HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 142 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 42 92 132 140 141 142 143 144 152 192 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.231 - 4.260 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Myös paremmat renkaat. Entiä sitte onko ne kalliimmat.
    No niin joo, renkaiden ja vanteiden vertailu multa unohtui täysin. Mutta täytyy myöntää, että en mä osista juuri muuta ymmärrä kuin osaat verrata takavaihtajia ... en tiedä, tulenko mitään eroa huomaamaan. En usko, että ajaisin kieli poskella kaikki PK-seudun metsät tolla läpi. Mulla on kaverilla 4 Pro ja nyt kun saan tuon 3 Pron, niin lähetään vertailemaan noita

Tilasiko kukaan muu eilen tuota? Vois heittää viestiä, milloin alkaa saamaan.
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

No vannekehien takuu varmaan raukesi Laskin 1+2 että kehät kestää kyllä tuon kevennyksen vielä hyvin. Materiaalin paksuus ja profiili on sellaset, että ei mahda vaikuttaa muuhun kun painoon. Aikaa meni tosin 4h, että olivat siinä kunnossa että ilkeää alle laittaa. Jos jossain voltissa hajoavat, niin onpahan hyvä syy ostaa dt swissin kehät

Terve tuleekos tuossa whiten läskeissä ohjekirjaa mukana? ostin oman siitä ständiltä :-) mukan ei tullu mitään paitsi kuitti..

Onko tietoa onko 4fat pron haarukka/etunapa rear disc spacing vai front disc spacing? Olen tässä tilaamassa etunapaa ja olis kiva saada jarrulevy oikeaan kohtaan.. 😀 veikkaisin front disc spacingiä mutta olis kiva olla varma..
    Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti necbose Katso viesti
    Terve tuleekos tuossa whiten läskeissä ohjekirjaa mukana? ostin oman siitä ständiltä :-) mukan ei tullu mitään paitsi kuitti..
    Netin kautta tilattuna 3Fat Prossa tuli vain yleinen kokoamisohje, ei muuta. Jos ostit valmiiksi kootun, niin eipä sitä ohjettakaan tarvittane. Ei siinä tosiaan mitään kiristysmomenttejakaan ole.

Tossa vielä kuva läystäkkeestä:

ok kiitos vastauksesta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.F Katso viesti
    Onko tietoa onko 4fat pron haarukka/etunapa rear disc spacing vai front disc spacing? Olen tässä tilaamassa etunapaa ja olis kiva saada jarrulevy oikeaan kohtaan.. 😀 veikkaisin front disc spacingiä mutta olis kiva olla varma..
    Tuossa olis pyörä vieressä.Mistä ton näkee kumpi?

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta

En uskalla sanoa speksejä. Jommassa kummassa jarrulevy 5mm ulompana kuin toisessa. Eli samalla etäisyydellä kun takakiekossa.. pitää vähän googlailla lisää. Nämä fätit mulle niin uutta ja ilmeisen täynnä minulle uusia standardeja.. 😀
    Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

zipo Guest
    4fat prossa on thrubolt 15x150mm 32 h etunapa sen minkä ehdin GFBD:ssä Holkenin laavulla vilkaista oranssia paksupyörää joten siinä ei ole kuin yksi jarrulevy standardi(FDS).

Ne RDS ja FDS jutut koskee vain 9/10/15x 135mm sekä 15x142mm etunapoja.
    Mitoitus:FDS 10mm kartiosta levyn pintaan ja RDS:ssä 15mm kartiosta levynpintaan
    Sitten jos sattuu läytymään vanha 135mm takakiekko niin sillä on helppo mallata

👍😀 Olet kyllä oikeassa. Olen juuri täällä itse mittaillut ja tullut siihen että FDS tuon on pakko olla. Nyt kun sanot niin muistankin lukeneeni internetistä että koskee vain niitä kapeita. Meinasin varakiekot rakentaa/rakennuttaa tai ehkä kuitenkin ykköskiekot jolloin nykyiset sitten varalle.. Mulefutit vai DT-Swissit?

Sanokaas mist löytyis suht ok tubeless ready malliset vanteet ja edulliset vanteet tohon white 3 lite?
    Pitääkö uudet navat hankkia vai meneekö vanhoilla?
    Millasia summia pintojen laittaminen yleensä.maksaa?

Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

Rengasvertailu Pro 3 vs. Pro 4

Jalco SNOY80 (vanne)
    VEE Rubber Snow Shoe 26x4.5" VRB-370 72 TPI

Jalco SNOY90 W: 90 mm (vanne)
    VEE Rubber VRB-375 Snow Shoe XL 72 tpi 26x4.8" Folding Bead
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

Ihan kiva, vajaassa viikossahan tää tuli. Tietääks kukaan, miten saa sitten kuitin pyörään esim. vakuutusyhtiötä varten, tuleekohan siellä jotain sarjanumerollisia papereita?

Compin kehitystyö saa jatkoa hiilikuitukeulan muodossa. 652g ja mustana. Ei pahan hintainenkaan nyt alennuksessa 121,83€ + toimituskulut.

^^Eikös siä oo joku seriaalitarra alaputkessa?

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Laita vaeltaja sitten infoo ja kuvia miten tuo haarukka istuu pyörään. Ootko laskenut paljon sulla on mennyt tähän mennessä? Itselläni on tällä hetkellä mennyt pyörään 560, jj 4.8 ss renkaisiin 130, m395 jarruihin 40, slx m7000 11-speed+ 30t ab:n ovaaliin 220. Eli kokonaiskulut ovat tällä hetkellä 950€. Plus tuppeja yms. mitkä olisi pitänyt ostaa pyörään kuin pyörään. Poisto-osista saa varmaan muutaman kympin takaisin. Jarrut saattaa olla liian heikot, täytyy katsoa kesällä, ompahan silti alkuperäisiin parannusta. Toivelistalla olisi vielä hiilikuituhaarukka, ja mua vähän kyrpii nuo kammet kun ei saa 30t pienempää, olisin laittanut 26t eteen jos olisin saanut. Tietääkö kukaan mistä tuohon voisi saada budjettikammet?

Itse lähtisin jatkamaan välityksiä helpomman kautta jos tuntuu että menee liian raskaaksi. Minkä kokoinen on Taipanilla isoin takaratas slx pakassa? Viikolla vaihdoin yhteen fillariin xt 11 pakan koossa 11-46. Se on jo niin laaja lätty että pitäisi suurimmalle osalle kansalaisista riittää kevyemmänkin pään välitykset.

https://www.bike-components.de/en/Sh...-Model-p49644/

Hintaa tuon oman osalta vähän vaikea mennä laskemaan. Perustuu niin monimutkaiseen osto/myynti/vaihto/hyvävelikaupankäyntiin että en ole kärryillä itsekkään.

Tilasin myös 11-46 juuri tuon eturattaan minimin takia. Otin vain sun racen pakan kun hirvitti shimpan viimeinen 37-46 loikka. Torstaina tuli rojut, lyön heti kiinni kun kuume hellittää. Uskon/toivon että riittää välykset. En vain ole ainakaan nykyisessäkään kaivannut paria raskainta vaihdetta käytännössä ollenkaan, pienellä eturattaalla uskoisin saavan pakan laajemmalla skaalalla käyttöön. Katsotaan nyt ajossa tota komboa. Ja kun saisi edes paikalleen kun en oo ikinä noihin koskenukkaa 😅 Tekisi mieli kanssa tilaa enemmän kuin paljon tuo hiilarihaarukka, sitten olisi oma pyörä "valmis", on kyllä hyvä tarjous. Olisi myös hinnan puolesta kokonaiskulut riittävän lähellä touhutonnia minkä annoin itselleni luvan käyttää tähän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    ^^Eikös siä oo joku seriaalitarra alaputkessa?
    Juu on toki, ja nyt on kuvat kaikista sarjanumeroista. Luulis se riittävän vakuutusyhtiölle.

Tein nyt ton ghetto tubeleksen tohon white 3 litee,ei vuotanut ilmaa mistään ku paineet laitoin aika ihme juttu kyl,renkaana uus jumbo jim 4.8 liteskin.

Onkos porukoilla kokemusta miten kestää rengas vanteella pienemmillä paineilla tossa 3 litessä ghettona?
    Ton retkipatjan tilalle ku sais jotakin mikä ei mene kasaan nii sais varmaa nostettua renkaan vanteelle takas jos joutuu tyhjentämään.

Taakse pitäis vielä tehdä sama homma jos nyt edessä kestää.

^ itse muutamia eri renkaita käyttänyt ghettotubeleksena 3litessä. Snowshoe alkoi vuotamaan kun ajoin heti asennuksen jälkeisenä päivänä juurakossa pienillä paineilla ja pääsi lyömään vanteelle muutaman kerran.
    Muutama päivä asennuksen jälkeen kun malttaa ajella nätisti hiukka kovemmilla paineilla, niin sen jälkeen litku ikään kuin liimaa renkaan reunaan siihen halkaistuun sisuriin ja sen jälkeen pysyy luotettavasti pienillä paineillakin.
    Hyvin pysyy ilmat vaikka hakkaa vanteenreunat juuriin.
    Stanin litkua olen käyttänyt

Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Siemenlinko Katso viesti
    hakkaa vanteenreunat juuriin.
    Liian pienet renkaat.

Mikä on kun compin takapakka ei suostu millään aukeamaan? On ketjupiiska ja lukkorenkaan avain. Katsottu että suunta on oikea ja kokeiltu jatkovartta eikä vaan aukea millään. Onko tuo tekniikkalaji vai huonot välineet? Onko kenelläkään mitään vinkkiä antaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Siemenlinko Katso viesti
    ^ itse muutamia eri renkaita käyttänyt ghettotubeleksena 3litessä. Snowshoe alkoi vuotamaan kun ajoin heti asennuksen jälkeisenä päivänä juurakossa pienillä paineilla ja pääsi lyömään vanteelle muutaman kerran.
    Muutama päivä asennuksen jälkeen kun malttaa ajella nätisti hiukka kovemmilla paineilla, niin sen jälkeen litku ikään kuin liimaa renkaan reunaan siihen halkaistuun sisuriin ja sen jälkeen pysyy luotettavasti pienillä paineillakin.
    Hyvin pysyy ilmat vaikka hakkaa vanteenreunat juuriin.
    Stanin litkua olen käyttänyt

Ite sain käsiini jotai zefal paikkausnestettä ku ei löytyny stanin kamaa kaupasta,1 purkin (125ml) laitoin sisälle riittääköhän?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taipan Katso viesti
    Mikä on kun compin takapakka ei suostu millään aukeamaan? On ketjupiiska ja lukkorenkaan avain. Katsottu että suunta on oikea ja kokeiltu jatkovartta eikä vaan aukea millään. Onko tuo tekniikkalaji vai huonot välineet? Onko kenelläkään mitään vinkkiä antaa?
    Lisää voimaa. Myös pikku lekalla voi napauttaa vääntövarteen sellaisen terävän alkuirroituksen. Itse olen joskus käyttänyt kahta n.70cm:n jatkovartta ennekuin pakka aukesi. ( vääntövarteen ja ketjupiiskaan omat jatkovartet)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Ite sain käsiini jotai zefal paikkausnestettä ku ei löytyny stanin kamaa kaupasta,1 purkin (125ml) laitoin sisälle riittääköhän?
    Minulla on ollut 3 Litessä ghettona alkuperäinen Snowshoe, Specialized Fast Trak Fat ja nyt viimeisimpänä Bud&Lou ja litkuna motonetista ostettua Zefal Z-sealanttia 125 ml/rengas. Ja hyvin on toiminut. Paineita en hirveän ahkerasti ole mittaillut, useimmiten olen peukalotuntumalla mennyt, mutta kyllä ne alimmillaan jossain 5-6 psi tuntumassa tähän mennessä on ollut ja hyvin on rengas vanteella pysynyt.

Sehän tässä virityksessä kyllä on tympeää että telttapatjakaistaleen joutuu aina uusimaan kasaan painumisen vuoksi kun renkaan irroittaa vanteelta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti

Uskoisin että riittää.
    Reilun desin per rengas olen itsekkin laittanut.

Mietin täs et kestäisköhän toi routamatto tota painetta paremmin et ei painuis kasaan,kukaan kokeillu?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eeteeku Katso viesti
    Lisää voimaa. Myös pikku lekalla voi napauttaa vääntövarteen sellaisen terävän alkuirroituksen. Itse olen joskus käyttänyt kahta n.70cm:n jatkovartta ennekuin pakka aukesi. ( vääntövarteen ja ketjupiiskaan omat jatkovartet)
    Tämä. Kiitos, voimallahan tuo ratkesi. Metrin jatkovarsi ja kaksi ihmistä niin antoi periksi. Siinä kun ketjupiiska olisi antanut periksi niin olisi varmaan saanut poimia hampaat hattuun 😀 Kiristin uuden pakan omasta mielestä hyvin lempeästi, mutta siinä taas silti jengat pyörähti kertaalleen, on tämä omituista.

En ole lukenut koko ketjua, joten pahoittelen jos tätä on joku jo kysynyt.

Ostin nimittäin tuollaisen White 3 Pron XXL:n alennusmyynnistä. Hyvältä vaikuttaa, mutta maantiepyörään tottuneelle q-factor tuntuu melko isolle eli kampisarjan leveys on mittaukseni mukaan noin 230 mm (L-kokoisen pyörän paino taas ilman polkimia oli Motonetin kalavaa'alla punnittuna 14,2 kg, jos se jotakuta kiinnostaa).

Kampien ja takahaarukan väliin jää kuitenkin minimissään 15 mm tilaa ja kuvittelisin, että vähempikin riittäisi vaikka runko eläisi kun on tilanne päällä.
    https://goo.gl/photos/ZzgpJKxsACkwahHw7

Kysymys: voinko korvata kammet jollain kapeammilla/suoremmilla? Tai vaihtoehtoisesti, voiko kampisarjasta poistaa shimmejä ja saada sitä kautta hieman kavennusta aikaan? Tämä muuttaisi ketjulinjaa, mutta isoimman vaihteen menettäminen tuskin haittaa.

Mitkä kammet tuohon passaavat ja vaatiiko myös keskiön vaihdon?

XXL kertoo kammista seuraavaa: Samox TAF29-D38NC 1x11 32T ja kampilaakerista (keskiö) Samox BB-EB2401. Keskiön leveys lienee 100 mm, mutta onko tuo nyt BSA-kierteillä vai millainen?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •