FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 141 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 91 131 139 140 141 142 143 151 191 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.201 - 4.230 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

Oon nyt reilussa vuodessa ajellu about 1200-1400km. Mun ajot on suurimmaks osaks 7-9 km/h möyrintää pienillä vaihteilla metsässä. Kiekko jäi kauppaan. Kaveri otti jo uuden vaparin hyllystä ennen ku hokas jotta akseli on poikki.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Whiten läskipyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Eikö valmistajan virhevastuu ole kuitenkin pakko olla voimassa omistajanvaihdosta huolimatta?

EDIT: Viitaten siis tuohon "takuuseen" jos jotain pyörästä hajoaa. Huollot sitten sopimuksen mukaan erikseen.
    Kyllä näin juuri on. Normaali virhevastuu ei katoa omistajanvaihdoksessa. Normaalin virhevastuun "päälle" annetut lisäedut ("ikuinen runkotakuu" ja vastaavat) saavat sitten olla ehdoiltaan sellaisia kuin valmistaja tai myyjä haluaa antaa, eivät kuitenkaan edelleenkään ehdoiltaan kohtuuttomia tai varsinkaan normaalia virhevastuuta rajoittavia. Välillä näkee tulkintoja jossa annetaan todella pitkä "takuu" joka ei kuitenkaan korvaa kuluvia osia ja tämän varjolla sitten väitetään että mitään kuluvaa osaa ei koskaan korvata vaikka niidenkin pitää normaalin virhevastuun mukaan kestää kohtuullisen ajan.
    Ain kaipaan mä sinne missä olimme silloin kun olimme siellä missä mäkin olin - H. Hopo

Täsä se kalliolla aurinkoa ottaa. Liukasta jo kallioilla kiipuilla.

Sent from my H60-L04 using Tapatalk
    mattimat muokkasi tätä : 30.11.2016 at 15.37 Syy: Sekavaa

^ Hieno pyörä. Mul on melkein samanlainen . Mutta asiaan. Koska tuossakaan pyörässä ei näytä kovin paljon löysää olevan takajarruletkussa niin kysyn, paljonko
    sietää kääntää etufillaria ennenkuin kiristyy? Kokeilkaa.
    Omalla ajellut yli kolme kuukautta kun huomasin jotta takajarruletku kiristyy jo ennenkuin etupyörä on 90 astetta runkoon nähden, oikealle luonnollisesti.
    Napsahtaa letku kyllä irti seuraavassa lipassa kun tuolle puolelle ottaa. fillari 4 ic. jarrut simpan m615.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pee Katso viesti
    Tilasin AbsoluteBlackin n/w-ovaalin 104 mm:n bcd:llä ja 30-hampaisena. Chain reaction cycles myy 49,49 eurolla ja tulee postikuluitta, kun on yli 49 euron tilaus Raportoinen jahka pääsen tuolla ajelemaan.

Noista tubeless-virityksistä. Onko hirvisäkki nyt se helpoin tapa tehdä tuon Jalcon vanteen muunnos? Mitä materiaalia se on ja miten paksua? Mistäköhän tuota täältä Tampereen suunnalta mahtaisi saada? Vai pitäisikö vain tyytyä kevyempiin sisureihin?
    Monologin toinen osa:

AB:n 30T ovaali on paikoillaan (ja toimituskokemukset CRC-ketjussa). Asennus meni ns. heittämällä, kun edes kampia, saati polkimiakaan ei tarvinnut irrottaa. Ensimmäinen lenkki ajettu ja kyllähän tuo on huomattava parannus, muttei siltikään välitys ole ihan niin lyhyt kuin mitä olisin halunnut. Rattaan ovaaliutta ei oikein edes huomaa kuin vasta isommalla kadenssilla, jolloin "nytkyminen" alkaa hiukan tuntumaan ja mäkeä möyriessä tuo kampien kuolonkohtien kevennys on tosiaan huomattava parannus. Tuote itsessään on oikein hienon näköinen ja painoakin säästyi ainakin 50 grammaa (WHOA!!!). Ketjulinja muuttui hiukan sisään päin, mutta juuri sen verran, että puolessa välin takapakkaa ketju rapisee hiukan. Mielestäni tuota ei ennen ollut tai sitten en vaan huomannut. Aika osoittaa rattaan keston, vaikka eikös noiden n/w:n pitäisi olla kulutuskestävämpiäkin.

Tuosta hirvisäkistä. Joko joku lie selvittänyt, että saaneeko sitä Pirkanmaalta?

Minkäs rattaan tilalle pee laitoit tuon ovaalin? Itellä odottaa kans sama 30t asennusta ja aloin miettiin jotta tarviiko ketjun pituutta muuttaa. 32t on ny kiinni. Xxl:n huolto soitteli eilen ja mulle kuulemma tulee kokonaan uus kiekko tuon hajonneen tilalle. Tulee sit joskus kun saavat keskusvarastolta.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    Minkäs rattaan tilalle pee laitoit tuon ovaalin? Itellä odottaa kans sama 30t asennusta ja aloin miettiin jotta tarviiko ketjun pituutta muuttaa. 32t on ny kiinni.

32T oli alkuperäinen. Ketjun lyhentämistä mietin itsekin, mutten ainakaan vielä tehnyt, kun en ollut varma palaanko vanhaan rattaaseen. Näyttäisi lisäksi siltä, ettei häkki ole rajoittimessa pienimmälläkään rattaalla, joten ei sitä ehkä tarvitsekaan lyhentää.

Ei lähtenyt Pro tonnilla perkl
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

^ No paljollas ne olis sen myyneet?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
    Ei lähtenyt Pro tonnilla perkl
    Kolmonen lähtis nyt:
    https://www.xxl.fi/white-3-fat-pro-1...112004_1_style

^ No paljollas ne olis sen myyneet?
    Mä en jäänyt sitä kysymään, vaan härkisti tein tarjouksen. Viereisessä liikkeessä oli Felt myös kuumottamassa, joten en viitsinyt jäädä tinkaamaan. Lisäksi mulla ei ollut ajovarusteita mukana, eli olisi ollut melkoista säätämistä ajaa se himaan jne. Kokeilin lähinnä kepillä jäätä.

Mutta, nyt on toi 3-pro tilattu tonnilla, end of the story ... kuulin muuten, että sen hiilikuidun vaihtaminen tavalliseen nelosessa johtuu siitä, että osalla se keula vaan katkesi. No toivottavasti nyt noi "viimeiset" kolmoset ovat ehjää kauraa, kun aikaa on kulunut. Ainakin se keula näyttää kolmosessa jotenkin miehekkäämmälle. Välitykset kolmosessa mua ei eivät haittanneet, nimittäin toi sama pyörä ollut aikaisemminkin.
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

... kuulin muuten, että sen hiilikuidun vaihtaminen tavalliseen nelosessa johtuu siitä, että osalla se keula vaan katkesi.
    Jännä ettei täällä ole raportoitu kyseistä ongelmaa vai onko itellä menny ohi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pancho Katso viesti
    Jännä ettei täällä ole raportoitu kyseistä ongelmaa vai onko itellä menny ohi.
    Tämä tieto tuli siis ihan myyjältä, kun valittelin hänelle, että 3-ssa on haarukka miehekkäämmän oloinen. Nelosessahan se on tosi tavis-rakenteinen kuten muissakin.

Siis myyjä sanoi, että näistä on mennyt etuhaarukoita poikki ja silti ostit tuommoisen?! Hmmm...

Esimerkiksi Framed myy samaa runkosettiä kuin Interceptor. Siinä on mukana tuo sama kuitukeula kuin proossa.
    Kyseisestä keulasta on teetetty testit ulkopuolisella taholla ja sitä pidetään yhtenä kestävimmistä kuitukeuloista.
    http://www.framedbikes.com/framed-carbon-fork-150x15/

Ihan rehellisyyden nimissä uskon että keula on alumiinia sillä se on halvempi valmistaa ja porukka ostaa silti samaan hintaan kuin kuitukeulallista.
    Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.

Siis myyjä sanoi, että näistä on mennyt etuhaarukoita poikki ja silti ostit tuommoisen?! Hmmm...
    Takuu.

^ Jep. No mä vaan nyt oon tämmönen, kun oon jotenkin tottunut ehjiin hampaisiin, kalloon ja nikamiin.

Mutta pitääpä kysäistä liikkeestä huhun paikkaansapitävyyttä.

Blackborow Guest
    Jos noita olisi siinä määrin katkeillut, että konstruktiota on pitänyt kokonaan muuttaa niin eiköhän nuo olisi pitänyt vetää takaisin eikä ainakaan myydä enää. Paska puhetta sanon minä.

Ja huippumallissahan on edelleen tuo kuituhaarukka. Ei nyt ihan selitys käy järkeen...

...3-ssa on haarukka miehekkäämmän oloinen. Nelosessahan se on tosi tavis-rakenteinen kuten muissakin.
    Kuva olis kiva. Miltä näytää tavishaarukka vs. miehekäs haarukka?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti -JPO- Katso viesti
    Ja jos joku ei tiennyt niin toi on vaan nettitarjous vaikka sivuilla lukee vain, että avajaistarjous (Tammiston myyjän mukaan jokaisen pitää tajuta, että avajaistarjous == nettitarjous, vaikka osassa tuotteissa osataankin erikseen kertoa, että nettitarjous).

XXL-sivujen mukaan tuota 3Fat Pro:ta on Tammiston varastossa (15kpl ainakin jossain vaiheessa) se tieto ei pidä paikkaansa. Siellä on nolla kappaletta. Ai niin veikkasi, että jos tänään tilaa netistä niin tiistaina pääsee jo ajamaan, yeah right

Dodii oon tän päivän tehny tota vakuumi tubeless systeemiä niin nyt ois kaikki muut valmiit paitsi et pitäis saada rengas nousemaan vanteele jalkapumpun kanssa...
    Laitoin tiivistenauhaa vanteen sisälle kehän mukaisesti ku joku vissiin oli sillä saanut renkaan nousemaan,mutta itelle tämä ei toimi tai sitten tiiviste on jollain tapaa väärin..
    White 3 lite kysessä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kuva olis kiva. Miltä näytää tavishaarukka vs. miehekäs haarukka?
    Tässä kolmosen kova. Mun mielestä nelosessa se on ohueempi sitten:

On näissä ulkonäöllisesti eroa, jos kuviin on uskomista:

Fat 3 Pro

Fa 4 Pro

3fat pro:ssa on hiilikuituinen ja 4fat pro:ssa alumiininen. Mulla kävi korjattavana nelonen syksyllä ja muistan kun sitä ihmeteltiin. Pitäähän se parempien vanteiden hinta jostain ottaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti .Vaeltaja. Katso viesti
    Pitäähän se parempien vanteiden hinta jostain ottaa
    Myös paremmat renkaat. Entiä sitte onko ne kalliimmat.

Fuck the takuu. Piti taas jotain tekemistä keksiä. Toisessa kuvassa vielä takakiekko orkkiskunnossa vierellä...painoa lähti yhteensä pois noin 450-500gr.

^Rispektiä!

Ei kai tossa muut takuut raukea? Vai meneekö kaikki kerralla😂

Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

Julmetun kokoset reijät
    Mites vanteen kasassa pysyminen ton jälkeen?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •