GiantLostInLaplandElectrobikeBikeshop
Sivu 69 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 59 67 68 69 70 71 79 119 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.041 - 2.070 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sillimestari Katso viesti
    Aika monta mennyttä hetkeä ja aikaisempaa tietoa löytää 'aikakoneesta' :

https://web.archive.org/web/20150905...m/fi/mtb/dude/
    Mahtavaa kiitos! Eipä näytä ketjun merkki ja malli muuttuneen viime vuodesta. Kumma kun poikki meni noin helposti.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nyt tarvitaan Dude-kuskeilta kokemuksia/näkemyksiä. Olen vahvasti miettinyt Dude 9.0 unlimitedin hankkimista. Näyttäisi paperilla hinta/laatusuhteeltaan soivalta peliltä. Monipuolista maastoajoa ympäri vuoden olisi tarkoitus ajella ja juurakoissa, sekä kivikoissa rymytä. Toimiiko tuollaisessa käytössä? Mielelläni kuulisin myös negatiivisia puolia, niitä kun tällä foorumilla kuulee porukan aika vähän kertovan omista pyöristään... minun mittani ovat 182/87. Oisko M vai L sopiva koko? Kyseessä olisi minulle ensimmäinen läski. Tähän saakka tullut ajeltua täpärillä.

Dudella ajelin reilun vuoden kesät/talvet ja hyvä pyörä se on jos mitoitukset passaa, mun makuun vähän liian XC(oli kyllä inan liian pieni kokokin). Itse kyllä ottaisin tuon halvimman kun en oikein ymmärrä mistä tuo 600€ hintaero tulee, sillä kun jo päivittää kivasti vaikka hissitolpan yms.

Toisaalta jos olet täpärillä tottunut ajamaan niin saattaa täysjäykkä tuntua melko kovalta kivikko/juurakossa, miksei Bluto versio kiinnosta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Dudella ajelin reilun vuoden kesät/talvet ja hyvä pyörä se on jos mitoitukset passaa, mun makuun vähän liian XC(oli kyllä inan liian pieni kokokin). Itse kyllä ottaisin tuon halvimman kun en oikein ymmärrä mistä tuo 600€ hintaero tulee, sillä kun jo päivittää kivasti vaikka hissitolpan yms.

Toisaalta jos olet täpärillä tottunut ajamaan niin saattaa täysjäykkä tuntua melko kovalta kivikko/juurakossa, miksei Bluto versio kiinnosta?
    Arvelin ottaa jäykän, niin aika vähillä huolloilla selviää ja 2500€ budjetilla saa hyvillä osilla. Hissitolpalle en ole tähän päivään mennessä kokenut juurikaan tarvetta. Onhan tuossa kalliimmassa versiossa minun mielestä kauttaaltaan paremmat osat, kuin tuossa halvemmassa.

Nyt on Dude unlimited alla ja olen tyytyväinen. Ennen Dudea ajelin Pivotin hiilikuitutäysjoustolla ja voin todeta, ettei Dude ainakaan huonommin kulje minun vauhdeilla. Pyörä toimii hyvin ilman keulaa kivikoissa ja juurakoissa 4,8" renkaitten ansiosta. Keulasta on ehkä hyötyä vauhdikkaissa ja kivikkoisissa alamäissä. Jos nyt jotain haluaisin muuttaa, niin ehkä isomahaiselle sopisi hiukan pystympi ajoasento. Olen kokeillut muutaman kaverin Cube Nutraileja, joissa ehkä ainoastaan ajoasento on minulle sopivampi. Viimeaikoina on täällä ollut poluilla niin liukasta, että pitäis hommata nastarenkaat. Valitettavasti 4,8" nastarenkaat on kaikki myyty?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti -67 Katso viesti
    Nyt on Dude unlimited alla ja olen tyytyväinen. Ennen Dudea ajelin Pivotin hiilikuitutäysjoustolla ja voin todeta, ettei Dude ainakaan huonommin kulje minun vauhdeilla. Pyörä toimii hyvin ilman keulaa kivikoissa ja juurakoissa 4,8" renkaitten ansiosta. Keulasta on ehkä hyötyä vauhdikkaissa ja kivikkoisissa alamäissä. Jos nyt jotain haluaisin muuttaa, niin ehkä isomahaiselle sopisi hiukan pystympi ajoasento. Olen kokeillut muutaman kaverin Cube Nutraileja, joissa ehkä ainoastaan ajoasento on minulle sopivampi. Viimeaikoina on täällä ollut poluilla niin liukasta, että pitäis hommata nastarenkaat. Valitettavasti 4,8" nastarenkaat on kaikki myyty?
    Millä pivotilla ajelit? Ite oon testannut 429sl:ää ja kokenut ajoasennon hyväksi(ei liian hyökkäävä). Pystytkö vertaamaan pivotin ja duden ajoasentoja? Minkä kokoista dudea suosittelet? Mulla mitat 182/87.

Itellä vastaavat mitat ja M kokoinen dude tallissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kassari Katso viesti
    Arvelin ottaa jäykän, niin aika vähillä huolloilla selviää ja 2500€ budjetilla saa hyvillä osilla. Hissitolpalle en ole tähän päivään mennessä kokenut juurikaan tarvetta. Onhan tuossa kalliimmassa versiossa minun mielestä kauttaaltaan paremmat osat, kuin tuossa halvemmassa.
    Oon pikkasen eri mieltä noista "paremmista" osista, teoriassa kyllä mutta käytännössä ei ehkä niinkään ja kampisarja on kalliimmassa surullisen kuuluisa E.thirteen TRS...Jarrut ehkä selkein parannus halvempaan verrattuna.
    Edelleen sitä mieltä että tuon 600€ voi käyttää viisaammin mutta tuo on toki vain minun mielipide.

Oon pikkasen eri mieltä noista "paremmista" osista, teoriassa kyllä mutta käytännössä ei ehkä niinkään ja kampisarja on kalliimmassa surullisen kuuluisa E.thirteen TRS...Jarrut ehkä selkein parannus halvempaan verrattuna.
    Edelleen sitä mieltä että tuon 600€ voi käyttää viisaammin mutta tuo on toki vain minun mielipide.
    Mättääkö tuossa E.thirteenissä muukin kuin se, että joillakin ollut ongelmia kyseisten kampien irroituksessa? Mulla ei ole noista kokemusta.

Minä myös vertailin pitkään karvalakkimallia ja unlimitediä. Lopulta piheys iski ja päädyin karvalakkiiin. Esim slx:n jarrut ovat todella hyvät enkä itse pysty mitenkään hyötymään paremmista/kalliimmista jarruista. Mutta jos haluat parasta, silloin kannattaa ostaa unlimited. Ostamalla halvemman mallin ja sitten upgreidaamalla ei pääse tekemään tiliä. Canyon ostaa hyvätkin osat niin paljon halvemmalla kuin ikinä itse pystyt ostamaan ja paketoi sen niin edullisesti että parempi vain yrittää hyötyä siitä.

Mulla oli carbon mach 429 (ei SL). Jos nyt ulkomuistista vertaan ajoasentoa, niin aika samalla viivalla noi on. Ptää kuitenkin muistaa, että asentoa pystyy säätämään satulalla, stemmillä ja ohjaustangolla. Mulla oli Pivotissa hiilikuitunen ranteita säästävä OnOne-ohjaustanko (ns. mummon tanko). Eilen juuri kiinnitin saman mummon tangon Dudeen ja ajoasento on nyt pystympi. Jos miettii pyörän kokoa isompi vai pienempi, niin yleisesti sanotaan, että pitäis valita se pienempi. Mutta tämäkin on niin maku seikka. Parasta on, jos pääsee kokeilemaan eri pyöriä. Minunkin Dudea voi kokeilla.

Millä pivotilla ajelit? Ite oon testannut 429sl:ää ja kokenut ajoasennon hyväksi(ei liian hyökkäävä). Pystytkö vertaamaan pivotin ja duden ajoasentoja? Minkä kokoista dudea suosittelet? Mulla mitat 182/87.
    Mulla on samat mitat ja kokona on M. Pyörä sopii hyvin kunhan säätää kohdalle. Voi myös testata Helsingissä jos haluaa.

Mättääkö tuossa E.thirteenissä muukin kuin se, että joillakin ollut ongelmia kyseisten kampien irroituksessa? Mulla ei ole noista kokemusta.
    No se, ei tosin minulla ollut ongelmia irroituksen suhteen mutta monella on ollut. Toinen asia on laakerit mitkä tulee tuon kampisetin kanssa, ne jouduin vaihtamaan kertaalleen ja ovat huonosti suojatut jos ei parannusta ole tullut.
    Nuo RF Aeffect kammet mitkä nykyään tuossa halvimmassa näyttää olevan ovat suhteellisen kevyet ja rakenteeltaan fiksut, niiden kanssa tulee myös eri laakerit kuin E13 kammissa.

CF 8.0:llan vaihteisto vs 9.0 ei välttämättä ole sen huonompi, kulutustavaraa ja suhteellisen halpaa molemmat. Jarrut 9.0:ssa paremmat mutta ei nuo halvemmatkaan huonot ole. XT jarrusetti jälkikäteen hommattuna n.150€
    9.0:ssa 4.8 kumit jotka myös erikseen ostettuna n. 150€ + sulla sen jälkeen kahdet kumit, kesäksi kapeemmat 4.0"

Vielä jää 200-300€ erotusta vaikka nuo päivittäisi 8.0:llaan, sillä saa varmasti sen XT vaihtajan jos haluaa ja edelleen jää rahaa.. Mitäs muuta tossa Unlimitedissä on parempaa, ei tuu mieleen?

Näillä perusteilla mun mielestä halvempi on järkevämpi.

Nyt tarvitaan Dude-kuskeilta kokemuksia/näkemyksiä. Olen vahvasti miettinyt Dude 9.0 unlimitedin hankkimista. Näyttäisi paperilla hinta/laatusuhteeltaan soivalta peliltä. Monipuolista maastoajoa ympäri vuoden olisi tarkoitus ajella ja juurakoissa, sekä kivikoissa rymytä. Toimiiko tuollaisessa käytössä? Mielelläni kuulisin myös negatiivisia puolia, niitä kun tällä foorumilla kuulee porukan aika vähän kertovan omista pyöristään... minun mittani ovat 182/87. Oisko M vai L sopiva koko? Kyseessä olisi minulle ensimmäinen läski. Tähän saakka tullut ajeltua täpärillä.
    Minä 180,5/87 nykyyään ajan M Dudea 90mm stemmillä koska tulee enempi nykyään ajeltua putkelta ja se vaatii tilaa enempi. Voisin ottaa hitusen isommanki rungon, mutta tämä on sopiva. L taas aika iso tosin, jos lyhyttä stemmiä mielii meidän kokoiset se on L Dudesta otettava ja ei sekään huono vaihtoehto välttämättä ole, mutta pienempi on varmemmin oikea noista.

Minusta Dudeen saa pystynkin ajoasennon orkkis setupilla, jos satula oikea oppisen säätö ohjeen lähistöllä.

-17 Unlimited ei tosiaan ole halvenpaan verrattuna oikeastaan fiksu ellei juuri nuo osat halua ja nuo osat melkein päivittää tuolla 600€ erotuksella ja ei niitä kaikkia ainakaan tarvi päivittää IMO. XT voimansiirto jarrut ja 4.8 kumit ja kuitu tolppa. Halvemmassa ei ole Deoren jarrut vaan BR-M506 ja Racefacen kampia pidän parempina huollon suhteen ja ratasvalikoiman. 8.0 on kyllä rahalle nyt vastetta.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Ensimmäinen läski ja siis Dude tuossa eteisessä. Koeajoa vaille. Takarengas tyhjä, joten ryhdyin sisurin vaihtopuuhaan. Miten htissä tollasen Jumbon saa pois vanteelta. Sehän on tolkuttoman tiukka, enkä uskalla vannetta vastaan rengasraudalla vääntää... eihän sinne saisi edes rengasrautaa alle, ellei vanteessa olisi reikiä. Neuvokaa tumpeloa.

^Eli tippuiko kumi pois hyllyltä, mutta et saa pois vanteelta?
    Oli se Itselläkin tiukka, mutta lähti paljain käsin kun pyöritteli sopivaan asentoon.
    sakkey muokkasi tätä : 30.12.2016 at 19.17 Syy: Luetun ymmärtäminen tökki..

Ensin pitää saada pudotettua hyllyltä keskelle, irti reunaurasta.
    Jos reunaurassa on kovin tiukasti kiinni, niin rengas tyhjäksi (venttiilin sielu pois jos lähtee), kiekko lattialle kyljelleen makaamaan ja kengät jalassa koittaa läheltä vannetta polkaista renkaan kylkeä. Jos toisella jalalla saa painumaan ja toisella polkaisten jatkaa vierestä, niin ainakin yksi tiukka tapaus lähti tällä tavalla.

Kiitos avusta! Rengas oli tosiaan osittain hyllyllä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Superflyer Katso viesti
    Minä myös vertailin pitkään karvalakkimallia ja unlimitediä. Lopulta piheys iski ja päädyin karvalakkiiin. Esim slx:n jarrut ovat todella hyvät enkä itse pysty mitenkään hyötymään paremmista/kalliimmista jarruista. Mutta jos haluat parasta, silloin kannattaa ostaa unlimited. Ostamalla halvemman mallin ja sitten upgreidaamalla ei pääse tekemään tiliä. Canyon ostaa hyvätkin osat niin paljon halvemmalla kuin ikinä itse pystyt ostamaan ja paketoi sen niin edullisesti että parempi vain yrittää hyötyä siitä.
    CF 8.0:llan vaihteisto vs 9.0 ei välttämättä ole sen huonompi, kulutustavaraa ja suhteellisen halpaa molemmat. Jarrut 9.0:ssa paremmat mutta ei nuo halvemmatkaan huonot ole. XT jarrusetti jälkikäteen hommattuna n.150€
    9.0:ssa 4.8 kumit jotka myös erikseen ostettuna n. 150€ + sulla sen jälkeen kahdet kumit, kesäksi kapeemmat 4.0"
    Vielä jää 200-300€ erotusta vaikka nuo päivittäisi 8.0:llaan, sillä saa varmasti sen XT vaihtajan jos haluaa ja edelleen jää rahaa.. Mitäs muuta tossa Unlimitedissä on parempaa, ei tuu mieleen?
    Näillä perusteilla mun mielestä halvempi on järkevämpi.
    Offarina heitettävä oma mielipide 8.0 vs 9.0 Unlimited. Katselin hetken noita sillä silmällä, josko hankkisi Duden. Itse olisi ostanut 9.0, mutta toi 600€ hintaero noilla on kyllä jännä. Mitä netti hintoja vertasin, niin ero on mun mielestä noin 420€, että sen 180€ maksaa tuossa kalliimmassa tyhjästä.

^Juuri näin, mä sen 600€ satsaisin mieluummin mieleisiin osiin ja täytyy muistaa vielä että sen jälkeen jää uutta osaa fillarista joko varalle, käyttöön(esim. renkaat) tai myyntiin.

^^
    4.8" JJ 125€
    Xt vaitaja+vipu 120€ SlX pakkaa ei kannata vaihtaa pois.
    xt jarrut 175€
    nämä jo 420€
    ja puuttuu vielä ilmeisesti XT levyt n.60€, kuitu tolppa +100 ja, jos xt lisää pakkan vielä voi satkun lisätä. Satula ja tupit eri.

8.0 on enempi varmasti vastetta, kun vanhaa osaakin jää yli, mutta on noi Unlimitedinkin osat ihan jees, jos ne haluaa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Oliskohan noissa kuitenkin oikeesti jopa eri kiekotkin? Joku veikkasi kirjoitusvirheeksi, mutta jos zoomaatte niitä kuvia isommaksi, niin kahdessa halvimmassa mallissa lukee kehissä BR 2300. Spekseissä sanotaan BR 2350. Muissa on kuvienkin mukaan ne vanhat tutut BR 2250. Voi olla jotkut painavemmat ja edullisemmat OEM-kiekot, mutta eroista ei tietoa, koska edes valmistaja ei niitä sivuillaan listaa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Oliskohan noissa kuitenkin oikeesti jopa eri kiekotkin? Joku veikkasi kirjoitusvirheeksi, mutta jos zoomaatte niitä kuvia isommaksi, niin kahdessa halvimmassa mallissa lukee kehissä BR 2300. Spekseissä sanotaan BR 2350. Muissa on kuvienkin mukaan ne vanhat tutut BR 2250. Voi olla jotkut painavemmat ja edullisemmat OEM-kiekot, mutta eroista ei tietoa, koska edes valmistaja ei niitä sivuillaan listaa.
    Minä epäilen kanssa samaa. Jätin uuden mallin tuon takia tilaamatta ja otin viime vuoden 8.0:n outletissa halvennuksella.

Canyon Läskipyörät

Jahas, laitetaas uudenvuoden visailu käyntiin. Kuka keksii natinan aiheuttajan.
    Vähän taustoja:
    Pyörä Dude unlimited ( sitä ensimmäistä painosta)
    Natina alkoi lokakuussa kesken lenkin ja syyksi epäiltiin keskiötä. Keskiö vaihdettiin ja natina jatkui. Tämän jälkeen vikaa yritetty paikantaa kokolailla tuloksettomasti. Vapaaratas on putsattu ja rasvattu pariin otteeseen, akselit käyty läpi, rattaat kunnossa ja ruuvit on kiristetty joka paikasta. Ketju on ajokunnossa.
    Se mikä on outoa niin natina on poissa joka kerta kun lenkin aloittaa ja ilmenee kellontarkasti n.1,5h ajon kohdalla. Natina esiintyy ainoastaa polkiessa ja väännöllä ei tässä ole merkitystä, koska useimmin natina alkaa tiesiirtymällä suhteellisen korkealla kadenssilla. Vika on takapäässä, koska äänen saa kuuluviin ilman ketjua, ketjupiiskan avulla vääntämällä ja vastaavasti kampia vääntämällä ääniä ei kuulu. Pakka on tiukasti kiinni ja niinkuin sanoin, vapaaratas käy ja kukkuu normaalisti. Taka-akseli on rasvattu ja haarukan päät tungettu täyteen vassua.
    Help me please, rupee pikkasen käymään psyykeen päälle kun tietää ettei lenkistä selviä ilman natinoita.
    Tässä pari videota tilannetta havainnollistamaan.

Jarrulevyt adapteri sovitin löysällä? Vai onko alkuperäinen systeemi edelleen käytössä? Vai onko unlimited mallissa suorasopiva levy, no voihan seki olla löysällä.

Onko takakiekon pinnojen kireyttä tarkistettu?

Pinnat on sormituntumalla kokeiltuna kireällä ja kaikki jarruihin liittyvä on tarkastettu ja kiristetty. Ihmeellistä on tosiaan se, että vika ilmaantuu lähes kellontarkasti 1,5h ajon jälkeen, ensin vaimeampana ja pian voimistuen siihen pisteeseen ettei ajot paljon maita. Hetki sitten kävin varastossa vääntelemässä ja kääntelemässä eikä mitään ääniä kuulunu. Voiko rungossa olla jotain?. Mitään murtumia ei kyllä silmin ole nähtävissä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViliA Katso viesti
    Pinnat on sormituntumalla kokeiltuna kireällä ja kaikki jarruihin liittyvä on tarkastettu ja kiristetty. Ihmeellistä on tosiaan se, että vika ilmaantuu lähes kellontarkasti 1,5h ajon jälkeen, ensin vaimeampana ja pian voimistuen siihen pisteeseen ettei ajot paljon maita. Hetki sitten kävin varastossa vääntelemässä ja kääntelemässä eikä mitään ääniä kuulunu. Voiko rungossa olla jotain?. Mitään murtumia ei kyllä silmin ole nähtävissä.

Kuuluuko ääni vain penkillä istuessa? Kerran mulla penkki teki juuri moista ääntä...

Ei ole kyse penkistäkään. Niinkuin tossa ylempänä mainitsin, niin äänen saa kuuluviin kun ottaa ketjun pois ja antaa ketjupiiskan avulla vääntöä takapäähän mutta vastaavasti kampia väänneltäessä tässä tilanteessa ei ääntä tule. Ja kun ei ääni tule pinnoista tai takajarrustakaan niin alkaa vaihtoehdot käymään vähiin.

Pidätkö rungosta vai renkaasta/kiekosta kii ku väännät piiskalla? Veikkaan, että rungosta. Jos näin niin tarkista näkyiskö murtumia.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •