Juu, 29:t on kiekot. Hyvin mahtuu 3" renkaat eteen ja taakse, ainakin taakse mahtuisi isompikin, etupäätä en ole sillä silmällä katsellut.
Juu, 29:t on kiekot. Hyvin mahtuu 3" renkaat eteen ja taakse, ainakin taakse mahtuisi isompikin, etupäätä en ole sillä silmällä katsellut.
Miten paljon on tilaa nuiden 3" renkaiden kanssa kun bluto on keulilla? Kun olen ollut siinä uskossa ettei ne mahdu kun ovat korkeudeltaan korkeammat entä 27.5" barbegazit joita kokeilin ja ne ei ainakaan mahtuneet olemaan mukavasti siellä. Muistaakseni barbegazeissa oli korkeus 770mm ja eikö 29"x3" ollut 780mm?
Suurin 29x3”, eli Knard, on n. 77cm. Kaikki muut ovat pienempiä. Tarkka mitta riippuu paineesta.
http://forums.mtbr.com/26-27-5-29-pl...to-991161.html
http://forums.mtbr.com/fat-bikes/blu...cs-908064.html
PK1, mitäs nuo valmiit vanteet napoineen pinnauksineen tuli maksamaan? Itse tässä katsonut tuota Icanin valmista settiä, veroineen tuo tulee maksamaan palttiarallaa 800 euroa. En ole kuin suunnitellut 29+ rengastusta mutta näyttää oma kiinnostus olemaan kasvamaan päin. Mitään hipo palikoita en tarvitse, ihan perusnavat riittäisi mulle vaikka tuo Farleyn vapaaratas sillointällöin rusahteleekin - enempi ahistaa voimansiirrossa ketjut ja rattaat. Budjettiversiolla ajattelin itse edetä jos ylipäätään etenen yhtään mihinkään.
Farley 5:ssa ei taida varsinaisesti olla mitään hirveän heikkoja lenkkejä Bontragerin vähemmän kestävien napojen lisäksi? Ja etunapa on tuo 135mm qr joka ei käy suoraan blutoon, tosin se on myös tuossa koossa halpa vaihtaa parempaan.
White 2 pro:ta testasin pari vuotta sitten ja se ei istunut minulle. Mietin, että onko tuo Farley jäykkänä yhtään sen kummempi.
^^Halvemmaksi Icanit tulee, mun kiekot maksoi muistaakseni hilut päälle tonnin.
Ei voi olla näin vaikeaa pyörämallin päättäminen:
1. -16 Farley 5 on 1370€: alurunko, 10x, avid db1:t, 26x4,7" 80mm Mulefuteilla ja alukeula
2. -17 Farley 7 on 2099€: alurunko, 11x, sram level:t, 26x4,6" 80mm Mulefuteilla ja hiilarikeula (eli erona Farley 5:een hiilarikeula, vähän paremmat jarrut ja 11x voimansiirto)
3. -16 Farley 9.6 on 2149€: hiilarirunko, 11x, avid db3:t, 27,5x4" 80mm Jackalopeilla ja hiilarikeula (erona Farley 7:een hiilarirunko, ehkä vähän huonommat jarrut, Jackalope kiekot ja 27,5x4" renkaat).
4. -17 Farley EX 8 on 3500€: alutäpäri, 11x, sram level:t, 27,5x3,8" 80 Mulefuteilla.
Avidin jarrut eivät vakuuta, mutta niiden päivittäminen ei kummoinen operaatio ole. Kait tuo -16 Farley 9.6 syö 4,5":n 27,5 renkaat kuten tämän vuoden mallikin? EX 8 vaatisi nykyisen -15 Spessu Camber Evon hävittämistä, muuten ei budjetti kestä.
Ei nyt läskipyöriä, mutta plussa-kokoja (29"/3") kumminkin on kampanjassa ainakin Nummenpyörällä ja Sportaxilla.
Suvalassa viime kauden Stache hyvässä tarjouksessa. https://www.facebook.com/10393542964...type=3&theater
Olisin hakenut yhden pois jos olisi riittävän isoja kokoja ollut.
^^Onkin muuten hyvässä alessa -17 Stachet ja Nummella jokunen -16 mallikin. Tosin varmaan osa tilauskamaa.
^1899€ -17 7
Antza44 muokkasi tätä : 15.02.2017 at 14.25
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
No ei se sentti mailmaa toiseksi muuta. Nummella -16 7 1599€ tosin kokoja myös vain 18.5" asti https://www.nummenpyora.fi/tuotteet/...stache-7-2016/
Mailmalla näitä oli jo tähän hintaan 2kk sitten, kun itselle moista etsin. Tuollainen olisi varmasti itselläkin alla, jos olis 19.5" ollut tarjolla. No sittenhän mopo karkasi, mutta ei vielä ainakaan kaduta.
Mikä lie tämä kamppis -17 malleista Tampereella ja Turussa Trekin sivuilla ei ainakaan mainintaa. Onneksi sain oman 9.8 1.5kk sitten Keravalta jo aikalailla samalla rahalla, joku erä oli sielläkin 19.5" rungolla.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
https://www.fatbike24.de/products/SA...Bike-2016.html
Tossa ois halpa -16 malli ja tiettävästi toimittavat ylivuotisia myös Suomeen.
Siis alle kahdella tonnilla 9.8? Varsin hyvä diili.
Sportaxilla on 8.2.2017 infoa.
Nummen jopolla on tällainen ilmoitus.
^Nuo minäkin bongasin ja noista vois päätellä, että Trek on antanut kamppiksen, mutta siitä ai ainakaan ole infoa.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Monellako teistä on hajonnut tuo -16 9.6 runko? Jos oikein laskin, niin kolme (keeNi, juho_u, oivu) on saanut uuden rungon takuuseen. Mietin 9.6:n tilaamista Saksasta ja sitä, että toimiiko takuu normaalisti jos fillarin tilaa sieltä.
Mulla on kans vaihdettu 9.6 -16 mallin runko. Kuulemma alkupään -16 mallien tietyssä erässä ollut tämä ongelma.
Eli suomeksi sanottuna: älä osta -16 mallin 9.6:sta tai 9:8:ia muualta kuin paikallisesta kivijalasta.![]()
Ja 2017 oranssia 9.6 mallia näkyy ainakin yks porsineen. Fillaritorin vaihdetaan palstalla pyörästä vaihto ilmoitus.
Tätä ohjetta noudatin ja ostin TREK 9.6 (2016):n. Pyörää ajoittain tarkkaillut, mutta eipä ainakaan vielä ole näkynyt oireitaKatsotaan miten kestää tulevan kesän paukuttelua, kun pääsee pikkasen reilummasti ajamaan metsäpolkua http://www.fillarifoorumi.fi/forum/i...s/rolleyes.png
-- not fast but furious --
Omituinen juttu tuo hiilari-Farley pyörien runkojen poksuminen. Takuuhan noissa toimii kuin kello joten jos itselle ostaa pitkäaikaiseksi pyöräksi niin eipä tuossa huolta ole sitten minkäänlaista. Äkkiseltään vaikuttaa että noissa on joku suunnitteluongelma tai sitten valmistuksessa menee helposti jotain pieleen. Käytettynä en kyllä uskaltaisi ostaa kun muistelen että tuo elinikäinen takuu pätee vain alkuperäiselle omistajalle - ainakin varmistaisin tämän huolella ennen käytetyn ostamista..
No jos tuotteen kantava osa hajoaa niin kyseessä on huono suunnittelu. Jos hajoaa niin usein, että voidaan sanoa tavanomaiseksi "kellä kaikilla hajonnut", niin kyseessä on huono tuotanto ja huono laatu. Ei kannata nyt kuluttajan kumarrella kuvia (=merkkiä tms) vaan ostaa sellaista joka kestää. Kyllä sellaisen laitteen, jossa on vähän osia ja jonka rasitukset ovat pieniä, pitää kestää, ainakin enemmän kuin viikkoja. Esimerkiksi fillareiden laakerit ovat ihan surkeita, polkupyörän massoihin ja voimiin ympätty hyvä tai edes keskikertainen laakeri kestää kymmeniä tuhansia kilometrejä.
Jos ei osaa ite vaihtaa runkoa, joutuu maksamaan siitä jollekin putiikille. Kivijalkaliike saattaa tehdä sen ilmaiseksi.
Ja jos hajonnut runko pitää lähettää sinne ulkomaille, voi homma olla hieman työläämpää ja hitaampaa kuin hyvin toimivan kivijalkaliikkeen kanssa.
Joskus kivijalasta saa jopa lainapyörän alle sen remontin ajaksi.
Takuu toiminee siis ulkomailtakin, mutta kotimaassa saattaa toimia paremmin. Saattaa olla toimimattakin, riippuen liikkeestä.
Jaguar Mummopyörä vm.1950
Pole Taiga SnowTrail
Kirjanmerkit