GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 65 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 55 63 64 65 66 67 75 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.921 - 1.950 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

  1. #1921
    ^^vielä on omasta runko kestänyt ja koska on takuu ja ns.kivijalasta ostettu, en koe ongelmaksi.

    Tähän kohtaan olisi hyvä saada virallinen myydyt/hajonneet kpl vertailu. Internetsin keskustelupalstat kun antavat helposti väärän kuvan. Lisäksi oma epäilys on, että satulaputken korkeudella on merkitystä. Jos siis tarttee hilata satula kovin ylös ja elopainoa +0.1 tonnia, voipi olla parempi suunnata katseet eritavalla suunniteltuun läskiin. Tämä oma näkemykseni.

  2. #1922
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    131
    Hieman vaikea lähteä osoittamaan mitään trendiä hajonneista pelkkien hajonneiden määrää tuijottamalla. Pitäisi saada koko statistiikka. Viisi rikkoutunutta 20000 rungosta on vähemmän kuin vaikkapa kolme runkoa 3000:sta...


    Moblile mail, tyops apoliged.

  3. #1923
    Minulla ei oo mitään väliä, vaikka runko hajoaisi joka vuosi, mutta tuo on alyttömän hyvä ajaa ja runko joustaa oikeesti ja riittävästi.

  4. #1924
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Minulla ei oo mitään väliä, vaikka runko hajoaisi joka vuosi, mutta tuo on alyttömän hyvä ajaa ja runko joustaa oikeesti ja riittävästi.
    Samaa mieltä. Äärimmäisen nopea pyörä tämä kuitu farley on ja hyvä ajaa. Tähän päälle erittäin hyvä takuu niin aikalailla se ja sama jos hajoaa.

    Vielä se kuten jo mainittiin että tuskin tämä nyt kriisi tilanne trekillä on. Hajonneita löytyy netistä mutta imo ei missään nimessä merkittävästi.
    Ja ihan varmasti tolpan korkeudella on väliä. Olkoot tolpassa vielä varaa nostaa tai ei.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  5. #1925
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    89
    Itellä on tolppa melkein tapissa F9.6:ssa ja painoa on reilusti yli 100kg. Niin en pelkää hajoaminen. Hajoa, jos hajoa. Takuuseen uusi runko ja matka jatkuu kyllä lihavat saa kans ajella pyörällä.

  6. #1926
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Hajoaminen ei haittaa, jos takuu pelaa, kunhan ei satu kesken jonkun reisun. Siinä on äkkiä loma pilalla. Tai kuljettaja ei saa osumaa, rikkoutumisen takia.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  7. #1927
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Minulla ei oo mitään väliä, vaikka runko hajoaisi joka vuosi, mutta tuo on alyttömän hyvä ajaa ja runko joustaa oikeesti ja riittävästi.
    Puhun nyt ihan yleisellä tasolla liittymättä Trekkiin tai mihinkään muuhunkaan merkkiin erityisesti mutta kiinnostaisi että onkohan tuosta rungon joustamisesta olemassa mitään faktaa verrattuna alumiinipyöriin ? Esim. jotain erittän nopealla kameralla kuvattua videota ?

    Viime kesänä ajelin peräkkäin alumiini ja hiilikuitu Superfly:llä ja en kyllä rehellisesti sanoen huomannut rungon joustossa mitään eroa.
    Kiekot ja renkaatkin olivat samat ja ilmanpaineet asetettu niin samoihin lukemiin kuin mahdollista. Farleyllä eron havaitseminen lienee vieläkin vaikeampaa.

    Mitä luultavimmin samasta asiasta on jossain ketjussa aiemmin keskusteltukin...

  8. #1928
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Mulla on kuitunen Canyon Dude 4.8" kumeilla ja Trekin uusi kuitu Stache 29+. Sanoisin noin perstuntumalla, että Stachen runko on joustavampi vakka siinä hissi tolppa ja Dudessa Syntacen kuitu tolppa. Vanha alu Mukluk oli kovempi, kuin Dude.
    Aikoinaan kaverilla oli 29 Syperfly jäykkäperä ja mulla erimerkkinen alumiininen niillä oli selkeä ero myös rungon joustossa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  9. #1929
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    80
    Vaihdoin farley 9.6:n farley 7:aan. Renkaat, vanteet, satula ja ohjaamo siirtyi mukana ja suurin ero jonka ajaessa on huomannut on ollut rungon väri.

  10. #1930
    Trek Farley 9.6 2017 hommattu. Hyvältä ajopeliltä tuntuu ekan lenkin jälkeen. Tosin en huomannut tämänkään pyörän kulkevan itsestään eli kunnon suhteen (huono) ihan sama millä ajaa. Tubeless säätö sitten myöhemmin kehiin. Nyt naatitaan.

  11. #1931
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Mynämäki
    Viestit
    94
    Eilen tuli käytyä ekaa kertaa Farleyn kanssa oikeen kunnon lumihangessa möyrimässä. Molemmat jarrut jäätyivät/pakkaantui täyteen lumesta, alkoi toimimaan kuitenkin hetken kikkailun jälkeen
    Ja omat reidet sen verran heikot että kaipasin lyhyempää välitystä, onkos kukaan takapakkaa vaihtanut vai saako siihen edes lyhyempää välitystä. Omat ajot painottuu 90% metsään joten mitään kovia vauhteja ei ole tarvetta oikeen ikinä saada. Ja metsäkin on kallioista ja mäkistä joten aika pienillä vaihteilla tulee pääasiassa ajettua

  12. #1932
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janos86 Katso viesti
    Eilen tuli käytyä ekaa kertaa Farleyn kanssa oikeen kunnon lumihangessa möyrimässä.
    Ja omat reidet sen verran heikot että kaipasin lyhyempää välitystä, onkos kukaan takapakkaa vaihtanut vai saako siihen edes lyhyempää välitystä.
    Saa toki, vakiovälitykset on aika huippunopeuspainotteiset. Mikä malli sulla on ni helpompi suositella muutoksia.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  13. #1933
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Onko kukaan Suomessa yrittänyt sovittaa 5.05" renkaita Farley 7:aan? Sormi tilausnappulalla paikallisesta kivijalasta 17,5" rungolla, niin olis kiva tietää mahtuuko tohon noi jättirenkaat vai joutuuko "tyytymään" 4.8" renkaisiin....

  14. #1934
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Onko kukaan Suomessa yrittänyt sovittaa 5.05" renkaita Farley 7:aan? Sormi tilausnappulalla paikallisesta kivijalasta 17,5" rungolla, niin olis kiva tietää mahtuuko tohon noi jättirenkaat vai joutuuko "tyytymään" 4.8" renkaisiin....
    Mä sovitin 19,5 farley 5 runkoon ja etuvaihtajaanhan se otti ekana, sen kun ottais pois niin pitäis mahtuu pyörii mutta tilaa ei jää renkaan vipottamiselle ja rungon joustolle yhtään. Renkaan sivunappulat leikkaamalla tilaa tulis hieman enemmän, mutta riittääkö se, ei selviä kuin kokeilemalla. Löytyyhän niitä pyöriä johon noi mahtuu ns heittämällä.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  15. #1935
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Juu löytyy, mut ton sais vaan niin edullisesti verrattuna niihin. Ja melkein menee rakentamisex silloin ja hinta senkun nousee. Sinänsä sitten saa valita itse osat, mutta kun tossa F7 on suht ne mitkä laittaisinkin. Pole on toinen vaihtoehto, nyt kun sitäkin saa mustana.

  16. #1936
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Juu löytyy, mut ton sais vaan niin edullisesti verrattuna niihin. Ja melkein menee rakentamisex silloin ja hinta senkun nousee. Sinänsä sitten saa valita itse osat, mutta kun tossa F7 on suht ne mitkä laittaisinkin. Pole on toinen vaihtoehto, nyt kun sitäkin saa mustana.
    Ootko koeajanu molempia? mielestäni aika erilaiset pyörät, vaikka laittaa samanlaiset renkaat ja vaikka olis samanvärisiä..! :-)
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  17. #1937
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    En ole itseasiassa ajanut kumpaakaan. On mulla ollut vasta 7 läskiä, että jotain tietoa on mitä olen hakemassa. Sulla kun on näemmä juurikin molemmat, niin kumpaa suosittelet rauhalliseen maisema-ajoon, ja noin yleislenkkipyöräksi?

  18. #1938
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janos86 Katso viesti
    Eilen tuli käytyä ekaa kertaa Farleyn kanssa oikeen kunnon lumihangessa möyrimässä. Molemmat jarrut jäätyivät/pakkaantui täyteen lumesta, alkoi toimimaan kuitenkin hetken kikkailun jälkeen
    Ja omat reidet sen verran heikot että kaipasin lyhyempää välitystä, onkos kukaan takapakkaa vaihtanut vai saako siihen edes lyhyempää välitystä. Omat ajot painottuu 90% metsään joten mitään kovia vauhteja ei ole tarvetta oikeen ikinä saada. Ja metsäkin on kallioista ja mäkistä joten aika pienillä vaihteilla tulee pääasiassa ajettua
    Kannattaa ehkä kuitenkin se/ne eturatas(at) vaihtaa, ennemmin kuin pakka.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  19. #1939
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Onko kukaan Suomessa yrittänyt sovittaa 5.05" renkaita Farley 7:aan? Sormi tilausnappulalla paikallisesta kivijalasta 17,5" rungolla, niin olis kiva tietää mahtuuko tohon noi jättirenkaat vai joutuuko "tyytymään" 4.8" renkaisiin....


    Kyllähän ne sinne mahtui, muttei liiemmin tilaa jäänyt.

  20. #1940
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Eikö toi oo Farley 5? Mikä koko?

  21. #1941
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Näyttäis olevan XL eli 21,5" vissiin. Tosta takahaarukan ja yläputken liitoksesta päätellen.

    Jaa kumpaako suosittelis. No trekkiä tietysti, semmonen on mulla nimittäin myytävänä! :-)
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  22. #1942
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Kumpi AbsoluteBlackin ovaali eturatas käy Farley 7 kampiin? Normi vai boost? F7 on RF Aeffect kammet.
    Ja oon polkenut normaalisti 30T eturattaalla, niin kannattaako ottaa 28T ovaali vai 30T ovaali?
    En ole ennen käyttänyt ovaaleja, mutta kun kaikki tuntuu suosivan niitä, niin....

  23. #1943
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    En tiiä kumpi ratas sopii, mutta hammasmäärältään ottaisin ton pienenmmän, koska meinasit noita isoja renkaita laittaa. Itellä pyöree 24t tossa polessa ja huippunopeus ei jää välityksestä kiinni 2xl kumeilla, ainakaan talvella. On sitä "lastenpyörän" eturatasta moni nauranu, mutta ei sillä kukaan oo polkenu kierroksia tappiin tasamaalla. Ja ryömintävaihteesta on kuitenkin ollu iloa. Ja sit keskimääriin saa metsässä ajaa melko suoralla ketjulinjalla.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  24. #1944
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Eikö toi oo Farley 5? Mikä koko?
    On vitonen, johon vaihdettu Haru Pro keula. Eikös se 7 ole kutakuinkin sama mitoiltaan. Ja koko on 21,5. Normaali rengastus on itellä 27.5x4.5.

  25. #1945
    Minkä kokoinen satulaputkenkiristin uudessa alumiini farleyssä on? Stailausta varten pitäis tilata osia.

  26. #1946
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Mynämäki
    Viestit
    94
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Saa toki, vakiovälitykset on aika huippunopeuspainotteiset. Mikä malli sulla on ni helpompi suositella muutoksia.
    Pyöränä siis 2017 9.6 Farley ja eteen olen vaihtanut ovaalin 26 piikkisen.
    Ja silti omasta mielestä välitykset saisi edelleen olla lyhyempiä ja saisi ketjulinjaakin enemmän suoraan metsässä ajaessa

  27. #1947
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janos86 Katso viesti
    Pyöränä siis 2017 9.6 Farley ja eteen olen vaihtanut ovaalin 26 piikkisen.
    Ja silti omasta mielestä välitykset saisi edelleen olla lyhyempiä ja saisi ketjulinjaakin enemmän suoraan metsässä ajaessa
    Ovaalia ei taida olla pienempänä, pyöree löytyis 24t. Takapakkoja on isompiakin, mutta erot on jo aika margnaalisia muilla kuin kahella isoimmalla rattaalla. Takarenkaan halkaisia on vaan niin iso että saa melko älyttömän kuuloisia rattaita laitella että saa kevyen ykkösen. Ite ajelin tänäänkin useemman kerran 24-42 vaihteella, eikä ollu yhtään liian tiuha.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  28. #1948
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Kumpi AbsoluteBlackin ovaali eturatas käy Farley 7 kampiin? Normi vai boost? F7 on RF Aeffect kammet.
    Ja oon polkenut normaalisti 30T eturattaalla, niin kannattaako ottaa 28T ovaali vai 30T ovaali?
    En ole ennen käyttänyt ovaaleja, mutta kun kaikki tuntuu suosivan niitä, niin....
    Ainakin 9.6 farleyhin menee AB:n boosti-ovaali ja vielä väärinpäin asennettuna (offset ulospäin, kampea kohti).
    Veikkaisin, että Farley 7:ssa sama homma.

    Aikaisemmin tässä ketjussa enempikin juttua aiheesta.

    Edit. aikaisempaa keskustelua: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...24#post2608924
    Videoi: https://www.youtube.com/user/t3mppu1
    Muuta säätöä: http://t3mppu.kapsi.fi/

  29. #1949
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t3mppu Katso viesti
    Ainakin 9.6 farleyhin menee AB:n boosti-ovaali ja vielä väärinpäin asennettuna (offset ulospäin, kampea kohti).Veikkaisin, että Farley 7:ssa sama homma.Aikaisemmin tässä ketjussa enempikin juttua aiheesta.
    Farley 9.6 (2016) ja harkinnassa tuollainen ovaali.. Millaset kokemukset on olleet? Vakiona on 28t ,mutta 30t ois itselle ehkä parempi. Tuntuu että välitykset on näille korkeuseroille turhan lyhyet
    -- not fast but furious --

  30. #1950
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Mynämäki
    Viestit
    94
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Ovaalia ei taida olla pienempänä, pyöree löytyis 24t. Takapakkoja on isompiakin, mutta erot on jo aika margnaalisia muilla kuin kahella isoimmalla rattaalla. Takarenkaan halkaisia on vaan niin iso että saa melko älyttömän kuuloisia rattaita laitella että saa kevyen ykkösen. Ite ajelin tänäänkin useemman kerran 24-42 vaihteella, eikä ollu yhtään liian tiuha.
    Joo ovaalia ei löydy pienempää ja mielellään sen ovaalin pitäisin kyllä.
    Eli eipä tässä auta muu kuin vain ajella noilla välityksillä, noita pakkoja katselin niin eipä paljoa 42 isompaa ratasta löydy. Jossain taisi olla 50 mutta aika marginaalisia alkaa erot olemaan

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •