FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 56 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 46 54 55 56 57 58 66 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.651 - 1.680 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

  1. #1651
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    229
    Trekissä on ainakin parempi runkotakuu. Ajettavuutta en voi vertailla kun vain kokemusta Trekistä, mutta vakiorenkaat on talvella vähän kehnot. Ei oikein riitä pito hangella. Tämän lisäksi tälle kiekkokoolle on olemassa alkuperäisen Hodagin lisäksi vain kolme muuta rengasvaihtoehtoa jos nastarenkaat lasketaan mukaan.

  2. #1652
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    Trek Farley 9.6 2016 vs. CANYON DUDE CF 9.0 UNLIMITED
    vertailussa nyt hifimpää pyörää katsellessa, mutta ei oikeen osaa päättää kumpiko noista nyt ois se valinta .. Itse 50v. ensvuonna mittarissa joten sen puoleen vois kanjoni olla se pyörä kiireettömään polkujen kiertoon, mutta toisaalte Trek ketteryys ja ennenkaikkea tuo kampanjahinnoittelu houkuttais ..
    Mitäs raati nyt sanois !
    Osta Pole Taiga ;-) Näitähän, siis Trek, Canyon, Pole pääsee koe-ajamaan täällä kantakaupungissa. Tartuin mainitsemaasi "kiireettömään polkujen kiertoon", kun tarjosin kolmatta vaihto-ehtoa.

  3. #1653
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    131
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    Trek Farley 9.6 2016 vs. CANYON DUDE CF 9.0 UNLIMITED
    vertailussa nyt hifimpää pyörää katsellessa, mutta ei oikeen osaa päättää kumpiko noista nyt ois se valinta .. Itse 50v. ensvuonna mittarissa joten sen puoleen vois kanjoni olla se pyörä kiireettömään polkujen kiertoon, mutta toisaalte Trek ketteryys ja ennenkaikkea tuo kampanjahinnoittelu houkuttais ..
    Mitäs raati nyt sanois !
    Ei kannata tuijottaa pelkkiä komponentteja, sillä ne ovat kulutustavaraa. Runko ja sen geometria on siinä mielessä olennaisempi. Kannattaa myös miettä miten saat mahdolliset takuuasiat hoidettua.

    Tuossa Farleyn 2016 mallissa on muuten 4" kumit vs 2017 jossa on 4,5". Kannattaa myös tingata sitä vastaavaa 2017 mallia, hintaero ei välttämättä jää suureksi...

  4. #1654
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Mynämäki
    Viestit
    94
    2700€ sain tingattua omani 2017 farleyn ja halvin tarjous suomesta taisi olla 2560, oli niin kaukana vaan ettei kannattanut hakea

  5. #1655
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Onko tietoa tuon 17 mallin farley7 painosta koossa 19,5"?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  6. #1656
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    131
    Ei ole punnittua tietoa. Mutta mikäli Trekin sivuilla ko mallin kohdalla http://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/po.../1064000-2017/ mainitaan, että 17.5" - 13.61 kg / 30.00 lbs niin veikkaisin, että isompi runkokoko lienee parisataa grammia painavampi.

  7. #1657
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    89
    Mulla painoi 2016 Farley 9.6 21,5" vakiomoodissa13kg

  8. #1658
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Nyt oli jo ale kohdallaan niin tilasin 2016 mallin 9.6 farleyn.
    Onko näissä kuitu malleissa ollu miten laajalti ongelmaa satulan putken murtuman kanssa? Tänään viimeksi tuli yksi tapaus vastaan jossa oli cräkännyt.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  9. #1659
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Niitä on vissiin kahdenlaisia. Niitä jotka ovat jo katkenneet ja niitä jotka tulevat katkeamaan. Mut eiköhän sieltä tuu takuuseen kestävämpää.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  10. #1660
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Niitä on vissiin kahdenlaisia. Niitä jotka ovat jo katkenneet ja niitä jotka tulevat katkeaman.
    Eli ilmeisesti sulla EI ollut tarjota mitään järkevää tähän asiaan
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  11. #1661
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Eli ilmeisesti sulla EI ollut tarjota mitään järkevää tähän asiaan
    Ei sinänsä. Onneks niissä on hyvä takuu. Mut jokatapauksessa netti on täynnä noiden hajonneiden kuvia.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  12. #1662
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    Taitaa myytyjen määrään nähden olla aika marginaali määrä porsineissa?

  13. #1663
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Trek Farley 9, 2016 mallia. Nyt kun oli pakkasta -25 ja enemmänkin niin polkemisen raskaus yllätti. No tiputin ketjut pois ja selvisi että keskiö on todella tahmainen, siis todella jumittava. Lämpimämmässä ei mitään ongelmaa, pyörii heleästi eli laakereissa vaseliinia joka jumittaa keskiötä. Otin kammet pois ja meinasin pullauttaa laakerin suojan pois, putsata ja laittaa vähän parempaa rasvaa tilalle. Laakerin pölysuoja näkyy mutta ulkokooli on jonkun kartiomaisen suojan alla vai onko tuo osa laakeria? Pölysuojaa en viitsinyt pakottaa pois kun lähdin etsimään hajotuskuvaa jota tietenkään ei mistään löydy, ei edes kuvaa laakerista. Onko jollain tarkempaa tietoa tuosta rakenteesta ja tuosta laakerista?

  14. #1664
    Farley 9 -mallissa on Race Face Atlas-kammet, jotka ovat siis 30 mm akselilla. Laakeri näihin ja Trekin rungon väliin on tyyppiä PF121, jossa itse laakeri prässätään suoraan runkoon. Systeemissä ei siis ole Shimano / SRAM Pressfit-keskiöistä tuttua muovikuppi + laakerikomboa, vaan pelkästään se itse laakeri joka tulee suoraan runkopinnan ja keskiöakselin väliin. Laakerissa on ulkoreunaan tuleva olake, joka oikein asennettuna istuu runkoon kiinni. Kammet irroittamalla, pölysuojan poistamalla ja itse laakerin tiivisteen irti ottamalla pääsee suoraan kosketuksiin laakerin kuulien kanssa.

    https://www.raceface.com/products/details/cinch-bb92-bb

  15. #1665
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Kiitos valtsuh tiedosta . Eli tuo pölysuoja lähtee normaalisti pois ilman että tuota ulkoreunan olaketta ottaa pois (eli on siis osa laakeria) - näytti vain että tuo ulkoreunan olake olisi tiellä kun laakerin tiivistettä ottaa pois. Mutta ilmeisesti näin ei ole. Pitääpäs touhuta paremmat rasvat tilalle. Jännä homma miten huimasti tuo keskiö kylmässä jumitti.

  16. #1666
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Onhan tuo kyllä ahdas ottaa pois tuo laakerin suoja kun tuo olake on tiellä... Laakerin pölysuoja näkyy kyllä mutta menee sen ulommaisen olakkeen 'sisään'. Onko tuo olake todella osa laakerin ulkokoolia?

    EDIT: Tämä viesti oli vastaus edelliseen epäilyyn mutta viesti poistettiin....
    zeppo muokkasi tätä : 07.01.2017 at 10.50

  17. #1667
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    No eihän se ollut kuin ottaa se pölysuoja pois, nyt laakerit putsattu ja laitettu notkeat rasvat. Kiitokset vielä valtsuh:lle .

  18. #1668
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Semmonen huomio vielä että vetopuolen laakeri rahisi selkeästi kun sen putsasi runsaan WD40 huuhtelun jälkeen, samalla siinä tuntui selvä päittäisvälys jota ei toisella puolella ollut. Toisen puolen laakeri kuulosti ihan terveelle putsauksen jälkeen. Menee varmaan vaihtoon nuo laakerit jossain vaiheessa....

  19. #1669
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Oliko minkälaisia merkintöjä laakerin "pölysuojassa"? Itsellä menee myös suht. jäykäksi Rf:n "keskiö", toisen puolen rasvat vaihdoin "parempaan", mutta vielä -28C ei riittänyt saamaan sellaista eroa että oisin jaksanut alkaa kynsiin toisenkin puolen. Jäykkyysongelmaa ollutkin enemmän yli -30C pakkasilla, mutta kun ei tiedä onko toi uudempi rasva oikeasti parempi..

  20. #1670
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekke Katso viesti
    Oliko minkälaisia merkintöjä laakerin "pölysuojassa"? Itsellä menee myös suht. jäykäksi Rf:n "keskiö", toisen puolen rasvat vaihdoin "parempaan", mutta vielä -28C ei riittänyt saamaan sellaista eroa että oisin jaksanut alkaa kynsiin toisenkin puolen. Jäykkyysongelmaa ollutkin enemmän yli -30C pakkasilla, mutta kun ei tiedä onko toi uudempi rasva oikeasti parempi..
    Oli niissä tekstiä ja numeroita, en ottanut ylös tai sen tarkemmin tutkinut. Tein semmosen sekotuksen synteettisen öljyn ja Motorexin Bike Greasen kanssa, täytin injektioruiskun ja sitä ruuttasin laakeriin. Ymmärrän kyllä että tuo vaatii sitten tiheämpää huoltoa mutta tuo on ihan pikkuhomma. Olin kyllä yllättynyt kuinka jumiin -30:ssä tuo keskiö meni, kokemusta on Feltillä polkemisesta mutta se ei ole koskaan ollut noin jäykkä lähellekään. Renkaiden laakerit pyöri ihan heleästi tuossa pakkasessa.

  21. #1671
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Internetistä[tm] löytyi mutua että PW-merkintä suojassa saattaisi tarkoittaa Phil Wood -rasvaa, paremmissa Rf:n laakereissa sitä jopa mainostavat. Itselläni moinen BB92CAL X-type keskiön laakerissa luki, mutta tietääpä noista..

  22. #1672
    Osaisiko joku neuvoa, mistä löytyisi oranssia vannenauhaa duunaukseen vm.2017 9.6 farleyn vanteille ?

  23. #1673
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miksu99 Katso viesti
    Osaisiko joku neuvoa, mistä löytyisi oranssia vannenauhaa duunaukseen vm.2017 9.6 farleyn vanteille ?
    Eiks surlyllä ollu oranssiakin? Löytynee hyvin varustelluista kaupoista.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  24. #1674
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Liekkö Surlyt kuin tiukat venyttää 27.5" vanteelle?

  25. #1675
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Jaa ne piti olla 650b. Sit vaan värikästä ilmastointiteippiä. Löytyy netistä sen miljoona eri sävyä.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  26. #1676
    Sain tarjouksen PK-seudulla suoraan kaupasta 2016 Farley 9:stä 2100€.
    Jostain pirun syystä Trek ei anna lähettää pyöriään juuri mihinkään. Tampereelta olisi saanut satasen halvemmalla.

    Tarkoituksena olisi korvata nykyinen jokapaikan höylä.
    Oikeastaan olin enemmän kiinnostunut vielä fätimmästä, mutta saahan tuohonkin vaikka 5":t alle.

    Onko tuo hyvä hinta ko. pyörästä vai kannattaisiko katsella jotain muuta?
    Toinen mitä mietin oli 2016 Cube Nutrail, jonka saisi saksasta 1400€ hintaan.
    Kiitoksia vastauksista

  27. #1677
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Itsellä Farley 9 joten jäävi puolueettomasti arvioimaan. Ajettu viime keväästä asti ja toiminut todella hyvin - huoltoa tehty keulalle ja kuluville osille. Moitittavaa en pyörästä löydä vaikka siinä on parjatut DB5 jarrut jotka toimii kyllä ainakin mulla ihan moitteetta, itse vähän kummastelen kuinka jarrut voisivat olla jotenkin paremmat .

    5" renkaat voit unohtaa, Blutoon ei moinen järkäle mahdu. Taaksekin taitaa olla vähän niin ja näin että mahtuuko... Vanteet on 27.5:t ja tarttee uudet vannekehät jos meinaat noita 5" renkaita kokeilla. Eli jos tuo 5" on ihan must niin muita merkkejä kehiin, muutenkin rengasvalikoima on todella rajallinen Farley 9:iin (niinkuin muihinkin Farley pyöriin).

  28. #1678
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E1m0 Katso viesti
    Oikeastaan olin enemmän kiinnostunut vielä fätimmästä, mutta saahan tuohonkin vaikka 5":t alle.
    Ei kannata tuon kanssa olla kauhean toiveikas, lie vähän tuuripeliä.. Ei taida sellaista 5" vielä olla olemassa mikä mahtuis leikkomatta, ainakaan tubelessina. Ja ainaki 2XL:n tubeless melkolailla voittoa.

  29. #1679
    Kiitoksia. Tosin tuo 5" saattaa olla jo aika paljon, jos miettii, että tulisi ajettua enemmänkin myös kesällä. Ehkä nuo 3,8" riittäisi alkuun.

    Mitäs eroa 2016 Farley 9.6:ssa ja 9:ssä on paitsi, että 9 on alumiininen ja 9.6 kuitu?
    9:ssä taitaa olla DB5:t ja 9.6:ssa DB3:t?
    Jos hintaeroa on 100-150€ 9:n hyväksi, niin kumpi noista olisi suositeltavampi?

  30. #1680
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E1m0 Katso viesti
    Kiitoksia. Tosin tuo 5" saattaa olla jo aika paljon, jos miettii, että tulisi ajettua enemmänkin myös kesällä. Ehkä nuo 3,8" riittäisi alkuun.

    Mitäs eroa 2016 Farley 9.6:ssa ja 9:ssä on paitsi, että 9 on alumiininen ja 9.6 kuitu?
    9:ssä taitaa olla DB5:t ja 9.6:ssa DB3:t?
    Jos hintaeroa on 100-150€ 9:n hyväksi, niin kumpi noista olisi suositeltavampi?
    Suositeltavuus riippuu ihan siitä, että mikä on käyttötarkoitus ja mille laskee arvoa.
    Noiden jarrujen lisäksi ysissä on vähän parempaa sarjaa oleva vipu ja vaihtaja (X1 vs. GX) ja runkomateriaalin lisäksi isoimpana erona Bluto joustohaarukka.

    Kannattaa noiden renkaiden kanssa huomioida, että kesällä on huomattavasti epätasaisempaa (juuret ym.), jolloin iso rengas on pehmeämpi.

    Mulla on nyt ollut vajaa 2 kuukautta 2016 9.6 ja oon ollu tosi tyytyväinen, järkeilin sen hankinnan silloin keveydellä (tai ainakin kevyempi) ja että se olis enimmäkseen talvikäyttöön, jolloin joustohaarukka ei olisi välttämätön.
    Joustohaarukoiden kanssa saattaa myös olla haasteita kun alkaa olla kunnolla pakkasta, joten täysjäykkä voi olla hieman huolettomampi pahan kelin talvipyörä.

    Etelän harvinaisten lumien kanssa olen tosin nyt ajanut tuolla myös paljaalla maalla ja esim. Fiskarsissa olisin paikoitellen kaivannut sitä joustokeulaa.
    Videoi: https://www.youtube.com/user/t3mppu1
    Muuta säätöä: http://t3mppu.kapsi.fi/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •