HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 3 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 319

Aihe: Ruska - Pyöräily Suomen halki 15.9.2017- (Hanko-Koli-Syöte-Saariselkä-Kirkenes)

  1. #61
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Saan hyvissä ajoin ennen tapahtumaa tietää saanko SPOTit. Jos saan niin ne maksetaan (pantti) etukäteen ja jaetaan lähdössä/kerätään maalissa.

    Edit: Riippuu siitä meneekö jonkin muu tapahtuma Euroopassa päällekkäin.

  2. #62
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    241
    ^ Hienoa. Juuri näin
    www.club15k.com/SR

  3. #63
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Onko luovia ajatuksia miten otetaan ilmoittautumisia niin, että ilmoittautuneet oikeasti saapuvat paikalle? Osallistujia voisi ottaa 100 ja arpoa paikat, jos tulee enemmän.

  4. #64
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Joku osallistumismaksu (100e?) jostain 50% pitää maksaa viikon sisällä ilmoittautumisesta ja ko maksua ei palauteta vaikka peruisi tulonsa? Eli jos ei tulisi paikalle niin saisi järjestäjä kuitenkin vaivanpalkkaa vähän...? Tai toisinpäin, 100e maksettava kerralla ilmoittautumisen yhteydessä jonka SAA takaisin kun tulee paikalle. Jos ei saavu, saturainen jää sakkomaksuksi järjestäjälle.

  5. #65
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Osallistumismaksu, josta ylijäämä käytetään maalissa olisi tietysti erinomainen vaihtoehto, mutta saattaa sisältää turhaa byrokratiaa.

  6. #66
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    241
    Miten kauan mahtaa max. sadan henkilön ja fillareiden siirtyminen esim. Näätämöstä Rovaniemelle kestää? Ilmeisesti yksi auto lähtee Näätämöstä päivässä ja siihen ei varmaan kovin monta filoa mahdu kyytiin. Taitaa mennä rahdiksi tuo pyörien siirto ja tullevat sitten joskus perästä, kun autoissa on tilaa?
    www.club15k.com/SR

  7. #67
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Sieltä päästään kyllä pois. Jos lähtijöitä on esim. täysi bussillinen. Toivotaan tätä ongelmaa.

  8. #68
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    241
    Joo päästään kyllä. Fillarin siirtymistä takaisin etelään vaan lähinnä funtsin.
    www.club15k.com/SR

  9. #69
    Kuronen Guest
    Tuokin on pohdittava asia. Heti vähänkin isomman joukon ollessa liikkeellä järjestelyjen osuus korostuu. Suomessa taitavat myös viranomaiset asettaa joitakin vaatimuksia.

  10. #70
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Mihin liittyen?

  11. #71
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Laittanen ensi viikolla mahdollisuuden liittyä uutiskirjeeseen. Jos sillä saisi vähän alustavaa tietoa kiinnostuneiden määrästä. Tavalla tai toisella sitovat ilmot sitten huhti-toukokuussa.

  12. #72
    Luenko tätä nyt oikein. Jälki-ilmottautuminen tyyliin "ilmestyn aamulla Hankoon" ei ole mahdollinen, koska pitää olla joku seurantahäristin ? Onko fokus pikkusen väärässä asiassa, jos tuommonen "kiva juttu, että muut voi ruveta dot watchereiksi" muodostuu kynnyskysymykseksi osallistumiselle ?

  13. #73
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Järjestelyiden kannalta lienee erittäin hankalaa että puolet porukasta saattaa ilmestyä paikalle tai sitten ei. Ilman gps seurantaakin osallistuva määrä on oltava suunnilleen tiedossa etukäteen.

  14. #74
    Nii, en oo koskaa tämmöstä ollu ite järjestämässä, etten tiiä kuinka järjestelyt muuttuu, jos yhden osallistujan sijaan onkin 100. Kuitenki kyseessä unsupported, ajanototon, palkinnoton yms. tapahtuma.

  15. #75
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    En kiellä ketään ajamasta samaa reittiä vaikka samaan aikaan, mutta silloin ei osallistu ko. tapahtumaan. Tulee halvemmaksikin.

  16. #76
    Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Mihin liittyen?
    Lähinnä mielessä käväisi järjestäjän vastuu kilpailijoiden turvallisuudesta. Jos tapahtuma on maksullinen, niin olettaisin toiminnan olevan viranomaisten näkökulmasta jotakin muuta, kuin kaljakelluntaa.

  17. #77
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mattia Katso viesti
    Luenko tätä nyt oikein. Jälki-ilmottautuminen tyyliin "ilmestyn aamulla Hankoon" ei ole mahdollinen, koska pitää olla joku seurantahäristin ? Onko fokus pikkusen väärässä asiassa, jos tuommonen "kiva juttu, että muut voi ruveta dot watchereiksi" muodostuu kynnyskysymykseksi osallistumiselle ?
    Kuten tuolla info-sivulla kirjoitin niin koitan saada tapahtumaan mukaan omatoimipyöräilytapahtumien parhaat puolet. Ajamiseen ei välttämättä tarvittaisi seurantaa tai "virallista osallistumista". Toisaalta on vähän vaikea esimerkiksi kirjoitella mediatiedotetta, jonka sisältö on, että joku ehkä joskus tulee ajamaan Suomen halki pyörällä. Seurannan ja huomion kautta saadaan paremmin paketoituna yleisön, ja miksei myös muiden pyöräilijöiden, tietoon miten käytännössä ajetaan (noin) viikossa Suomen halki. Kaikki eivät sitä tiedä, eivätkä kaikki osallistujat siinä välttämättä onnistu.
    Todennäköisesti se 'saavun illalla Hankoon' -osallistuminen jopa käytännössä onnistuisi, mutta yritin juuri kysellä käytännön ideoita, että miten tällaisia tapauksia olisi mahdollisimman vähän. En vielä tiedä miten se kannattaisi tehdä. Esimerkiksi osallistujat voivat hoitaa käytännön järjestelyjä (kuten avan mainitsemat kyydit takaisin Kirkenesistä) paremmin, jos osallistujamäärä ei selviä vasta lähtöhetkellä. Etenkin, kun tarkoitus on myös itse päästä ajamaan.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuronen Katso viesti
    Lähinnä mielessä käväisi järjestäjän vastuu kilpailijoiden turvallisuudesta. Jos tapahtuma on maksullinen, niin olettaisin toiminnan olevan viranomaisten näkökulmasta jotakin muuta, kuin kaljakelluntaa.
    Jos tapahtumalla olisi vaikutuksia liikenteelle tms. niin sillä olisi vähän väliä. Kilpapyöräilyäkin harrastetaan julkisilla teillä sulkematta liikennettä kokonaan. Maksullisuus ei tilannetta järjestäjän vastuiden osalta muuta.

  18. #78
    Kuronen Guest
    Mihin mediatiedotetta ja yleisöä tarvitaan? Omalta osaltani osallistumiskynnys nousee julkisen hulabaloon myötä. Olen aina kiertänyt kaikki kilpailut ja massatapahtumat kaukaa.

  19. #79
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Yleisöä tarvitaan ensisijaisesti pyöräilijöiden määrän lisäämiseen ja toissijaisesti yleisön viihdyttämiseen. Oma kokemus on ollut, että dot watching on hauskaa ja kiinnostavaa sekä osallistujana että yleisönä ollessa. Yksinään teiden ajaminen on edelleen hyvä ja toivottava vaihtoehto sekin.
    Yleisön rooli verrattuna 'kilpapyöräilyyn' on sikäli eri, että he näkevät oikeita pyöräilyn tilanteita ja ongelmia, joita heille voi myös itselle tulla vastaan.

  20. #80
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Tämä on myös ensimmäinen tällä konseptilla oleva tapahtuma Suomessa eli toivottavasti samalla selviää onko sellaiselle kysyntää.

  21. #81
    Kyllähän tästä on potentiaalia tulla TCR veroinen tapahtuma, toki vähän lyhyempi ja siinä mielessä sopivampi useammalle. Ehkä ekana vuonna ei vielä tule osanottajaryntäystä, mutta kenties jatkossa, kuten TCRn tapauksessa.
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  22. #82
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    On siinä tietysti jonkinlaista eksotiikkaa ajaa tyhjässä maisemassa päiväkausia, jos omasta keittiön ikkunasta normaalisti näkyy viisi kirkontornia tms... siltikin peukutan tapahtumaa, mutten koske siihen tikullakaan.

  23. #83
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Koska on jo TCR niin tämä on onneksi paljon helpompi selittää.

  24. #84
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Jep! Veikkaan, että reitillä näkyy vähemmän kirkontorneja yhteensä kuin keskisuuren saksalaiskaupungin horisontissa.

  25. #85
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Viime kesänä heitin muutaman pyörälenkin Kainuussa ja kyllä se vaan minua puhuttelee kun 50 km matkalla on neljä mäkeä, kolme mutkaa ja kaksi taloa joista toinen ei ole autio

  26. #86
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Tähän on hyvä lisätä... ajelin kohti Puolankaa ja totesin saman. Mäkiä tosin oli enemmän. Siinä tyhjän talon seinässä oli yli metrinen hakaristipiirros ja sekin oli piirretty väärin. Yksi sakara oli kääntynyt 180 astetta väärään suuntaan.

  27. #87
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    656
    Semmonen hyvä puoli Kainuun ja Lapin teillä on, että muuta liikennettä on vähemmän. Paitsi nelosella kaamanen-ivalo välillä. Viime kesänä oli hieman liikaa matkakeittiöitä liikkeellä samaan aikaan. Ivalon jälkeen tie leveni ja suoristui niin ei niin paljoa haitannut.

  28. #88
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    241
    Pilvisyyttä ja revontulitutkien arvoja tarkkaillen saakin sitten pohtia, jos loppupätkä olisi mielekästä ajaa yöaikaan
    www.club15k.com/SR

  29. #89
    En mitenkään kuvittele osallistuvani (ja vielä vähemmän kuvittelen että menisi vaikeuksitta jos osallistuisin), mutta kivahan tällaisen tapahtuman syntymistä ja edistymistä on seurata!

    Millaiseksi muuten mahtaa muodostua valoisassa ja pilkkopimeässä ajettujen kilometrien/tuntien suhde? Riippuu tietysti siitä millaisella tavoitteella ja millä taktiikalla ajaja on päättänyt edetä, mutta ajatellaan nyt esimerkiksi vähän kaltaistani ajajaa joka pyrkii vain pääsemään maaliin aikarajan puitteissa.

  30. #90
    Eiköhän tule valosassa ajettua.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •