HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 61 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 51 59 60 61 62 63 71 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.801 - 1.830 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti -Joni- Katso viesti

Aika heikosti meni omalta osalta. Gorillaa laitoin tilalle ja hyvin on pitänyt.

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
    Niin oli jo tehtaalta ton näköinen vai litkutuksen jälkeen?

Suoraan paketista oli tuollainen. Olisi vuotanut myös muualta kun oli teippi kurtussa toisessakin paikassa..

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

Mä oon jackalopet litukuttanut kahdesti vakio teipeillä ilman ongelmia.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Mä oon jackalopet litukuttanut kahdesti vakio teipeillä ilman ongelmia.
    Oolrait, kiitoksia. Taidan laittaa itsekkin vakioteipeillä. Näyttää kuitenkin hyvin tehdyltä teippaukselta.

Stachesta meni vakioteipit alkujaan jo v**ksi ja lähiseudun farleysta petti vakioteipit kesken lenkuran. Arvosana : ala-arvoiset
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kyrdis Katso viesti
    Stachesta meni vakioteipit alkujaan jo v**ksi ja lähiseudun farleysta petti vakioteipit kesken lenkuran. Arvosana : ala-arvoiset
    No voi venäjä, kerkesin jo litkuttaa molemmat kiekot, toivottavasti kestävät...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kyrdis Katso viesti

Tuossa kuva niistä Wampan teipeistä jotka piti vaihtaa kun eivät tahtoneet pitää ilmoja sisällä.

Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla

Aika mielenkiintoinen kohta halkeamalle
    Kun mun runko cräkkäs niin se halkesi myös tosta samasta kohdasta, pahemmin kyllä takapuolelta.

Mä muuten lämmitin nuo vakio teipit hiustenkuivaajalla ja hinkkasin ne "kunnolla" kiinni kun otin sisurit poies. Ja nyt kaksi litkutusta eikä ongelmia,vielä.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Kiersin reilun kiekan gorillaa noitten päälle, varmuuden vuoksi vaikka näyttikin siisteiltä.. Tuntuis pitävän muutaman päivän kokemusten perusteella.. Hodag oli niin tiukka vanteella ettei lähtenyt muoviraudoilla joten tein muutoksen rengas vanteella 😊

Lähetetty minun I6 laitteesta Tapatalkilla
    -- not fast but furious --

Äärimmäistä idiotismia trekiltä laittaa hodagin kokoinen rengas 80mm kehälle. Hodag on matalaprofiilinen ja kapea, plus suht jäykkä runkoinen niin harvinaisen vttumainen työstettävä vanteelle/pois.

Blackborow Guest
    Hodagien kanssa joutui kyllä vääntämään. Muutama kirosana saattoi päästä.

Mikähän lienee mutta en kyllä havainnu mitään ongelmaa Hodagin ja Jackalopen kanssa, tuo Hodag on vielä ihan lerjukin kyljiltään... Minionissa on paljon jäykemmät kyljet mutta ei jääny muistijälkeä että olisi sekään ollut ylivaikea. Tai sitten olen vaan tottunu vittumaisin hommiin .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Mikähän lienee mutta en kyllä havainnu mitään ongelmaa Hodagin ja Jackalopen kanssa, tuo Hodag on vielä ihan lerjukin kyljiltään... Minionissa on paljon jäykemmät kyljet mutta ei jääny muistijälkeä että olisi sekään ollut ylivaikea. Tai sitten olen vaan tottunu vittumaisin hommiin .
    Onhan kyse 27.5" mallista?
    Jos on niin tietääpähän etten minioneja ainakaan hanki. Ei kyllä ollut tarkoituskaan.

Onhan kyse 27.5" mallista?
    Jos on niin tietääpähän etten minioneja ainakaan hanki. Ei kyllä ollut tarkoituskaan.
    Juu, 27.5 renkaista kysymys. Minionit laitoin ihan vaan siksi että niihin sai nastat. On tosin vähän raskaammat poljeskella kuin Hodagit mutta pitoa löytyy nyt vähän toiseen malliin, jäisillä poluilla ei tartte jännittää milloin lähtee alta. Keväällä sitten Hodagit takaisin alle.

Eipä minun 27,5 Hodagit eroaa millään tavalla vanteelle päälle/pois saamisessa mistään muusta renkaasta eikä todellakaan tarvita minkäänlaisia rengasrautoja eikä voimaa, kunhan tietää, miten homman kuuluu hoitaa.

Nyt kn muistelen niin Minioneissa käytin asennuksessa ihan oikeaa rengasliukkaria ja muistaakseni sitä pientä muovista 'rengasrautaa'. Ei apuvälineiden käyttö haittaa, lopputulos ratkasee .

Onko tietoo mistä kannattais katella sopivaa ohjaustankoa, tarkotus tosiaan löytää sellanen missä enemmän backsweepiä. Nykyisessä F5 alkuperäistangossa merkinnät 720mm wide/ 15mm rise, 4 upsweep/ 9 backsweep. Tuo ei sovi mun ranteille vaan tuntuis että sais olla enemmän backsweepiä vai kannattaisko koittaa kapeempaa tankoa, kärsiikö hallittavuus?

Mä käytän Answerin 20/20 tankoa molemmissa Farleyssä. Ranteet tykkää.

Ajaakos kukaan näitä 27,5" farleyta 26" kiekoilla? Kokemuksia?
    Meikällä on kokemusta 2016 Farley 9.6 -pyörästä sekä 27,5" -kiekoilla että kakskutosilla, rengasleveyksillä 3,80" ja 4,80".

26" x 3,80" -renkailla alkoi keskiö meikän mielestä olemaan melko matalalla, mutta 26" x 4,80" -renkailla ero 27,5" -renkaisiin oli minimaalinen. Nyt tietenkin kun 27,5" -renkaita saa 4,50" -leveinä ja kohta myös nastoitettuna niin tarve 26"-kiekoille on pienempi.

Omalla kokemuksella optimaalisetuppi on hieman orkkista kapeammat vanteet (omassa käytössä Nextie 27,5" x 65 mm) ja sitten renkaat tarpeen mukaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oivu Katso viesti

No niin täältä löytyi tälläinen rungosta.

Onko uusi runko jo tulossa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti keeNi Katso viesti
    Onko uusi runko jo tulossa?
    En oo ehtinyt edetä asian kanssa vielä. Täytyy ajaa yks lenkki ennen sitä vielä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti valtsuh Katso viesti
    Meikällä on kokemusta 2016 Farley 9.6 -pyörästä sekä 27,5" -kiekoilla että kakskutosilla, rengasleveyksillä 3,80" ja 4,80".

26" x 3,80" -renkailla alkoi keskiö meikän mielestä olemaan melko matalalla, mutta 26" x 4,80" -renkailla ero 27,5" -renkaisiin oli minimaalinen. Nyt tietenkin kun 27,5" -renkaita saa 4,50" -leveinä ja kohta myös nastoitettuna niin tarve 26"-kiekoille on pienempi.

Omalla kokemuksella optimaalisetuppi on hieman orkkista kapeammat vanteet (omassa käytössä Nextie 27,5" x 65 mm) ja sitten renkaat tarpeen mukaan.
    Samoja kehiä tässä miettinyt itsekkin, eli nextietä. On vaan pirun vähän näitä 27.5" renkaita edelleen. Hodagit ja barbit löytyy itseltä.

Bontrager Hodag 27.5" x 3.8"

näitten renkaitten nastoittaminen on nyt harkinnassa, kun ei tuota gnarwhalia ala kuulua .. Nastoja on jo säkeittäin valmiina, mutta millasia kokemuksia olisi jos kairaisi reikää ~4mm syvyyteen ja istuttaisi liiman kanssa ISP nastoja ~100/rengas .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    näitten renkaitten nastoittaminen on nyt harkinnassa, kun ei tuota gnarwhalia ala kuulua .. Nastoja on jo säkeittäin valmiina, mutta millasia kokemuksia olisi jos kairaisi reikää ~4mm syvyyteen ja istuttaisi liiman kanssa ISP nastoja ~100/rengas .
    Juttelin Suvalassa (Trek-kauppias) ja siellä sanoivat että ei onnistu Hodagiin. Ymmärtäähän tuon kun nappulat on niin pienet ja niissä on lamellit. Itse hommasin Maxxisin Minion DHF:t ja niihin laitoin sitten nastat MCarbonilta. Poraussyvyys 4mm ei riitä, pähkittiin tuolla suuressa fatbike regaskeskustelussa (katso sieltä, suht viimeisimpiä keskusteluita) tuota asiaa ja todettiin että lähemmäs 5mm syvälle pitää kairata reikää jotta nasta menee tarpeeksi syvälle. Itse pistin 4.5mm syvyyteen ja osa on vähän liian ylhäällä mutta tuolla tienoolla syvyyden puolesta pitäisi liikkua, riippuu tietysti myös nastasta.

EDIT: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ustelu/page278
    Tuossa linkissä kun selaat alaspäin niin jäsen JHOO on laittanut hyvää tietoa nastojen laitosta, keskustelu jatkuu vähän siitä eteenpäin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Juttelin''''
    EDIT: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ustelu/page278
    Tuossa linkissä kun selaat alaspäin niin jäsen JHOO on laittanut hyvää tietoa nastojen laitosta, keskustelu jatkuu vähän siitä eteenpäin.
    Kiitos ... Noin muistelenkin lukeneeni, hyvä varmistua ettei ala hodaggeja uhraamaan ... Täytyy nää jäätikkökelit vaan pysyä jatkossa klv reiteillä .. Kova pää kun pitää hakata muutaman kerran kanveesiin ennenkuin taas allkaaa uskomaan ..
    Odottelen sitten noita Gnarwhal kumeja ja istutan nastat niihin .. .. Ehkä ne toiset kiekotkin pitää hankkia niin ei tartte jumpata eestaas renkaitten osalta

Tuntuu tosiaan olevan kiven alla nuo tangot missä reilummin backsweepiä 15-20. Valikoima aika suppea ja missä ois, niin myydään eioota mm. answer ja on-one. Tuolta on-onelta varmaan tilaisin jos ois oikeaa kokoa, ovat edullisiakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    Tilasin tossa ohimennen
    Gnarwhal kumit usasta. Näyttäis olevan tulliselvityksessä. Ehkä tällä viikolla saan. 😀

Näyttää aika hyvältä kuviolta. Nastat vielä kun sais. Postii vauhtia!!

Blackborow Guest
    Mulla ois nastat, mutta ei renkaita.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •