FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 154 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 54 104 144 152 153 154 155 156 164 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.591 - 4.620 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti .Vaeltaja. Katso viesti
    Mulla on kanssa tuo runkolaukku, josta porsi vetoketju jo viime kevään. Suutarilla vaihdatin kummatkin kunnollisiin muutamalla kympillä..on kestänyt ja kestää.

Tuo compin keula¨--> on eroa kun vaihtaa kuituiseen tuosta teräksisestä. Tuon kuidun elämisen huomaa kyllä vähänkin kovemmilla paineilla ja painoa lähti pyörästä noin 1,5kg. Tuo on onen keula elää tosiaan ajossa enemmän, kun esim. tuo pro 3:n mallin orkkis hiilikuituinen...voi olla hyväkin homma? kesällä 4.0" renkailla huomaa varmasti paremmin eron. Nyt tuossa alla 4.8 JJ:t.
    Onkohan 4 Fat Prossa sama runko kuin tuossa Litessä? Tuli haettua tuo 4Pro alukeulalla, mutta haluaisin keventää massaa uusilla renkailla ja hiilarikeulalla. Mietityttää, että sopiiko tuo On-One heittämällä sisään. On-One keula on suoralla putkella ja kiinakeulat tapered. Haluaisin varmistaa sopivuuden ennen tilausta, sillä en omista kerrostalossa rälläkkää tms.

Olen tiennyt alennuksista ja senkin ettei sopivaa kokoa välttis enää ole jäljellä jos ei ekana ehi tilaamaan. Vaikka maksoin 300€ "liikaa", niin ei kaduta, kun hienon kamppeen sain alle😁

hero 8

Lainaus Alkujaan tämän lähetti morgan Katso viesti
    Onkohan 4 Fat Prossa sama runko kuin tuossa Litessä? Tuli haettua tuo 4Pro alukeulalla, mutta haluaisin keventää massaa uusilla renkailla ja hiilarikeulalla. Mietityttää, että sopiiko tuo On-One heittämällä sisään. On-One keula on suoralla putkella ja kiinakeulat tapered. Haluaisin varmistaa sopivuuden ennen tilausta, sillä en omista kerrostalossa rälläkkää tms.
    4 Fat Prossa on 15x150 mm läpiakseli ja On-Onessa QR. Mikä lie sen leveyskään.

Ai niin, semmoinen vielä, että jos mä olisin sä, niin mä pistäisin noihin nastareiällisiin vakiorenkaisiin nastat ennen kuin ajaisin reikiä tukkoon hiekasta yms. . Olisipahan sitten jääkeleille nastarenkaat. Nastojahan sai ainakin Mcarbonilta.

Ai niin numero 2: kevennä pyörääsi vaihtamalla kampisetti. Mä voin ostaa sen vanhan. Halvalla
    pee muokkasi tätä : 31.01.2017 at 19.36 Syy: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?50547-Mik%E4-asia-yll%E4tti-sinut-viimeksi-Vol-2&p=2633015#post2633015 :D

Lainaus Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
    Ehkä vähän ihmettelen nyt, että kuka ostaa 1300:lla Pro:ta, kun kaikki tätä seuraavat tietää, että noita aleja tulee vähät väliä...
    Ei kaikille se 300e säästö ole mikään mullistava raha. Jos pyörä halutaan heti se ostetaan heti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
    Ehkä vähän ihmettelen nyt, että kuka ostaa 1300:lla Pro:ta, kun kaikki tätä seuraavat tietää, että noita aleja tulee vähät väliä...
    Eipä tota prota ole paljoa alennuksessa näkynyt. Varsinkaan niin että kaikille halukkaille riittäis. Ja käytölle ja omistamiselle ei taaskaan lasketa mitään arvoa? Mulle naapuri naureskeli että osti samat sukset kun minä ja sai 80 euroo halvemmalla. Sanoin että mun suksilla onkin hiihdetty jo vuosi. Kun pyörälle on tarve ja halu saada se alle niin sitten se ostetaan. Eri asia jos rahaa ei yksinkertaisesti ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pee Katso viesti
    4 Fat Prossa on 15x150mm läpiakseli ja On-Onessa QR. Mikä lie sen leveyskään.

Ai niin, semmoinen vielä, että jos mä olisin sä, niin mä pistäisin noihin nastareiällisiin vakiorenkaisiin nastat ennen kuin ajaisin reikiä tukkoon hiekasta yms. . Olisipahan sitten jääkeleille nastarenkaat. Nastojahan sai ainakin Mcarbonilta.

Ai niin numero 2: kevennä pyörääsi vaihtamalla kampisetti. Mä voin ostaa sen vanhan. Halvalla
    Hyvä idea tuo nastoitus, sillä en olisi itse tajunnut On kyllä liukkaat kelitkin, niin ei haittaisi menoa.

Kampiin en kyllä ole koskemassa ihan ensimmäiseksi! Keulan vaihdolla saisi kuitenkin pari sataa grammaa pois ja meno vähän pehmentyisi. Samalla erottuisi vähän massasta

Tuossa vielä tuo keula, jos joku osaisi auttaa tyhmää keulan valinnassa http://www.on-one.co.uk/i/q/FOOOCFAT...bon-fatty-fork

ilmeisesti tarvit jotain tämän tapaista että vanne(lue keskiö) käy:
    https://www.bike-components.de/de/Ma...-Naben-p23962/

hero 8

Onkos tuo On-One 135 milliä leveä? Ei taida noihin 4 Fat Pron napohin saada mitään kavennussarjoja 150 mm -> 135 mm.

Okei, pitää varmaan siis unohtaa tuo On-One ja etsiä joku muu.

Tuossa vielä tuo keula, jos joku osaisi auttaa tyhmää keulan valinnassa http://www.on-one.co.uk/i/q/FOOOCFAT...bon-fatty-fork
    Tässä .Vaeltaja. on ainakin saman keulan laittanut Compiin, runko lienee sama kuin 4Lite ja 4Pro? Eikä ainakaan ole maininnut mitään laakereiden vaihdosta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti .Vaeltaja. Katso viesti
    Sitten pienen budjetin läskin kysellyt kuvat: Comp 4 on onen hiilarikeulalla ja 90% päivitetttynä muutenkin. Sen verran ennen jääkelejä kokeilin että 4.8JJ menee tuohonkin keulaan. Tuo kuvan puolen kilon stemmi lähtee kokeilujen jälkeen pois.

Sen sijaan, Eeteeku vaihtoi Comppiinsa kiinakeulan ja siihen tarvi myös alakoolin. Alakoolin malli mainittu ilmeisesti viestissä ja keulan ostopaikka.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eeteeku Katso viesti
    tuollainen: tarvitsee erilaisen alakoolin, alkup. Keula on suoralla putkella. ( FSA H6083) Lisäksi jouduin vähän modifioimaan etunavan akselia joka on 10mm ja keula on 9mm tiukka sovitus. ( rälläkällä jenkaa sileäksi)
    viimesitely keulassa ei ihan huippua mutta kelpaa arkiajoon. Tulli ja alvi sitten tulee hintaan lisää.

Look what I found on AliExpress
    http://s.aliexpress.com/2MZ7rYf2
    Itse pohdin vielä kummanko keulan laitan omaan Comppiin. Tuosta ylläolevasta Aliexpressin linkistä löytyy sullekin oikeanlainen läpiakselikeula.

Hyvä idea tuo nastoitus, sillä en olisi itse tajunnut On kyllä liukkaat kelitkin, niin ei haittaisi menoa.

Kampiin en kyllä ole koskemassa ihan ensimmäiseksi! Keulan vaihdolla saisi kuitenkin pari sataa grammaa pois ja meno vähän pehmentyisi. Samalla erottuisi vähän massasta

Ei käy, pitää olla tapered 150mm läpiakselikeula tai sitten Whitessä 135mm etunapa holkeilla -->150mm. En muutenkaan näe kovin järkevänä tuota keulan päivitystä.

Compissa on 135 mm:n napa: KT-SL4F KT-SL8R F/32Hx135 . Prossa 150 mm: Chosen A4786B-M15-150

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Ei käy, pitää olla tapered 150mm läpiakselikeula tai sitten Whitessä 135mm etunapa holkeilla -->§50mm. En muutenkaan näe kovin järkevänä tuota keulan päivitystä.
    Tämäkö sitten passaa? http://www.ebay.com/itm/150mm-26er-F...zBuDmSVJRj3fMQ

Tuon pitäisi käydä. Joku varmaan osaa sanoa käykö Whiten ohjainlaakeri suoraan. Sitten tarvitset vielä hiilarikeulaan sopivan kompressiokävyn.

Turhan pitkä. Tuon keulan ac mitta käsittääkseni 483.
    White 4fat pro keulan mitaksi ilmoitetaan 468 whiten sivuilla

Eli tuota putkea joutuisi sitten lyhentämään? Taitaa siirtyä hankinta ensi talveksi, sillä ei ole oikein työkaluja tuohon

Eikäkö "haarukkaosan" pituus on liian suuri. Siis akselista alakooliin etäisyys on tuossa 15 mm pitempi, jolloin pyörän keulan korkeus kasvaa ja geometriaahan tuo muuttaa. En tiedä liekö sitten merkitystä. Mites muut mitat(offset vai rake mikälie)?

Ohjainputkea varmaankin joutuisi lyhentämään.

Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JJasco Katso viesti
    Itse pohdin vielä kummanko keulan laitan omaan Comppiin. Tuosta ylläolevasta Aliexpressin linkistä löytyy sullekin oikeanlainen läpiakselikeula.
    Tuolta löytyy on-one hiukan edukkaammin: http://www.planetx.co.uk/i/q/FOOOCFA...bon-fatty-fork

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barracuda Katso viesti
    Tuolta löytyy on-one hiukan edukkaammin: http://www.planetx.co.uk/i/q/FOOOCFA...bon-fatty-fork
    Katos vaan. Kiitti vinkistä. Vielä ei kuitenkaan selvinnyt, tarvinneeko tuonkin kanssa vaihdella alakooleja tai muuta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JJasco Katso viesti
    Katos vaan. Kiitti vinkistä. Vielä ei kuitenkaan selvinnyt, tarvinneeko tuonkin kanssa vaihdella alakooleja tai muuta?
    Otat vanhasta keulasta irti alakoolin ja lyöt tuohon uuteen keulaan. Täts it.

Tuohon käy alkup. Kooli. Sitten jos laittaa tapered-putkella olevan keulan joutuu alakoolin vaihtamaan. Ks kuva. Tapered vas straight oikealla

Whiten runko siis on tapered, siihen on vaan jostain syystä (€€?) laitettu suoraputkinen keula alakooli-virityksellä..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pancho Katso viesti
    Eipä tota prota ole paljoa alennuksessa näkynyt. Varsinkaan niin että kaikille halukkaille riittäis. Ja käytölle ja omistamiselle ei taaskaan lasketa mitään arvoa? Mulle naapuri naureskeli että osti samat sukset kun minä ja sai 80 euroo halvemmalla. Sanoin että mun suksilla onkin hiihdetty jo vuosi. Kun pyörälle on tarve ja halu saada se alle niin sitten se ostetaan. Eri asia jos rahaa ei yksinkertaisesti ole.
    Juju on siinä, että jos on tehnyt kunnon markkinatutkimuksen, niin siinä 1000 kiepeillä on ihan mukavaa kilpailua, kun vähä reilulla tontulla saa Silverblackia, White Pro:ta tai Felttiä, niin on siinä ostajalla varaa valita. Itse olen pirun ahne rahan suhteen kyllä, ja jos olen kuullut että noita on alella myyty, niin ovh en enää ikinä tarjoa
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

Lite nelosen natinoita eliminoidakseni hain mätänetistä tässä rimpsussa aiemmin mainitun deoren keskiölaakerisetin ja vaihdoin sen alkuperäisen tilalle. Siinähän on se väliputki lyhyempi joten aloin spekuloimaan, onko siitä mahdollisesti jotain harmia tiedossa? Noin teoriassahan esim kakka&kura pääsee helpommin laakereihin. Toivoin, että olisin voinut siirtää sen orkkisputken uusiin laakereihin, mutta aika tiukassa tuntuu olevan joten lähteeköhän ehjänä jos oikein repii..?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Lite nelosen natinoita eliminoidakseni hain mätänetistä tässä rimpsussa aiemmin mainitun deoren keskiölaakerisetin ja vaihdoin sen alkuperäisen tilalle. Siinähän on se väliputki lyhyempi joten aloin spekuloimaan, onko siitä mahdollisesti jotain harmia tiedossa? Noin teoriassahan esim kakka&kura pääsee helpommin laakereihin. Toivoin, että olisin voinut siirtää sen orkkisputken uusiin laakereihin, mutta aika tiukassa tuntuu olevan joten lähteeköhän ehjänä jos oikein repii..?
    Orkkis putkea voi kyllä käyttää, eikä kyllä pitäisi olla tiukasti kiinnikkään. Siitä lyhyestä putkesta ei mitään hyötyä siellä oo, kolisee vaan jos sattuu irtoamaan laakerista! Just vaihdoin työmatka Liteen ko. paketin.

^ Selvä juttu, tängjuu-mies kiittää.

Edit: Irtosihan se kun kunnolla veti, mutta aika tiukassa oli.

Sopiiko 17" lite 167cm kuskille? Aika alarajalla mennään...

Olohuoneajelua...

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arbena Katso viesti

Olohuoneajelua...

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
    Ulkona olis fätpaikkikelit...

XXL myy nyt 4 Lite versiota hintaan 699€. Viikko sitten sain oman, hinta silloin 799...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •