GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 63 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 53 61 62 63 64 65 73 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.861 - 1.890 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

Mulla kanssa 9.8 ja GuideRS:t. Olleet tehokkaat ja hiljaiset. Tai ainakaan kaverit ei ole valittaneet. Joitakin vesikelejä ollut milloinka yrittäneet pitää ääntä mutta ei häiriöksi asti. Olen käyttänyt EBC:n paloja.

Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla

Toisessa pyörässä guiden rsc:t eikä pidä meteliä.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sammy Katso viesti
    Mulla kanssa 9.8 ja GuideRS:t. Olleet tehokkaat ja hiljaiset. Tai ainakaan kaverit ei ole valittaneet. Joitakin vesikelejä ollut milloinka yrittäneet pitää ääntä mutta ei häiriöksi asti. Olen käyttänyt EBC:n paloja.

Kiitos! Mitkä tai minkä väriset EBC:n palat sulla on (vihr/pun/kult)?

Moblile mail, tyops apoliged.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 69Hz Katso viesti
    Kiitos! Mitkä tai minkä väriset EBC:n palat sulla on (vihr/pun/kult)?

Moblile mail, tyops apoliged.
    Vihreitä käyttänyt. Nyt on menossa edessä vihreä ja takana keltainen. Kauppiaalla oli vihreät lopussa...

Kiinnostais kokeilla näitä ebc paloja ennen jarrujen vaihtoa.. Kotimaastako avid db3 jarruihin löytyy vai pitääkö merta edemmäs....

Lähetetty minun I6 laitteesta Tapatalkilla
    -- not fast but furious --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sammy Katso viesti
    Vihreitä käyttänyt. Nyt on menossa edessä vihreä ja takana keltainen. Kauppiaalla oli vihreät lopussa...

Onko vihreissä tehoa enemmän, kuin Guiden orkkis paloissa. Mulla Zee:t metallipaloilla ja voimaa on selkeästi enempi, kuin Guide RS orkkis resini paloilla. Tosin metalli paloista irtoaa myös ääntä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Onko vihreissä tehoa enemmän, kuin Guiden orkkis paloissa. Mulla Zee:t metallipaloilla ja voimaa on selkeästi enempi, kuin Guide RS orkkis resini paloilla. Tosin metalli paloista irtoaa myös ääntä.
    Kyllä ne on ainakin omassa toimineet hyvänä vauhdin tappajana. Pintaa niissä ollut enempi kuin alkuperäisissä paloissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    Kiinnostais kokeilla näitä ebc paloja ennen jarrujen vaihtoa.. Kotimaastako avid db3 jarruihin löytyy vai pitääkö merta edemmäs....

Lähetetty minun I6 laitteesta Tapatalkilla
    Ei auttanut minulla, vinkuivat edelleen. Shimanon slx tilalle ja johan loppui ulinat.

^Kunnes palat lasittuvat ja pito häipyy ja naukuminen alkaa. Metalli paloilla jarrut pelaa, mutta ääntäkin tulee.

noniinno Guest
    ^ Outo ilmiö tuo palojen lasittuminen, kun ei omalle kohdalle ole vielä osunut. Aika monet palat on tullut ajettua loppuun.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^Kunnes palat lasittuvat ja pito häipyy ja naukuminen alkaa. Metalli paloilla jarrut pelaa, mutta ääntäkin tulee.
    Noh, sitä odotellessa. Toistaiseksi selviää kuitenkin kuulovaurioitta

Moi!
    Ostin syksyllä F9.6 2016.
    Mietiskelin tässä yksi päivä, että onkohan kukaan rihtannut itelleen esim 29 vanteita kapeille renkaille kaupunkiajoon?

Kruunu Guest
    Itseltäni löytyy 29x3 renkaat Farleyn alta, kun keliolot suosivat niiden käyttöä. Talven jääkeleillä ovat alla 29" Schwalben ISP renkaat. Eivät tosin ole kaupunkikäytössä, vaan metsän puolella Farleyn kanssa pääosin kuljen.

Ootko ostanu vanteet valmiina vai itse tehnyt?

Olen aivan aloittelija pyöräilyhommissa ja tietämättömyys vaivaa..
    Huomaan tietämättömyyden siinä kun alan etsimään osia yms niin ei tahdo päästä alkua pitemmälle.

Mutta koko ajan kehityn

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    ^ Outo ilmiö tuo palojen lasittuminen, kun ei omalle kohdalle ole vielä osunut. Aika monet palat on tullut ajettua loppuun.
    Minäkin olen ihmetellyt mistä moinen johtuu, mutta ilmiö esiintynyt SLX:llä useammilla orkkis resini paloilla/ jarruilla ja Zee:llä myös. Levyinä ollut SLX:iä. Tuntuu, että varsinkin etujarru herkempi tälle.

noniinno Guest
    ^Sun ajomaastot ja vauhti ehkä vaatii jarrukalustolta enemmän 😀, Tiirismaan mäessä voi tulla välillä tarvetta määrätietoisempaankin kahvan puristamiseen.

Kruunu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mini Katso viesti
    Ootko ostanu vanteet valmiina vai itse tehnyt?
    Etsimiseksi se meni itselläkin ja tietämättömyyttä löytyy itseltäkin

Ostin valmiina Ican kiekot, kun muita valmiita en löytänyt ja positiivisia kommentteja laadusta oli riittävästi valintaa vahvistamaan. Osista kokoamalla saa varmasti laadukkaamman lopputuloksen, joka korreloi vastaavasti myös hintaan.

Jarruista vielä. Tossa 2017 mallissahan on "uudet" Level TL jarrut. Miten siis voi olla etttä 3k€ pyörässä ei jarrut pelaa. Vai onko tämä ihan normimeininki että kaikkien pitää sitten vielä päivitellä jarruja ym. osia. Jotain pitää siis keksiä koska muuten joku vielä kieltää maastopyöräilyn koko espoossa

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mulla on 2017 F7 ja Level TL jarrut. Olen nyt käyttänyt jonkin aikaa SwissStopin vihreitä (malli Disc 26) ilman ongelmia. Orkkis paloillakin tuli toimeen, niitä vain piti hioa hiekkapaperia vasten silloin tällöin. Satunnaisesti pesun yhteydessä otan satulan irti ja pesen fairyvedellä ja hammasharjalla, samalla herkistelen männät. Jarrulevyjen pyyhkiminen brake cleanerilla ja takaisin nippuun. Tulee pakostakin keskitettyä satulat.

Itse en ole kokenut tarvetta jarrujen päivitykseen vaikka täällä usein siihen kehoitetaankin. Pelkällä palojen vaihdolla tuntuma parani huomattavasti enkä tehoakaan ole kaivannut lisää. Pitäis varmaan ajaa lujempaa. Tosin kun välillä ajaa kapearenkaisella niin tuntuu että läski pysähtyy kuin seinään kunhan vaan lopettaa pyörittämisen...

NoordMan muokkasi tätä : 12.02.2017 at 14.49

Itsellä on 2017 mallinen Farley orkkis jarruilla ja välillä ulvoo mutta ei läheskään aina. Kostealla kelillä useammin mutta niinhän se taitaa kaikissa tehdä. Etujarrua täytyy kyllä hieman ihmetellä kun kahva painuu välillä pohjaan, mahtaakohan olla ilmaa seassa. Pyörä oli ensi huollossakin ja mainitsin jarrusta, yhden lenkin oli parempi mutta nyt taas huono. Mahtoivatkohan antaa vaan hieman valohoitoa

Ja mitä noihin simpan palojen lasittumiseen tulee niin ei pidä paikkaansa. Itsellä ollut slx:t aiemminkin: ei ongelmia. Samoin muutamat xt:t eikä ongelmia. Ja ajan ainoastaan resin paloilla.

Väitän että jonkinlainen yhteys lasittumiseen on huonolla ilmauksella jolloin jarru laahaa ennemminkin kuin että purisi kunnolla kiinni. Ja toki ne lasittumaan saa kun seisoo jarrulla koko ajan laahaten.

Käytetään sitä jarrua kun sitä tarvitaan 😉
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Mulla lasittui slx jarrujen resin palat kunnon kurassa möyrimisen jälkeen.
    Pesin toki pyörän huolellisesti, mutta pian tuli pakkaset ja parin lenkin jälkeen jarrut pitivät aivan tolkutonta meteliä.

Ongelma poistui kun otin palat irti ja kuumensin niitä pienellä kaasutoholla niin, että savu nousi.
    Tämän jälkeen pito ja äänettömyys palautui.

Hellou ja pahoitteluni jos seuraavaa aihetta on jo sivuttu tässä tai muussa säikeessä (ainakaan mobiilisovelluksen haulla en äkkiä löytänyt): Farley 5 vakiokammen irroitus rataspuolelta. 1X10 pitäis väsätä. Kiirekin olisi tämän kanssa kun illalla pitäisi saada nippuun ja päivä töissä. Kiitos etukäteen!

Edit: Kahvitunnilla löytyi juutuuppivideo aiheesta. Jatkamme elämää.
    Smigi muokkasi tätä : 13.02.2017 at 15.36

Raceface ride kammet tarvinnee ulosvetotyökalun.

Kesä alkaa pikkuhiljaa läheneen 29+ kiekot olisi haaveissa.Pyöränä Farley EX 8,onko valmiita kiekosettejä muilla valmistajilla kuin Ican? Vai täytyyykö teettää kiekot kivijalassa?Kiekot saisivat mielellään olla kohtuuhintaiset,eikä hiilikuitu ole välttämättömyys.Pyörän keula 15x150 perä 12x197.

Mä teetin kivijalassa kun ei valmiita osunut silmään.
    Mutta ei kaduta, on toi niin mahdottoman mukava pyörä näilläkin keleillä ajaa noilla plussakumeilla, että taitaa toi jäykkä 9.8 jäädä aika vähälle käytölle tulevaisuudessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Mä teetin kivijalassa kun ei valmiita osunut silmään.
    Mutta ei kaduta, on toi niin mahdottoman mukava pyörä näilläkin keleillä ajaa noilla plussakumeilla, että taitaa toi jäykkä 9.8 jäädä aika vähälle käytölle tulevaisuudessa.

Eli mikä napa ja Kehä sulla on?

Kehät 50mm Nextie Crocodilet ja navat Halo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oivu Katso viesti
    Eli mikä napa ja Kehä sulla on?
    Täälläkin olis mukava tietää ja onko sinulla PK1 27.5"+ vai 29"+ käytössä? Lähinnä miten mahtuuko keulaan 29"+? Itselläni Farley ex 8 ja tulis kyl kätevä joka vuodenajan pyörä, kun vain sais kesäksi jonkinlaiset hieman kapeammat kiekot ja talvella mennää 27.5"x 4.5" barbegazeilla.

-Kerkesitkin vastata jo tuohon kehä ja napoihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ideatti Katso viesti
    Täälläkin olis mukava tietää ja onko sinulla PK1 27.5"+ vai 29"+ käytössä? Lähinnä miten mahtuuko keulaan 29"+? Itselläni Farley ex 8 ja tulis kyl kätevä joka vuodenajan pyörä, kun vain sais kesäksi jonkinlaiset hieman kapeammat kiekot ja talvella mennää 27.5"x 4.5" barbegazeilla.

-Kerkesitkin vastata jo tuohon kehä ja napoihin.
    29+ han ne tietysti on. Ei kai, kukaan halua halkaisijaa pienentää läskikumeista ja keskiötä tiputtaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •