HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 146 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 46 96 136 144 145 146 147 148 156 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.351 - 4.380 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

Tulipa laitettua bud tälle uudelle jalcon 90mm vanteelle 3 proon perään. Ja saapi ottaa het huomenna pois. Runkoon jää ehken 3-4mm väliä mutta alaketju ottaa jo toiseksi keveimmällä renkaaseen. Yeti oli ajellut 100mm clown shoella ja budilla onnistuneesti aikaisemmin. Nyt kun noita Yetin juttuja on lueskellut ja ynnäillyt niin L koon runko vissiin tekee eron? Nyt ei minä tykkää. Menee vissiin harkintaan se "kotimainen" läski ni mahtuu isompi rengas...

^ Eikös 4 Fat Prossa ole sama runko kuin kolmosessa? Nelosessa on vakiona Snowshoe XL, joka ainakin joidenkin nettilähteiden mukaan olisi oikeasti samanlevyinen kuin Bud (tosin 100mm vanteella). Tuon puolesta Budin pitäisi mennä. Onko vaihtajankorvake vääntynyt, jos häkki vetää ketjua liiaksi sisään? Vai onko rengas jo muutenkin liian lähellä runkoa? Itsekin ehkä kokeilen Budia ellen sitten mene rohkeasti Bulldozerilla kun semmoinen olisi suoraan käytettävissä.

Voinhan siitä tänään vielä kuvia ottaa. Vaihtajan korvake on uus. Mun 3 proo on kokoa M.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Onko vanne keskellä? Eli molemmilla puolilla saman verran tilaa runkoon nähden.

Omituista. Ei tuo Clownshoe/Bud-yhdistelmä kuitenkaan ollut erityisen ahdas omassa 3Fat Pro:ssa eikä ketjukaan ollut liian lähellä. Siirrän osat M-kokoiselle rungolle nyt viikonloppuna, jos ehdin. Saa nähdä onko se ahtaampi. Hyvä kysymys on tosiaan onko vanne keskellä?

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

Mielestäni vanne on ihan ok keskellä. Tutkin vielä kun pääsen kotiin. Voisko häkki sit olla hiukan kenollaan. Mulla on ollu myös pikkusia säätö onkelmia vaihteiden kans.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fättärix Katso viesti
    Aika mahdottomuus välttyä naarmuilta maastopyörässä, jos ei nyt tosiaan vuoraa koko pyörää jollain suojateipillä. Mielestäni kuuluu asiaan että maastopyörässä on käytön jälkiä jos sillä maastossa ajetaan.
    No siis 2 viikkoa ajettu työmatkaa ja yhden kerran käyty maastossa, niin tää on jo tossa kunnossa. Miltäköhän näyttää vuoden päästä. Lisäksi, ne naarmut eivät ole pohjassa, vaan enemmänkin ylempänä, joko U-lukon tai pressun aiheuttamia, muuta en keksi. Mulla on 3v vanha Corratec jossa ei ole yhtään tuollaista naarmua, jossa hopea alumiini hymyilee pohjasta läpi.
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

Pitää varmaa lähteä tosta 30 ovaali rattaasta liikkeelle ja tunnustella milt ajo maistuu.

Kehtaako joku mitata, miten pitkät jarruletkut L-koon (tai muu koko) 4 Litessä on? Tekeekö 4 Liten alkuperäisillä Tektron hydraulisilla jarruilla mitään, esim. onko tehoiltaan ja käytettävyydeltään samaa luokkaa kuin Shimanon 300/400-sarja (esim. M395)?

Tarvitseeko vaihteiston muuntaminen 1x9:ään muuta kuin 104 mm ruuvikehällisen rattaan (esim. 32t Race Face Narrow Wide)? Takapakan vaihto 12-36 lienee järkevää samalla?

Tossa olis bud sillä jalcon 90mm vanteella. Norsukortsu on sisurina ja about 0.6 bar. Kuva hiukka huono mutta noi karvat osuu teippiin. Väli samaa luokkaa molemmin puolin. Ylempien putkien kohdalla karvat menee just osumatta putkiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    alaketju ottaa jo toiseksi keveimmällä renkaaseen.
    Eihän se rungosta ole kiinni vaan voimansiirrosta/ketjulinjasta. Ketjuohjuritkin on keksitty, mulla tällanen ajalta kun meinas hipsua just alapuolelta kumiin:

Lähinnä sen takia tätä ihmettelen kun Yeti aikanaan ajeli clown shoet + bud samalla pyörällä. Ja luulen että toi runko kyllä antaa periks liikaa tällasen reilun 0.1 tonnia painavan kuskin riennoissa. Jos tilaa on siis noin vähän ku budilla tossa kuvassa. Täytyy kuitenki tutustua myös tuohon ohjuriin. Onkos niissä paljon laatueroja?

Muutama kyssäri:
    -Mahtuuko tuohon 3liteen jumbo jim 4.8" eteen ja taakse?
    -Ottaako ketju kiinni kumiin?
    -paljonko jää tilaa renkaan ja rungon väliin?
    -Onko 4.0" vs 4.8" eroa esim. kantavuudessa riippuen kuskin painosta?

Olisi tarkoitus hankkia uudet renkaat nyt lähipäivinä.
    nuo jumbo jimit on mahdollisesti ihan ok renkaat? ainakin monella niitä näkyy olevan alla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taipan Katso viesti
    Hyvää pohdintaa täällä kammista. Olen itse miettinyt race facen 190mm perälle tarkoitettuja kampia, onko kenelläkään käytössä? Ymmärtääkseni turbinella voisi puskea linjaa reilusti ulospäin ja lyödä 26 rattaat cinchillä kiinni.
    Interceptorissa (3) on Racefacen Turbine Basic kammet. Renkaan ja ketjun väliin jää liki pari senttiä väliä takavaihteen ollessa isoimmalla rattaalla. Vakio 4.5 kumit.

Matti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti .Vaeltaja. Katso viesti
    Kehtaisko joku kattoa omasta 3sarjalaisesta onko satulatolppa miten väljä runkoon kun kiristyspannan löysyttää? Mulla meni nimittäin runko särki omastani siitä rungon halkion alapäästä missä on porrattu se stopparireikä. Murtunut poikittain siitä...huomasin kun tolpan seudulta kuuluvaa naksumista yritin selvitellä. Olin siinä uskossa että satulasta kuuluu tai kiskoista, mutta syy selvisi.
    3 Interceptorin tolppa istuu todella naftisti putkeen ilman ylimääräistä välystä. Vakio 4.5 kumit.

Matti
    mattimat muokkasi tätä : 28.12.2016 at 19.51 Syy: Lisäys

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Eihän se rungosta ole kiinni vaan voimansiirrosta/ketjulinjasta. Ketjuohjuritkin on keksitty, mulla tällanen ajalta kun meinas hipsua just alapuolelta kumiin:
    Kappas, en tiennyt että tuollaisiakin on olemassa. On kyllä osattu hinta muovikikkareelle laittaa. Pistäs Masa omasi asevelihintaan kiertoon kaapista pölyttymästä 😅

3 liteen uppoo hyvin 4.8 JJ kumpaanki päähän.
    1x10 setupilla ainakin toimii.
    Hyvin on lumella edetty.
    www.mckramppi.com

Blackborow Guest
    Tulipa laitettua bud tälle uudelle jalcon 90mm vanteelle 3 proon perään. Ja saapi ottaa het huomenna pois. Runkoon jää ehken 3-4mm väliä mutta alaketju ottaa jo toiseksi keveimmällä renkaaseen. Yeti oli ajellut 100mm clown shoella ja budilla onnistuneesti aikaisemmin. Nyt kun noita Yetin juttuja on lueskellut ja ynnäillyt niin L koon runko vissiin tekee eron? Nyt ei minä tykkää. Menee vissiin harkintaan se "kotimainen" läski ni mahtuu isompi rengas...
    Tuo vaan vahvistaa käsitystä, että näiden White-läskien rungoissa on jonkinlaista mittaheittelyä. 2Fat Pronkin kanssa osa ajoi huoletta Loulla ja joillakin ottaa jo iso Jumbo Jim kiinni...

