ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 18 / 27 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 16 17 18 19 20 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 511 - 540 / 794

Aihe: Trainerroad

jarit Guest
    Otan kommenttini ja ohjeeni takaisin. Ajoin Snapin kalibroinnin Trainerroadissa ja sen jälkeen alkavassa treenissä Snap hukkasi erg- tilan tai jotain vastaavaa.Pystyi polkemaan reilusti yli Trainerroadin säädön, tai siis mitään tehon säätöä ei ollut vaan Snap oli tyhmässä moodissa. ERG tila tuli takaisin ja Trainerroaroadin säädöt voimaan vasta kun poisti tehomittarin ant+ linkin.

Koitin trainerroadia pari päivää ja annoin periksi.
    Viime talvella vetelin sillä muutaman kuukauden ja muistelin että treenit on hyviä ja sillä teki mieli taas koittaa.
    Ensinnäkin treeneissä on se aika fiksattu. Yleensä urheiluun annettu aikarako on joku tietty ja treenin joutuu valitseen sillä perustein. Voihan siinä kelata vaikka alku- tai loppuverraa vähän yli mutta mulle tuntu hankalalta noi fiksatut treenit pituudet.
    Toinen huono oli se ERG-moodi. Viime talvena vedin tyhmällä trainerilla ja homma oli muistaakseni ihan OK. Nyt ERG-moodilla kokeillen se tuntu tosi väärältä jaloissa. Jotenkin raskaampaa kun samoilla wateilla "normaalisti". Polkimet kevenee kun polkee kovempaa ei mahdu jalkojen intuitioon. Samaten tasasesti polkiessa se on sitten tosi tasasta, liian tasasta.
    Harmi homma kun ne treenit sinänsä on hienosti suunniteltu ja mukavasti on haastetta ja vaihtelua niissä.
    Zwiftiin palaaminen tuntu tosi helpottavalta jaloissa. Varmaan mulle toimis parhaiten jos sais trainerroadin seteistä jotenkin ne "parhaat palat" zwiftiin näkyville ilman sitä ERG-moodia.

Ota erg pois päältä, jos se häiritsee. Nappi on treenin alaosassa.

Itse kyllä tykkään erg moodista, polkimienhan kuuluukin keventyä kadenssia nostettaessa. Trainereiden välillä on myös takuulla isoja eroja nimenomaan erg:n toimivuudessa.

Jos haluat zwiftin simuloinnit trainerroadin kanssa, niin kokeile miten toimii tr puhelimessa ja Zwift tietokoneella samaan aikaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    Koitin trainerroadia pari päivää ja annoin periksi.
    Viime talvella vetelin sillä muutaman kuukauden ja muistelin että treenit on hyviä ja sillä teki mieli taas koittaa.
    Ensinnäkin treeneissä on se aika fiksattu. Yleensä urheiluun annettu aikarako on joku tietty ja treenin joutuu valitseen sillä perustein. Voihan siinä kelata vaikka alku- tai loppuverraa vähän yli mutta mulle tuntu hankalalta noi fiksatut treenit pituudet.
    Toinen huono oli se ERG-moodi. Viime talvena vedin tyhmällä trainerilla ja homma oli muistaakseni ihan OK. Nyt ERG-moodilla kokeillen se tuntu tosi väärältä jaloissa. Jotenkin raskaampaa kun samoilla wateilla "normaalisti". Polkimet kevenee kun polkee kovempaa ei mahdu jalkojen intuitioon. Samaten tasasesti polkiessa se on sitten tosi tasasta, liian tasasta.
    Harmi homma kun ne treenit sinänsä on hienosti suunniteltu ja mukavasti on haastetta ja vaihtelua niissä.
    Zwiftiin palaaminen tuntu tosi helpottavalta jaloissa. Varmaan mulle toimis parhaiten jos sais trainerroadin seteistä jotenkin ne "parhaat palat" zwiftiin näkyville ilman sitä ERG-moodia.
    Millä kadenssilla ajat? Oletus, että matalilla, alle 85rpm. Matalaan kadenssiin tottunut saattaa yllätyä näillä trainereilla ja erg moodeilla. Esimerkkinä, 200w on 200w 70rpm tai 110rpm, mutta matalalla kadenssilla joutuu käyttämään enemmän Nm, eli vääntömomenttia ja se kuluttaa lihasten voimavaroja nopeammin. Korkeammalla kandenssilla vääntömomenttia on vähemmän ja sitä kautta 200w jaksaa työskennellä pidempään. Eli korkealla kadenssilla lihas pääsee vähemmällä, sydän taasen tekee enemmän duunia, ja sydän ei väsy, jalan lihakset väsyy ennemmin. Toinen on sitten pyörityksen tekninen puhtaus, mistä syntyy tehosuhteen optimointi. No, taidan puhua jo ohi kirjoittajan ongelmakohdasta....

+ että se trainerin kalibrointi ennen joka reeniä tehtävä
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

> polkimienhan kuuluukin keventyä kadenssia nostettaessa

Eivät ne mihinkään kevene jos vääntö pysyy samana.

Erg-moodi ei kyllä minullakaan hyvin toimi, joutuu kaikkiin intervalleihin ottamaan pois käytöstä.

Luulen että mulla ongelma ei ole siinä etten ymmärrä miten tuon pitäisi toimia vaan siinä etten tykkää siitä miltä se tuntuu kun se toimii.
    Trainerroadilla polkeminen on monesti kuitenkin sen verran tylsää että joutuu ottamaan netflixiä siihen kylkeen ja ajattelin että just toi erg ohjaisi pidempiä intervalleja automaattisesti niin ettei tarvi käyrää vaan kastella.
    Lyhemmissä intervalleissa se on vielä huonompi kun käyrän noustessa polkimet pysähtyy kun seinään ja sitten taas löystyy rajusti kun tehoa nostaa.
    Noinhan sen pitääkin toimia mutta tuntuu mulle yllättävän vaikealta. Just vaikeita juttujahan kannattais treenata mutta tämmönen ei kyllä esiinny missään muussa pyöräilyssä kun erg-moodissa eli sen oppimisesta ei liene vastaavaa hyötyä.
    Tuo on kyllä sinänsä hieno systeemi mutta taitaa olla zwiftin ja paremman trainerin myötä oma rima viihtyvyyden suhteen noussut sitten viime talven.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    > polkimienhan kuuluukin keventyä kadenssia nostettaessa

Eivät ne mihinkään kevene jos vääntö pysyy samana.

Erg-moodi ei kyllä minullakaan hyvin toimi, joutuu kaikkiin intervalleihin ottamaan pois käytöstä.
    Wateillahan sitä ajetaan, eikä väännöllä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    Luulen että mulla ongelma ei ole siinä etten ymmärrä miten tuon pitäisi toimia vaan siinä etten tykkää siitä miltä se tuntuu kun se toimii.
    .
    Vaihdoin syksyllä Kurt Kinetic Road Machine:n Wahoo Kickr:iin ja olin viikon jälkeen valmis vaihtamaan takaisin. Oman kontrollin katoaminen aiheutti pahoja vieroitusoireita eli kun ennen alkoi jalat loppumaan, niin vähän vaan kevensi kadenssia = watit laski - nyt traineri rankaisee miltei heti, kunnes pakko polkea taaksepäin hetki. Ennen saattoi löysäilyn kuitata vähän kiristämällä loppuvaiheessa.

5-10 sekunnin piikeissä ERG-trainerilla osumatarkkuus on tosi heikko, mutta siitäkin olen pääsemässä ohi. Samoin siitä, että intervallin loppuessa käyrä tippuu reilusti tavoiteviivan alle.

Huomasin myös , että Kickr:llä minulla kadenssi on noussut +10. Ennen ajelin n. 85, mutta nyt jos laskee tuolle tasolle, niin alkaa tuntumaan jo tosi pahalta.

Kokonaisuus on tällä hetkellä kyllä plussan puolella, sillä intervallin aikana voi rauhassa silmät kiinni keskittyä selviämiseen/hengittämiseen, eikä tarvitse tarkkailla watteja.

Pitkät SS+ylemmät tasot eivät mahdollista minkäänlaisen ulkopuolisen median seuraamista siksi ohjelma on tyyliiin Lentoturmatutkinta-Dubain lentokenttä, jolloin ei putoa kärryiltä vaikka menisi 10minuuttia välistä. Intervallin aikana on vain soittolista Hard trance, josta on poistettu kappeleet joiden keskellä on 20 sekunnin rauhallinen vaihe.

Olen kyllä löytänyt tavan "huijata" ERG modessakin; saatan lähteä isolla vaihteella ja pienennän tarvittaessa. Kurt Kineticillä totuin matalaan inertiaan, että se tuntuu jopa tutulta.

jarit Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Wateillahan sitä ajetaan, eikä väännöllä.
    Trainerissä kyllä, mutta tuli mieleen wanha totuus moottoriradoilta.
    Olisiko FTP:n kanssa vähän sama juttu ?

"Horsepower sells cars, torque wins races."
    -Enzo Ferrari

Lainaus Alkujaan tämän lähetti häggens Katso viesti
    Vaihdoin syksyllä Kurt Kinetic Road Machine:n Wahoo Kickr:iin ja olin viikon jälkeen valmis vaihtamaan takaisin. Oman kontrollin katoaminen aiheutti pahoja vieroitusoireita eli kun ennen alkoi jalat loppumaan, niin vähän vaan kevensi kadenssia = watit laski - nyt traineri rankaisee miltei heti, kunnes pakko polkea taaksepäin hetki. Ennen saattoi löysäilyn kuitata vähän kiristämällä loppuvaiheessa.

5-10 sekunnin piikeissä ERG-trainerilla osumatarkkuus on tosi heikko, mutta siitäkin olen pääsemässä ohi. Samoin siitä, että intervallin loppuessa käyrä tippuu reilusti tavoiteviivan alle.

Huomasin myös , että Kickr:llä minulla kadenssi on noussut +10. Ennen ajelin n. 85, mutta nyt jos laskee tuolle tasolle, niin alkaa tuntumaan jo tosi pahalta.

Kokonaisuus on tällä hetkellä kyllä plussan puolella, sillä intervallin aikana voi rauhassa silmät kiinni keskittyä selviämiseen/hengittämiseen, eikä tarvitse tarkkailla watteja.

Pitkät SS+ylemmät tasot eivät mahdollista minkäänlaisen ulkopuolisen median seuraamista siksi ohjelma on tyyliiin Lentoturmatutkinta-Dubain lentokenttä, jolloin ei putoa kärryiltä vaikka menisi 10minuuttia välistä. Intervallin aikana on vain soittolista Hard trance, josta on poistettu kappeleet joiden keskellä on 20 sekunnin rauhallinen vaihe.

Olen kyllä löytänyt tavan "huijata" ERG modessakin; saatan lähteä isolla vaihteella ja pienennän tarvittaessa. Kurt Kineticillä totuin matalaan inertiaan, että se tuntuu jopa tutulta.
    Neolla on kyllä osumistarkkuus loistava, eli watit on sitä mitä halutaan. Aina. Voihan sitä kadenssilla leikkiä, mikäli jalat alkavat loppumaan, tai sitten painaa vain näppäimistön nuolta alaspäin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarit Katso viesti

-Enzo Ferrari
    Noinhan se on... Trainelilla voi paikata voimaa kadenssilla, mutta oikeassa elämässä yläpäästä loppuu tuotto aika nopeasti. Täytisi päästä sinne punttisalille.

Noinhan se on... Trainelilla voi paikata voimaa kadenssilla, mutta oikeassa elämässä yläpäästä loppuu tuotto aika nopeasti. Täytisi päästä sinne punttisalille.
    Teho on momentti kertaa kadenssi. Isompi kadenssi vähentää momenttia joka vaaditaan sama tehon aikaansaamiseksi. Mikä on fysiologinen optimi pyöräilyssä on ihan eri asia kuin autossa. Korkeampi kadenssi vähentää rasitusta lihaksille ja mahdollistaa aerobisemman energiantuoton. Liian korkea kadenssi ja tehokkuus kärsii. Useimmille se optimi löytyy sieltä 90 ja 100 väliltä tai tuntumasta.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

En tiedä ajattelenko väärin, mutta itse pystyn ajamaan esimerkiksi 8min testiin kohtuulliset ftp lukemat nimenomaan korkealla kadenssilla. En usko, että kykenisin samaan tehoon tunnin ajossa. Sykkeet karkaavat käsistä.

Eli vaikka minulla ja kaverillani on näennäisesti sama ftp, niin vahvalla mutulla veikkaan kaverin karkaavan horisonttiin pidemmässä kisassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarit Katso viesti

-Enzo Ferrari
    Ei se Froomen touhu nyt niin väännöltä näytä, eikä Fabben, jne jne..

Itseasiassa Ferrarikin taitaa kiertää vähän enemmän kuin vaikka Fordin GT40 :P

En tiedä ajattelenko väärin, mutta itse pystyn ajamaan esimerkiksi 8min testiin kohtuulliset ftp lukemat nimenomaan korkealla kadenssilla. En usko, että kykenisin samaan tehoon tunnin ajossa. Sykkeet karkaavat käsistä.

Eli vaikka minulla ja kaverillani on näennäisesti sama ftp, niin vahvalla mutulla veikkaan kaverin karkaavan horisonttiin pidemmässä kisassa.
    Vaikka 8 minuuttitestistä voi arpoa FTP lukua, niin sehän on tarkoitettu enemmän yläteho-orientoituneeseen testaamiseen ts. Build tai Spessu-jaksojen terävämmän pään ohjelmiin avustamaan..

Ilmainen kuukausi jaossa, kare piste eskola ät gmail piste com.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

http://vapaaratas.blogspot.fi

"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

Neolla on kyllä osumistarkkuus loistava, eli watit on sitä mitä halutaan. Aina.
    Myös kickr snapilla ne trainerroadin 2 numeroa on koko ajan samat. Kampien tehomittari on vaan hetkellisesti eri mieltä välillä. Kun laittaa mittauksen tehomittarista ja kontrollin snapista niin sitten ne luvut on hetkellisesti aina eri kun muuttaa polkemista. Molemmat konfiguraatiot tuntuu suunnilleen samalta jaloissa kuitenkin.

r.a.i Guest
    Nyt on kyllä keskustelussa joillain väännöt, tehot, voimat ja kaikki muukin ihan sekaisin. Lisäksi se oli ihan joku muu kuin Enzo, kuten Markku jo vähän vihjaisi..

Mutta asiaan, itse en myöskään tykkää lyhyissä intervalleissa, joissa teho muuttuu yhtäkkiä 100-200w, tuosta Trainerroadin erg. moodista. Oikeastaan ainoa keino tuntuu olevan nostaa kadenssia valmiiksi todella nopeaksi, ettei tehon muuttuessa kammet pysähdy. Tasaisessa ajossa tuo erg. moodi on ihan ok, kun ei tarvitse tuijottaa käppyrää vaan voi vaan paukuttaa menemään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    Nyt on kyllä keskustelussa joillain väännöt, tehot, voimat ja kaikki muukin ihan sekaisin. Lisäksi se oli ihan joku muu kuin Enzo, kuten Markku jo vähän vihjaisi..

Mutta asiaan, itse en myöskään tykkää lyhyissä intervalleissa, joissa teho muuttuu yhtäkkiä 100-200w, tuosta Trainerroadin erg. moodista. Oikeastaan ainoa keino tuntuu olevan nostaa kadenssia valmiiksi todella nopeaksi, ettei tehon muuttuessa kammet pysähdy. Tasaisessa ajossa tuo erg. moodi on ihan ok, kun ei tarvitse tuijottaa käppyrää vaan voi vaan paukuttaa menemään.
    Minä opin aika äkkiä kuuntelemaan sitä intervallin lähtölaskentaa. Pieni kadenssin nosto alkuun, niin lähtö menee kohtuu sulavasti. Mutta voisihan tuossa tosiaan olla edes jokin 80ast käyrä ylöspäin, eikä millisekunnissa täysille. Noinhan se onkin monen harjoituksen lopussa, tosin hieman liian loivana.

Minä opin aika äkkiä kuuntelemaan sitä intervallin lähtölaskentaa. Pieni kadenssin nosto alkuun, niin lähtö menee kohtuu sulavasti. Mutta voisihan tuossa tosiaan olla edes jokin 80ast käyrä ylöspäin, eikä millisekunnissa täysille. Noinhan se onkin monen harjoituksen lopussa, tosin hieman liian loivana.
    Luulin (kun en ole käyttänyt) että Trainerroad ohjaa kaikki tehomuutokset Erg-moodissa tuohon tyyliin, 5-10s "rampilla" jos intervalli on ainakin 30s. Aika rajua, jos kaikki muutokset tapahtuu softan puolelta sormia napsauttamalla, ja tekniikan puolelta niin nopeasti kuin vastus ehtii reagoida.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Ymmärtääkseni se Erg-moodin toteutus on harjoitusvastuksen firmwaressa eikä applikaatiossa (esim TR). Eli Trainerroad vain kertoo trainerille mihin wattilukuun tähdätään ja traineri omalla algoritmillaan sopeuttaa vastusta, johon käytännössä aina sisältyy viivettä äkkinäisten muutosten välttämiseksi. Eli kokemus riippuu enemmän harjoitusvastuksesta kuin softasta jolla sitä käyttää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Luulin (kun en ole käyttänyt) että Trainerroad ohjaa kaikki tehomuutokset Erg-moodissa tuohon tyyliin, 5-10s "rampilla" jos intervalli on ainakin 30s. Aika rajua, jos kaikki muutokset tapahtuu softan puolelta sormia napsauttamalla, ja tekniikan puolelta niin nopeasti kuin vastus ehtii reagoida.
    No ei se kyllä tarkemmin ajateltuna taida noin tapahtua neon kanssa, koska en ole itse huomannut tuon kanssa suurempia ongelmia. Mutta voisi se varmastikkin olla loivempikin. Swift kyllä ohjaa mielestäni neota paremmin. Hmm... Pitäisiköhän kopioida yksi trainerroadin treeni zwiftin workoutteihin ja testata toimintaa?

Trainerroadin podcastissa 076 oli puhetta noista lyhyistä sprinteistä. Silloin kun ne ovat mm. Sweetspotin keskellä, niin tärkeintä ei ole saavuttaa tulosta täydelllisesti vaan enemmänkin horjuttaa tasapainoa ja tottua rytminvaihdoksiin. Traineri alkaa nostamaan vastusta spurtteihin pari sekuntia aikaisemmin - tämän olivat päivittäneet, jotta menisi edes vähän sinne päin huippukohta. Siinä voi olla syy, että alku tulee vastaan normaalia tiukempana.

Eeg trainerien reagointinopeudet ovat erilaisia eli varmaan jonkinlainen kompromissi näihin on määritelty.

Noi trainereiden ilmoittamat watit on usein myös aika siloteltuja. Ainakin Kickr näyttää enemmänkin tavoitetilaansa kuin tuotettua tehoa, tosin iso inertia saattaa vaikuttaa siihen. Keskimäärin teho on siis sama, mutta todellinen teho vaihtelee ja heiluu ylösalas paljon enemmän kuin moni traineri antaa ymmärtää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teltta Katso viesti
    Noi trainereiden ilmoittamat watit on usein myös aika siloteltuja. Ainakin Kickr näyttää enemmänkin tavoitetilaansa kuin tuotettua tehoa, tosin iso inertia saattaa vaikuttaa siihen. Keskimäärin teho on siis sama, mutta todellinen teho vaihtelee ja heiluu ylösalas paljon enemmän kuin moni traineri antaa ymmärtää.

Noinhan sen on pakko mennäkkin normaaleissa vauhtipyörällisissä älytrainereissa.

No nyt on tekaistu lauantain intervalli zwiftiin. Täytyy vielä tehdä maltillisempi pk ajelu tälle iltaa. Aika helppohan näihin intervalleihin olisi lisätä vaikkapa tuo 5s portaaton tehon nosto. Näitä ei ole tietenkään haluttu tehdä valmiiksi ohjelmiin, koska suurin osa ajelee normi trainerilla ilman erg moodia.

r.a.i Guest
    Joo, mulla on Neo ja niinkuin paaton totesi Zwift ohjaa paremmin, mutta kait tuohonkin TR oppii. Todennäköisesti ajan kuitenkin lyhyet intervallit ilman erg. moodia jatkossa. Tehot Neo kyllä antaa aika spot on mitä olen P2Max:iin verrannut.

Tossa TR:ssä on joku uus fiitseri viime vuoteen verrattuna normimoodissa, jossa saa slaiderista säätää 0-100 prosenttia jotain, mutten tiedä mitä. Säätö vaikuttaa kuitenkin inertiaan siten, että 0-prosenttia tuntuisi olevan alamäkeä ja tasainen olisi about 5-6 prosenttia. Tuo on ihan hyvä juttu jos haluaa välillä ajella ylämäkeen ja välillä tasaista...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    Tossa TR:ssä on joku uus fiitseri viime vuoteen verrattuna normimoodissa, jossa saa slaiderista säätää 0-100 prosenttia jotain, mutten tiedä mitä. Säätö vaikuttaa kuitenkin inertiaan siten, että 0-prosenttia tuntuisi olevan alamäkeä ja tasainen olisi about 5-6 prosenttia. Tuo on ihan hyvä juttu jos haluaa välillä ajella ylämäkeen ja välillä tasaista...
    Katsos juu, tuota en ole huomannutkaan. Minäkin tipautan ergin pois, mikäli haluan tehdä lyhyitä täys vetoja. Tuosta onkin helppo säätää vastusta isommaksi, jottei tarvitse rumpata eturatasta ja välityksiä laidasta laitaan.

Tässä on muuten näppäriä pikanäppäimiä trainerroadiin. Täytyisi melkein asentaa mini näppis tankoon kiinni.

Workout Shortcuts
    Use these keyboard shortcuts during a workout to adjust intensity, to play, pause, or resume the workout.

Change Intensity

Increase or decrease the intensity of a workout with the up/down arrows.

Play/Pause Workout
    Play, pause, or resume a workout by pressing the Spacebar.

Electronic Trainer Shortcuts
    Use these keyboard shortcuts during a workout to adjust or calibrate your electronic trainer.

Change Trainer Mode
    Press "M" to toggle your electronic trainer between slope, resistance, or level mode.

Change Resistance Level
    Change your electronic trainer's mode between slope, resistance, or level by pressing the Left/Right arrows.

Mä olen kyllä tykännyt erg-modesta alusta asti. On tosi helppoa, kun voi vapaasti valita haluamansa kadenssin eikä tehoista tarvi murehtia sen enempää kuin, ettei päästä kampia pysähtymään. Tavallaanhan tuo on epärealistisen helppoa. Eihän pyörällä ulkona ajaessakaan joka nopeudelle löydy juuri tarkalleen haluttua kadenssia, koska vaihteisto ei ole portaaton.

Mulla kadenssi on ihan luonnostaan aina sitä suurempi, mitä suurempi teho on. Näin se varmaan muillakin on?
    Esim. Z1 tykkään pyörittää 75-80 rpm ja z4 95-100 rpm noin suunnilleen. Muut zonet tuolta väliltä.

Trainerroadin harjoitusten aikaisista ohjeista tulee välillä sellainen tuntuma, että oletettaisiin, että on joku peruskadenssi, jota pyöräilijä olisi muka aina taipuvainen polkemaan intensiteetistä riippumatta.
    Olen jättänyt kaikki hitaan kadenssin harjoitukset väliin polvikipujen pelossa. Samoin yhden jalan harjoitukset, joissa toinen jalka irrotetaan kokonaan polkimelta.

r.a.i Guest
    Juu, ne hitaat runttaammiset ja yhden jalan jutut ovat (myös itselle) ihan turhia, itse olen ottanut tekstit pois kun niissä on muutoinkin aivan höpö-juttuja...

Trainerroad

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sil Katso viesti
    Mulla kadenssi on ihan luonnostaan aina sitä suurempi, mitä suurempi teho on. Näin se varmaan muillakin on?
    Esim. Z1 tykkään pyörittää 75-80 rpm ja z4 95-100 rpm noin suunnilleen. Muut zonet tuolta väliltä.

Trainerroadin harjoitusten aikaisista ohjeista tulee välillä sellainen tuntuma, että oletettaisiin, että on joku peruskadenssi, jota pyöräilijä olisi muka aina taipuvainen polkemaan intensiteetistä riippumatta.
    Olen jättänyt kaikki hitaan kadenssin harjoitukset väliin polvikipujen pelossa. Samoin yhden jalan harjoitukset, joissa toinen jalka irrotetaan kokonaan polkimelta.
    Tykkäät melko hitaasta kadenssista jos tuollainen 75-80rpm matalilla tehoilla on ominaista. Oma haarukka on kapeampi - kevyesti on kiva ajaa 85-90rpm, kovaa 90-100rpm ja neuromuskulaarisen kovaa 100-105rpm. Tekniikka riittää noin 120rpm asti, mutta eihän sellaisen pyörittäminen kivaa ole. Putkelta 65-70rpm tehoista riippumatta. Ja jostain syystä talvella vastuksella kadenssikeskiarvot on korkeammalla kuin kesällä pihalla, vaikka tehokeskiarvot olisi samaa luokkaa eikä kadenssiin lasketa nollia.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •