HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 117 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 67 107 115 116 117 118 119 127 167 217 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.481 - 3.510 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #3481
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Bulldozer ja Mulefut -kombo laski n. 20 tunnin aikana paineet 1,8 > ajopaineisiin (sormituntuma). Litkua n. 140 ml, ei näkyviä vuotoja, ei suhinoita, hölskytelty, oli vaakatasossa tuon ajan. Tuuttasin takaisin 1,8 bar ja käänsin toiselle kyljelle vaateriin.

    Tulenko 9 kk yrittämisen jälkeen pääsemään pois ketjusta?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  2. #3482
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    Minkä kokoinen kompressori läskirenkaiden litkuttamiseen? Menee hermo noiden painepullojen kanssa.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  3. #3483
    noniinno Guest
    Sencon pikkukompura riittää. On erittäin miellyttävä käyntiääni vrt. normaalisti laitteista kuuluva korvia riipivä säksätys.
    http://m.motonet.fi/fi/tuote/751935/...10-kompressori

  4. #3484
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    ^ Hyvä tietää. Tuota Sencoa itse asiassa olen katsellutkin.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  5. #3485
    Tulipahan muuten todettua että hiusväripaketeissa mukana tuleva pullo vaikuttaa aika hyvältä vehkeeltä injektoida litkut sieluttomasta venttiilistä sisään. Kokokin on melko sopiva 60 ml omassani. Pirun hankala vain saada putsattua perusteellisesti siitä itse väristä.

  6. #3486
    Paljonko tuuttaatte litkua normi 29"-renkaisiin? Jotkut ohjeet on 60 ml, jotkut 90 ml.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. #3487
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    60 ml on aika vähän isompaan 29" kumiin, 90ml mielestäni ok.

  8. #3488
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    圖爾庫
    Viestit
    582
    Kokosin cyclohybridiin ensi kesäksi 27,5" kiekot jotta siihen saa mahtumaan vielä muhkummat renkaat. Halvat WTB ST i-23 vanteet ja renkaiksi 2" tubeless ready Maxxis re-fuset.

    Ajattelin ihan huvin vuoksi kokeilla miten ilmat pysyy sisällä ja yllätys oli melkoinen kun ilmaa ei pihise pisaraakaan vaikkei ole edes litkuja sisällä. On nyt ollut vuorokauden ilmat sisällä eikä paine ole laskenut yhtään.
    Aikamoinen ero kun vertaa Scwalben tubeless easy renkaisiin jotka vuotaa kuin seula vielä puolen vuoden jälkeen asennuksesta.

    Tämä oli kyllä positiivinen yllatys.

  9. #3489
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    42
    Tavallisella jalkapumpulla en saanut tubeless rengasta nousemaan vanteelle kovasta yrittämisestä huolimatta. Harkitsin kompuran hankkimista, mutta löysin netistä jalkapumpun painesäiliöllä. Tilasin sen kokeeksi ja kannatti. Hyvin nousi renkula vanteelle jopa puolella teholla maksimista.
    Pumppu on Lezyne pressure over drive. Muitakin vastaavia löytyy markkinoilta.

  10. #3490
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    434
    Riittäisikö tällainen kompura tubelesskäyttöön? Onko kokemuksia?
    https://www.bauhaus.fi/kompressori-h...ypage-topright

    Toimisi samalla myös auton renkaisiin...

  11. #3491
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti phebis Katso viesti
    Riittäisikö tällainen kompura tubelesskäyttöön? Onko kokemuksia?
    https://www.bauhaus.fi/kompressori-h...ypage-topright

    Toimisi samalla myös auton renkaisiin...
    En ole vielä tubeleksia väkertänyt, mutta kyllä tuossa ilmaa riittää jos on 24L säiliö ja 10bar painetta..
    Halpis koneiden ongelma taitaa olla jatkuvan tuoton vähyys ja kestää aikansa täyttyä tuo 24L säiliö, ongelma tulee esille jos paineilmatyökaluja aikoo käyttää.

  12. #3492
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Tubeless-posautteluun riittää varsin hyvin sammutinhuollosta ilmaiseksi saatava "vaahtosammutin". Hydrauliikkaliikkeestä löytyi kuudella eurolla liitin ja vajaa metri letkua.
    Täyttö tapahtuu perinteisellä pumpulla. Kestää muutamia minuutteja, koska pumppu tuntuu lämpenevän. Helpointa on täyttää pakkasessa Eli annan pumpun jäähtyä välillä, jos lämpimässä täytän. Yhdellä pullollisella posauttaa mainiosti pari rengasta paikoilleen.

  13. #3493
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    434

  14. #3494
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti phebis Katso viesti
    No ei. Säliöllisen kompuran tunnistaa säiliöstä.

    Tuossa kyllä puhutaan pikatyhjennystoiminnosta? Olisko tuolla kuitenkin pieni paineastia sisällä? Maantiekäyttöön riittäisi reilu litrakin.

    Edit: Ja kuva laitteesta, josta paljastuu todellinen koko. Ei tuolla mitään paineastiaa ole, eli turha laite tubeless renkaiden nostoon.


  15. #3495
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    Nyt tarvis pika-apua, koska huomenna pitäis ajaa. Laitoin eilen isp:t wtb:n i23 kehille ja kaikki menikin kuten tubelesshommissa parhaimmillaan menee, eli sain tornipumpulla kumit nousemaan ja kaikenlaista muuta mukavaa. Sitten tänään olikin taas tänne ketjuun asiaa, koska etu ja takapää molemmat tyhjänä ilmasta. No lisää ilmaa peliin ja syy löytyi venttiilistä. Vuotaa kehän ulkopuolelta prikan alta. Mitäs tuohon väliin ? Gorillaa(löytyis kotoa) vai joku muovinen prikka(ehkä motonetistä) vai jotain muuta, mitä ? Kiitos avusta jo etukäteen.

  16. #3496
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Ei muutakun kumit pois ja tarkista että teippaus on tiivis.
    Vuoto ilmenee venttilin juuresta, koska siitä pääsee ilma helpoiten ulos.
    Voihan tietysti venttiilitkin olla huonosti paikallaan.

  17. #3497
    Leikkaat vanhasta sisurista pienet palat ja laitat venttiilin juureen sisäpuolelle.

    Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

  18. #3498
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    Saa nähdä saanko litkuilla vielä kumit takaisin Yllätten kumeihin meni vikat litkut.. Kai se on vaan avattava noi ja katsottava mitä toimenpiteitä vaatii.

  19. #3499
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    509
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No ei. Säliöllisen kompuran tunnistaa säiliöstä.

    Tuossa kyllä puhutaan pikatyhjennystoiminnosta? Olisko tuolla kuitenkin pieni paineastia sisällä? Maantiekäyttöön riittäisi reilu litrakin.

    Edit: Ja kuva laitteesta, josta paljastuu todellinen koko. Ei tuolla mitään paineastiaa ole, eli turha laite tubeless renkaiden nostoon.

    Eikäkö napsauttimen kaveriksi juuri hyvä

    Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
    go play chicken with your lactate threshold
    Mun Youtube
    https://fi-fi.facebook.com/raparossitampere/

  20. #3500
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    Tubeless 1 minä 0, joten oli pakko luovuttaa ja hakea motonetistä sisurit, että pääsee tänään ajamaan. Ei nuo venttiilit alkanut pitämään missään vaiheessa ilmoja, vaikka vaihdoin teipit, kokeilin muovivirityksiä yms.. Sitten rupesin muistelemaan, että saattoi olla kyseisten venttiilien kanssa ongelmia joskus läskin tubelesoinnissakin. Pitänee hankkia uudet venttiilit, lisää litkua ja motivaatiota uuteen yritykseen sitten joskus. Saako noihin 27.5" kiekkoihin jostain jotain fattystripper tyylistä vannenauharatkaisua, että ei tarvitsisi teippien kanssa pelleillä ?

  21. #3501
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Tubeless-venttiilien profiili ei aina täsmää vanteen vastaavaan. Esimerkiksi DTswiss suosittelee omiin vanteisiinsa firman omaa venttiiliä yhtensopivuuden nimissä. Käytännössä olen havainnut yhden DTswiss setin kanssa, että esimerkiksi Stans no tubesin venttiilejä on ollut työläs saada pitämään ilmoja. Venttiilinjuuren kiristysruuvi on pitänyt vetää todella tiukalle ja hölskytellä aikansa nesteen kanssa.


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  22. #3502
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    190
    Yhdistelmä mulefut 80mm ja lou nostettuna vanteelle ilman litkuja. Teippinä 2 kierrosta 70mm gorilla. Saippuavesi kuplii pinnan rei'issä eli teipitkö petti? Litkua sisään vai teipit suoraan uusiksi? Ajatuksia? Kokeilemalla tietysti selviää tiivistyykö...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

  23. #3503
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nicco Katso viesti
    Yhdistelmä mulefut 80mm ja lou nostettuna vanteelle ilman litkuja. Teippinä 2 kierrosta 70mm gorilla. Saippuavesi kuplii pinnan rei'issä eli teipitkö petti? Litkua sisään vai teipit suoraan uusiksi? Ajatuksia? Kokeilemalla tietysti selviää tiivistyykö...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Teippaus petti, uudet teipit.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  24. #3504
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hartsu Katso viesti
    Kokosin cyclohybridiin ensi kesäksi 27,5" kiekot jotta siihen saa mahtumaan vielä muhkummat renkaat. Halvat WTB ST i-23 vanteet ja renkaiksi 2" tubeless ready Maxxis re-fuset.

    Ajattelin ihan huvin vuoksi kokeilla miten ilmat pysyy sisällä ja yllätys oli melkoinen kun ilmaa ei pihise pisaraakaan vaikkei ole edes litkuja sisällä. On nyt ollut vuorokauden ilmat sisällä eikä paine ole laskenut yhtään.
    Aikamoinen ero kun vertaa Scwalben tubeless easy renkaisiin jotka vuotaa kuin seula vielä puolen vuoden jälkeen asennuksesta.

    Tämä oli kyllä positiivinen yllatys.
    Tämäpä kuulostaa hyvältä, itse hommasin juuri ensi kesäksi sekakäyttörenkaaksi Cycloon Re-Fusen 700X40C koossa (takarenkaaksi). Nettijuttujen mukaan tuo taitaa olla aika pomminkestävässä maineessa, joten luulisi että sillä uskaltaa ajella litkujen kanssa myös kevään sepelikelit. Mulla tosin piti yksi Tubeless Easy 26" ISP rengas ilmat jopa ilman litkuja, joten vissiin isoja eroja myös noissakin eri mallien välillä.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  25. #3505
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    190
    Mitä sisureita porukka käyttää läskien ghettotubeless virittelyissä? 24" ja presta irroitettavalla sielulla tulisi varmaan olla? Mistä löytyy ja mitä merkkiä. Foxcompilla taitaa olla q tubes, mutta tyyristä tilailla paria sisuria. Muita?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

  26. #3506
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    166
    Stanin teipin laittaminen vanteille on kyllä persuuksista, vaikka kuinka venytteli ja silitteli niin silti jäi ryppyjä ja ilmakuplia. Olisi pitänyt laittaa Gorillaa...

    No, näyttäisi silti pitävän ilmaa - Superstar Tactic + Race King Protection 29x2.2 nousi nätisti ihan peruspumpulla. Pientä suhinaa alkuun mutta loppui kun vähän huljutteli lientä ympäriinsä. Antaa nyt tasaantua viikonlopun ja alkuviikosta koeajo kestääkö tubeless sepelikeihäät vai ei.

  27. #3507
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Vähän harhaanjohtava tämän topicin otsikko edelleenkin,,, Ei kai nyt kaikilla oikeesti voi olla koko ajan ongelmia tubelessien kanssa ja vieläpä pahoja sellaisia ��
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  28. #3508
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Saattaa olla, että no joilla ei ongelmaa ole, eivät aivan solkenaan tänne kirjoita ja moni ongelmainenkin saa murheet pyyhkäistyä pois foorumin vankkumattomalla tuella.

    Ja ongelma on aina paha, lähes kuolemanvakava, kun se estää tai merkittävästi haittaa ajamista.

    nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  29. #3509
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Jos vanteen sisäleveys on 22,5 mm (swiss m1700 spline2) niin minkä levyinen vanneteippi sille pitäisi laittaa? 23? 25?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  30. #3510
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJH Katso viesti
    Jos vanteen sisäleveys on 22,5 mm (swiss m1700 spline2) niin minkä levyinen vanneteippi sille pitäisi laittaa? 23? 25?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Molemmat taitavat käydä. Helppohan se leveys on kokeilla vaikkapa maalarinteipillä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •