HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 143 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 43 93 133 141 142 143 144 145 153 193 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.261 - 4.290 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

En osaa yhtään ottaa kantaa tuohon JJu, mutta itselläni on tapana ajaa uusi pyörä sisään kunnolla, ennen kun siihen alkaa miettimään mitään vaihtoa. Yritän siis totutella ensin, ja jos ei 1-2 viikon aikana joku toimi, niin sitten suunnittelee vaihtoa. Varsinkin jos tämä on sinulle eka fättäri, niin luonnollisesti siinä kaikki osat on levempiä jne. Ostit L-kokoisen pyörän, ja miten pitkä olet?
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

Kait mä heitän tähän vähän vertailua 3 Pro ja 4 Pron välille, kun sattuu naapurilla sellainen olevan. Emme voineet suoriltaan verrata noita, koska satulat ja pituudet ovat erilaisia, mutta jotain tuntumaa saatiin. 4 Prossa on pätevämmän näköiset vanteet, renkaat ja paksummat 4,8". Siinä eturatas on 28-hampainen, joten sillä pääsee maastossa ehkä paremmin, mutta itse kun tavoittelen ehkä nopeampaa fättäriä, niin mun tarpeisiin toi 3 on just parempi, kun se on vähän kevyeempi ja 4,5"ssa hivenen vähemmän ilmavastusta. Ulkonäössä ei juuri muuta eroa, kuin renkaat. Jarrut ja vaihteet ovat tismalleen samat (näin maalikon silmin).

- Satula vaihtoon
    - Soittokello käyttökelvoton hanskoilla
    - Ohjaustangon moni tuntuu vaihtavan, kun on liian suora ja leveä.

https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

Tääl kans 3 fat pro supersunnuntaista 999. Ihan ensimmäisenä haluan kiittää, aivan loistavaa kokemustenjakoa, vielä kun olis osannu lukea koko ketjun ajoissa. Schwalben sisurit tuli tilattua ihan vaan varalle mut toi kevennys houkuttas melkeen vaihtamaan muuten vaan. Ihmettely läpiakselin vinossa olevan holkin kanssa vei sormen suuhun hetkeksi mutta onneksi uskalsin työntää meisselini sinne.

Näitä on nähty mutta tältä se postimyyntiskoda näytti täälläkin, ja ainoat ohjeet jotain sramia, ei kokoamisesta tai takuista tai mistään mitään.

Pyörä tuli Postista lauantaina kotiin, kun ei mahtunut automaattiin. Tilaus siis edellisenä sunnuntaina. Samalla tilatut nastarenkaat jäivät automaattitoimitukseen, tulivat onneksi hyvissä ajoin sunnuntaina, ettei tämä jäänyt joulukuuseksi

Kivahan tuota oli tuossa säätää ja ihmetellä mutta kauempaa ei ehkä olisi malttanut nastoja odottaa. Niille oli kyllä maksimaalinen tilaus, niin hurjassa jäässä oli tuolloin niin kelvit kuin polutkin. Tosin tuohan ei tunnu polkuja kaipaavan.

Fillariperheemme ensimmäinen fätäri tuli rouvalle (175cm) M-kokoisena mutta tokihan tuolla kivasti testailee allekirjoittanutkin (190cm) ja kohta myös esikoinen (pian 160cm). Ensimmäinen lenkki suoritettiin kohtuu haastavilla poluilla niin että rouva ajoi tuolla helposti ja mekaanikko jäykällä kapearenkaisella hybridillään perässä vaikeasti. Löytyi kuulemma fillarointiin uusi into

Itsekin tuon kävin kokeilemassa läheisen jätemäen päälle, vähän polkuja ja umpirämettä, ja vakiovarustuksella (32-piikkinen eturatas) meni oikeinkin mukavasti. Myös e-villen parinkympin 800-lumeninen otsalamppu toimi oikein kivasti tuolla metsässä.

Bike-discountin sisuri-, lokari- yms toimituskin löysi jo perille, asennushommia siis tiedossa kun kurakeliä pukkaa.

Tarviiko sitä tarkkuusmittaria paineisiin, eikös noin pehmeet renkaat opi ottamaan peukalomitalla? Tähän asti on ainakin tunnusteltu että mimmonen pehmeys on työmatkalla ei-liian-pomputtava ja mitä se tarkoittaa kivikkoisella polulla. Ja mikäs niistä tarkoista olikaan hyvä ja kestävä kun motonetit meni liian usein vaihtoon?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti msoikkel Katso viesti

Näitä on nähty mutta tältä se postimyyntiskoda näytti täälläkin, ja ainoat ohjeet jotain sramia, ei kokoamisesta tai takuista tai mistään mitään.

Tarviiko sitä tarkkuusmittaria paineisiin, eikös noin pehmeet renkaat opi ottamaan peukalomitalla? Tähän asti on ainakin tunnusteltu että mimmonen pehmeys on työmatkalla ei-liian-pomputtava ja mitä se tarkoittaa kivikkoisella polulla. Ja mikäs niistä tarkoista olikaan hyvä ja kestävä kun motonetit meni liian usein vaihtoon?
    Eipä tuollaiseen mitään ohjeita tarvii... mut jooh

Tuohon paine-asiaan, mulla on 20€ arvoinen jalka-pumppu jossa mittari, se riittää. 1-1,5 bar käytän, jolloin rengas ihan ok kova, ei niistä saa niin kovia kuin perus-maastureissa. Siinä mielessä peikalointi on vähän turhaa fättäreis. Jos maastossa haluaa täpärimäisesti ajella, niin pitäis olla 0,5 mutta silloin asfaltti tai hiekalla on huomattavasti raskaampi ajaa, imho

Lainaus Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
    Eipä tuollaiseen mitään ohjeita tarvii... mut jooh

Tuohon paine-asiaan, mulla on 20€ arvoinen jalka-pumppu jossa mittari, se riittää. 1-1,5 bar käytän, jolloin rengas ihan ok kova, ei niistä saa niin kovia kuin perus-maastureissa. Siinä mielessä peikalointi on vähän turhaa fättäreis. Jos maastossa haluaa täpärimäisesti ajella, niin pitäis olla 0,5 mutta silloin asfaltti tai hiekalla on huomattavasti raskaampi ajaa, imho
    Menee fätin ominaisuudet hukkaan noin kovilla paineilla

Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

Ostit L-kokoisen pyörän, ja miten pitkä olet?
    Pyörä on siis kokoa L ja itse olen 188 cm (jalka 90 cm). Isompaa runkoahan ei XXL:stä saa, joten tuolla pitää pärjätä tällä budjetilla. Stemmi pitäänee myös kokeeksi vaihtaa pitempään ja jyrkemmällä nousulla olevaan, kun meinaa jäädä tanko aika alhaalle.

No ei se kampihomma nyt niiiin suunnattomasti häirinnyt, mutta omat 45 koon talvisaappaat meinaavat vaan välillä ottaa kiinni kampiin. Pitäisi varmaan kokeilla jollain kapoisemmilla (mutta silti lämpimillä) kengillä.

Sen verran tuli tänään muutamassa pakkasasteessa kelattua polkuja, rinteitä ja pyöräteitä, että pito tuntui peilijäätä (läheisen kentän jää oli juuri jäädytetty) lukuun ottamatta ihan riittävältä jo peruskumeilla (paineet alle yhden).

Olin myös hieman yllättynyt, että renkaiden venttiilit ovat Prestoja eivätkä järeämpiä Scharedeita. Käsittääkseni litkutushommissa (mikä on vielä testaamatta) pitää kumi saada nousemaan isolla paineella vanteella ja sellaisia paineita/ilmamääriä löytyy lähinnä huoltoasemilta (itselläni on kyllä 24 litran halpiskompura, riittäneekö?). Schrader-Presta-adapterillahan homma varmaan ratkeaa.

Mitä lokasuojia olette muuten käyttäneet Whiteissä?

Eihän sitä talvisaappailla ajeta vaan lenkkareilla, myös talvisin. Eikä mitään lokasuojia tarvita (..sorry, oon nyt vähän hilpeällä tuulella, heh).

Mut noista paineista ja hukkaan menemisestä, niin ymmärrän toki jos haluat korvata täpärin fättärillä maastossa, niin jep, varmaan se pehmeä rengas on siihen hyvä. Mutta jos fättärillä haluaa selviytyä talven haasteista esim. työmatkapyöräilyssä, niin en nyt allekirjoita tuota hukkaan menemistä. Itse vetelen myös pitkin metsää noilla kovilla paineilla, koska pitää se pyörä sitten kotiinkin ajaa, ja mulla on tyylinä seistä ne juurekset perse pois satulasta yms.

Toi paine homma on myös renkaista kiinni. Omassa fätissä 4,8" JJ:t ja edessä 0,4 ja takana 0,5bar, eikä ongelmia tiellä ja maastossa pitoja loistavasti lumella. Voisi vielä hiukan pudottaa paineita.

Kyllä ne fätin ominaisuudet vaan pääosin valuu hukkaan jos ajetaan ns. liian kovilla paineilla.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Jos yannara ajelee viä original 4.5 veetyreshit renkuloilla ni eipä tuu noilla paineilla ainakaan selfsteering onkelmia. Mutta mutta. Ajelin viime kesänä ihan testinä kelviä töihin bud eessä ja takana 0.8 bar. Rullas oikein hyvin. Orkkis veetyreseillä ajoin viime talvena jokusen metrin. Etusena täysin kelvoton maastopaineilla. Takana oli ihan neutraali ok. Kaponen on myös..m

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    Jos yannara ajelee viä original 4.5 veetyreshit renkuloilla ni eipä tuu noilla paineilla ainakaan selfsteering onkelmia. Mutta mutta. Ajelin viime kesänä ihan testinä kelviä töihin bud eessä ja takana 0.8 bar. Rullas oikein hyvin. Orkkis veetyreseillä ajoin viime talvena jokusen metrin. Etusena täysin kelvoton maastopaineilla. Takana oli ihan neutraali ok. Kaponen on myös..m

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
    +1. Kyseiset kumit ovat pakkasessa melko huonot pidoltaan, koska nappulat ovat muovimaiset. JJ on paljon kumimaisempi. Kovilla paineilla pito heikkenee entisestään.

Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti msoikkel Katso viesti
    Ihmettely läpiakselin vinossa olevan holkin kanssa vei sormen suuhun hetkeksi mutta onneksi uskalsin työntää meisselini sinne.

^Tässä kohtaakin pätee: "Ei se pituus, vaan se paksuus!"

lehtijussi Guest
    Tänään lenkille lähtiessä lite 3.sen vapaaratas rutisi ja lopulta "löi tyhjää". Purin ja putsasin ko. palikan, kynnet oli ruostevesi/vaseliinimömmön peitossa ja yksi kynsipari antautunut varmaan sen takia...
    Putsattuna tuntuisi pelittävän taas, pitäsikö vapaaratas silti vaihtaa jo uuteen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lehtijussi Katso viesti
    Tänään lenkille lähtiessä lite 3.sen vapaaratas rutisi ja lopulta "löi tyhjää". Purin ja putsasin ko. palikan, kynnet oli ruostevesi/vaseliinimömmön peitossa ja yksi kynsipari antautunut varmaan sen takia...
    Putsattuna tuntuisi pelittävän taas, pitäsikö vapaaratas silti vaihtaa jo uuteen?

Mulla rivahti 3litestä vapaarattaan kynnet syksyllä.
    Ei ollut kallis uusi vapari.
    Kalevan xxl:stä hain uuden.
    Oli hyllyssä.

https://www.xxl.fi/white-spare-part-...118538_1_style

Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla

Blackborow Guest
    Kyllä tuo kantsii vaihtaa, kun kynnet noin rikki.

Phuh, kylläpä Prosta lähtee toi matta maali helposti, 1 viikon ollut pyörä käytössä, 2 kertaa maastossa ja nyt jo naarmuilla...

Kehtaisko joku kattoa omasta 3sarjalaisesta onko satulatolppa miten väljä runkoon kun kiristyspannan löysyttää? Mulla meni nimittäin runko särki omastani siitä rungon halkion alapäästä missä on porrattu se stopparireikä. Murtunut poikittain siitä...huomasin kun tolpan seudulta kuuluvaa naksumista yritin selvitellä. Olin siinä uskossa että satulasta kuuluu tai kiskoista, mutta syy selvisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Kyllä tuo kantsii vaihtaa, kun kynnet noin rikki.
    Jos runko on kunnossa, niin pitäisi riittää kynsien vaihto jos niitä on saatavilla.
    Vai onko kiinanvehkeet jo sellaisia, että sama hinta vaihtaako vaparinkynnet tai koko paketin..

lehtijussi Guest
    Sen verran heikkolaatuista osaa, että parempi vaihtaa koko vapaanapa suosista.
    ...taitaa keskiökin taas oireilla...
    ...ja vaimo kielsi heti ennakkoon puheet uudesta pyörästä...

Tuokin vapaaratas todennäköisesti olisi kestänyt jos olisi ennen pakkasia purkanut ja poistanut sen vaseliinin. Kevyt öljy tilalle niin kynnetkin liikkuu pakkasella. Jonkun 300€:n napakin hajoaa samalla tavalla, jos on tehty kynsillä ja sinne lyödään joku fiatin naparasva. Esim. dt-swissin navoissa se vasta ihmeellinen onkin vapaarattaan toimintamekanismi, mutta eipähän kynnet katkea kun niitä ei ole. Osat on tosin kun rc-auton vetopäästä kokonsakkin puolelta, mutta niin ne vaan pelaa.

Jos tekisi viimeisen fatbikensä jolla pitäisi ajaa loppuikänsä, niin aika paha nyky osilla olisi tehdä pomminvarmaa. Varaosia parilla tonnilla laatikkoon odottamaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti .Vaeltaja. Katso viesti
    Tuokin vapaaratas todennäköisesti olisi kestänyt jos olisi ennen pakkasia purkanut ja poistanut sen vaseliinin. Kevyt öljy tilalle niin kynnetkin liikkuu pakkasella. Jonkun 300€:n napakin hajoaa samalla tavalla, jos on tehty kynsillä ja sinne lyödään joku fiatin naparasva. Esim. dt-swissin navoissa se vasta ihmeellinen onkin vapaarattaan toimintamekanismi, mutta eipähän kynnet katkea kun niitä ei ole. Osat on tosin kun rc-auton vetopäästä kokonsakkin puolelta, mutta niin ne vaan pelaa.

Jos tekisi viimeisen fatbikensä jolla pitäisi ajaa loppuikänsä, niin aika paha nyky osilla olisi tehdä pomminvarmaa. Varaosia parilla tonnilla laatikkoon odottamaan?
    +1 Shimanon wet lube tai moottoriöljy toimii hyvin kesät talvet. Big ride navoilla aattelin toteuttaa tulevat kiekot, täytyis vaan jostain hinta-laatu suhteeltaan eka löytää hyvä runko 12mm läpiakselilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Jos runko on kunnossa, niin pitäisi riittää kynsien vaihto jos niitä on saatavilla.
    Vai onko kiinanvehkeet jo sellaisia, että sama hinta vaihtaako vaparinkynnet tai koko paketin..
    15 euroa oli uudet kynnet paikallisella huoltoukolla kun omaan vaihdoin. Ja hyvin on maaliskuusta asti ajettu

Taisi vaan saatavuusongelmista puhua viimeksi kun siellä asioin. Merkkiäen muista, mutta suoraan meni 3liten napaan.

Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JJu Katso viesti
    Pyörä on siis kokoa L ja itse olen 188 cm (jalka 90 cm). Isompaa runkoahan ei XXL:stä saa, joten tuolla pitää pärjätä tällä budjetilla. Stemmi pitäänee myös kokeeksi vaihtaa pitempään ja jyrkemmällä nousulla olevaan, kun meinaa jäädä tanko aika alhaalle.

No ei se kampihomma nyt niiiin suunnattomasti häirinnyt, mutta omat 45 koon talvisaappaat meinaavat vaan välillä ottaa kiinni kampiin. Pitäisi varmaan kokeilla jollain kapoisemmilla (mutta silti lämpimillä) kengillä.

Sen verran tuli tänään muutamassa pakkasasteessa kelattua polkuja, rinteitä ja pyöräteitä, että pito tuntui peilijäätä (läheisen kentän jää oli juuri jäädytetty) lukuun ottamatta ihan riittävältä jo peruskumeilla (paineet alle yhden).

Olin myös hieman yllättynyt, että renkaiden venttiilit ovat Prestoja eivätkä järeämpiä Scharedeita. Käsittääkseni litkutushommissa (mikä on vielä testaamatta) pitää kumi saada nousemaan isolla paineella vanteella ja sellaisia paineita/ilmamääriä löytyy lähinnä huoltoasemilta (itselläni on kyllä 24 litran halpiskompura, riittäneekö?). Schrader-Presta-adapterillahan homma varmaan ratkeaa.

Mitä lokasuojia olette muuten käyttäneet Whiteissä?
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...43#post2484643

Tuollanen viritys Motonetin valikoimasta.

No ei oo helppoo löytää sopiva satula ja vieläpä oikea istuma asento näissä, hinkkaan jo kolmannen satulan kanssa. Ongelma lähinnä on se, että joko istuinluut liukuu eteen, tai sitten jos laitan satulan perän alemmas, niin nivuset tulee kipeäksi. Ilmeisesti fättäreissä toi satulan valinta on vielä tärkeämpää kuin tavallisesessa maasturissa, kun rasitusta on enemmän jaloille. Hassua, kun perus-maastureissa mulla ei ole koskaan ollut ongelmia satuloiden kanssa, mutta tän kanssa on aina (jo toinen White läski).

Vai voiko olla siitä, että M on mulle sittenkin pieni (en usko, 177cm) tai sitten ohjaustanko on niin alhaalla. Sitä ei enää ylemmäs saa...

Vai voiko olla siitä, että M on mulle sittenkin pieni (en usko, 177cm) tai sitten ohjaustanko on niin alhaalla. Sitä ei enää ylemmäs saa...
    Miten et saa ohjaustankoa ylemmäksi ?
    Jyrkempi stemmi & Riser-stonga, niillähän se ohjaamo säädetään haluttuun asentoon.

Itse esim vaihdoin Feltiin 35asteisen 70mm stemmin ja 35mm riser-stongan, niin grippien sijainti nousi useita senttejä ja ajoasento on kuin mummopyörällä ajelis

Samaa se tekee mulla scoopissa. Hybridissä vielä enemmän ku siinä on leveä takaosa satulassa.
    charge spoonin profiili näyttäs semmoselta missä ahteri pysyis paremmin paikallaan. Eli on vähän kuppimainen

http://www.chargebikes.com/wp-conten.../Spoon-blk.jpg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Samaa se tekee mulla scoopissa. Hybridissä vielä enemmän ku siinä on leveä takaosa satulassa.
    charge spoonin profiili näyttäs semmoselta missä ahteri pysyis paremmin paikallaan. Eli on vähän kuppimainen

Itse en tykännyt tuosta "kuppimaisuudesta", Feltin orggissatula oli vähän ton oloinen ja alamäissä,kun piti mennä satulan taakse, niin housut jäi satulaan kiinni, tosin siihen vaikutti varmaan osaksi myös satulan pintamateriaali, joka oli sellanen nahkea.

Feltin orggissatula on paras satula mitä olen ikinä käyttänyt, tullut kaikkiin muihinkin pyöriin laitettua sama satula.

No ei oo helppoo löytää sopiva satula ja vieläpä oikea istuma asento näissä, hinkkaan jo kolmannen satulan kanssa.
    Ainakin oman White 3 Pron Selle Italia X1 on omaan makuun liian kova, vaikka muoto sinänsä vaikutti kohtuullisen toimivalle. Onneksi on noita satuloita laatikollinen kun on tullut maantiepyörän kanssa testailtua, joten eiköhän sieltä joku paksummilla pehmusteilla varustettukin löydy. Viimeistään Bilteman 270086:n luulisin olevan hunajaa ahterille

harmis Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti

Tuo chargen satula on ylivoimaisesti paras millä olen ajanut. Harmittaa vähän kun meni pyörän mukana eteenpäin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •