Laitoin 32 mm w240 alle ja ovathan nämä nyt ihan eri renkaat kuin MW 35 mm. Täytyy vielä oikeasti ajella mutta aika hyvin tuntui menevän tuolla loskapaskassa. Vähän kovilta toki tuntuvat tuubeilla ajelun jälkeen mutta minkäs teet.
Laitoin 32 mm w240 alle ja ovathan nämä nyt ihan eri renkaat kuin MW 35 mm. Täytyy vielä oikeasti ajella mutta aika hyvin tuntui menevän tuolla loskapaskassa. Vähän kovilta toki tuntuvat tuubeilla ajelun jälkeen mutta minkäs teet.
Itse olen Gravdal-uskovainen, koska vihaan nastarenkaita. Rullaa hyvin ja pitää lumessa ja siellä jäällä.
Itsehän en kaipaa renkaan keskelle nastoja ja Gravdalin keskirivin siirtäisin reunemmaksi koska omalla kohdalla vetopito ei ole koskaan ollut ongelma. Kanttauspito on itselle tärkeämpi ja Gravdal lunastaa tämän. Tietty nastojen sijoittelu aiheutta pienttä "sähköttämistä", mutta enää ei tarvitse hikoilla jääkeleillä pitoa ja mara winttereillä lumessa.
Kun Toneilta ja Ibikestä loppuu, niin Velobiassa on vielä kumeja jokunen:
https://www.velobia.fi/tuotehaku?s=45+nrth
Vähän oli sepeliä kylvetty kevlille ja ei ehkä lainkaan yllättäen contin cc race antautui lähes välittömästi. Pitää taas käydä sepelin kestävää umpikumia hakemassa. Tuumailin, että kun tuohon whiten krossariin menisi helposti joku reilut 40-millinen niin semmoiset pitäisi keksiä. Ei tarvii nastoja, koska taidan ajella lumikelit läskillä. Vinkkejä?
Millaista sepeliä maailmalla käytetään? Tuhansia kilometrejä takana Contin CC Racella ja Schwalben Marathon Wintereillä - molempia haukutaan täällä kilpaa heikosta sepelin kestosta, mutta kertaakaan ei ole hiekotus- eikä muukaan sepeli rengasta puhkaissut.
Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...
Aika terävää varmaankin? Kun ei pelkästään syö fillarin renkaita vaan viime talvena sepeli meni läpi lenkkitossun pohjastakin.
Edit: Onko tämmöisestä contin speed ridesta käyttökokemuksia? Pärjääkö continentalin "Puncture ProTection" tappajasepelille? Ei ainakaan hinnalla olisi pilattu.
http://www.bike-discount.de/en/buy/c...9617/wg_id-251
Munarello muokkasi tätä : 20.11.2016 at 23.46
Aika pieni kuvioinen rengas tuo conti, joten et varmaan mitään nappulakumeja ole etsimässä ? Jos asia on näin, niin ostaisin suoraan vaikka 35mm marathonit. Tai siis ostinkin itselleni crossariin tuollaiset vaihtokiekoille ja toisilla kiekoilla on nicetracin snow 200 37mm. Noi marathonit kestää ainakin sepelit, lasinsirut, ampumiset, maailmanlopun ja tulipalon.
Omaa kokemusta ei ole, mutta kuulemma nuo speed ridet (kapeampana löytyy nimellä cyclocross speed) eivät sepeliä kestä. Muuten ilmeisesti oikein hyvä rengas, erityisesti hintaansa nähden.
Eilen painelin menemään contin cyclo x-kingeillä 5cm sohjossa. Oikein hyvin meni ja kuvio pysyi auki.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Juum, kuten tuolla aiemmin mainitsin niin sepelin kestävä sulan kelin kevlirengas on hakusessa. Cyclocross speed ei tosiaan kestä ja jos speed ride on todellakin sama nakki leveämpänä niin jätän kauppaan. Pitää kai käydä paikallisissa kivijaloissa tarkastamassa tarjonta.
Ekat n. 25km työmatkaa ajettu teräskaapelisilla 32mm Nicetraceilla, ja kohta saman verran takaisin. Kerrankin ajattelin käydä kivijalkaliikkeessä ja niinhän sitä tuli sitten maksettua ylihintaa kun halvemmalla ois saanu tilattua taittuvat. Huoh. Enivei. Lumet ja jäät lähti jo joten en osaa sanoa kuinka toimii oikeassa talvikelissä, mutta nyt vallitsevassa normi etelärannikon talvessa (lue: vettä sataa ja lunta ei ole kuin wanhoissa valokuvissa) rullasi ihan kivasti ja ainakin on ihan hemmetin paljon pehmeämpää jysäyttää katukiveyksiin kuin 28mm Roubaix Pro:lla.
En heti keksi miksi tämmöisen rapakuntoisen turistin kannattaisi maksaa 200EUR enemmän Gravdaleista.
Ryhdyin nuukailemaan ja päädyin hakemaan mätänetistä continentalin 47mm leveät tour ridet. Hintaa huimat 15e kappale. On varmaan tosi huikeat renkaat, painoakin melkein kilon per nakki mutta vähät siitä. Vähän roisin näköiset kapealla vanteella, mutta olkoon.
Joskus 26" maasturiin laitoin nuo Tour Ridet, varsin kömyröiksi muistan. Lähetin sitten kuopukselle joka viittä kilsaa suuntaansa niillä aikansa työmatkaansa ajoi, ei hänkään kovasti mukaviksi kehunut mutta kun ilman sai niin väitti äkkiä tottuneensa.
Vankat kumit , tuskin noita puhki saa. Minusta on muistettava vissi ero renkailla joilla lyhyemmän matkan ajossa varmasti perille pääsee ilman paikkausoperaatiota ja niillä millä sitten lenkkiä oikeasti ajetaan.
Myönnän kyllä etten tappajasepeliä ole tähän ikään kohdannut...
I väntan på ännu dåligare tidet
Speed Ridessä on pistosuojakumi, mitä Cyclocross Speedissä ei ole. Saman näköiset renkaat, mutta eri rakenne.
http://www.continental-tires.com/bic...res/speed-ride
http://www.continental-tires.com/bic...clocross-speed
Panaracerin T-ser PT on myös hyvä vaihtoehto ja leveyksiä löytyy.
www.ibike.fi
Gravdaalien sisäänajo aloitettu ja taitaa olla rullaavammat kumet kun maxxiksen mutapainijat abaut samoilla paineilla.
Huomenna ilmeisesti onkin jo jäätä, niin näkee sitten senkin puolen.
Schwalbelta uusi Marathon-sarjan rengas, Marathon GT 365. Väittää olevansa ympärivuotinen rengas, eli ilmeisesti kumiseos taipuu myös kitkarenkaaksi. Onko kukaan kokeillut? Jos tuo pitää ollenkaan lumella ja rullaa hyvin, niin tuosta saisi ihan pätevän ympärivuotisen krossarirenkaan, ainakin ei-niin-vakavaan fillarointiin. 40mm leveyskin löytyy perus 37mm lisäksi.
Muutamat kitkarenkaat testanneena on kyllä vaikea uskoa pitävyyttä mustalla jäällä tai aamuloskajäällä. Mutta on tuossa toisaalta aika karkea kuvio, että voi pitääkin. Irtolumessa ja loskassa ei nyt pidä mikään muutenkaan. Toisaalta sama se on hankkia esim. X-One joista saa helposti tubeless ja rullaavat paremmin. Marathonien vahvuus on kesto. Niillä voi helposti ajaa 10000km ennen kuin alkaa kuvio kärsimään, mutta kumiseoksen lujuuden takia rullaavuus ei ole niin hyvä kuin muissa.
https://www.schwalbetires.com/New-Marathon-GT-365
https://www.schwalbe.com/gb/tour-rea...on-gt-365.html
Kyllähän toi rengas vähän vaikuttaa sitä, että se on suunnattu enemmän tuonne keskieuroopan 4-season käyttöön. Lumesta, pakkasesta tai jäästä noissa teksteissä juuri puhuta, eli kyllä tuo varmaan toimii ihan ok jos pystyy talven ajelemaan sitä, että jää ei pääse yllättämään. Lamellia ja kuviota tuossa on kyllä sen verran, että varmaan lumisilla poluilla tms. tuo voisi olla ihan mukava rengas.
Itse pärjäilen kyllä autolla kitkojen kanssa, mutta cycloon en sellaisia kyllä ottaisia ainakaan kommuutteriajoon.
Virallisesta markkinointi propagandasta.
Schwalbe has developed the new rubber compound for all four seasons, so that you can remain on track even when it's wet. The silica compound provides excellent grip. It remains soft and maintains its grip even in wet weather and at low temperatures.
Speksausta ja Pyöräilyä.
||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake
Meillä tuo sepeli, jos marawintterin kaltainen kumiseos, niin ei tartu piikit, jos perusmaran, niin jopa tarttuu. Vaihteleva meillä syksysin ajokeli ja väliin on ajettava piikitetyllä asfaltilla pätkiä, ei kesken matkan kuitenkaa kiekon vaihtoon. Hyvin tärkeätä on ettei sepelipiikit tartu, jos tarttuu menee läpi vähin erin mistä tahansa, kuten yllä olevista esimerkeistä nähdään.
Joskus tuli varastoitua kesärenkaat talveksi ja talvirenkaat kesäksi niin, että roikkuvat seinässä olevassa tangossa. Mutta siitähän renkaat ei tykkää, kun tuo sama ilmiö oli seurauksena. Kun pumppasi renkaan vaihdon jälkeen ensin n. 6 barin paineet ja vasta sitten laski oikeisiin paineisiin, rengas asettui hiukan paremmin, mutta suoraa siitä ei tullut.
Kun aloin varastoida renkaat tasaiselle hyllylle, samoista renkaista tuli seuraavalla kaudella jokseenkin suorat. Valikoimana tässä on koko talouden renkaat eli laidasta laitaan.
Nicetrac 32mm ei pidä jäällä kyllä yhtään jos vertaan epäreilusti Nokian WXC300:een joka pitää kun tauti. Kieli keskellä suuta sai töihin tullessa jäätyneiden lätäköiden yli rullata ja kantata ei voi yhtään tai lähtee alta samantein. Sivuttaispito lumessa ei myöskään häikäise tällä vajaan 100km kokemuksella. Meinasin aamulla pannuttaa kun alikulkutunneliin kurvatessa lähti eturengas luistamaan alta n. 2cm lumessa, mutta vauhtia oli onneksi sen verran vähän, että ehdin ja pystyin korjaamaan.
En tosin tiedä onko ne muut saman koko/leveysluokan renkaat sen kummoisempia, tämä on ensimmäinen talveni kapeakumisella phillarilla.
^ Ei ne tosiaan mitkään ihmeitätekevät kumekset ole (mitä voi olettaa jos rengas maksaa alle 20€..?), mutta litkutus ja paineiden laskeminen voivat auttaa noihin oireisiin. Itse ajan litkutettuna 30psi etu/35psi taka -paineilla ja ihan tasapainoisen oloista menoa ollut n. 300km mitä oon noilla ajanut. Eritysesti rullaavuus parempi kuin marawintereissä.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
No mut mä teinkin virheen ja kävin kivijalkaliikeessä maksamassa teräskaapelillisista 25EUR/kpl. Luulis tolla hinnalla toimivan.. vai?En nyt muista mitkä paineet mulla on, mutta ei ne mitenkään kivikovat ole. Ehkä vois kokeilla laskea paineita, mutta toisaalta nyt kun työmatka on pääasiassa kuivaa asfalttia niin en tiedä raaskiiko kun rullaa yllättävänkin kivasti.
Ei se mikään kapea nastakumi vedä vertoja pidossa kunnolliselle maasturin nastakumille.
Aa. Omat kommentit/kokemukset siis taittuvakylkisistä 32mm nicetrackeista, joista siis pulitin köhö-köhö 19,90€/kpl Urheilupyörässä(karua)
Koita erilaisia paineita, itse oon kokenut pienemmät paineet paremmiksi vaikka vähän tahmaantuu meno, kun ne reunoilla olevat nastat ottaa renkaan painuessa enemmän kiinni
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Kyllähän se tosiaan noin on. Tosin nyt sunnuntaina joutui ottamaan jäisellä GG-lenkilläkin jo vähän rauhallisemmin myös suorilla, kun olivat pienet metsätiet jäätyneet loskan jäljiltä aika pahaan kuntoon. Ehjämä selvittiin kutienkin alla Gravdalit ja n. 2,5 bar painetta, toimi mielestäni just niin hyvin kun tuollainen matalanappulainen 38mm rengas voi vaan toimia.
Nyt näyttäis muuten olevan tuota 120tpi Gravdalia Toni & Tonilla alle satasella, tuon halvemmalla en ole niitä ainakaan itse nähnyt koskaan missään.
http://www.tonitoni.fi/rengas-45nrth...622-140-nastaa
edit: näyttääkin olevan tilaustuote, joten ei se ilmeisesti olekaan tuolla ale-hinnalla ostettavissa vaikka tuotetta tuossa alennussivulla kovasti mainostetaankin.
Speksausta ja Pyöräilyä.
||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake
^se vanha sananlasku "Ei-oota on helppo myydä halvalla" pätee?
Kirjanmerkit