Kyllä, alunperin tuossa:
On tuollainen:
![]()
Kyllä, alunperin tuossa:
On tuollainen:
![]()
Mitens olisi tällänen muoviosa hissitolpalle?Ei ole ollut ikinä omissa fillareissa hissitolpaa joten.....
![]()
Toihan näyttää juuri sellaiselta kuin tuossa farleyssa pitäisi olla vaijerin kanssa.
Zipo, mikäs fillari kyseessä (nyt ei jaksa arvailla☺)?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Stache luulisin.
Stache ja mun mielestä noita vaijeriläpivientejä tulee tiettyjen Trekpyörien varustepaketeissa orkkiksena.
Omassa Stachessa noi on käyttämättä kun vaihdevaijerit reititetty vaakaputkea pitkin.
Mulla on ulkoinen vaijeri hissitolppassa ja on vedetty noin.
Dänks! Voisikohan tuo Stachen tulppa sopia?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Farley Ex plussarenkailla oli aika mukava, ketterä ja kevyt polkea. Liukkaampaa sillä toki oli tuolla märässä juurakossa kuin oikeilla läskirenkailla.
![]()
Joulu saapui tänään... Vaihdoin tangon ja stemmin sekä litkutin renkaat, kun ei kivijalka halunnut/osannut
Huomenna hissitolppa paikoilleen ja vähän kuitusuojaa...
Voisiko joku Stanchen omistaja raottaa tulppaa, kiinnostaisi tietää onko sen alla tommoinen läpivienti:
Tossa se tulppa mittatikun kanssa:
Jos koko on sama niin voisin ostaa Stanchen tulpan ja kokeilla ☺...
Sent from moblile device, tyops apoliged.
Nminun Stachessa "tulpa" on hitsattu/liimattu suoraan runkoon ja maalattu päälle. Väittäisin että näin on Zipon kuvissakin.
ealex muokkasi tätä : 24.12.2016 at 14.33
Mä olen teipannut chainstayn sen verran hyvin etten alkanut purkamaan pakettia.
Viistoputkessa oli alumiininen läpivienti kuusiokoloruuvilla kiinni.Kyllä se jotekin istuu Farleyhin mutta joutuu liimaamaan ja modaamaan jos vaijerin kuoren pitää olla täyspitkä
hissitolppa tsydeemissä.
![]()
Trek Farley 5 2016 kiekkosettiä hakusessa ja carbon topic selattu, mutta mistä löytyis tuohon kapeempaan takanapaan soveltuvaa settiä edukkaasti alumiinisena ? Joko ihan originaalia sun mulefut taikka vastaavaa.. Tuntuu nuo hinnat hiilikuitusena karkaavan tai sitten tilausajat pitkiä .. Nyt ois tarvetta toisille kiekoille joille sitten nastaa alle
-- not fast but furious --
Eikös se takanapa oo levein mahdollinen, eli 197? Vai etunapaako meinasit mikä on se pikalinkkukötös 135mm.
edessä on tuo 135, mutta takanavan (en ole mitalla tarkistanut) mitaks myyjäliike väitti 177mm .. Tuollasta bontrager jackalope kiekkosettiä on myynnissäkin, mutta mikälie hinta/laatusuhde
ps. Prkle pitääkö pistää pyörä vaihtoon , kun on niin epästantardia osaa
interwebbi kyllä väittäis toista, "FW: Bontrager Aluminium 9x135 mm QR | RW: Bontrager Aluminium 12x197 mm TA" mitähän tässä uskoo muutaku itteensä eli pitänee tuo tarkistaa illalla .. Kiitos Volvospede ,, jos näin meneekin ..
Ja vielä myyjäliikkeelle soitto varmisti asian kuten volvospede kertoi .. eli tässä 2016 mallissa on takana säädettävät drop outit ja leveys on tuo 197mm ,, joten sen mukaan sitten voi miettiä kiekkoja
mk muokkasi tätä : 27.12.2016 at 11.18 Syy: mikään ei oo niin varmaa kuin epävarma
-- not fast but furious --
Samasta kaupasta löytyy myös Farley 5:n oikea(mma)t infot, muunmuassa: "197mm Stranglehold adjustable thru axle dropouts"
Tuossa edukas takakiekko:
https://best-bike-parts.de/Hinterrad...-schwarz-1380g
^kiitos.. pitänee katsoa, jos eteen löytyisi samaa sarjaa 😊
-- not fast but furious --
Käys mk kattoon bike-discountilta. Mulefut setti 420€.
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Sori. En kahtonu noin tarkkaan.
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Tuota läpivientien suojien puutetta letkun kanssa ihmettelin itsekin, kun yritin 2016 9.6:een laittaa ulkoisella letkulla olevaa tolppaa.
Ihan kivasti sen sai pujotettua, mutta oli ehkä 5-10cm liian lyhyt edellisen asennuksen jäljiltä ja alkoi kiristää kääntäessä :P
Mä kävin itsenäisyyspäivänä Fiskars Trail Villagella ajamassa punaisen reitin ja niissä muutamissa enduro-henkisissä pitemmissä ja teknisemmissä laskuissa kyllä kaipasi tehokkaampaa jarrua. Melkoisesti joutui puristamaan noita ensiasennusjarruja (DB3 + 160mm laikat), jotta vauhti pysyi kurissa.
Nyt vaihdoin levyt (200mm eteen ja 180mm taakse, kun oli hollilla) ja tuntuu jo paremmalta, en tosin oo vielä pitempiä laskuja päässy niillä ajaa.
Videoi: https://www.youtube.com/user/t3mppu1
Muuta säätöä: http://t3mppu.kapsi.fi/
Tänään tuli käytyä neitsytmatkalla:
Lunta odotellessa...
Sent from moblile device, tyops apoliged.
Onko näitä vaijereiden läpivientejä saatavilla eri kokoisena, ts yhden ja kahden reiän malleina ? Stachen viistoputkessa on yhden reiän malliset ylä- ja alapäässä ja siinä kulkee takavaihtajan vaijeri. Satulatolpan vaijerin ulostulo on hyvin tehtynä putken alapäässä mutta siitä eteenpäin vaijeri kulkee ulkoisena vetona. Vähän hassu ratkaisu, olisihan tuon voinut tehdä sisäisenä vähän pidemmällekin ?
Olin lykännyt tätä syystä tai toisesta kovinkin kauan kunnes eilen työmatkalla sitten etunen tyhjeni noin kymmenessä minuutissa - lunta oli tullut yön aikana semmoinen 10 senttiä ja jossain siellä työmatkareitillä puuterin keskellä oli lasia tai jotain muuta ikävää.
No, Pyörä-Suvalasta Stan's venttiilit ja subzero litkua puteli. Ilmat pois renkaasta ja varsin helposti antautui rengas vanteelta. Sisuri poies, teipin tarkistus ja venttiili tilalle. Litkua 4oz sisään ihan kyljestä ja lattiapumpulla ilmaa perään. Nätisti nousi vanteelle kun vähän päältä vaan paineli apuja. Sama takarenkaalle, oli vielä löysemmässä kuin etunen. Elämäni ensimmäinen litkutus, aikaa meni vartti. Eipä voisi helpompaa olla. Kävin ajelemassa kilsan verran ja jätin yöksi reilun barin painetta. Hyvin näytti pysyneen kun aamulla taas töihin läksin polkemaan.
Trekille tuli joulu myös 😁
Kyl takapuoli viihtyy.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
About noin se meni mullakin eli kun ne teipit oli valmiina niin tubeless-venttiilit paikalle ja 1,5dl Stanin litkua sisään per vanne. Sitten ilmaa perään. Mulla ei noussut rengas vanteelle jalkapumpulla vaan otin venttiilin sielun irti ja venttiilireiästä kompuralla ilmaa sisään jotta sain renkaan vannenauhat paremmin hollille. Sielu kiinni ja vaikka paineet romahti niin siitä pystyi helposti jalkapumpulla jatkamaan ja lopettamaan hommat.
Varsin helppo hommeli ainakin kuitu-Wampoilla. Tosin yhtä helposti se sujuu täpärin kuitukiekoilla. Paljon riippuu myös renkaasta, hyvällä vanne-rengaskombolla hyvä jalkapumppukin riittää. Ei siis kannata "pelätä" tubeless-hommia ;-)
Sent from moblile device, tyops apoliged.
^^Hmm.. aika jännän näköinen tuo satulan nokka![]()
Trek Farley 9.6 2016 vs. CANYON DUDE CF 9.0 UNLIMITED
vertailussa nyt hifimpää pyörää katsellessa, mutta ei oikeen osaa päättää kumpiko noista nyt ois se valinta .. Itse 50v. ensvuonna mittarissa joten sen puoleen vois kanjoni olla se pyörä kiireettömään polkujen kiertoon, mutta toisaalte Trek ketteryys ja ennenkaikkea tuo kampanjahinnoittelu houkuttais ..
Mitäs raati nyt sanois !![]()
-- not fast but furious --
Kirjanmerkit