ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 20 / 48 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 1424

Aihe: Talvirenkaat krossariin?

  1. #571
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Okei. No mistäköhän tiedän onko noi suomen urheilupyörän sivuilla olevat nicetracit taittuvia vai ei?
    Taittuvassa se selviää otsikossa ja Lisätiedot-osiossa lukee reunalangallinen tai taittuva. 37mm taittuvia ei oo ollu ainakaan muutamaan viikkoon saatavilla enää. En tiedä oliko alkusyksystä.

  2. #572
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Sorry, en älynnyt että taittuvat ovat eri tuotteena, klikkasin vain linkkiä joka oli edelliselle sivulle laitettu.

    Itsellä alla nokian w240 kummit ja aika ankeaa noilla ajella, ihan mukava pito noissa toki on. Taitaa paras talvipyörä olla meikälle edelleen se 29 jäykkis ISPeillä..

  3. #573
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478

    Talvirenkaat krossariin?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Marathon Winter 700x40C koossa toimii aika hyvin leveämmällä vanteella, silloin nastat alkavat puremaan paljon paremmin ilman reilua paineen pudotusta.
    Tämän allekirjoitan juuri noilla spekseillä. Pääkaupunkiseudulla oli (ja on varmaan edelleen) tänään erittäin liukasta kun kosteus on jäätynyt. Pysähdyin hiekkatiellä korjaamaan repsottavaa vaijenrinpäätä kun meinasin ottaa lipat jalkojeni kanssa. Hyvin ovat siis 40-senttiset marat purreet. Rullaavatkin kun antaa vääntöä.

  4. #574
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Mistä löytyy Mara Winter 700x40C? Meinasin tilata Bike-componentista, jossa koot ovat 35, 42 ja 50 -622 (á 37 €).

    Gravdaleja voisi olla kiva kokeilla, mutta ei siitä viitsi kahtasataa maksaa, kun en ole mikään kisaaja tms. aficionado.
    10k-kerhon jäsen

  5. #575
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Minä tilasin pari viikkoa sitten teutonifirmasta actionsports.de 33 € kipale ja kympin postituskulut.

  6. #576
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.609
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Mistä löytyy Mara Winter 700x40C? Meinasin tilata Bike-componentista, jossa koot ovat 35, 42 ja 50 -622 (á 37 €).

    Gravdaleja voisi olla kiva kokeilla, mutta ei siitä viitsi kahtasataa maksaa, kun en ole mikään kisaaja tms. aficionado.
    700x40c on 42-622

  7. #577
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478

    Talvirenkaat krossariin?

    Actionsportsin sivuilla myytiin 40ctä, renkaan kyljissä lukoo notta 700 x 40c ja mauserilla mitattuna 40 mm. Mitäköhän minä en ole ymmärtänyt?

  8. #578
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Actionsportsin sivuilla myytiin 40ctä, renkaan kyljissä lukoo notta 700 x 40c ja mauserilla mitattuna 40 mm. Mitäköhän minä en ole ymmärtänyt?
    Eipä nuo kumit aina ole luvatun mittaisia. Riippuu toki paljon myös vanteen leveydestä.

  9. #579
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    No niinpä tietysti!

  10. #580
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Mikä ero on schwalben winterillä ja marathon winterillä?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  11. #581
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    280
    ^Nastojen määrä ja pistosuojaus K-guard vs. Raceguard

  12. #582
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    123
    Perus winter on myös paljon kovempi ja siten huonommin rullaava rengas. Näin siis ainakin 30mm schwalbe active winter vs 35mm schwalbe marathon winter

  13. #583
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Valmistajan sivut listaa Mari wintereistä kolmea eri versiota, en itsekkään tajua, että miksi tuossa 40/42mm kohdalla renkaassa on kaksi merkintää.

    https://www.schwalbe.com/en/spike-re...on-winter.html

    • 35-622 (28 x 1.35, 700x35C) RaceGuard Winter Black-Reflex
    • 42-622 (28 x 1.60, 700x40C) RaceGuard Winter Black-Reflex
    • 50-622 (28 x 2.00) RaceGuard Winter Black-Reflex
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  14. #584
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Ensin ihan järkevä millimitta, sitten järetön tuumamitta ja viimeksi vielä järettömämpi ranskalainen mitta.

  15. #585
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Niin toi ranskalainen 40C tarkottaa 42mm millimittaa. Ne menee järkevästi 32C:hen asti ja sitten tulee 35C joka voi olla joko 35mm tai 37mm. 38C on 40mm ja 40C on 42mm. Näin siis 28-tuumaisissa. Näissä ei oo mitään järkee ja itte koitan aina ettiä ton millimitan cyclon ja maantiepyörän renkaiden oston yhteydessä. Jos ei kaupan sivuilta niin sitten valmistajan.

  16. #586
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    14
    Hommasin tälle talvelle Nicetracin 32 milliset (vanteelle asennettuna leveys30 milliä) taittuvat 200 nastaiset. Ajelin ekat liukkaat ja totesin, että eipä ole häävi jääpito, vaikka paineita pudottaa... No, ei hätää, niihinhän saa asennettua keskiriviin sata nastaa / rengas lisää. Kaivelin vanhoista W 240:sista hyväkuntoiset reunanastat ja asensin ne Nicetraceihin. Nyt on 300 nastaa / rengas ja pito jäällä muuttui RATKAISEVASTI paremmaksi. Rullaavuudessa verrattuna 200 / 300 nastaa en huomannu mitään isoa eroa, eivät rullaa 200 nastaisinakaan mitenkään erityisen hyvin. Edelliset kaksi talvea ajoin Gravdaleilla, ne kyllä rullaa hyvin ja ovat kevyet, mutta jääpitoa jäin niissä kaipaamaan koska nastat liiaksi reunoilla.
    10k kerho

  17. #587
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.L. Katso viesti
    Hommasin tälle talvelle Nicetracin 32 milliset (vanteelle asennettuna leveys30 milliä) taittuvat 200 nastaiset. Ajelin ekat liukkaat ja totesin, että eipä ole häävi jääpito, vaikka paineita pudottaa... No, ei hätää, niihinhän saa asennettua keskiriviin sata nastaa / rengas lisää. Kaivelin vanhoista W 240:sista hyväkuntoiset reunanastat ja asensin ne Nicetraceihin. Nyt on 300 nastaa / rengas ja pito jäällä muuttui RATKAISEVASTI paremmaksi. Rullaavuudessa verrattuna 200 / 300 nastaa en huomannu mitään isoa eroa, eivät rullaa 200 nastaisinakaan mitenkään erityisen hyvin. Edelliset kaksi talvea ajoin Gravdaleilla, ne kyllä rullaa hyvin ja ovat kevyet, mutta jääpitoa jäin niissä kaipaamaan koska nastat liiaksi reunoilla.
    Eivät ne nastat edes ole gravdalleissa liian reunalla. Kaksi nastaa ottaa maahan kiinni yhtä aikaa. Omasta mielestäni jarrutuspito on noissa tosi hyvä.
    Samalla periaattellaa tuohon gravdallinkin hivenen pidempään nastattomaan väliin voisi lisätä keskelle rengasta nastan, jos pito tuntuu puutteelliselta suoralla tiellä.

  18. #588
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    14
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Eivät ne nastat edes ole gravdalleissa liian reunalla. Kaksi nastaa ottaa maahan kiinni yhtä aikaa. Omasta mielestäni jarrutuspito on noissa tosi hyvä.
    Samalla periaattellaa tuohon gravdallinkin hivenen pidempään nastattomaan väliin voisi lisätä keskelle rengasta nastan, jos pito tuntuu puutteelliselta suoralla tiellä.
    No mun mielestä Gravdalien ne uloimmat nastat on aivan turhia. Kaksi talvea (=n. 4000 kilsaa) ajetuissa renkaissa olivat uuden veroiset, eli ei oo paljoo ollu käyttöä. Varmasti Gravdal muuttuu jääpidoltaan paljon paremmaksi,jos siirtää reunoilta nastoja keskelle. Itsekin sitä suunnittelin, mutta jäi vaan laiskuuttaan tekemättä...
    10k kerho

  19. #589
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    Tuli ajettua viikonloppuna crossarilla noin 160 kilometriä lenkkiä 37mm taittuvakylkisillä nicetrac 200 nastaisilla. Kelviä, jäisiä hiekkateitä ja polkuja(paloheinä/sipoonkorpi) ja en vieläkään löydä kumeista mitään pahaa sanottavaa. Rullaa hyvin ja pitoa riittää omaan käyttöön. Eniten tässä vituttaa, kun en tilannut toista paria varastoon noita 37 millisiä, kun niitä ei tunnu enää mistään löytyvän tuohon maksamaani 20€/kpl hintaan. Ekat nastarenkaat millä ajaa lenkkiäkin ihan mielellään. Hinta/laatusuhde huomioiden 5/5.

  20. #590
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.L. Katso viesti
    No mun mielestä Gravdalien ne uloimmat nastat on aivan turhia. Kaksi talvea (=n. 4000 kilsaa) ajetuissa renkaissa olivat uuden veroiset, eli ei oo paljoo ollu käyttöä. Varmasti Gravdal muuttuu jääpidoltaan paljon paremmaksi,jos siirtää reunoilta nastoja keskelle. Itsekin sitä suunnittelin, mutta jäi vaan laiskuuttaan tekemättä...
    Miten niitä siirtää keskemmälle? Gravdallissahan suunnilleen joka nappulassa nasta. Ainoastaan aivan keskelle tuohon yhteen isompaan nappulaan voisi niitin lisätä, mutta minusta se ei auta kallistamiseen yhtään mitään, lisäisi vaan meteliä kuivalla asfaltilla.


  21. #591
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    14
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Miten niitä siirtää keskemmälle? Gravdallissahan suunnilleen joka nappulassa nasta. Ainoastaan aivan keskelle tuohon yhteen isompaan nappulaan voisi niitin lisätä, mutta minusta se ei auta kallistamiseen yhtään mitään, lisäisi vaan meteliä kuivalla asfaltilla.

    No ihan vaan kaivaa reunoilta irti ja poraa uudet reiät keskelle ja liimaa nastat sinne. Kallistamisesta en oo puhunu mitään, vaan jääpidosta. Jäällä ei paljoo kallistella, vaan pitäs olla mahdollisimman monta nastaa jäässä pitoa antamassa. Kuten kuvastasi näkyy, kaksi ulointa nastariviä on niin sivuilla, että käytännössä ajetaan keskinastojen varassa, eli vain 84 nastaa "tekee töitä".
    10k kerho

  22. #592
    Kaikesta päätellen jokainen saatavilla oleva vaihtoehto on vielä toistaiseksi sangen kaukana optimaalisesta otsikon kuvaamasta renkaasta. Siinäpä olisi jollekin asiantuntijalle oiva kehitysprojekti.

  23. #593
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    59
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.L. Katso viesti
    No ihan vaan kaivaa reunoilta irti ja poraa uudet reiät keskelle ja liimaa nastat sinne. Kallistamisesta en oo puhunu mitään, vaan jääpidosta. Jäällä ei paljoo kallistella, vaan pitäs olla mahdollisimman monta nastaa jäässä pitoa antamassa. Kuten kuvastasi näkyy, kaksi ulointa nastariviä on niin sivuilla, että käytännössä ajetaan keskinastojen varassa, eli vain 84 nastaa "tekee töitä".
    Itsellä ei ole kokemusta ko. renkaasta mutta olettaisin että käytönnössä /käytössä koko kuvion ala on tartuntapintaa, oikeilla paineilla? Tuskin tuohon niin suuria paineita saa että ajettessa rengas on aivan "pyöreä?

  24. #594
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Juu, ja jos tuota gravdalin kuviota vertaa vaikkapa nicetrackiin, niin onhan noissa eroa. Nicetrackin pito perustuu oikeastaan kokonaan nastoihin, joita ei edes ole keskellä lainkaan. Kauhean isot palat noin kapeassa renkaassa.

    Gravdalleissa on edes yritetty tehdä renkaaseen lamelleita ja muotoa.
    Leveillä vanteilla ja oikeilla paineilla nastoja on kyllä maassa riittävästi.

  25. Jep. Nicetrackin kuvio ei voi toimia lumella, kuvio on liian umpinainen eikä pääse pureutumaan lumeen. Nappuloiden väliin ei jää tilaa. Ilmeisesti Nicetrack on tehty CX-kokoon ihan vaan viskaamalla samaiset nappulat kapeampaan kumiin. Tässä maastoversio: https://kainopein.files.wordpress.co...1/nicetrac.jpg

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Juu, ja jos tuota gravdalin kuviota vertaa vaikkapa nicetrackiin, niin onhan noissa eroa. Nicetrackin pito perustuu oikeastaan kokonaan nastoihin, joita ei edes ole keskellä lainkaan. Kauhean isot palat noin kapeassa renkaassa.

    Gravdalleissa on edes yritetty tehdä renkaaseen lamelleita ja muotoa.
    Leveillä vanteilla ja oikeilla paineilla nastoja on kyllä maassa riittävästi.
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  26. #596
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Nicetrackin pito perustuu oikeastaan kokonaan nastoihin, joita ei edes ole keskellä lainkaan. Kauhean isot palat noin kapeassa renkaassa.
    Ajoin lauantaina 32mm Nicetrackeilla 86km lenkuran reitti 2000:lla, ja melko kattavasti tuli erilaisia jääkohtia testailtua oikeastaan ensi kertaa kunnolla, maasturikuskien matkassa kun olin.

    Sanoisin että Nicetrackien pito ei perustu, tai siis perustuu hyvin vähän, syvällä istuviin nastoihin, vaan suurimmaksi osaksi muihin "ominaisuuksiin". Sitaateissa siksi, että peilijäällä mitään niitä muita ominaisuuksia ei juuri ole, eikä rengas pidä lähtökohtaisesti ollenkaan jäisessä ylämäessä/mutkassa/polanteisessa kohdassa, jossa jääpatja viettää johonkin suuntaan. Ei edessä eikä takana, vaikka nastat ottaisivatkin kiinni. Ja kun pito lähtee, se lähtee varoittamatta, tosin en kertaakaan kaatunut koska pidon saa kikkailtua takaisin pienellä korjauksella... Sykkeet kuitenkin heilahtivat aina mukavasti Paineet oli siis 30psi edessä ja 35psi takana eikä pienempiä voi laittaa, kun nyt jo paukkui poluilla vanteelle melkein joka juuresta ja kelvirullaavuus alkaa kärsiä. Kovemmassa vauhdissa saattaa pito riitää paremmin hyrrävoimien ansiosta, mutta hiljaisemmassa polkuväännössä ei vaan riitä. Eli peilijäällä oli pakko tunkkailla. Heti jos on lunta jään päällä, hiekoitettua kelviä, ruohonkorsia jään läpi tms, "apuja", pito-ongelmat häviävät ja meno maistuu.

    Positiivisena puolena voi todeta, että poislukien peilijääkohdat, Nicetrack vastaavasti pitää ja rullaa nastarenkaanksi aivan erinomaisesti maastopoluilla, eikä sudi yhtään nastojen takia kalliolla tai märkien puiden päällä. En siis ole edelleenkään pettynyt 19,90€/rengas hinta-laadulla, aion jatkossakin mennä riemulla pitkälle polku-/grävelöintilenkille. Mutta nyt tiedostaa paremmin missä rajat menee.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  27. #597
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ketjureaktio Katso viesti
    Huomattavasti fiksumman näköinen. Ilmeisesti kapeampi rengas on tehty samoilla muoteilla, eikä nappuloita ole pienennetty suhteessa.

  28. #598
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Gravdalin kuviointi näyttää omaan silmään kyllä huomattavasti paremmalta, kuin nykyisen 40mm hakkapeliitta w240:n, joka tuntuu aika vänkyrältä renkaalta, jos on vähänkään epätaisempi alusta. Mutta onhan tuo Gravdalin hinta kyllä aika päätä huimaava. Tänään saa eteen 40mm marathon winterin, jos sillä olisi vähän vakaampaa menoa, tosin varmaankin hieman pidon kustannuksella.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  29. #599
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Kyllä nyt on pihalla liukasta, jopa noilla paljon hehkutetuilla Gravdal renkailla. Jos tuossa renkaassa rupeaisi siirtämään nastoja lisää keskelle, niin sitten ei olisi kyllä enää mitään toivoa päästä pollanteiden yli, pito loppuisi myös varmasti heti jos pyörää kallistaisi yhtään. Näillä keille joku ISP-tyyppinen 29er rengas on varmasti ainoa joka toimii loistavasti, kyllä näiden kapoisten (max 40mm) crossikumien rajat tulee auttamatta vastaan. Eipä mulla koskaan ISP-renkaidenkaan kanssa ne sivunastat juuri kuluneet, valtaosan ajasta se pyörä on kuitenkin suorassa, joten ei niiden sivunastojen mielestäni kuulukaan saada samaa painetta kun keskirivien nastojen.

    Gravdaleidien keskinappulat/-lamellit tuovat mielestäni sitä lumimukavuutta ja pitoa märälle asfaltille, jos tossa olisi nasta joka "nappulassa" niin rengas olisi varmasti aivan tappava asfaltilla (kuten esim. ISP on).

    Hyvin noilla on kuitenkin pystyssä pysynyt ja ajaminen on edelleen mukavaa ja nopeeta. Pois en näitä antais, mielestäni balanssi on kohdallaan, eli pipoa, keveyttä, nopeutta ja mukavuutta löytyy oikeassa suhteessa.

    Omilla ajopaineillani (n. 2,5bar / kuski 80kg) kaksi keskimmäistä riviä ottaa jatkuvati kiinni, tämän näkee hyvin kun ajaa esim. ohuen lumiharson yli joka on jään päällä.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  30. #600
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.L. Katso viesti
    No ihan vaan kaivaa reunoilta irti ja poraa uudet reiät keskelle ja liimaa nastat sinne. Kallistamisesta en oo puhunu mitään, vaan jääpidosta. Jäällä ei paljoo kallistella, vaan pitäs olla mahdollisimman monta nastaa jäässä pitoa antamassa. Kuten kuvastasi näkyy, kaksi ulointa nastariviä on niin sivuilla, että käytännössä ajetaan keskinastojen varassa, eli vain 84 nastaa "tekee töitä".
    Kyllä jäällä just voi kallistella, pyörää kurvin suuntaan, ite pysyt mahd pystyssä. Niin ne mutkat mennään kun alusta ei ole pitävä, maasturilla, cyclolla yms pyörillä. Itellä on Gravdalit ja hyvin pelittää.

    https://m.youtube.com/watch?v=gF5K9V2w6W8


    https://m.youtube.com/watch?v=65CCvuJnxyM
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •