Niin, kuppi on kätevä varsinkin ajaessa.
edit: Niin itse siis lataan tuonne vedenkeittimen kuuman mehun/urkkajuoman kylmällä vedellä hieman jäähdytettynä. Tunnin päästä se on pakkaskelissä jäähtynyt juotavaksi, ollen silti mukavan lämmittävää. Pitkille lenkeille laitan kuuman veden, kun tulee juotua vasta parin tunnin päästä. Tuon pullon paras ominaisuus on se, että vaikka ei imaise kaikke kerralla, on juoma lämmintä vielä tuntienkin päästä. Ei siis enää kuumaa, vaan lämmintä. Korkin lämpöeristystä en osaa kaivata, kun lenkkini ovat muutenkin kestoltaan 1-5h, ja tuollaiselle lenkille eristys on täysin riittävä. En aja yli -8° pakkasessa, joten sen extremempään hommaan pulloa havittelevan kannattaa hommata oikea termari. Pesen astianpesukoneessa koko hoidon korkkeineen päivineen, eipä ole vielä vajaassa parissa vuodessa hapertunut. Eliten talvipullo, jota tuli ennen tätä testailtua, on pakkaskelissä aika heikko, puoli tuntia ja juoma on jo hileessä.
Juomarepun olen hylännyt, kun en halua selkääni vasten mitään kosteuden haihtumista estävää. Eikä eristetty letku pysy kuitenkaan sulana. Toki letkun voi puhaltaa tyhjäksi, mutta sitten selässä onkin hölskyvä ilmapallo. Takin sisään en ala reppua änkemään, käytän niin tyköistuvia vaatteita kuin mahdollista, sinne ei reppuja mahdu. Vaikka näytän normaalistikin mennikäiseltä, miltään Notre Damen kellonsoittajalta en kuitenkaan halua näyttää. Jos haluan juoda juomani astiasta, niin menen sisätiloihin. Retkeily on sitten asia erikseen, itse olen ymmärtänyt että tässä viimeaikaisesa termarikeskustelussa on mietitty harjoittelukäyttöön kesäpullon korvaajaa talvilenkeille.
Enköhän nyt jo malta jättää aiheen rauhaan.

Kirjanmerkit