Onko kukaan hommannut hiilarikeulaa Felttiin? Käyköhän XXL:n keula tai allaoleva kiinan keula? Onko jollain vakiokeulan mittoja?
https://www.xxl.fi/white-fork-3-fat-...114413_1_style
http://www.ebay.com/itm/181818034845...edirect=mobile
Onko kukaan hommannut hiilarikeulaa Felttiin? Käyköhän XXL:n keula tai allaoleva kiinan keula? Onko jollain vakiokeulan mittoja?
https://www.xxl.fi/white-fork-3-fat-...114413_1_style
http://www.ebay.com/itm/181818034845...edirect=mobile
Sain nyt aikaiseksi ajan kanssa purkaa keulan ja rasvata laakerit. Ylälaakeri oli ilmeisesti laitettu paikoilleen täysin ilman rasvaa. Niin kuiva se oli ja vain ruma ruoste koristi pintoja. Ei siinä alalaakerissakaan ollut yhtään liikaa rasvaa. Ei niistä kaikki ruosteenjättämät jäljet irronneet, toki itse ruosteen väri lähti, mutta pinnat jäivät vähän rypyläisiksi. Itse kuulat näyttivät olevan jonkinlaisessa rasvassa, mutta kaikenkaikkiaan nämä saivat uuden rasvakylvyn. Ainoa paikka missä oli runsain mitoin rasvaa tehtaan jälkiltä eli kävyn ruuvin paikka, siellä sitä oli niin että tursui.
Nopeimmille (17.11. 24.00 tai kunnes loppuu) RCZ:stä DD30/DD70 S- ja M-koossa 1100e/900e plus postit koodilla RCZFELT.
http://www.aika-ajo.com/testit/testissa-felt-dd30/
Uudesta Feltistä oli itselläni pelkkää hyvää sanottavaa.
www.aika-ajo.com
Jos et oo vielä kerenny ostamaan ja ei tarvi olla paikallinen kauppias niin: http://www.fun-corner.de/de/fatbikes...465129847.html
Mitä modauksia ootte tehny/joutuneet tekemään omaan felttiin? Itsellä hajos ensimmäisenä vakiovaihtajasta kitkakytkin ja sen jälkeen kohta ketju veny pilalle hyvästä hoidosta huolimatta. Kytkimen sisälle oli jostain päässyt vettä ja se kellu ruostevedessä ja ei alkanut enää pelaan oikeen. Siispä vaihdoin koko vaihteiston 1x10
edestä vaihtaja pois ja tilalle narrow/wide ovaali, taakse zeen vaihtaja,ketjuksi whipperman ja pakaksi shimano slx.
Kumit vaihoin myös isompiin ja snakeskineihin ku vakioissa ei kestäny kylet mun käyttöä.
Nyt on ollu projektina tommoset ruuvirenkaat joista enemmän juttua suuressa fatbike rengas keskustelussa.
^ mie muunsin vaihteet heti 1x10-moodiin ja 42t range extender lisäksi välitysaluetta kasvattamaan. Pakka vaihtui XT:hen ja vaihtajaan lisäksi goat link, eturattaaksi tottakai NW ettei tippuile ketju.
Kiekot tubelessiksi, mutta koko kiekkosetti vaihtuu vielä parempaan ajan kanssa.
Jani Mahonen muokkasi tätä : 02.12.2016 at 09.29
1x10 muutos tuli tehtyä jo 1,5 vuotta sitten, edessä Absolutin 28 ovaali ja ison rattaan paikalla Hopen Bash platet. Takapakkana sunracen 11-40 (50€ postitettuna). Ohjaustankona nyt kokeilussa On-One OG.
Bongasin DD30:n 1190€ joka näyttää aivan saamalle kuin 2014 alkupostauksessa. Deore XT takana ja 4.00" renkaat. Mitäs sanotte hinnasta?
https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!
Ei muutakuin iske kiinni, onhan se uusi?
On on, ja koko sopiva. Mulla on ollut tässä White Pro 1299€ ja Silverblack Fatty 1099€ kiikarissa, mutta yli tonnin menevät fättärit menee yli hilseen, ja halvinta ei viitsi hommata. Tää Felt on uusi tuttavuus kaiken kaikkiaan, en ole aikaisemmin huomannut. OVH taitaa kulkea 1899-1999€ paikkeella?
Miinusta Feltissä on vain 4.00" renkaat ja 2x10, kuin Whitessa se olis 1x11.
https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!
^ Ja kiekkoja et saa tubeleksiks luotettavasti mitenkään.
Ja Silverbackissa taitaisi olla tubeless-valmiit. Ainakin viimevuotisessa Scoop Fattyssä oli ja tuli vielä venttiilitkin mukana.
Totta, Feltin kiekot on tubelesshommissa "toivottomat".
Ihan hyvin menny omassa DD30:ssä ghetto tubelessit koko kesän. Ei oo ollu mitään ongelmia jos ei lasketa sitä että sain päälykumet kolme kertaa puhki..
Cycle Centerissä DD30 999€ (S ja M-koko)
No itse asiassa, en ole lähdössä heti ainakaan mitään muutoksia uuteen pyörään tekemään, ja noiden renkaiden kanssa sählääminen ei oikein kiinnosta, ainakaan vielä. Ja jos fättäreissä katumapäälle tulee, niin noi ainakin menee helposti eteenpäin kaupaksi, kunhan pitää sen siistissä kunnossa.
https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!
DD30 -17 1500€. Halvempi kuin -16 malli(1900€). Toki CycleCenterissä halvemmalla. -17 mallissa pelkästään deorea, kun taas -16 mallissa xt/deore.
http://www.bikedealer.fi/tuotteet?q=felt+doubledee+30
Viime viikolla kotiutui DD10 -16 mallia. Pakettia odotellessa tuli kahlattua tämä ketju läpi. Lukemastani viisastuneena, jo kasausvaiheessa tarkistin ohjauslaakereiden rasvapitoisuuden. Kuivaa oli. Vaseliinin kanssa takaisin läjään. Toivottavasti tämä muutaman minuutin homma tuo lisää käyttöikää laakereille.
Tänään avasin myös tuon vapaarattaan. Sinne oli jotain rasvaa koitettu laittaa mutta jo parin lenkin jälkeen oli muuttunut valkoiseksi vaahdoksi. Putsasin sen minkä pystyin ja laitoin mitä lie voiteluöljyä tilalle. Liekkö tuolla sitten mitään vaikutusta kestävyyteen.
Keskiölaakerit olisin kanssa tarkistanut mutta ei ole sopivaa ulosvetäjää. Pitänee hommata sellainen. Tuo neliskanttikammille sopiva ei käynytkään tuohon.
Muutenhan tuo tuntuu oikein soiva peli olevan. S koko on tällaiselle keskenkasvuiselle 173 senttiselle just passeli ja joustokeula on se kaivattu piste iin päälle. Täältä luin myös että alkuperäiset kiekot ei soveltuisi tubeless hommiin vai onko joku saanut toimimaan? Itsepäisenä miehenä varmaan joutuu kuitenkin kokeilemaan ennen kuin uskoo...:-) Mut ajellaan nyt toistaiseksi tyytyväisenä sisurien kanssa.
harmis muokkasi tätä : 28.12.2016 at 09.34
Kyllä niillä vanteille saa ghettotubelessit tehtyä. Oon ite ajanu niillä melkein uudesta asti ja hyvin on pysyny vanteella. Telttapatjaa leikkaa 6,5cm levyinen suikale ja 20" tai 24" sisukumi halki ja sen venytät siihen vanteelle. Oon saanu kompuralla nousemaan ilman tota telttapatjaakin mutta se helpottaa asennusta. Halkaistun sisurin voi korvata fattystripperillä.
Kivoja ajeluhetkiä!
Muista myös tarkistaa pinnojen ja joka ikisen pultin kireys parin viikon päästä. Edit: oon käyttäny tätä sisuria http://www.chainreactioncycles.com/m...e/rp-prod24639
On aika kapea mut juuri ja juuri riittävä. Ei tarvitse saksia ylimääräistä pois.
Tuosta vielä litkut http://www.chainreactioncycles.com/m...t/rp-prod38850
Ja venttiiliavain
http://www.chainreactioncycles.com/m.../rp-prod138109
Ruisku on myös pätevä
http://www.chainreactioncycles.com/m...r/rp-prod38825
Joo, kiitti vinkistä. Painosäästöähän tuolla systeemillä ei tule mutta tubeleksen muut edut saa kyllä. Eikä tarvi teippivirityksiä. Jos tuon sisurin virittää niin leikataanko ylimääräiset pois kehän ulkopuolelta vai sisäpuolelta niin että ulkokumi pääsee plopsahtamaan kunnolla uraan?
Kyllä tolla keventää semmosen 300g pyörivästä massasta nii itse ainakin tunsin eron. Kumi myös myötäilee paremmin maaston muotoja niin pito ja ajomukavuus paranee.
Jos on sen verran leveä tuo sisuskumi että tulee reunoilta yli nii kumi nostetaan ensin vanteelle ja lopuksi vasta leikataan ylimääräiset lärpäkkeet pois esim mattoveitsellä.
Samalla setillä mennyt alkusyksystä lähtien ensin Jumboilla ja nyt talvella 4.8" Maxxis Minioneilla. Meni vaihtaessa vieläpä samoilla halkaistuilla sisureilla. Telttapatjan/sokkelikaistan joutuu uusimaan, kun painuu ihan lättänäksi. Mutta huomattavasti helpompi sen kanssa nostaa kumi paikoilleen, Minionit nousi ihan jalkapumpulla ja on nyt olleet marraskuun alusta. Paineet alimmillaan 0,31bar ja hyvin pysyy paikoillaan![]()
Eli ilmeisesti mua on peloteltu ihan turhaan noiden kiekkojen tubeless sopivuudesta. Täytynee koittaa väkertää joskus kun jaksaa ja saa tarvikkeet hommattua. Ajattelin tota fattystripperiä testata jos sitä jostain saa hommattua.
fattystripper.com/ täältä saa ainaki tilattua. En tiiä myydäänkö Suomessa missään.
Oon ite useamman kerran nostanut kumet vanteelle nuiden samojen halkaistujen sisureiden kanssa.
Sisurinhan voi korvata myös muovikelmulla mutta siitä ei oo kokemuksia.
Kaveri tehnyt vakuumimuovilla ja hyvin ovat toimineet, eri vanteet kuitenkin, tubeless readyt ja ilman patjaa. Itseä epäilyttänyt lähinnä tubeless-venttiili telttapatjan kanssa, mutta pitänee keväällä testata, kun vaihtaa kesäkumit alle... ehkä epäilys on turha, painuuhan se patja kasaan, kun kiristää venttiilin kiinni.. Lähtisihän siitä taas reilu 100g painoa pois![]()
Kirjanmerkit