Mun mielipide on ettei tänä vuonna enää mitenkään kannata maksaa 400€ "tyhmästä" trainerista.
Voi olla joku erikoistilanne jossa se on just paras vaihtoehto mutta älytrainerin saa ~350€ ja hyvän hjiljaisen älytrainerin saa ~450€.
Suoravetoälytraineria ei saa tosiaan tuohon hintaan mutta tottakai ilman muuta automaattinen tehonsäätö ja tehon mittaus, vaikka sitten huonompikin on melkein joka tilanteessa parempia toimintoja kun takapyörän irrotus.
Mun mielestä se että muissa lajeissa ei saa mitattua watteja ei ole hyvä syy olla mittaamatta niitä trainerilla. Vaikka treenaisi sykkeen mukaan niin silti näkee mihin suuntaan teho menee sillä treenisykkeellä. Voi olla ylläri suuntaan tai toiseen.
Jos ei halua paljon traineriin panostaa niin sitten se perusmagneettipeli satasen nurkilla ajaa asiansa. Saman kunnon sillä saa. On vaan vähän melusampi, tylsempi ja huonompi inertia.
Mulla siis kickr snap ja nyt uudella takarenkaalla ihan äänetön. Ei kuulu ketjun äänen takaa edes hiljasimmalla välityksellä. Telkkarin kattominen rajottuu lähinnä tuulettimen meluun. Tottakai kun sprintataan niin ääntä lähtee jo pelkästään polkijastakin. Ei urheilu ole äänetöntä. Joku PK-hissuttelu voi ollakkin.
Vertailuna että satasen magneettitrainerilla telkkaria pysty kattomaan mutta volat piti telkkarissa olla aika kaakossa.
Toi telkkarihomma on sekin vähän vanhanaikasta kun nykyvehkeillä trainerin polkeminen hyvän softan kanssa on itsessään mielenkiintosempaa kun telkan kattominen. Tietty jos treenaa samassa olohuoneessa missä muut kattoo niin tuo pitää ottaa huomioon.
Kirjanmerkit