ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 93 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 43 83 91 92 93 94 95 103 143 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.761 - 2.790 / 5186

Aihe: harjoitusvastus??!!

En tiedä onko bushido jotenkin oleellisesti parempi peli kun vortex. Voihan se olla kun on isompi moottorikin. Bushidon hinnalla on kuitenkin tarjolla paljon muutakin kuten Elite Rampa ja Kickr Snap. Rampasta en tiedä mutta Snap mulla on ja se on tähän mennessä ollut sitä junan vessa osastoa. Nyt kun uuden fillarin mukana tuli uus takakumikin niin siitä ei kuulu alle 350W mitään ääntä. Kovin ääni mitä kuuluu on tuuletin ja sen jälkeen ketjut kun ajaa isolla eturattaalla. Pienellä rattaalla ei kuulu ketjun ääntäkään tuulettimen yli. Nää uudet trainerit laittaa ihan uudenlaisia paineita säätää ja huoltaa voimansiirtoa kun joka pienikin kilahdus kuuluu sisällä niin selvästi.
    Parhaita pelejä varmaan on kuitenkin uudet suoravetotrainerit kun ei tarvi sitä rengastakaan valikoida melun mukaan. Sellanen myös noissa rengastrainereissa on että pikalinkun päistä puristamalla ei voi saada saa yhtä tukevaa systeemiä kun suoravedossa. Kovemmilla wateilla pyörä alkaa liikkua pikalinkun päistä ja tästä kuuluu nitinää. Sama homma kaikilla rengastrainereilla mitä oon kokeillu. Polkimen painaminen kovaa vääntää pyörää sivusuunnassa vaikkei tangosta vetäiskään. Traineri itse ei ala meluta mitenkään. Rengas saattaa välillä kyllä luistaa sprintin kiihdytyksessä.
    Joka tapauksessa uudet trainerit on kyllä aika hienoja vehkeitä ja etenkin hyvällä sähkösäätösellä saa helposti hommasta niin mielekästä että treenitunnitkin lisääntyy ikäänkuin itsestään.
    Jos pakkanen, sade, huonot tiet ja muut tielläliikkujat ei oo "se juttu" pyöräilyssä niin traineriin kannattaa panostaa.

jarit Guest
    Tacx Flow tuli talliin eilen. Eka veto suoritettu. Laite ns haisee sähkölle. Onko tuo feature uusilla trainereilla vai oliko minulla liikaa jalkaa (muutama 600w intervalli tuli tehtyä vaikka muuten ajoin maltillista 230w settiä) tuolle vehkeelle ?
    Pliis sanokaa että se oli tuo jälkimmäinen syy

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarit Katso viesti
    Tacx Flow tuli talliin eilen. Eka veto suoritettu. Laite ns haisee sähkölle. Onko tuo feature uusilla trainereilla vai oliko minulla liikaa jalkaa (muutama 600w intervalli tuli tehtyä vaikka muuten ajoin maltillista 230w settiä) tuolle vehkeelle ?
    Pliis sanokaa että se oli tuo jälkimmäinen syy
    Eiköhän tuo johdu vain palavasta rasvasta tai pölystä, joka alkaa kitkuamaan moottorin vedellessä viimeisiään.
    Gigantin 8e sähkövatkain teki muuten täsmälleen samaa ensimmäisillä käyttökerroilla

jarit Guest
    Niin se varmaan on. Lisää vaan ajoa, jos ei kestä niin sitten se hajoaa.

Uudenkaan Wahoo Kickrin (2016) tehonmittaus ei ehkä sittenkään ole tarkka tai sitten mulla on joku maanantaikappale. DC Rainmakerin testissähän laite pärjäsi hyvin ja Wahoo lupailee uudelle mallille entistä selvästi tarkempia
    teholukemia.
    Sain eilen uuden Stages 105 -tehomittarin ja siihen verrattuna Kickrin teholukemat näyttäisivät olevan noin 10% - 15% liian suuria. Eli esim. Stages 350 W vs Kickr 390 W. En ole vielä kerinnyt kovin perusteellisesti testaamaan.
    Stages mittaa vain vasemman jalan tehoa, joka minulla onkin melko varmasti heikompi jalka mutta ei se kuitenkaan selitä noin suurta eroa Stagesin ja Kickrin välillä. Sinänsä Stagesin lukemissakin voi olla heittoa mutta luultavasti ne ovat oikeampia.
    Heitto on niin suuri, että olisi varmaan jo reklamoinnin paikka.
    Onko kukaan muu verrannut uutta Kickriä tehomittariin?
    sil muokkasi tätä : 06.12.2016 at 14.42 Syy: typo

En ole verrannut noita mutta mulla ainakin power2max näyttää että kovemmilla tehoilla V/O on 45-55. Pienemmillä tehoilla mennään tasatahtia ja ihan verrassa vasen yleensä vahvempi. En tiedä kuinka totta tuo on kun power2max arvelee noi luvut vaan polkimen asennosta. Jos on totta niin ero olis aika lähellä toi 390W molemmat jalat, 350W vasen x2.
    Tuo on kai aika yleistä että jos jalkojen välillä tehot heittelee niin ne heittelee eri lailla eri wateilla ja kadensseilla. Tekee aika hankalaksi vertailun stagesin ja kickerin välillä kun ne vielä raportoi tehon vähän eri ajanhetkestä. Kickr vauhtipyörän nopeudesta ja stages kammen väännöstä.

Tässä langassa ja monessa muussakin on ainakin vanha Kickr todettu usein antavan juuri tuollaista 10-30W liikaa. Sääli jos uudellakin on taipumusta sellaiseen.

Jos on toinen tehomittari ja ohjelma tukee sitä (kuten Trainerroad), ottaisin watit Stagesista niin luvut on vertailukelpoisia ulkonakin. Ja vaikka se Kickrin luku olisi uudellakin mallilla yläkanttiin, niin se on jo jotain jos se on edes tasaisempi kuin vanhalla.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    En ole verrannut noita mutta mulla ainakin power2max näyttää että kovemmilla tehoilla V/O on 45-55.

Juuh, jalkojen välinen tehoero mahdollisesti selittää osan erosta Stagesin ja Kickrin välillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teltta Katso viesti
    Tässä langassa ja monessa muussakin on ainakin vanha Kickr todettu usein antavan juuri tuollaista 10-30W liikaa. Sääli jos uudellakin on taipumusta sellaiseen.

Ikävä kyllä nyt näyttäisi siltä, että ainakin tämä minun Kickr yksilö on tuotakin huonompi tarkkuuden suhteen.

Sunnuntaina tuli ajettua ensimmäinen 6 viikon pläjäys trainerroadia loppuun ja tänään tein uuden 8 min ftp testin, josta sain jo vähän paremmin dataa vertailua varten. Ero Stagesin ja Kickrin välillä on vielä paljon suurempi, mitä aikaisemmalla pikaisella testailulla näytti.

8 min testi-intervallit:
    Stages 359 W, Kickr 454 W
    Stages 343 W, Kickr 434 W

Palauttelupätkää intervallien välistä:
    Stages 134 W, Kickr 165 W.

Kickrin lukemien perusteella Trainerroad tarjosi 399 W ftp:tä. Stagesin lukemien perusteella ftp:ksi tulee 316 W, mikä on selvästi realistisempi lukema. Trainerroadin tahkoaminen on kyllä toiminut ja kunto selvästi noussut mutta ei se sentään niin kovaksi ole noussut, että alle 79 kiloisena tykittäisin lähes 400 w lukemat tauluun : p

Testasin jo pikkuisen Trainerroadin power match toimintoa, joka vaikutti ihan lupaavalta. Kesällä olisi kuitenkin tarkoitus käyttää Kickrin kanssa toista pyörää, johon ei tule tehomittaria.

Ei oo raketti tiedettä toi tarkkuus ja vertailtavuus. Se lukeeko siinä vaikka 15 miljardia wattia on ihan yksi ja sama.

Sisäteho: ajat sisäteholaitteella testin -> teho -> sisäharjoitussuunnitelma
    Ulkoteho: ajat ulkoteholaitteella testin -> teho -> ulkoharjoitussuunnitelma

Uusi viim. 8 viikon päästä.

Juu liian kaukana on luvut. Wahoon tukeen vaan yhteyttä. Kun vehkeistä maksetaan niin niitten pitää toimia niinkun on luvattu. On tietty mahdollista että vika on Stagesissa mut siinä tapauksessa onnea vaan wattireidestä Noilla lukemilla pärjäilis jo paremmassakin seurassa.

Sisawatit eivat ole vertailukelpoisia ulkowattien kanssa, oli mittari mika hyvansa.

Mutta tommonen 100 watin ero on kylla ihan liian paljon, eli trainerissa taitaa olla vikaa. Tai koita paivittaa firmware ensin.
    6.7 WTF/kg

Miten ne watit on vertailukelvottomia? Siis jos samalla pyörällä ja mittarilla verrataan.
    Ymmärrän että jotkut saa sisällä ja ulkona eri tuloksia jossain tietyssä testissä kuten 20min tai tunnin testissä. Ero voi johtua vaikka motivaatiosta, tuuletuksen puuttesta tai vastuksen tasaisuudesta mutta se on eri asia kun vertailukelvottomuus.
    Samassa kunnossa oleva kuski saa varmaan myös ulkona eri watit eri radalla eri olosuhteissa. Silti watit on vertailukelpoisia, vaikkei samoja.
    Etenkin nykyään kun on tuulettimet ja zwitin maaston mukaan muuttuva vastus niin mun on vaikea ymmärtää mikä noista wateista tekee erilaisia.

Miten ne watit on vertailukelvottomia? Siis jos samalla pyörällä ja mittarilla verrataan.
    Ymmärrän että jotkut saa sisällä ja ulkona eri tuloksia jossain tietyssä testissä kuten 20min tai tunnin testissä. Ero voi johtua vaikka motivaatiosta, tuuletuksen puuttesta tai vastuksen tasaisuudesta mutta se on eri asia kun vertailukelvottomuus.
    Samassa kunnossa oleva kuski saa varmaan myös ulkona eri watit eri radalla eri olosuhteissa. Silti watit on vertailukelpoisia, vaikkei samoja.
    Etenkin nykyään kun on tuulettimet ja zwitin maaston mukaan muuttuva vastus niin mun on vaikea ymmärtää mikä noista wateista tekee erilaisia.
    http://home.trainingpeaks.com/blog/a...-indoor-riding
    Rule #1: Obey The Rules

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Tässä puhuttiin vain, että joko teho on identtinen tai ulkona on korkeampi - onko näin? Eikö sisällä yleensä kellään ole suurempi FTP kuin ulkona? Itse olen miettinyt, että sisällä taas on helpompaa pitää tasaista tehoa yllä, ja siten voisi hyvinkin olla korkeampi.
    Ja sinällään juu, samaa mieltä, että minustakin sisä- ja ulkoFTP on tavallaan vertailukelvottomia, jos ovat vain erit, vaikka olisi sama pyörä ja kuski ja mittari. Treenivasteet muuttuvat, joten johtaa ongelmiin.

Ulkona varmaankin korkeampi tulos, jos sisällä ei riitä ilmankierto. Sykkeet korkeammalla, jolloin tulos jää heikommaksi?

Itse olen ainakin päässyt samoihin tuloksiin 20min vedoissa kuin ulkonakin. Riittävä tuuletus ja motivaatio kohdalleen. Ei se muuta tarvitse. Kivunsieto sisällä on toki kovemman tuntuista kuin ulkona ajaessa.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mulla on käytännössä samat tulokset sisällä ja ulkona. Tarkotan että on nimenomaan vertailukelpoisia eli treenitasot ja arviot siitä kuinka pitkälle jaksaa milläkin wateilla voi tehdä kumman vaan perusteella. Maksimiteho ei tosin ole vertailukelpoinen kun ulkona voi vetää eri tekniikalla. En väitä kuitenkaan olevani mikään pyöräilijän tyyppiesimerkki ja muilla voi olla eri kokemukset.
    Tietysti eri olosuhteissa tulee eri tuloksia. Esim. mäkisyys, tuuli ja lämpötila vaikuttaa tulokseen. Silti ulkona on aina eri olosuhteet eli jos noi huomioidaan niin ulkowatit ei ole vertailukelpoisia toisten ulkowattien kanssa ja koko tehomittaus ulkona on merkityksetöntä.
    Mulla on sellanen kutka että tässä sisä/ulkohommassa on mukana jotain sellasia muuttujia jotka on nykyvehkeillä kontrolloitavissa.
    Siis vaikka jos sisäwatit tarkottaa että ajetaan huonon inertian trainerilla huonossa ilmanvaihdossa kuumassa samassa asennossa tasasella inertialla ja vastuksella ja sen takia watit jää alemmas niin tuohon voi vaikuttaa hommamalla paremman trainerin ja laittamalla tuulettimen ja avaamalla ikkunan. Saa samalla enemmän lajinomaista treeniä.
    Noissa kirjotuksissa usein vähemmälle huomiolle jää se että ulkona näennäisen tasasessakin maastossa vastus ja vauhti vaihtelee. Jos siihen tottuu niin voi saada enemmän watteja irti kun osa kropasta voi välillä levätä. Taas jos tottuu enemmän tasaseen vetoon niin ulkona voi jäädä tehot alemmas kun niitä toisia hermotuksia ei treenata. Nykyään tämäkään ei ole enää sisä/ulkojuttu vaan lähinnä valinta miten sisällä haluaa treenata kun on keksitty zwift ja sähkösäätonen vastus.

Mielenkiintoista. Mun treeneilla pitaisi olla aika rutinoitunut sisapyorailija, traineri on ihan OK, harjoitustilana 18 asteinen iso kellarihuone ja iso tuuletin. Kuitenkin FTP arviota saa saataa 30-40 wattia ylemmas kun siirryn sisalta pihalle. Ja ulkonakin paasee ajamaan 30 minuutin patkia ilman makia, mutkia tai pysahdyksia.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Mielenkiintoista. Mun treeneilla pitaisi olla aika rutinoitunut sisapyorailija, traineri on ihan OK, harjoitustilana 18 asteinen iso kellarihuone ja iso tuuletin. Kuitenkin FTP arviota saa saataa 30-40 wattia ylemmas kun siirryn sisalta pihalle. Ja ulkonakin paasee ajamaan 30 minuutin patkia ilman makia, mutkia tai pysahdyksia.
    Mitenkäs, saatko itsestäsi kaikki irti myös sisällä? Samat, ja max sykkeet ulkona ja sisällä?

Ajoin juuri ensimmäisen FTP testini ja ainakaan minulla ei ole minkäänlaisia ongelmia nostaa sykkeitä maksimiin trainerilla.
    En oikein tiedä miten tuo FTP testi pitäisi edes ajaa. Arvion, että kykenen noin 270w tehoon 20min aikana, jolla lähdinkin liikkeelle.
    Sen jälkeen seurasin että sykkeet pysyisivät alle 175, jonka olin taas arvioinut omaksi anaerobiseksi kynnykseksi.
    10min jälkeen yritin ensimmäisen kerran kiristää tehoja, mutta sykkeet nousivat aika ripeästi. Viimeisen 5min aikanakaan ei kyllä ollut paljoa vara kiristää. Aiempi cyclokisassa ajettu 189 sykehuippu nousu tasan 190, eli kohtuu maksimeilla mentiin.

Edit: Ja zwiftistä täytyy muistaa kääntää tienpinnan mallinnukset pois seuraavalla kerralla. Osa tehosta häviää takuulla mukulakivipinnan mukana. Ei ole yhtään kivaa vaihdella vaihteita ja säätää tehoa aivan turhaan. Mäet on kyllä FTP testistä poistettu, mutta jostain syystä nämä tienmallinnukset ovat oletuksena päällä.

30-40W on kyllä tosi iso ero jos muuten on kaikki samaa mutta toisessa alla tie kun toisessa traineri. Onko jollain muulla näin isoja eroja ja millä vehkeillä?

FTP-testi onnistuu parhaiten kun päättää jonkun wattilukeman ja koittaa pysyä siinä koko testin ajan. Ekalla kertaa hyvää lukemaa ei voi tietää ja siitä syystä seuraavalla testillä saakin yleensä paremman tuloksen.
    Sykkeitä ei oikein kannata seurata. Jos maksimi tulee niin tulee. Siitä ei kuitenkaan yli mennä joten ei kandee jännittää. Sykkeen kyttäys voi johtaa enneaikaseen löysäilyyn. Tasawattia vaan niin kauan että joko aika tulee täyteen tai taju lähtee. Sitten kun molemmat tapahtuu yhtäaikaa niin teho oli valittu oikein.

Mun mielestä perinteistä 20min FTP-testiä parempi tapa arvoida FTP on ajaa Zwift kisa. Ne kestää vajaan tunnin ja voi valita vaikka jonkun tietyn kisan joka ajetaan aina samalla radalla. Henkisesti helpompi mennä kisaan kun tehdä testi ja polkeminen on enemmän lajinomaista kun tasawattisella testillä. Ellei sitten nimeomaan testaa tasamaa TT-kisoja varten. Tuossa voi olla tietty vaikutusta sillä minkälaista vastusta sattuu olemaan mutta mulla ainakin tähän asti on joka kisassa löytynyt sovipia kirittäjiä.

Jep. Minäkin olen kisan kannalla, mutta saisi olla pelkkää mäkeä tuo. Minulla ainakin watit laskevat alamäessä.

Zwiftissä, Watopian vedenalaisen tunnelin jälkeen vuorelle noustessa on kyllä n.20min pätkä melkein pelkästään nousua. Todennäköisesti ajan jatkossa tässä testejä ajojen ohella. Tuossa on sopivasti vielä stravan segmenttikin.

harjoitusvastus??!!

Antakaa, määkin huudan täältä takarivistä.

FTP-testi (ja sen tuloksena FTP-arvo) on keino skaalata tehoperusteista harjoittelua mahdollisimman hyödylliseksi. Jos tehoperusteista harjoittelua tehdään välineillä X tilassa X vuorokauden aikaan X, testi kannattaa ehdottomasti tehdä välineillä X, tilassa X ja siihen yleisimpään vuorokauden aikaan.

Jos tehoperusteisen harjoitusohjelman laatija on osannut hommansa, hän on tehnyt perusolettamuksen jossa harjoittelija valmistautuu ohjelman suoritukseen nimenomaan vakiomuotoisella FTP-testillä. Vertailukelpoiseen FTP-arvoon voi päästä muillakin keinoilla, mutta on täysin perusteetonta yrittää maksimoida testitulosta esimerkiksi vaihtamalla testiväline tai -mittari X:stä Y:hyn, jos harjoittelu suoritetaan edelleen niillä X-perusteilla.

On olemassa ympäristöjä ja tilanteita, jotka soveltuvat FTP-arvoon määrittämiseen heikosti. Jos sellaisissa ympäristöissä ja tilanteissa on silti tarve harjoitella ohjelmoidusti FTP-arvolla skaalattuna, täytynee käyttää parasta valistunutta arvausta vaikka siitä ihanteellisesta X-ympäristöstä.

Kun FTP-testi on kerran tehty, seurantatesti täytyy tietysti suorittaa samoilla järjestelyillä jos pyrkimyksenä on selvittää luotettavasti suorituskyvyn muutos.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Tietenkin Zwiftin treeniohjelmiin aina zwiftin oma vakioitu testi. Meinasin vaan, että tuohon samaan 20min mäki segmenttiin ajaessa on helppo seurata omaa kehitystä ilman erillistä testiäkin ja tämän pystyy ajamaan muun ajon ohessa.

Nyt kun tuo testi on kerran ajettu, niin 20min pätkällä parantuvat watit pitävät varmaankin aika tarkkaan paikkaansa, eli ainakin itse uskaltaudun kääntämään treenien säätönamikkaa tiukemmalle tuon mukaan.

Lähetin Wahoon tukeen kysymyksen, mitä tehdä, kun uusi Kickr antaa aivan liian suuria teholukemia. (Edellisissä viesteissäni juttua asiasta). Vastaukseksi sain, että pitää tehdä advanced spindown calibration, joka onnistuu valitettavasti vain applen laitteilla.
    Eilen sain kaverin avuksi Iphonen kanssa. En kuitenkaan löytänyt Wahoo Fitness appista Advanced Spindown calibrationia. Löysin vain sen perus spindow kalibroinnin ja tein sen. Kickrin teholukemiin tuli välitön muutos ja ne putosivat samaan luokkaan Stages-tehomittarin kanssa. Lukemat ovat suorastaan hämmästyttävän hyvin samansuuruisia.

8 min pyörittely erilaisilla tehoilla ilman ergo-tilaa. Wahoo Kickr sininen käyrä, Stages violetti käyrä:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...2&d=1481296024

30 min Volunteer Trainerroadista Wahoo Kickr ergo mode sininen käyrä, Stages violetti käyrä:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...1&d=1481296022

Laitoin vielä Wahoon tukeen viestiä, jossa kerroin, että lukemat näyttävät nyt hyvältä ja että voisivatko aikaisemmat ongelmat johtua Oneplus 3 android puhelimen ja Kickrin yhteensopivuusongelmasta. Vastaukseksi sain vain, että advanced spindown calibration pitäisi jokatapauksessa tehdä.

"Open the Wahoo Fitness app > select saved sensors > KICKR > perform spin down > tap on spin down instructions 5 times > select perform advanced spin down"

No mun mielestä tuota ei tarvitse tehdä, kun lukemat näyttävät nyt erittäin hyvältä. On kyllä aika mysteeri. Sellainen ero Iphone appissa oli android appiin verrattuna, että Iphone versio vaati laitteen sarjanumeron ennen kuin sitä pääsi käyttämään.
    Olin tehnyt spindown calibroinnin aikaisemmin monta kertaa myös Trainerroadista mutta sekään ei parantanut tarkkuutta sen enempää kuin spindown calibrointi wahoon android appilla.
    Epäilin jo noita Wahoon lupauksia plus miinus 2% tarkkuudesta höpö höpöksi mutta nyt näyttää aika hyvältä.

Tässä on muuten dcrainmakerin video trainereiden äänistä, jossa mukana neo, uusi flux ja kickr2

https://www.youtube.com/watch?v=UqkE...M#t=394.611963

Eli kyllähän se flux pitää hihnavetoisena selkeästi neota kovempaa ääntä.

Mulla on kicr snap ja koitin kans tuota appia nyt että minkälainen mahtaa olla advanced spindown. Appi sano heti että advanced pitää tehdä kun valitsin spindown. Mitään sarjanumeroita ei kyselty tässä. Siinä oli ensin 3min verra ja sitten pyydettiin nostaan nopeus hitaasti 36km/h ja sit lopettaan polkeminen. Tämä piti tehdä kahdesti. Eli en usko että järisyttäviä mittaeroja on advancedin ja ja normaalin välillä jos laite on lämpätty. Itse en ole tuota tehonmittausta koittanutkaan kun en sitä tarvi. Tollasessa rengastrainerissa se muuttuis kuitenkin kiristyksen ja rengaspaineen mukaan.

Tollasessa rengastrainerissa se muuttuis kuitenkin kiristyksen ja rengaspaineen mukaan.
    Ei niillä ole mitään merkitystä tehon kannalta ellei kyseessä ole ‘virtuaalinen’ eli esim. nopeudesta laskettu teho (en tiedä kickrin metodista). Tehohan tulee väännön ja pyörimisnopeuden kautta—jos on vähän ilmaa ja jengat löysällä -> vääntöä on vähemmän -> joudut polkemaan nopeammin saman tehon saavuttamiseksi.

Jos harjoittelet millään tavalla tavoitteellisesti, kannattaa (ei-virtuaalinen) tehon mittaus ottaa käyttöön.

Mulla on kicr snap ja koitin kans tuota appia nyt että minkälainen mahtaa olla advanced spindown. Appi sano heti että advanced pitää tehdä kun valitsin spindown. Mitään sarjanumeroita ei kyselty tässä. Siinä oli ensin 3min verra ja sitten pyydettiin nostaan nopeus hitaasti 36km/h ja sit lopettaan polkeminen. Tämä piti tehdä kahdesti. Eli en usko että järisyttäviä mittaeroja on advancedin ja ja normaalin välillä jos laite on lämpätty. Itse en ole tuota tehonmittausta koittanutkaan kun en sitä tarvi. Tollasessa rengastrainerissa se muuttuis kuitenkin kiristyksen ja rengaspaineen mukaan.
    Onko sinulla Applen laite, kun pystyit tekemään tuon advanced spindownin?
    Olen aikaisemmin tehnyt perus spindownin monta kertaa android appilla ja windows versiolla Trainerroadista mutta kalibrointi ei ole mennyt kohdilleen. Nyt kun tein spindownin kerran Iphonella niin näyttäisi että se todella sääti tehonlaskennan kiitettävästi kohdilleen.
    Tuo perus spindownin pitäisi mitata laakerien ja hihnan kitka ja sitten huomioida nämä tekijät tehon laskennassa. Advanced spindownin sanotaan säätävät laitteen sähkömagneettinen jarru kohdilleen.
    Saa nähdä meneekö homma taas pieleen, kun seuraavan kerran teen spindownin jollakin muulla laitteella kuin Iphonella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Jos harjoittelet millään tavalla tavoitteellisesti, kannattaa (ei-virtuaalinen) tehon mittaus ottaa käyttöön.
    Aikaisemmista jutuista päätellen Huoleton taitaa käyttää power2max tehomittaria.

Joo mulla on tehomittari, siksi ei trainerin lukemilla merkitystä.
    Iphonella tein tuon joo. Lopussa näky joku lukema, olisko ollu brake force tms. Ei se kertonut menikö laitteseen vai ei. Se siinä kerrottin aluksi että tämä tarvii tehdä vain kerran.
    Jotenkin luulis että kickriä ei kovin usein tarvi spindownata kun muuttujia on niin vähän. Hihnan luulisi pysyvän samalla kitkalla aikas pitkän ajan. Rengastrainerin kanssa on sitten ihan eri.
    Nyt kun katoin tuota appia uudestaan niin kyllä siinä on spindownin takana molemmat vaihtoehdot. Pitää vaan pyyhkästä näyttöä vähän alas että tulee advanced spindown näkyviin. Jotain brake streghtistä siinä sanotaan. Advanced spindown-ruudulla on myös nappi "reset to default" joka vois viitata siihen että laitteeseen tallennetaan jotain. Vastaavaa ei normispindownpuolella ole. Toivottavasti sulla watit pysyy kuosissa adroidillakin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •