ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 8 / 46 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 1380

Aihe: Apuja tietokoneen käytössä

tempokisu Guest
    EIH! Soneran omalta postisivulta löytyikin se missä suodattimeen voi lisätä avainsanoja - EI AUTTANUT YHTÄÄN.

Lisää-napista pääset luomaan uuden suodattimen: mutta teinköhän mä oikein, pitääkö nimen kohdalle laittaa lähettäjän nimi? se vaan että niitä nimiä on satoja..

Näitten roskien lähettäjä on siis vaikka: Michael, Amanda, Claire...äskön poistin 23 jotain pirun health sun muita...eikä nämä ole samoja aina vaan nimiä on ihan pirusti.
    Outlookissa on kyllä sellainen "lisää roskapostin lähettäjien joukkoon" mutta se on vain napautus, eikä ole näköjään toiminut. Tai mitäpä se auttaa, kun niitä roskia tulee eri osoitteista koko ajan. Ja joku tässä on nyt tapahtunut ihan parin viime päivän aikana, ennen tällaista ongelmaa ei ollut.

Nyt kokeilin että "hylkää" jos viestissä on sanoja: health, sex, diabetes, tiffany, pandora.
    Vai pitäisikö lähettäjän nimet laittaa?

Lisäys vielä.
    Etsin vielä Outlookista, löytyi tällainen "Ohjattu sääntöjen luominen" - roskapostin kohdalla ei ollu rastia, rastitin. Lisäksi löytyi laatikko jonne voi lisätä roska-osoitteet.
    Tosin aika kova työ jos ne kaikki pitää lisätä....mutta onhan mulla vapaapäivinä aikaa. Olisikohan tämä se mikä auttaa? Kuinka paljo osoitteita sinne mahtuu, nimittäin näitä tuli tänäänkin yöllä 15 ja aamulla 23.

Lisäys2 EI TOIMI mun asetukset. Lisään nyt vaan kaikki roskapostin lähettäjänn joukkoon, mutta toi avainsana-juttu ei toimi.
    tempokisu muokkasi tätä : 26.01.2017 at 11.01

Hassua mutta miun sähköpostiin ei tule tuollaisia yhään. Ainoot mainokset taitaa tulla suurin piirtein ykkösstorelta, Varustelekalta ja Rajalakameralta.
    Näyttää kisu tuo tilanne niin kamalalle että auttaakohan kohta muu kuin uusi osoite..

Gmailissa on muuten yllättävän hyvin toimiva roskapostisuodatus. Vertailukohtina ovat ollut palveluntarjoajien tuotteet, osin jopa lisähintaiset sellaiset, joista puskee enemmän roskaa läpi kuin "ilmaisesta" Gmailista.

Osa ihmisistä ei vaan voi käyttää gmailia koska Google, itselläkään ei tule muuta "spämmiä" kun tilattuja uutiskirjeitä ja muu menee roskiin suoraan. Vanhin Gmail tili kuitenkin perustettu beta aikana.

Operaattorin sähköpostissa on myös se ongelma että siitä joutuu luopumaan tai maksamaan erikseen jos vaihtaa operaattoria
    Myös microsoftin sähköpostipalvelussa on hyvä suodatin.
    luukku.com on sen sijaan älyttömin roskapostin kerääjä. Suodatin on maksullinen lisävaruste

Jopotuinen Guest
    Löytys tämmönen hakukone kuin DuckDuckGo.

Täytyykin ottaa se ainakin aluksi Googlen rinnalle ja ihmetellä, oliskos siitä Googlen korvaajaksi.
    Ainakin foorumiin se osasi laakista

Emme tule koskaan
    säilyttämään henkilötietojasi.
    Tietosuojakäytäntömme on yksinkertainen: emme
    kerää tai jaa eteenpäin mitään henkilökohtaisia tietojasi.

Emme seuraile sinua mainoksin.
    Emme talleta etsintähistoriaasi. Meillä ei ole siten mitään
    myytävää mainostajille, jotka seuraavat sinua ympäri internetiä.

Emme jäljitä sinua, käytitpä
    yksityistä selaustilaa tai et.
    Toiset hakukoneet jäljittävät hakujasi yksityisessä
    selaustilassakin. Me emme jäljitä sinua – piste.

Jopotuinen Guest
    Mulla on kolme postilaatikkoa.

1. Lähipiiri n.sukunimi
    2. "Virallinen" etunimi.sukunimi
    3. Pari roskapostia nettirekisteröintejä ja muuta moskaa varten.

Saunalahden netti.fi taitaa vuotaa kuin seula, siellä on yksi roskis, jota hyvin harvakseltaan käyttänyt. Silti viimeksi kun tyhjentelin sitä, niin moskaa oli kertynyt sinne luokkaa 80 kpl / viiko.
    Uudempien google roskisten osalta saldo taitaa hipoa nollaa, joskin hyvin harvakseltaan nuita ylipäätään tarvii, mutta kumminikin.
    Tarkkana kannattaa olla ettei käy kuten Kisun tai meitin appiukon. Oli mennyt vastailemaan nettikilpailuihin...

Jopotuinen Guest
    Oliskos pikaista vinkkiä XP emuloimiseksi WIN7 Pro käyttiksessä? Pitäisi paria vanhaa sovellusta päästä hieman pyöräyttämään.
    Mun mielestä tuossa piti olla tuo ominaisuus jo valmiina, mutta kun ei toimi.
    Joku vinkkasi, että biosissa olisi jokin vipu väärässä asennossa, mutta en ole biosia ennen sörkkinyt, niin tiedä sitten.

Google löysi jonkin sovelluksen ladattavaksi tarkoitusta varten, täytyy tutkailla sitäkin.

Muistaakseni oikeella hiirennapilla ominaisuuksista löytyi yhteensopivuusikkuna josta pystyi valitsemaan haluttavan käyttiksen

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    käy kuten Kisun tai meitin appiukon. Oli mennyt vastailemaan nettikilpailuihin...
    En ole ikinä vastannu. En ole koskaan edes avannut niitä posteja, näkymähän näkyy siinä muutenkin.
    Ja mulle tulee sentyylisiä että lähettäjä on joku nimi vaikka Tanya, ja sitten mainostetaan jotain terveys-asiaa, parempaa potenssia, Tiffanyn koruja ( eikä auta unsubscrible) ja Pandoran jotain. Aikoinaan tuli Ikea-lahjakorttia ja Gigantin taulutelkkareita ja euron kännyköitä.
    En ole ikinä tommosiin vastannu, enkä osallistunu minkään lehden kilpailuihin tms. Aikoinaan tuli myös puheluita tyyliin "Sinähän olet ilmoittanu olevasi kiinnostunut terveydestä...?" jolloin tulee vastaus että mistä sä tommosta muka päättelet ( vihasesti). Olen sitten muka osallistunut heidän johonkin kilpailuun tai kyselyyn. Siihen vastaan että kerro mihin. No ei tämä tästä käy ilmi...ja siihen vastaan että ota yhteyttä kun olet sen asian selvittäny.
    Samoin tulee tosi usein sähkösopimus/nettiliittymä/puhelinliittymätarjouksia. Jos joka tarjoukseen tarttuisi niin saisi olla päivittäin vaihtamassa noita. Ei jaksa, se vaihtamalla parane.

Olen miettiny että noi ulkomaankieliset roskat tulee ebayn kautta, sinnehän on vähän pakko antaa postiosoite.
    Mulla on outlook. En edes löydä että siellä olisi "roskaposti" täällä on vain: kalenteri, luonnokset, lähetetyt, lähtevät, muistilaput, poistetut, päivyri, saapuneet, tehtävät, yhteystiedot.
    Käytössä on vaan saapuneet ja poistetut ( ja tietysti lähetetyt ja lähtevät) muista en ymmärrä mitään.
    Laittelen vaan uskollisesti ne mainokset "lisää roskapostin lähettäjien luetteloon". Siellä on varmaan miljoona nimeä nyt.

Jopotuinen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Muistaakseni oikeella hiirennapilla ominaisuuksista löytyi yhteensopivuusikkuna josta pystyi valitsemaan haluttavan käyttiksen
    Juu, näin piti mennä, muttei herännyt tulille.
    Nyt asennuksessa Virtual XP ja tuossa äskön kuuluikin XP:n tunnari.
    Hyvät ohjeet tuolta https://technet.microsoft.com/en-us/.../hh859554.aspx.
    Ohjelman löytää helposti Googlella, viitsi linkkiä nyt tähän pyydystää.

Voilá! Sieltähän putkahti XP:n tyhjä työpöytä.

Viesti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    En ole ikinä vastannu. En ole koskaan edes avannut niitä posteja,
    ...
    ( eikä auta unsubscrible)
    No niin, sieltä se selitys taisikin löytyä. Eli olet avannut viestejä ja klikannut linkkejä, ja samalla paljastanut spämmereille, että tässäpä olisi toimiva ja luettu sähköpostiosoite. Eli joo, jos meili tulee listalta jolle olet itse liittynyt tai on vaikka selkeästi jonkin käyttämäsi (ebay)kauppiaan lista, niin unsubscribe auttaa, näillä tahoilla ei ole intressiä suututtaa ihmisiä tarpeettomasti. Mutta jos klikkaa linkkiä spämmissä, niin se vain kertoo lähettäjälle että meiliosoite toimii ja sinne kannattaa siis lähettää kahta kauheammin spämmiä.

Ne linkithän ovat muuten kaikki yksilöityjä. Joten jos joskus sattuu tulemaan spämmi jonka aihepiiri saattaisi kiinnostaakin (vaikka joku terveys- tai ihmisoikeusjuttu), niin silloinkaan linkkejä ei kannata koskaan klikata. Se kertoo spämmerille että tätä henkilöä kiinnostavat tällaiset aiheet. Mieluummin vaikka sitten googlaa aiheesta lisätietoa.

Mitä noihin markkinointipuheluihin tulee niin kannattaa ilmoittautua suoramarkkinoinnin kieltopalveluun (Robinson-listalle). Se toimii varsin hyvin.

tempokisu Guest

Kymysys ei on ei

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esko Katso viesti
    No niin, sieltä se selitys taisikin löytyä. Eli olet avannut viestejä ja klikannut linkkejä, ja samalla paljastanut spämmereille, että tässäpä olisi toimiva ja luettu sähköpostiosoite. Eli joo, jos meili tulee listalta jolle olet itse liittynyt tai on vaikka selkeästi jonkin käyttämäsi (ebay)kauppiaan lista, niin unsubscribe auttaa, näillä tahoilla ei ole intressiä suututtaa ihmisiä tarpeettomasti. Mutta jos klikkaa linkkiä spämmissä, niin se vain kertoo lähettäjälle että meiliosoite toimii ja sinne kannattaa siis lähettää kahta kauheammin spämmiä.

.
    Siis luitko mun viestin nyt miten? Nimenomaan EN ole avannut posteja enkä tasan klikannut linkkejä ( kuten en tee täällä foorumillakaan).
    Ne Tiffany ja Pandora-korukaupatkin on mulle täysin outoja, en ole ostanut ebaysta kun nukkeja vaan, ja yleensä ne on yksityishenkilöitä kun myy.
    Muutama nettikauppa josta voi ostaa nukkeja, mutta sieltä tuleva mainosposti ( uusia tuotteita tai tarjouksia) onkin ihan tervetullutta.

Tai jos sun viesti oli piruilua, niin erittäin huonoa sellaista. Olen aika pettynyt, olen pitänyt Sinua asiallisena ihmisenä.
    Lue viestit vaikka 3 kertaa jos on vaikeuksia ymmärtää, tai ylipäätään lue. Tai hanki uudet silmälasit jos kaikki sanat ei erotu. Kuten pikkusana "ei".

Lue nyt vielä tämä mun alkuperäinen viestin alku uudelleen:
    En ole ikinä vastannu. En ole koskaan edes avannut niitä posteja

Ei ja En tarkoittaa todellakin Ei ja En.
    Ei ehkä tai juu vaikka ukot niin kuvitteleekin.

Miten eli mihin osoitteeseen olet sen "Unsubscribe"-viestisi lähettänyt? Siis vastaamatta ja avaamatta. Sen kertominen olisi selventänyt paljon ja kenties säästänyt sinut mielipahalta.

Jos käyttää Outlookia ei viestejä tarvitse avata, vaan se ihan automaattisesti hoitaa kaikenlaisen spämmilinkkien klikkauksen. Se on maailman turvattomin ja reikäisin postiohjelma ja sitä ominaisuutta spämmerit hyödyntävät. Riittää, että jonkun postia vastaanottaneen koneen kautta osoite päätyy spämmereille, niin sieltä tulee ensimmäinen kalasteluviesti, joka Outlookin tapauksessa usein automaattisesti vahvistaa osoitteen toimivuuden ja sen jälkeen pyörät lähtee pyörimään.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Peukalo alas

Tai jos sun viesti oli piruilua, niin erittäin huonoa sellaista. Olen aika pettynyt, olen pitänyt Sinua asiallisena ihmisenä.
    Lue viestit vaikka 3 kertaa jos on vaikeuksia ymmärtää, tai ylipäätään lue. Tai hanki uudet silmälasit jos kaikki sanat ei erotu. Kuten pikkusana "ei".
    Ihan yritin vilpittömästi auttaa ja opastaa ja lopputulos oli sitten tämä. Valitettavasti ei oikeastaan yllättänyt, näin on tainnut käydä jonkin kerran ennenkin. Oli vaan päässyt unohtumaan kun pariin vuoteen ei ole tullut paljon kirjoiteltua.

Oleellinen osuus oli lainattu edellisestä viestistäsi: "eikä auta unsubscribe". Kerro toki miten olet tätä yrittänyt, jos et viestejä avaamalla ja niiden linkkejä klikkailemalla (tai viesteihin vastaamalla). Tai älä kerro jos et halua tai pysty. Eiköhän tässä tullut kuitenkin omalta osalta jo tarpeeksi osallistuttua spämmiongelmissa auttamiseen.

tempokisu Guest
    No minä kerron.
    Se "unsubscrible" onnistuu, viestiä ei tarvitse avata. Ja tämä koskee hyvin rajallista määrää viestejä, ehkä yksi sadasta.
    Ne pirulaiset joiden osoitteena on vaikkapa bolleywhit@boboos.com ( no keksin ton ite) menee suoraan roskiin. Kun minä kuitenkin osaan lukea. Näissä nyt missään edes ole sellaista kohtaa että unsubscrible, tai en ole lukenu enempää. Jotain diabetes, näe paremmin näillä tipoilla, potenssimainos tai muuta pskaa. Aika hyvin nämä erottuu jostain tiettyjen firmojen mainoksista, lähettäjän nimi on usein joku englannnikielinen erisnimi.
    Myös nukkekauppojen posteissa on selkeesti jos ei halua enää tiedotuksia niin unsubscrible.

Jopotuinen Guest
    ^ On sähköpostiosoitteen vaihdon aika.
    Ja jos IT guru Kisu alkaa asiaa duunaamaan FF IT tuen avulla, on nyt se hetki kun tulee noutaa maissinjyväpussukka kaupasta ja varata hyvä lepotuoli PC:n ääreen

tempokisu Guest
    ^ just juu, mä tiedän tästä intternetistä yhtä "paljon" kun noista "kestävyysurheilun perusteet"-teoriajutuista. Eli en mitään. FF IT-tuki???
    Mutta enhän mä muuten ikinä varsinaisesti "avaa" mitään sähköposteja, näkyyhän ne siinä esikatseluikkunasssa, ja lähinnähän sähköposti toimii paypal-kuittien varastona, en mä kenenkään kanssa kommunikoi sähköpostilla, mä soitan puhelimella jos on asiaa. Mitään osoitetta vaihda, ja minne mä sen vaihtaisin muka? Sittenhän se pitäisi vaihtaa paypalille, nukkefoorumille ja kuvasivuille....ja se ei kyllä mun osaamisella edes onnistu. että siinä sitä viihdettä.

No yöllä tuli yksi roskaposti. Ja joku LinkedIn, jossa pyydettiin ystävällisesti vahvistamaan sähköpostiosoite klikkaamalla tätä linkkiä "click here". Roskiin meni suoraan.

Kunhan kysyin onko mitään keinoa estää roskia mutta ne näyttää olevan vähän sama kun mainokset Aamulehdessä. Ohitte vaan.

Jopotuinen Guest
    ^ Asioit parahuste FF IT tuessa, muotoilisiko , että postausten määrästä päätellen olet tuen tehokäyttäjä
    Roskapostista pääsee uudella postiosoitteella
    Nettikaupat ja sun muut foorumit vuotaneet tahalleen (myyneet) tai tahattaan sähköpostisi. Siksi oma sähköpostiosoite niihin tarkoituksiin.
    Toki myös oma koneesi voi toimia spämmin jakajana. FF IT tuki voi auttaa koneen russakanhäädössä, ellet ole vielä kaikkia suututtanut.

Uuden sähköpostin voi tehdä vaikka samaan paikkaan kuin missä se nykyinenkin on, oletettavasti mainostulva aiheutuu jonkin muun kuin s-postipalveluntarjoajan takia. Sähköpostiosoitteen muuttaminen tapahtuu joko sieltä mistä muidenkin asiakastietojen (verkkokaupat yms.) tai sitten yleisistä asetuksista (muut kuin kaupat, esmes tämä foorumi). Nämä ovat yleensä helposti löydettävissä, koska jokaisen pitäisi pystyä itse päivittämään niitä tietoja.

Joskus roskaposti on kuin häiritsevät naapurit - niistä ei pääse eroon kuin muuttamalla itse pois, koska ne eivät ole tehneet mitään laitonta. Toki niitä voi katsella jos haluaa, mutta oma pääni ei kyllä moista kovin kauan kestäisi.

tempokisu Guest
    APUA! uusi ongelma.
    kuvat.fi -sivusto oli pakko päivittää "uusi kansionäkymä" ja nyt kaikki on sekaisin.
    Miten saa kuvat sillee nätisti, ja missä on "lisää kuvia"?
    Miten kaikki kansion kuvat saa näkymään? nyt näkyy vain alkuosa kuvista. Ai, ne latautuu hitaasti. Mutta näkyy niin isona ettei hahmota.
    Mä vihaan näitä uudistuksia, juuri on oppinu käyttämään vanhaa näkymää, ja sitten tulee pakollinen uudistus. Nimittäin sivulta ei päässy eteenpäin ellei ottanu uutta kansionäkymää käyttöön.
    Onhan siellä kaikki asetuksia, mutta jos nyt ensin:
    -miten kansioiden otsikoihin saa paljonko kuvia siellä on? Tämä honattu jo.
    - miten kansioissa olevat kuvat saa vähän pienemmiksi? mutta ei neliönmallisiksi.

Pska lopetan koko kuvaamisen kun näistä on tehty näin vaikeita. Laitoin kyllä sivustolle kysymyksiä, mutta yleensä sieltä vastaa joku nuori juippi tosi ihmeellisellä tavalla tyyliin "no jos sä nyt vaikka..." ja ihan asiatyylistä vastausta odottaisin kun on maksullinen palvelu.

AUTTAKEE!

ps. yhtäkkiä toi roskapostiasia tuntuu pieneltä harmilta. Jos nyt muutama tulee yössä, niin ei se haittaa. Saisi nyt kuvasivuston jotenkin järkeväksi!
    tempokisu muokkasi tätä : 02.02.2017 at 15.54 Syy: yksi säätö onnistuneesti suoritettu

kuvat.fi -sivusto oli pakko päivittää "uusi kansionäkymä" ja nyt kaikki on sekaisin.
    Mä vihaan näitä uudistuksia, juuri on oppinu käyttämään vanhaa näkymää, ja sitten tulee pakollinen uudistus. Nimittäin sivulta ei päässy eteenpäin ellei ottanu uutta kansionäkymää käyttöön.
    Eihän tuota tietääkseni mikään pakko ole ottaa käyttöön?
    Minä ajan pääni jäädyksiin

tempokisu Guest
    ^ HEI! mistä? itelle ilmestyi sivun päälle tuo "ota käyttöön uusi kansionäkymä" enkä päässyt sivulle ollenkaan ellen napannut sitä uutta näkymää.
    Sitten etsin asetuksia tuntikausia että kuvista tuli alkuperäisen oloisia ( vähän tommosia kuin sinulla, mutta tykkään mustasta taustasta) liian isoja kuitenkin.
    Kiitos vinkistä, yritän etsiskellä...en kyllä löytänyt mistään

Toi on nyt ainoa millä kuvat näkyy kokonaan, ja tiedot alla. Vanha "neliöruutu" tuotti vain litteet kuvat eikä koko kuva näy.
    Olkoot pska. On tuossa se etu että kuvia ei tartte "avata" näkyy heti. Se vaan että toi internet explorer ei lataa kuvia, pakko katsoa toisella selaimella.

Jostain syystä kuvien nimetkin hävisi kuvien alta, vaikka nimenomaan toiminnossa on "kuvien nimet ja tiedot kuvien alla". - aha, se olikin itestään menny ja tuosta sai takas.
    Piruvie kun säädöt muuttuu jotenkin itekseen. Tuossa yksi aamu näitä säätelin useamman tunnin, ja taas joutuu uusiksi. No tänään täällä onkin runsaasti aikaa säädellä.
    tempokisu muokkasi tätä : 07.02.2017 at 11.38

tempokisu Guest
    Haa! Nyt honasin aika ison jutun, ja saan kuvat suht entisenmallisiksi. Nyt vaan käyn joka kansion läpi ja katson mitkä säädöt sopii kuhunkiin kansioon parhaiten.
    ( oikeastaan siis hyvä että täällä töissä on nyt aikaa, täällä on paljon paremmat valot ja nopeempi intternetti niin ei tarvi kotona tihrustella )

Jopotuinen Guest
    Laitan tämän tähän vielä tyrkylle, jos vaikka sattuis jollakulla nappaamaan
    Elikkä kuinka sain toisessa huoneessa sijaitsevan PC:n näytön kloonattua telkkarin kuvaruudulle.

1. Tämä pulikka PC:n takapuoleen HDMI lähtöön, pulikan outputtiin PC:näytön HDMI ja telkkarille menevä HDMI kaapeli. Jos matka on lyhyt, niin muuta ei tarvita. Pulikkaa hommatessa erityistä huomiota siihen, että on 1x HDMI IN ja 2x HDMI OUT. Useimmat splitterit ovat 2xIN ja 1xOUT ja tarkoitettu telkkarin takapuoleen laitettavaksi ja HDMI tulojen tuplaamiseksi.

2. Tämä pulikka tulee (mulla) kahden HDMI kaapelin väliin. Kaksi kaapelia siksi, että saan sen liitoksesta poikki ja kerätyksi pois oviaukosta silloin kun ei ole käyttöä. Aikaisempitavallinenliitospala heikensi signaalia ja Samppa kyllä sen tunnisti, mutta ei suostunut sitä toistamaan. Toi DX:n pulikka on kallis, löysinkin halvemman jostain Ebay tai Amazon putiikista hieman yli eurolla. Pulikka ottaa käyttöjännitteensä HDMI kaapeista, joten erillistä poweria ei tarvita.

3. PC käyttö sujuu telkkarin ääressä RF näppiksellä ja hiirellä. PC:n takapuolessa oleva RF USB pulikka voi haetuttaa hieman paikkaansa, sillä PC:n peltikuoret voivat jossain tapauksessa haitata signaalin kulkua. Mulla riitti RF nappulan siirto PC:n takaa koneen päällä olevaan reikään.

Langattomia toistimiakin on, mutta niiden hinta taitaa olla tällä hetkellä jotain 200+ €.

noniinno Guest
    Robin lähetti viestin urhack -sivustolta ja kertoi, että tunnukseni ja salasana johonkin käyttämääni palveluun kannattaa vaihtaa. Osasipa jopa kertoa, mitkä nämä tietoni ovat, salasanaa myöten. Toki vaihdan salasanojani silloin tällöin, enkä nyt mitenkään erityisen järkyttynyt ole, kun perusepäileväinen olen kaikkeen verkossa annettaviin tietoihin. Mutta kiinnostaa, mikä tämä tällainen Robin ja urhack -sivusto on?
    noniinno muokkasi tätä : 20.02.2017 at 07.25

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Robin lähetti viestin urhack -sivustolta ja kertoi, että tunnukseni ja salasana johonkin käyttämääni palveluun kannattaa vaihtaa. Osasipa jopa kertoa, mitkä nämä tietoni ovat, salasanaa myöten. Toki vaihdan salasanojani silloin tällöin, enkä nyt mitenkään erityisen järkyttynyt ole, kun perusepäileväinen olen kaikkeen verkossa annettaviin tietoihin. Mutta kiinnostaa, mikä tämä tällainen Robin ja urhack -sivusto on?
    Kyseinen henkilö on käynyt lävitse tietoja, jotka on julkisesti julkaistu internetissä hakkeroinnin jäljiltä.
    Lisätietoa:
    https://nakedsecurity.sophos.com/201...d-been-stolen/

Jopotuinen Guest
    Mitenkäs asentaa Office koneeseen, kun ei ole kiekonpyörittäjää?
    Pöytäkoneesta se toki löytyy, mutta kuinka siitä eteenpäin? DVD:n sisällön kopiointi ja siirto muistitikulla, liian yksinkertaista onnistuakseen?

Voit kuitenkin asentaa Officen minikannettavaan ilman ulkoista optista asemaa. Tämä edellyttää toista tietokonetta ja tarpeeksi tilavaa USB-muistitikkua. 1–2 Gt:n muistitikun pitäisi riittää, sillä Officen asennustiedostot ovat kooltaan hiukan alle 500 Mt.

1. Siirry tietokoneelle, jossa on optinen asema, ja aseta Officen asennuslevy asemaan. Jos asennus käynnistyy, lopeta se.

2. Aseta USB-muistitikku tietokoneeseen ja tee siihen kansio nimeltä Office. Avaa kansio kaksoisnapsauttamalla sitä. Jätä tämän kansion ikkuna auki.

3. Kaksoisnapsauta Oma tietokone -kohtaa, jotta näe tietokoneen asemien kuvakkeet. Napsauta optisen aseman kuvaketta hiiren kakkospainikkeella ja valitse Avaa. Näet nyt kaikki Officen asennus-CD:n tiedostot.

4. Valitse kaikki Officen asennus-CD:n tiedostot painamalla Ctlr+A. Vedä tiedostot USB-muistitikulle luomaasi Office-kansioon tai kopioi ne sinne hiiren kakkospainikevalikon kautta. Jos kopioit tiedostot, valitse kakkospainikevalikossa Kopioi. Kaikki Officen asennuslevyn tiedostot kopioidaan USB-muistitikulle.

5. Nyt et enää tarvitse tätä tietokonetta, joten poista Office asennus-CD ja irrota USB-muistitikku. Muista irrottaa muistitikku Poista laite turvallisesti -toiminnolla!

6. Liitä USB-muistitikku minikannettavaan. Siirry muistitikulle luomaasi Office-kansioon. Löydät sieltä tiedoston nimeltä setup.exe. Aloita Officen asennus kaksoisnapsauttamalla sitä.

https://answers.microsoft.com/fi-fi/...7-f9cea94d490d

Tuollainen vanha löytyi, pitäneekö paikkaansa.. vois kuvitellakin?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •