HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 33 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 31 32 33 34 35 43 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 961 - 990 / 1631

Aihe: Taistelu tappajasepeliä vastaan

  1. #961
    Nyt petti Maxxis Ramblerin pistosuojaus. Eihän se tosin mikään Marathon veroinen varmaan olekaan. Pitää käydä ostamassa litkut ja koittaa tubelesina.

  2. #962
    Jopotuinen Guest
    Joo, vaikuttaisi olevan merkittävä ero sepelillä ja tappajasepelillä.
    Meidän kylillä onneksi ei tota muuntohuumetta kaduille kylvetä, ihan tavallista sepeliä taitaa olla, joskin ihan tolkuttomasti paikoin.
    Kovasti kuitenkin tuntuu tarttuvan MaraW kuvioihin matkaan ja paiskoo sitten sieltä rapakaaren välistä n. metrin matkan pyörän eteen ja kai sitä samaa tapahtuu takanakin. Voisi sanoa, että sama sepeli tulee siten käytetyksi kahteen kertaan. Siitäpä oiva slogan Marojen markkinamiehille

    Marjoen kanssa kylän raitteja painellut jotain +5v ilman yhtäkään rengasrikkoa.

  3. #963
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    166
    Tubeless talvella, toimiiko litkut yhtä hyvin? Alkaa vähitellen sepelikeihästykset riittää, tubelesskiekot on jo tulossa mutta mietin jaksaako litku vielä pakkasella paikata?

  4. #964
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LauriA Katso viesti
    Tubeless talvella, toimiiko litkut yhtä hyvin? Alkaa vähitellen sepelikeihästykset riittää, tubelesskiekot on jo tulossa mutta mietin jaksaako litku vielä pakkasella paikata?
    Toimii litku talvellakin. Lukee litkupullon kyljessä speksit, tai valmistajan sivuilla. Stans on toiminu mulla

    Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

  5. #965
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Orange sealin subzero tarttui liiveihin, kun oli tilaisuus ja motiivi. Pari talvea ajellut ihan peruslitkulla (Joe's no flat) vailla ongelmia. Muistaapi sitten vain, että kylmän vaikutuksesta ilmanpaine laskee.

  6. #966
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LauriA Katso viesti
    Tubeless talvella, toimiiko litkut yhtä hyvin? Alkaa vähitellen sepelikeihästykset riittää, tubelesskiekot on jo tulossa mutta mietin jaksaako litku vielä pakkasella paikata?
    Toimii. Koko talvi (mikä?) menty grifo challengeilla ghetto-tubeleksena stanin litkulla. Mä en enää sisureihin vaihda.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  7. #967
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    330
    Luulin tänään hävinneeni Schwalben Marathon Wintereillä 35-622 sepelille, kun työpäivän päätteeksi eturengas oli tyhjä? Kotona lähempi tarkastelu kertoi prestan sielun vuotavan, vaikka se oli niin kiinni kuin sen vaan sormilla saa. Aamulla ennen lähtöä laitoin vähän ilmaa renkaisiin lisää ja Turku-Naantali se kesti ihan hyvin.

    Eipä ole venttiili ennen hajonnut, mutta kertahan se on ekakin

  8. #968
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Vaikeata on liukkauden esto, nyt kamalinta kokeilussa, ruskeata luonnonsantaa, jossa jotain sulattavaa seassa, pakkasellakin uuden lumen kanssa muodostaa hirveätä mössöä, tarttuu kaikkialle, renkaat paksussa soseessa, jota sitten nousee ja lentää. Ei tarvi edes hyvää tekosyytä olla ajamatta.

  9. #969
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Toimii. Koko talvi (mikä?) menty grifo challengeilla ghetto-tubeleksena stanin litkulla. Mä en enää sisureihin vaihda.
    Eipä toiminut läskin renkaassa lenkillä. Iloisesti sitä tuli kyllä reiästä, mutta kahden patruunan avustuksella pääsin ajamaan kotiin. Tosin litku kyllä paikkasi renkaan yön aikana joten.. Se olikin ensimmäinen tappio sepelille läskillä 1300 km kaupunki/kelvi ajelussa tänä talvena. Renkaat Jumbo Jim 4.0"
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  10. #970
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    82
    Takana Conti Mountain King 32mm. Lisäksi sisä- ja ulkokumin välissä on Kevlarnauha. Sapelisepeli otti Espoossa voiton. Olihan melkoinen raatelukide asialla. Jälki muistuttaa lähinnä luodin tekemää reikää.
    Läski pyöräilijä, ei läskipyöräilijä.

  11. #971
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Lahden suunnalla on joko sepeli loppunut tai järki voittanut, mutta viime viikot on kelveille kylvetty ihan rehellistä hiekkaa.
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  12. #972
    Nicetrack 300 29x2.35 antautui tappajasepelille jo alle 300km, eturenkaasta meni läpi. Nicetrackit vaihdettu 29" Ice Spikereihin, Schwalbet rullaa huonommin mutta pitoa jäällä paljon enemmän. Aika näyttää kestääkö sepeliä yhtään paremmin kuin Nicetrackit.

  13. #973
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 1keppana Katso viesti
    Nicetrack 300 29x2.35 antautui tappajasepelille jo alle 300km, eturenkaasta meni läpi. Nicetrackit vaihdettu 29" Ice Spikereihin, Schwalbet rullaa huonommin mutta pitoa jäällä paljon enemmän. Aika näyttää kestääkö sepeliä yhtään paremmin kuin Nicetrackit.
    Kyllä kestää Ice Spiker sepeliä. Spikerit tulee aikanaan tiensä päähän nastojen pyöristymisen vuoksi. Sepeliä sieltä ei läpi tule.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  14. #974
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Kyllä kestää Ice Spiker sepeliä. Spikerit tulee aikanaan tiensä päähän nastojen pyöristymisen vuoksi. Sepeliä sieltä ei läpi tule.
    Kyllä tulee mutta vasta yli neljä talvea ajettuna. Ei siinä ollut paljonkaan enää keskinappuloissa korkeutta jäljellä eikä myöskään keskellä oikein yhtään nastaakaan, joten aika odotettua.

    Nyt taas uusi alla. Muuten pelittää hyvin, mutta litkutus oli, kuten täälläkin on jo todettu, paljon vanhaa versiota työläämpää.

  15. #975
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lehisj Katso viesti
    Kyllä tulee mutta vasta yli neljä talvea ajettuna. Ei siinä ollut paljonkaan enää keskinappuloissa korkeutta jäljellä eikä myöskään keskellä oikein yhtään nastaakaan, joten aika odotettua.

    Nyt taas uusi alla. Muuten pelittää hyvin, mutta litkutus oli, kuten täälläkin on jo todettu, paljon vanhaa versiota työläämpää.
    Huh, rispektiä! Reilut neljä talvea on noille aika paljon, jos kilsoja kertyy. Ja jutun perusteella näköjään kertyy. Itse vaihdan nastarenkaat siinä vaiheessa, kun nastat menevät pyöreiksi eivätkä enää aja asiaansa.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  16. #976
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Huh, rispektiä! Reilut neljä talvea on noille aika paljon, jos kilsoja kertyy. Ja jutun perusteella näköjään kertyy. Itse vaihdan nastarenkaat siinä vaiheessa, kun nastat menevät pyöreiksi eivätkä enää aja asiaansa.
    No ISP:t on alla täysjäykässä 29-maasturissa, jolla on viime talvet tullut hinkattua lähinnä tietä ei niinkään maastossa. Talvikilometrikisan innoittamana on nyt alkuvuonna tullut tähän päivään mennessä tuolla pyörällä väännettyä vähän yli 1.200 km ja hyvin pelittää ISP:t kyllä hankalassakin kelissä.

  17. #977
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    Helmikuinen plussakeli houkutteli kokeilemaan vaihteeksi maantiepyörällä ajoa Helsingissä. Bad idea. Alla oli uudenkarkeat Schwalben Durano Plus renkaat 25 millin versioina ja 7 bar painetta. Tappajasepeli teki tehtävänsä noin 6 km kotiovelta. Onneksi oli lyhyt matka metroasemalle.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  18. #978
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    Uskalsit lähteä Durano Plussilla liikenteeseen tappajasepelillä?

    Schwalbe kertoo Durano Plussien suojauksesta:
    SmartGuard® The safest puncture belt for bicycle tires. Unbeatable for more than 15 years. It has proved itself in practice more than any other tire. Only tires with SmartGuard are real flat-less tires. Available exclusively from Schwalbe.

    Täällä käytetään kunnon tappajasepeliä®, joten eiväthän ne oikeastaan voineet kestää.

  19. #979
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Mitkä renkaat toimis Cyclocrossissa tubeleksena Tappajasepeliä® sisältävillä reiteillä. Schwalben Mara Supreme ja Extreme toiminut ongelmitta sisureilla, mut nyt haluttais kokeilla ilman sisureita. G-One Allround kesti 20km.
    Ride and Smile!

  20. #980
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Itse meinasin jäiden lähtemisen jälkeen koittaa seuraavaa reseptiä tuota tappajasepeliä vastaan:
    *40mm Re-Fusea
    *946ml Stanin Racea
    *5 pötköö Maxalamia
    ... Josko näiden avulla saisi ajaa työmatkaa/lenkkiä rauhassa.



    Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  21. #981
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    385
    Mulla ei ole mennyt kuin yksi rengas vaihtoon rikon takia kesällä tai talvella. Takana muutama kesä + aiemmin aktiivisesti talvet, renkaina tubeles (tai sisärenkaattomasti asennettu Marathon Winter tms talvisin) + Stanin litkut. Se ainut vaihtoon mennyt sai sentin viillon lasista, matalilla paineilla silläkin pääsi kyllä palaamaan kotiin takaisin, mutta normi 7bar paineilla aukesi heti.

    Talvilta en muista havainneeni puhkeamia ajon aikana, mutta kesäkelillä pieni sepelin reikä vain suihkuttelee hetken, ja tiivistyy yleensä aika nopeasti. Kiva ominaisuus niin lenkillä kuin työmatkalla sepelikaudella ja miksei muulloinkin.

    Ennen tubeless-aikaa sai aina silloin tällöin vaihdella rengasta, aina tietysti jonkun sepelin ansiosta mitä löytyy keskellä kesääkin aina jostain.

  22. #982
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.219
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Mitkä renkaat toimis Cyclocrossissa tubeleksena Tappajasepeliä® sisältävillä reiteillä. Schwalben Mara Supreme ja Extreme toiminut ongelmitta sisureilla, mut nyt haluttais kokeilla ilman sisureita. G-One Allround kesti 20km.
    Mulla on WTB Nano Racet kestäneet ilman puhkeamisia sisureiden kanssa ja niistä on olemassa myös tubeless ready -versiot (TCS), joten eiköhän nekin kestäne.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #983
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    ***** tänään hajosin totaalisesti, kun tulin duunista niin pyörän takarengas oli tyhjä. Onneksi sai tällä kertaa kyydin. Siis mitäs helvettiä, mähän ajoin puhdasta asfalttitietä alusta loppuun. Eikös tuota sepeliä olis pitänyt PK-seudulla vähentää, ja onhan noi jo putsattu. Renkaana Condetional 26x2,4" taipuva, renkailla vain muutama kuukausi ajettu takaperin ennen talvea.
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  24. #984
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Ei ne takaperin ajamisesta yhtään vähempää kulu
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  25. #985
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Tää syö niin miestä (ja sisurin paikkoja). Kesärenkaalliseen Cycloon siirtyminen on kyllä koetellut! Tuolla toistaiseksi 350km takana ja *takarengas* paikattu 4 kertaa parissa viikossa - ei kele! Continentalin "joku" XC-renkas (35C).

    Toisessa pyörässä on Schwalben 28/622 pistosuojatut, joilla nyt +4tkm ilman ensimmäistäkään rikkoa tappajasepelilä tai muuten.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  26. #986
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    226
    4000 s2 reikääntyi kolmatta kertaa tänä keväänä. Toki ulkokumi vaihdettu vanhemman tilalle, mutta nyt reikääntyi uudempikin. Tarkemmin katseltuna kyllähän pienet hiekanjyvät pakkautuvat pienempiinkin reikiin. Nyt uudella sisurilla lenkille.
    Alussa täysiä ja lopussa kiristää.

  27. #987
    Sepeliä tai kauniimmin sanottuna Staran talvella levittämää hiekkaa on jäljellä yllättävissäkin paikoissa. Kehä III:n itäpään uusilta silloilta se on kyllä harjattu muttei pesty joten vaikutelma on enemmänkin huonosti hiekotettu kuin hyvin putsattu. Itäväylän varrella Herttoniemen liittymästä eteenpäin on samanlaista, ajetumpi ura erottuu selvästi. Kulosaaressa tennishallin takaa kulkeva pätkä näyttää unohtuneen putsaajilta.

    Taistelu on onneksi ollut kevään viime metreillä voitokasta, mihin on varmasti auttanut renkaiden pyyhkäisy joka lenkin jälkeen ja joskus lenkilläkin. (Tätä tarkoitusta varten satulalaukun sivutaskussa on pieni kangaspala jottei tarvitse käsiään tai hanskojaan liata.) Muutaman kerran olen vähentänyt reilusti ilmaa ja käynyt kulutuspintaan ilmestyneet pienet reiät ja viillot läpi; joka kerta on saanut ainakin yhden kivensirun kaivettua (hakaneulalla, jonka päätä olen vähän yrittänyt tuunata koukkumaiseksi).

  28. #988
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    226
    Tyhjentyneestä renkaasta poistin puolenkymmentä kivensirua. Samankokoisia jotka aiheuttivat reijänkin renkaaseen.
    Alussa täysiä ja lopussa kiristää.

  29. #989
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Sepeliä tai kauniimmin sanottuna Staran talvella levittämää hiekkaa on jäljellä yllättävissäkin paikoissa. Kehä III:n itäpään uusilta silloilta se on kyllä harjattu muttei pesty joten vaikutelma on enemmänkin huonosti hiekotettu kuin hyvin putsattu. Itäväylän varrella Herttoniemen liittymästä eteenpäin on samanlaista, ajetumpi ura erottuu selvästi. Kulosaaressa tennishallin takaa kulkeva pätkä näyttää unohtuneen putsaajilta.

    Taistelu on onneksi ollut kevään viime metreillä voitokasta, mihin on varmasti auttanut renkaiden pyyhkäisy joka lenkin jälkeen ja joskus lenkilläkin. (Tätä tarkoitusta varten satulalaukun sivutaskussa on pieni kangaspala jottei tarvitse käsiään tai hanskojaan liata.) Muutaman kerran olen vähentänyt reilusti ilmaa ja käynyt kulutuspintaan ilmestyneet pienet reiät ja viillot läpi; joka kerta on saanut ainakin yhden kivensirun kaivettua (hakaneulalla, jonka päätä olen vähän yrittänyt tuunata koukkumaiseksi).
    Pirulaiset kaivautuvat helposti kyllä renkaaseen ja reikiä tulee, lähes aina kun tulee katsottua niin siellä on muutama pieni kivi kaivautumassa renkaan läpi.
    Ehdoton työväline pienten kivien kaivamiseen on tämä: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Muut/O-rengastyokalu-2000016971/

  30. #990
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Vaihdoin työmatkasinkulaan ensimmäisen Continental Cyclocross Speedin tyhjenemisen jälkeen Michelin Protek Max A3 - itsepaikkautuvat sisurit. Ainakaan tänään ei vielä puhjennut

    Odotellaan kokemuksia. Ajossa ei huomaa eroa entisiin Schwalbeihin. Cyclocross Speedeissä ei ilmeisesi kovin kummoista pistosuojausta ole, toisin kuin esim. Gatorskineissa.
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

Samanlaisia aiheita

  1. Suojateippaus kiveniskemiä vastaan
    By walesi in forum Varusteet
    Vastaukset: 69
    Viimeinen viesti: 05.05.2025, 21.58

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •