ElectrobikeGarminGiant
Sivu 16 / 37 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 26 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 1086

Aihe: 1x11

  1. #451
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    90
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eagle Katso viesti
    Kyllähän tuo X01 on selkeästi paremman ja varmemman tuntoinen kuin GX. Ja kokemusta on molemmista, myös näiden välimallista eli X1:stä. Suurin ero omasta mielestä on liipaisimissa, GX on selkeästi enemmän "muovisen" tuntoinen kuin X1 ja X01.
    Olisin samoilla linjoilla että liipasimessa suurempi ero. Liipasinta vaihtamalla GX vaihtajastakin tulee hieman "tarkemmin" vaihtava. Kokemusta ei kylläkään ole kuin GX ja X1 vaihtajista ja vivuista.

  2. #452
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    90
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jumbojussi Katso viesti
    Paskat nakkaan Sramin PC-X1 ketjulla. Ennemmin vaikka KMC kuten krossarissa.

    Yhtään en oo perillä valikoimasta joten pystyttekö suosittelemaan kestävämpää parinkympin raippaa maastokäyttöön (GX 1x11)?
    Ainakin itsellä kmc:n ketju on ainoa mikä on katkennut... sekin kahteen kertaan, sramin ketjuilla ei ongelmia. Paitsi yks X1 meni vaihtokuntoon turhan pikaisesti. Kalliimmista KMC-ketjuista ei kokemusta.

  3. #453
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Miten rankkaisitte Sramin X01 ja GX-vaihteistoja?

    En tiedä onko jotain harhaisuutta vai mitä mutta ihan niinkuin X01 tuntuisi toimivan juohevammin. Onko kenelläkään kokemuksia molemmista?

    Siksi kyselen kun monissa yhteyksissä on GX:ää pidetty oikein hyvänä ja annettu ymmärtää että lähinnä eroa on painossa.
    Itsellänikin on. Tykkään, toki rahalla saa parempaa, mutta se on sitten jokaisen päätettävissä onko sillä oikeassa elämässä merkitystä. Varmaan tuo GX pakka on se heikoin lenkki. Eipä arvosteluissa kauheasti ole eroja kalliimpiin löydetty, mutta tietysti onhan sitä esmes XO:sta "pakko" löytää parempia ominaisuuksia. Ainakin omalla kohdallani jos olisin vaihtanut parempaan.

    Itse ajattelisin, että näillä nykyvaihteistoilla ei tavallisen ihmisen suorituskykyyn juuri saa lisäystä, jos nyt ei niitä Aceroita ym. lasketa. Itse iskisin enemmän rahua vaikka kiekkoihin tai renkaisiin. Niillä kun saisi parempaa vaikutusta ajamiseen ja suorituskykyyn.
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

  4. #454
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    No noihan on iankaikkisesti valintakysymyksiä mitä kukin pitää tärkeänä. Mutta mielenkiintoisia havaintoja ja pohdintoja.

    Ei silti. Kyllä renkaat varsinkin ovat tärkeät, ehkä kaikkein tärkeimmät, seikat joilla saadaan ominaisuuksia. Eikä kuitukiekotkaan hassu päivitys ole.

  5. #455
    Osaisiko joku antaa vinkkiä seuraavaan ongelmaan: pyöräilystä ollut taukoa useamman viikon ja nyt eilen otin pyörän varastosta ja laittelin iskuun ja huomasin, että ketjut tippuu ylimmältä rattaalta vanteen väliin. Huomasin että silloin kun on isoimmalla rattaalla takana ketjut niin vaihdevipu antaa vielä vaihtaa 1kerran ja sitten takavaihtaja tiputtaa vanteen väliin eli ns12 vaihdetta vaihdevivus. Kuinka
    Tästä edetä? Onko vaihdevaijeri liian löysällä jos antaa ohjaa ketjua ylitse? Selvennykseksi vielä: vaihteet etenee järjestyksessä pienimmän ja isomman rattaan normaalisti mutta tuo ylivaihtaminen on ongelma... saateri mitä tekstisisältöä!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #456
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rockverb Katso viesti
    Osaisiko joku antaa vinkkiä seuraavaan ongelmaan: pyöräilystä ollut taukoa useamman viikon ja nyt eilen otin pyörän varastosta ja laittelin iskuun ja huomasin, että ketjut tippuu ylimmältä rattaalta vanteen väliin. Huomasin että silloin kun on isoimmalla rattaalla takana ketjut niin vaihdevipu antaa vielä vaihtaa 1kerran ja sitten takavaihtaja tiputtaa vanteen väliin eli ns12 vaihdetta vaihdevivus. Kuinka
    Tästä edetä? Onko vaihdevaijeri liian löysällä jos antaa ohjaa ketjua ylitse? Selvennykseksi vielä: vaihteet etenee järjestyksessä pienimmän ja isomman rattaan normaalisti mutta tuo ylivaihtaminen on ongelma... saateri mitä tekstisisältöä!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Siis vaihtaja tosin sram 1x11 GX


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. #457
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rockverb Katso viesti
    Osaisiko joku antaa vinkkiä seuraavaan ongelmaan: pyöräilystä ollut taukoa useamman viikon ja nyt eilen otin pyörän varastosta ja laittelin iskuun ja huomasin, että ketjut tippuu ylimmältä rattaalta vanteen väliin. Huomasin että silloin kun on isoimmalla rattaalla takana ketjut niin vaihdevipu antaa vielä vaihtaa 1kerran ja sitten takavaihtaja tiputtaa vanteen väliin eli ns12 vaihdetta vaihdevivus. Kuinka
    Tästä edetä? Onko vaihdevaijeri liian löysällä jos antaa ohjaa ketjua ylitse? Selvennykseksi vielä: vaihteet etenee järjestyksessä pienimmän ja isomman rattaan normaalisti mutta tuo ylivaihtaminen on ongelma... saateri mitä tekstisisältöä!
    Ootko varma, että vaihteet vaihtuu muuten oikein? Ts. kaikki 11 ratasta käytössä ja vaihtuvat yksi kerrallaan?
    Kuulostaa erikoiselta, että vipuun olisi ilmestynyt yksi pykälä lisää.
    Sen lisäksi rajoitiruuvit ovat väärin jos ketju pääsee tippumaan yli.

    Kaverin GX teki samankaltaista, mutta siinä tosiaan mentiin rattaat läpi kymmenellä (skippas keskellä yhden) ja sitten yhdestoista olis vienyt yli, jos rajoitinruuvi ei olisi estänyt. ks. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...14#post2604114

    Vika vaikuttais väärältä vetosuhteelta, mutta tuossa kaverin tapauksessa kaikki näytti olevan kunnossa (vaijeri kiertää takavaihtajassa rissan ja menee oikein loveen).

    Ilmeisesti tuo kuitenkin toimi aikaisemmin ihan oikein?
    Kannattaa tarkistaa myös korvakkeen suoruus, se on yleensä syynä jos säilytyksen jälkeen ei ole vaihtajan rajoittimet kohdillaan.
    Videoi: https://www.youtube.com/user/t3mppu1
    Muuta säätöä: http://t3mppu.kapsi.fi/

  8. #458
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t3mppu Katso viesti
    Ootko varma, että vaihteet vaihtuu muuten oikein? Ts. kaikki 11 ratasta käytössä ja vaihtuvat yksi kerrallaan?
    Kuulostaa erikoiselta, että vipuun olisi ilmestynyt yksi pykälä lisää.
    Sen lisäksi rajoitiruuvit ovat väärin jos ketju pääsee tippumaan yli.

    Kaverin GX teki samankaltaista, mutta siinä tosiaan mentiin rattaat läpi kymmenellä (skippas keskellä yhden) ja sitten yhdestoista olis vienyt yli, jos rajoitinruuvi ei olisi estänyt. ks. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...14#post2604114

    Vika vaikuttais väärältä vetosuhteelta, mutta tuossa kaverin tapauksessa kaikki näytti olevan kunnossa (vaijeri kiertää takavaihtajassa rissan ja menee oikein loveen).

    Ilmeisesti tuo kuitenkin toimi aikaisemmin ihan oikein?
    Kannattaa tarkistaa myös korvakkeen suoruus, se on yleensä syynä jos säilytyksen jälkeen ei ole vaihtajan rajoittimet kohdillaan.
    Kiitos tästä! Tsekkaan vielä


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #459
    Joku jossakin on vääntynyt. Epäilen vaihtajan korvaketta.

  10. #460

    1x11

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t3mppu Katso viesti
    Ootko varma, että vaihteet vaihtuu muuten oikein? Ts. kaikki 11 ratasta käytössä ja vaihtuvat yksi kerrallaan?
    Kuulostaa erikoiselta, että vipuun olisi ilmestynyt yksi pykälä lisää.
    Sen lisäksi rajoitiruuvit ovat väärin jos ketju pääsee tippumaan yli.

    Kaverin GX teki samankaltaista, mutta siinä tosiaan mentiin rattaat läpi kymmenellä (skippas keskellä yhden) ja sitten yhdestoista olis vienyt yli, jos rajoitinruuvi ei olisi estänyt. ks. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...14#post2604114

    Vika vaikuttais väärältä vetosuhteelta, mutta tuossa kaverin tapauksessa kaikki näytti olevan kunnossa (vaijeri kiertää takavaihtajassa rissan ja menee oikein loveen).

    Ilmeisesti tuo kuitenkin toimi aikaisemmin ihan oikein?
    Kannattaa tarkistaa myös korvakkeen suoruus, se on yleensä syynä jos säilytyksen jälkeen ei ole vaihtajan rajoittimet kohdillaan.
    Hyvä että tarkastin vielä! Keskellä arpoo vaihteita 5/6 välillä...


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #461
    Liittynyt
    09/2016
    Viestit
    55
    Päätin että tilaan huomenna oman 1x11 settini, on alennuksia tai ei, on arvottu riittävästi. Olen kysellyt jo tuolta whiten läskiketjusta mitä tuohon comppiin kannattaa/voi tilata ja on vastattu kärsivällisesti. Mieltäni askarruttaa vielä että voinko tilaa sunracen 11-46t pakan shimanon 11-42t tilalle? Kampiini ei mahdu 104bcd:n takia 30 ovaalia pienempää, joten haluaisin venyttää takapakkaa sitten. Shimanon 42 pitäisi mennä heittämällä, mutta voiko tuon sunracen kanssa tulla ongelmia? Olisin siis tilaamassa slx:n medium takavaihtajan, vivun sille, sunracen 11-46t pakan, srammin ketjun ja AB:n ovaalin rattaan. Sramin ketjun tilaisin kun kuulemma ei tipu niin helpolla, onko väliä minkä 11-speed mallista? Tarvitseeko tuon setin asennukseen tilata työkaluja? Vaikuttaako setti muuten järkevältä? Kiitos rautalangasta jo etukäteen

  12. #462
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    520

    1x11

    Noin sanotaan tueteselostuksessa
    The medium cage 11-speed rear derailleurs (RD-M7000 GS) for 1x11- and 2x11-speed systems offer a drivetrain capacity of 41-teeth.

    Sen sijaan XT 11 speed taitaa syödä tuota 46t pakkaa 1x11 systeemissä.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  13. #463
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.186
    ^Eikö tuo sinun mielestäsi tarkoita, että ko. vaihtaja käy 11-46 -pakan kanssa? Kapasiteettia tarvitaan vain 35 yksikköä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taipan Katso viesti
    Tarvitseeko tuon setin asennukseen tilata työkaluja?
    Eihän me voida tietää mitä työkaluja sulla on.

    Tarvitset kuusiokoloavaimia, kasetin lukkorenkaan avaimen, vaijerin katkaisuvälineen ja kampien irroitukseen ao. työkalun.


  14. #464
    • Max. teeth large sprocket: 42T (2x11) / 46T (1x11)

    Noin lukee myös tuoteselosteessa.

    Oon kans whiten säikeessä kyselly 1xjotain muutokseen vihjeitä. Jään siis mielenkiinnolla seuraamaan vastauksia tähän juttuun.

    Ja heitänpä muuten lisäkyssärin. Whiten 3 liteen on muutosta tekemässä. Kumpaa eturattaan paikkaa olis parempi käyttää?

  15. #465
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565

  16. #466
    JackOjan mainitsemien työkalujen lisäksi ketjupiiska on suht tarpeellinen kasetin irroituksessa. youtubevideoista apua jos ei tuota operaatiota ole aiemmin tehnyt (cassette removal)

    ytte07, white 3 litessa (ja 2 litessä) olen itse käyttänyt 64bcd rattaita 1x setupeissa (3fat 1x10 26t&11-36t ja 2fat 1x9 28t oval&12-36t). vakiokammissa on sen verran leveä q-factor, että pikkurataskin tulee riittävän ulos. pienellä eturattaalla keskiökään ei ota niin helposti kiinni ja taakse ei välttämättä tarvita niin isoa pakkaa (ja lisäpainoa). Toki jos ajaa paljon siirtymiä tai muuten vauhdikkaampaa ajoa niin 104bcd voi toimia paremmin.

  17. #467
    Liittynyt
    09/2016
    Viestit
    55
    Ymmärtääkseni tuo takavaihtaja käy 11-46t kanssa ongelmitta. Enemmän pelkään miten se mahtuu pyörään. Shimanon 11-42t kuulemma menee koska on yhtä paksu kuin 10sp ja niiden pitäisi mennä 8-pakkaisen tilalle, mietin että onko tuo sun race myös samanlainen. Ja onko liikaa kikkailua jos on shimanoa, sun racea ja srammia.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti

    Eihän me voida tietää mitä työkaluja sulla on.

    Tarvitset kuusiokoloavaimia, kasetin lukkorenkaan avaimen, vaijerin katkaisuvälineen ja kampien irroitukseen ao. työkalun.
    En oikein itsekään tiedä mitä työkaluja minulla on . Olen pärjännyt tähän asti kuusiokoloilla ja muutamalla jakoavaimella, ja päättänyt että ostan sitä mukaa lisää kun tarvii. Tuo lista auttoi jo paljon kiitos. Tarvitseeko kammet irroittaa eturattaan vaihdon yhteydessä, olen ymmärtänyt että sen voi vain pujottaa pois sieltä? Vai olenko sotkenut puurot ja vellit pahasti?

    Tuo youtube vinkki oli myös arvokas, olen sieltä saanut jo paljon apua, en ymmärrä miksen tätä operaatiota ole sieltä vielä katsellut.

  18. #468
    104bcd eturattaan voi saada irti ja pois kampia irrottamatta (polkimen joutunee irrottamaan jos flätit). riippuu rattaan ja spiderin muotoilusta. eli kokeilemalla selviää.

  19. #469
    Kiitoksia maccille ohjeista. Ite oon kans päätyny sen pienemmän eturieskan paikkaan. Vaimo siis litellä aina välillä rullailee ja kyllä me pysytään mahdollisuuksien mukaan mehtässä.

    Saakos vielä kysyä noista vaihtajista jotta käykö normaali medium vai pitääkö olla shadow vai peräti shadow+? Käyttö erittäin satunnaista mutta kannattaako säästää etsimällä vanhempaa vaihtajaa?

  20. #470
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    Kiitoksia maccille ohjeista. Ite oon kans päätyny sen pienemmän eturieskan paikkaan. Vaimo siis litellä aina välillä rullailee ja kyllä me pysytään mahdollisuuksien mukaan mehtässä.

    Saakos vielä kysyä noista vaihtajista jotta käykö normaali medium vai pitääkö olla shadow vai peräti shadow+? Käyttö erittäin satunnaista mutta kannattaako säästää etsimällä vanhempaa vaihtajaa?
    1x systeemeissä maastoajoon vahva suositus plus-tyyppiselle vaihtajalle. Sen kytkin vähentää ketjun heilumista ja pysyy paremmin eturattaalla ilman ohjuria tai vaihtajan häkkiä.

  21. #471
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Näitähän on puitu.
    Mahdollisessa uudessa pyörässä on Sram 1X11 GX vaihteet ja olen, niin mieltynyt Shimanon 11 XT liipasimeen.

    1. Eli Toimiiko 11GX takavaihtaja 11XT liipasimella?

    2. Toimiiko Sramin 11 pakat (10-42) Shimanon 11 takavaihtajalla ja liipasimella?

    Toiminnan on oltava täydellinen sinne päin ei riitä. XD vaparia en haluasi vaihtaa pois.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  22. #472
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lyhyesti ei toimi.

    Laita xD-vapariin siihen passelli pakka ja sitten hommaat XT takavaihtajan ja liipasimen.

    Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  23. #473
    zipo Guest
    Toimii.Mulla on sekaisin Sram ja Shimpan 11v osia .

  24. #474
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Näitähän on puitu.
    Mahdollisessa uudessa pyörässä on Sram 1X11 GX vaihteet ja olen, niin mieltynyt Shimanon 11 XT liipasimeen.

    1. Eli Toimiiko 11GX takavaihtaja 11XT liipasimella?

    2. Toimiiko Sramin 11 pakat (10-42) Shimanon 11 takavaihtajalla ja liipasimella?

    Toiminnan on oltava täydellinen sinne päin ei riitä. XD vaparia en haluasi vaihtaa pois.
    1. ei nyt sentään?
    2. toimii täydellisesti, kunhan liipaisin ja takavaihtaja ovat samaa merkkiä ja ketju sekä takapakka samaa merkkiä. Tosin voi riippua rungostakin (korvake), jotkut ovat väittäneet, että Goatlink11 parantaisi toimintaa joissain tapauksissa.

  25. #475
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Toimii.Mulla on sekaisin Sram ja Shimpan 11v osia .
    Eli onko ajossa Shimanon 11 vivulla Sram 11 vaihtaja?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  26. #476
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    1. toimii täydellisesti, kunhan liipaisin ja takavaihtaja ovat samaa merkkiä ja ketju sekä takapakka samaa merkkiä. Tosin voi riippua rungostakin (korvake), jotkut ovat väittäneet, että Goatlink11 parantaisi toimintaa joissain tapauksissa.
    Mites nämä Sramin pakat ja Sram NW eturattaa toimiiko KMC ketjuilla ongelmitta, niin kuin Shimano? Shimanon ketjullako ei 11 Sram toimi?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  27. #477
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    ^^ mulla on SunRace 11-42 pakka, Campy Record 11S ketjut, M8000 takavaihtaja sekä M9000 liipasin.

    Ei mitään valittamista, hyvin toimii myös M8000 11-40 sekä vakiolla M9000 11-40 pakoilla ja vain vähän huonommin jälkimmäisellä jossa 18&45 rattaat.

    Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  28. #478
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.301
    Taitaapa tosiaan sram ja shimano 11 mtb olla sama cable pull ratio, eli pitäisihän noiden toimia keskenään ongelmitta.

  29. #479
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Mites nämä Sramin pakat ja Sram NW eturattaa toimiiko KMC ketjuilla ongelmitta, niin kuin Shimano? Shimanon ketjullako ei 11 Sram toimi?
    Minulla ei toimi mikään KMC-ketjuilla hyvin. Käytössä on mm. Trickstuff 11-41 takapakka (tosin 10s) ja myös sen yhteydessä mainitaan, että ei KMC:n ketjua. Kaikki NW eturattaat toimivat kaikilla ketjuilla hyvin.

    Sramin takapakka toimii paremmin Sramin ketjulla, kuin Shimanon. Shimanon takapakka toimii paremmin Shimanon ketjulla, kuin Sramin.

    Yllättäen 11s Sramin takapakka Sramin ketjulla toimii paremmin XT-osilla, kuin GX-osilla. Ja yllättäen GX-osat toimivat paremmin 11s Shimanon takapakalla sekä Shimanon ketjulla, kuin Sramin. Joten itse käytän näitä ristiin.

  30. #480
    zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Eli onko ajossa Shimanon 11 vivulla Sram 11 vaihtaja?
    Tuota noin ....mitäs jos kokeilet itse? Palstalla tarjottu 2 vaihtoehtoa jonka omakohtainen testaus maksaa ilmeisesti sulle max vaijerin ja vaijerinpäätyholkin hinnan.

    Mä en tykkää Sramin takavaihtajista koska NW rissat,vaijerin pääty rispaantuu helposti (raapii kanervikossa),leveämpi kuin Shadow muuten OK.
    Stachessa grippari,xtr rd,xtpakka,sram ketjut,praxis nw 32 teräs eturatas.
    Farley 9.8 orkkis Sram vipstaaki ,RD Xo:ta taitaa oll?takapakka joku halpis sram xd.Eturatas 32 AB ovaali,ketjut shimano XTR koska Campat meni poikki.
    Mieluisin combo on Sram grippari,XTR takavaihtaja,takapakka XT,ketjut jotkut hyvät (vielä hakusessa) 32 ovaali.
    Kaikilla nykyvaihteilla ajelee ihan ok mutta jotenkin sitä vaan kivempi ajella komponenteilla joihin luottaa ja toiminta omaan ajotapaan sovelias.
    Kestävyys ...jne.....

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •