtb/gear/ar...plained-44410/

    Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

  21. #4701
    Aivan minä kiitän 👍

  22. #4702
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Sotkamo
    Viestit
    20
    Nyt sai 3-sarjan pro uudet kiekot alle. Dt swiss 350 big ride navat+alpina pinnat ja
    fcf kehät. En tiedä johtuuko kevätauringosta, mutta naurattaa...

  23. #4703
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kamelipakki Katso viesti
    Nyt sai 3-sarjan pro uudet kiekot alle. Dt swiss 350 big ride navat+alpina pinnat ja
    fcf kehät. En tiedä johtuuko kevätauringosta, mutta naurattaa...
    Kerro lisää: kuinka leveät, mistä hommasit, kasasitko itse, paljonko maksaa, onnistuiko tubelesointi helposti, paljonko keveni?

  24. #4704
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    139
    2FatPro; minkä mallisen adapterin tarvitsen taakse 180mm jarrulevyä varten?

  25. #4705
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    180mm rear IS to Postmount

    vaikka tuolta tai lähikaupasta, kalliista palikasta ei ole kyse

    http://www.ridemore.fi/shimano-levyj...s-to-postmount

  26. #4706
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    113
    Nyt on White 3 Fat Prossa Schwalben Jumbo Jim Evo 26x4.80" LiteSkinit. Hyvin mahtuu pyörimään ja ketjuunkin jäi hyvin etäisyyttä vaikka on kapoisammat SRAM GX-1400 kammet.

    Kuvia:
    https://goo.gl/photos/fgiowfrsgcgKEVY86

    Pistin kokeeksi ilmaa 0.8 baria ja kävin pyörähtämässä nopeasti lumisella pyörätiellä. Yllättävän kevyen tuntoiset polkea ja nuohan rullaakin jo alamäessä ilman polkemista

    Painoja:
    4.5" (oikeasti vain 4") Vee Tire Snowshoe 1233g + 1278g (ensiasennusrenkaat)
    4.8" Jumbo Jimit 1225g + 1253g

    Continental MTB 26 Freeride -kevennyssisäkumit tuntuivat venyvän 4.8" päällyskumeillekin ihan hyvin, tai ainakaan eivät paukahtaneet vielä 10 minuutin testilenkillä

    Päivitystä: Ensimmäinen maastolenkkikin tehtynä, rullaavuus pisti yhä hymyilyttämään. Pehmeässä/syvässä lumessa ei takarenkaan pito riitä maastopaineillakaan, eli parhaimmillaan Jumbo Jimit ovat nähdäkseni vain kevyesti lumisilla poluilla mikä ei liene yllätys kun katsoo nappuloiden kokoa. Jos joku haluaa kulkea fättiksellä työmatkaa, niin 4" leveänä rullaavat varmasti mainiosti pyöräteillä.

    Asensin myös alumiinisen vakiotangon (296g) tilalle hiilikuituisen Easton EC90 SL Riser Barin (156g). Ainoa vaan, että yhdessä 35 asteen stemmin kanssa tanko on nyt liiankin ylhäällä, eli stemmin vaihto lienee edessä - täytyy koettaa kuitenkin ensin pyöräyttää hieman tuota tankoa eri asentoon. Muuten hiilikuitutanko tuntui ihan normaalilta, ei notkunut ja mahdollista tärinänsuodatuskyvyn lisäystä en huomannut paksujen hanskojen ja -kumien läpi Eli ilmankin saattaisi pärjätä, mutta kun "halvalla" sai..

    Punnitsin tankoa vaihtaessa myös Ritcheyn vakiogripit, 106g pari.
    JJu muokkasi tätä : 28.02.2017 at 22.01

  27. #4707
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Sotkamo
    Viestit
    20
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JJu Katso viesti
    Kerro lisää: kuinka leveät, mistä hommasit, kasasitko itse, paljonko maksaa, onnistuiko tubelesointi helposti, paljonko keveni?
    65mm leveät on kehät, navat+xd-vaparin ja holkit tilasin Saksasta (r2-bike), sain hyvän tarjouksen kehistä pinnoista ja kasauksesta Turun Foxcompista, 4.8 jumbo Jim lite skinit napsahti nätisti paikoilleen, näillä kiekoilla keveni n.1kg, kiekkoissa on kierrokset gorillaa etukiekko painaa muistaakseni 940g ja takakiekko 1055g, kuivapainoa en punninnut ennen gorilloja mutta varmaan kiekot yhteensä 1855-1875g. Kesä setuppiin kun laitan niin punnitsen ilman gorilloja ja laitan niiden tilalle jotain kevyempää. Koko fillari tällähetkellä 11,55kg. Tarkemmat speksit laitan pyörästä tänne kun kerkeän.

  28. #4708
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kamelipakki Katso viesti
    65mm leveät on kehät, navat+xd-vaparin ja holkit tilasin Saksasta (r2-bike)
    Paljos noille osille tuli hintaa? Hieman kummastelen tuossa puljussa sitä, että rekisteröityneille vaikuttaisi olevan kovemmat hinnat?

    Edit: Hinnat näköjään päivittyy automaattisesti suuremmiksi, kun toimitusmaaksi valitsee Suomen...

  29. #4709
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    No Rola
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rantamies Katso viesti
    Hinnat näköjään päivittyy automaattisesti suuremmiksi, kun toimitusmaaksi valitsee Suomen...
    Se on tuo suomalainen ArvonLisäVerokarhu "hieman" ahneempi: 24 % vs Saksan 19 %
    Cycling El Burro
    Varmaan kohta lakkaa helpottamasta

  30. #4710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Herman Katso viesti
    Se on tuo suomalainen ArvonLisäVerokarhu "hieman" ahneempi: 24 % vs Saksan 19 %
    Eikö Alvi kuitenkin makseta maahan josta tuotteet tilataan, eli tässä tapauksessa Saksaan. Eipä se nyt tässä tapauksessa koitunut ongelmaksi koska vaikutti olevan yksi harvoista paikoista missä GX 1000 kampisetti oli tarjolla lyhyellä toimitusajalla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •