Alkujaan tämän lähetti
Kama_
Ajatuksena olisi laittaa viilailla grammoja pois vanteiden osalta. Nykyinen setti painaan oin 1700g ja tarkoituksena olisi päästä 1500g tai alle. Muutamia vanteita olen miettinyt kun sattuneet välillä olemaan houkuttelevassa alennuksessa. Onko näistä mielipiteitä tai kokemuksia? Muita vastaavia saa myös ehdottaa...
Fulcrum Red Passion 29"
Mavic Crosmax SL
Dt Swiss XR1501
Fulcrum on selvästi kevein (1396g), mutta en löytänyt vanteista juuri käyttäjäkokemuksia. Mavic ja Dt swiss ovat kaiketi laadullisesti saman tasoisia, ainoa mikä Mavicissa huolettaa on vanteen 19mm sisäleveys...
Mulla on nuo DT Swissin XR1501, mutta ovat wanhempaa mallia eli 20mm sisäleveydellä. Nykyään taitaa olla 22,5mm sisäleveys? Olen kyllä ollut kiekkoihin tyytyväinen. Navoissa on 240s sisuskalut ja jokainen omistamani kappale on ollut paras napa mitä mulla on ollut. Mavicin navoista ja varsinkin vapareista olen kuullut pelkkää huonoa. Joku muu voi ehkä kertoa käytännön kokemuksia jos sellaisia löytyy.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Kirjanmerkit