Lähinnä sen takia tätä ihmettelen kun Yeti aikanaan ajeli clown shoet + bud samalla pyörällä. Ja luulen että toi runko kyllä antaa periks liikaa tällasen reilun 0.1 tonnia painavan kuskin riennoissa. Jos tilaa on siis noin vähän ku budilla tossa kuvassa. Täytyy kuitenki tutustua myös tuohon ohjuriin. Onkos niissä paljon laatueroja?
    Ajoin tosiaan hiukan aikaa Clownshoe/Bud-yhdistemällä. 3Fat Prossa uuden renkaan karvat ottivat hiukan kiinni, mutta en missään tapauksessa huomannut että itse rengas tai ketju olisi ottanut kiinni. Painan itsekin 0,1 tonnia. Voiko kiekko olla liian löysä? Ainakin omat kiekot eivät anna periksi. Rungosta en osaa sanoa mitään, mutta jälkiä ei ollut takahaarukassa.

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

Täytyy kuitenki tutustua myös tuohon ohjuriin. Onkos niissä paljon laatueroja?
    Tiedä noista, tän piti olla hyvä ja on ollutkin, ei moitteen sanaa. Kyseessä siis Bionicon c.guide eco.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taipan Katso viesti
    Kappas, en tiennyt että tuollaisiakin on olemassa. On kyllä osattu hinta muovikikkareelle laittaa. Pistäs Masa omasi asevelihintaan kiertoon kaapista pölyttymästä 😅
    Vähän tyyris joo, taitaa päälle 30€ maksaa kaikkialla. Tuossa se on edelleen samoilla sijoillaan eikä kaapissa. En taida viitsiä irroitella, luulen että hyödyttää nykysetupissakin, eipähän ole niin renkaan kupeessa kiinni.

Olisko ytte vaihtajan häkki tosiaan hiukan vinossa sisäänpäin jos jo toiseksi isoimmalla rattaalla ketju osuu kumiin? Yläpuolella ketju ok vielä isoimmallakin takarattaalla?

Onpa todella hankala kohta ottaa kuvaa tuosta häkistä kun isoimmalla takarattaalla. Yläpuolella kerjun ja renkaan väliin mahtuu 4mm kuusiokoloavain sillain mites sen nyt selittäis kulmasta kulmaan... Alhaalla ottaa tosiaan kiinni. Toiseks isoimmalla jää väliä about milli.

Ajanut en tolla budilla vielä ole joten vanteen löysyyteen yms. en osaa sanoo. Enkä osaa luultavasti ajonkaan jälkeen. Koitanpa huomenna vielä sitä kuvaa...

On muuten tiukassa homman eteneminen tuon oranssin rungon kanssa xxl:ssä. Pitkään odottelin viestiä, että miten toimitaan takuun kanssa ja nyt kun pyytivät lisäkuvia niin taas on mennyt viikko ilman vastausta.

^ Voithan katsoa vaikka keskimmäisen takarattaan kohdalla onko nuo häkki ja korvakko suorassa? Ei kai sitä pakko ole sinne renkaan taakse lipastaa piiloon. Tuon "ketjulinjanhan" pitäisi olla pystysuora takaa katsottuna pakalta alimmalle vaihtajan rissalle asti.

Siel on asiakaspalvelu ollu ruuhkautunu jo tovin. Kesti n. viikon tos joulukuun alussa saaha vastausta ja toinen viikko vastauksen vastaukseen Kumma ku ne ei palkkaa lisää porukkaa tuohon hommaan.
    Kannattaa varmaan soittaa kiireellisissä asioissa.

Korvake on tosiaan uus. Yks 15km lenkki ajettu. Ajoin joskus syksyllä oksakasan yli ja iso kuusen oksa meni juur pikkurissojen välistä ja nilkutin kotiin. Sillon jo epäilin häkin suoruutta. Pitää tutkia taas huomenna lisää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kasari Katso viesti
    ^ Hieno pyörä. Mul on melkein samanlainen . Mutta asiaan. Koska tuossakaan pyörässä ei näytä kovin paljon löysää olevan takajarruletkussa niin kysyn, paljonko
    sietää kääntää etufillaria ennenkuin kiristyy? Kokeilkaa.
    Omalla ajellut yli kolme kuukautta kun huomasin jotta takajarruletku kiristyy jo ennenkuin etupyörä on 90 astetta runkoon nähden, oikealle luonnollisesti.
    Napsahtaa letku kyllä irti seuraavassa lipassa kun tuolle puolelle ottaa. fillari 4 ic. jarrut simpan m615.
    Luulisi tän letkun riittävän vaikka lippaankin.

Sent from my H60-L04 using Tapatalk

Tänään sain nuo jumbo jimit 4.8" liteskin ei voi muuta, kun kehua verrattuna snowshoe 4.5 ensiasennusrenkaisiin.
    Pitoa noissa on aivan eri tavalla ja kantavuutta.
    Ketjun ja renkaan väliin jäi tosi hyvin tilaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Niguel Katso viesti
    Kehtaako joku mitata, miten pitkät jarruletkut L-koon (tai muu koko) 4 Litessä on? Tekeekö 4 Liten alkuperäisillä Tektron hydraulisilla jarruilla mitään, esim. onko tehoiltaan ja käytettävyydeltään samaa luokkaa kuin Shimanon 300/400-sarja (esim. M395)?

Tarvitseeko vaihteiston muuntaminen 1x9:ään muuta kuin 104 mm ruuvikehällisen rattaan (esim. 32t Race Face Narrow Wide)? Takapakan vaihto 12-36 lienee järkevää samalla?
    Mulla myös Lite 4 M koossa. Tossa mittailin jarruletkuja ja edessä oli 70,5 cm ja takana 132 cm. Otin pelkän letkun pituuden tohon mittaan. 30 km ajelin noilla alkuperäisillä jarruilla kunnes vaihtu XT:n jarruihin. Aika surkeita on mun mielestä noi Tektron jarrut.

Kun paremmista ei tiedä kuin tektro niin mikä niissä on huonoa? (joo ei nuo kummoiset ole, mutta ehkäpä saan tietää että mitkä ominaisuudet voisi parantua.

Eilen oli emännän 3 Fat Pron ensihuollon aika Vantaan Tammistossa. Huollossa ei mitään erityistä, ihmetteli vaan miksi olen säätänyt kaikki spacerit stemmin yläpuolelle, olin vielä itse 191-senttisenä tuolla ämmän pyörällä liikkeellä.

Jaa, ilmankos tuo oli vähän oudon näköinen, en tosiaan ole konffannut vaan ihan tehdasasetuksilla on lähdetty kokeilemaan. Kysyi vaan että lienee nettitilaus? Jep. Nyt sitten seuraavat koeajot tähän malliin, en uskaltanut pelkkää hattua jättää vaan yhden ohuen spacerin yläpuolelle ja muut alle.

Käytättekö yleensä momenttiavainta noiden kanssa vai riittääkö "pienen avaimen aika tiukka muttei täysillä" -kiristys esim ohjainlaakerille? IKH:ssa olis 4-25Nm momenttiavain 39, tosin just tänään loppu, kannattaako hankkia kun näiden kanssa jonkin verran pelaa? Tarkempi vehje olikin sit yli 200 eur.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •