Alkujaan tämän lähetti
Veivaaja
Hei!
Sunnuntailenkillä (eilen) lumi pikkuhiljaa pakkautui pakkaan niin hyvin, että pyörästä tuli yksivaihteinen. Tää tapahtui Kehä 3:n pyörätiellä ja myöhemmin Bemböle-Huopalahti -reitillä (jos tällä nyt on merkitystä). Pakan välien puhdistuksen jälkeen toistui. Porukasta (meitä oli kuusi reissussa) kahdella (minä ja kaveri) oli tää ongelma. Muita ei tuntunut vaivaavan. En keksinyt mitään yhdistävää/erottavaa tekijää kirjavassa pyöräkalustossa. Oli 7-10 -rattaisia, maastureita, krossareita, lokasuojilla ja ilman jne.
Onko ehdotuksia, miten ton voisi estää?
Mielenkiiintoista. Ajoin eilen samaa reittiä 10:30 alkaen itse eikä pyörässäni ollut missään pakkautunutta lunta. Mihin aikaan ajoitte?? Miten se lumi on voinut pakkaan joutua, kun ei satanut lunta?? Oliko pyörä kylmä vai lämmin säilössä ennen ajoa? Oliko takarengas kerännyt lunta takahaarukkaan ja sieltä viskoi lunta pakalle?? Olikos reitillä sitä sulaliuoksella pilattua kelviä paljonkin?? Oliko takavaihtaja lumen peitossa??
- Mitkä renkaat oli alla teillä kahdella??
Mulla uunituore Giantin Cyclo 1x11 setupilla renkaina 45nrth Gravdalit. Pyörässä on erittäin leveät haarukat, eivät kerää lunta eikä kuraa. Renkaiden pinnat oli hieman lumen peitossa, mutta ei sitä minnekään kerääntynyt. Ei lokareita
Toki keli oli 0 tuntumassa, varjossa viileempää, auringossa helteistä. Helposti voi jäätää, kun olosuhteen kohdillaan... Mutta pitäisi ymmärtää miten se lumi sinne joutui
”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”
Kirjanmerkit