HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 18 / 48 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 16 17 18 19 20 28 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 511 - 540 / 1424

Aihe: Talvirenkaat krossariin?

  1. #511
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Laitoin 32 mm w240 alle ja ovathan nämä nyt ihan eri renkaat kuin MW 35 mm. Täytyy vielä oikeasti ajella mutta aika hyvin tuntui menevän tuolla loskapaskassa. Vähän kovilta toki tuntuvat tuubeilla ajelun jälkeen mutta minkäs teet.

  2. #512
    Liittynyt
    10/2001
    Paikkakunta
    hellsinki
    Viestit
    2.170
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.L. Katso viesti
    Olen kaksi talvea ajanut 45 North Gravdaleilla (120 tpi). Kyllä ne rullaa hyvin ja voi ajaa matalilla paineilla. Pito on hyvä lumella. MUTTA, sitten kun tulee se jäinen polanne tms. oikeasti liukas (jäinen) paikka, niin ei ole pitoa! Olen miettinyt asiaa ja tullut siihen tulokseen, että nastat on liiaksi kulutuspinnan ulkoreunoilla. Käytännössä uloin nastarivi ei osu ikinä (edes pienillä paineilla) tiehen. Näitä ennen ajoin W 240:lla ja pito jäällä oli selvästi parempi. En suosittele k.o. renkaita, jos joutuu ajamaan jäisiä teitä. Tulevana talvena palaan W 240:siin tai vastaaviin. Ihan sama miten rullaa, talvella tärkeintä on pito!
    Itse olen Gravdal-uskovainen, koska vihaan nastarenkaita. Rullaa hyvin ja pitää lumessa ja siellä jäällä.
    Itsehän en kaipaa renkaan keskelle nastoja ja Gravdalin keskirivin siirtäisin reunemmaksi koska omalla kohdalla vetopito ei ole koskaan ollut ongelma. Kanttauspito on itselle tärkeämpi ja Gravdal lunastaa tämän. Tietty nastojen sijoittelu aiheutta pienttä "sähköttämistä", mutta enää ei tarvitse hikoilla jääkeleillä pitoa ja mara winttereillä lumessa.

    Kun Toneilta ja Ibikestä loppuu, niin Velobiassa on vielä kumeja jokunen:
    https://www.velobia.fi/tuotehaku?s=45+nrth

  3. #513
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Näinköhän nämä 37mm nicetracit ovat lähellekkään oikean mittaiset. Näyttävät ainakin törkeän kapeilta gravdalleihin verrattuna irtaallaan.
    19mm vanteella näytti kyljistä 40mm ja nappuloista 37mm. Toista talvea ajossa, eli ei varmaan tosta ainakaan lisää leviä.

  4. #514
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Vähän oli sepeliä kylvetty kevlille ja ei ehkä lainkaan yllättäen contin cc race antautui lähes välittömästi. Pitää taas käydä sepelin kestävää umpikumia hakemassa. Tuumailin, että kun tuohon whiten krossariin menisi helposti joku reilut 40-millinen niin semmoiset pitäisi keksiä. Ei tarvii nastoja, koska taidan ajella lumikelit läskillä. Vinkkejä?

  5. #515
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Millaista sepeliä maailmalla käytetään? Tuhansia kilometrejä takana Contin CC Racella ja Schwalben Marathon Wintereillä - molempia haukutaan täällä kilpaa heikosta sepelin kestosta, mutta kertaakaan ei ole hiekotus- eikä muukaan sepeli rengasta puhkaissut.
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  6. #516
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Aika terävää varmaankin? Kun ei pelkästään syö fillarin renkaita vaan viime talvena sepeli meni läpi lenkkitossun pohjastakin.

    Edit: Onko tämmöisestä contin speed ridesta käyttökokemuksia? Pärjääkö continentalin "Puncture ProTection" tappajasepelille? Ei ainakaan hinnalla olisi pilattu.
    http://www.bike-discount.de/en/buy/c...9617/wg_id-251
    Munarello muokkasi tätä : 20.11.2016 at 23.46

  7. #517
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Aika terävää varmaankin? Kun ei pelkästään syö fillarin renkaita vaan viime talvena sepeli meni läpi lenkkitossun pohjastakin.

    Edit: Onko tämmöisestä contin speed ridesta käyttökokemuksia? Pärjääkö continentalin "Puncture ProTection" tappajasepelille? Ei ainakaan hinnalla olisi pilattu.
    http://www.bike-discount.de/en/buy/c...9617/wg_id-251
    Aika pieni kuvioinen rengas tuo conti, joten et varmaan mitään nappulakumeja ole etsimässä ? Jos asia on näin, niin ostaisin suoraan vaikka 35mm marathonit. Tai siis ostinkin itselleni crossariin tuollaiset vaihtokiekoille ja toisilla kiekoilla on nicetracin snow 200 37mm. Noi marathonit kestää ainakin sepelit, lasinsirut, ampumiset, maailmanlopun ja tulipalon.

  8. #518
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Omaa kokemusta ei ole, mutta kuulemma nuo speed ridet (kapeampana löytyy nimellä cyclocross speed) eivät sepeliä kestä. Muuten ilmeisesti oikein hyvä rengas, erityisesti hintaansa nähden.

  9. #519
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Eilen painelin menemään contin cyclo x-kingeillä 5cm sohjossa. Oikein hyvin meni ja kuvio pysyi auki.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  10. #520
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Juum, kuten tuolla aiemmin mainitsin niin sepelin kestävä sulan kelin kevlirengas on hakusessa. Cyclocross speed ei tosiaan kestä ja jos speed ride on todellakin sama nakki leveämpänä niin jätän kauppaan. Pitää kai käydä paikallisissa kivijaloissa tarkastamassa tarjonta.

  11. #521
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.468
    Ekat n. 25km työmatkaa ajettu teräskaapelisilla 32mm Nicetraceilla, ja kohta saman verran takaisin. Kerrankin ajattelin käydä kivijalkaliikkeessä ja niinhän sitä tuli sitten maksettua ylihintaa kun halvemmalla ois saanu tilattua taittuvat. Huoh. Enivei. Lumet ja jäät lähti jo joten en osaa sanoa kuinka toimii oikeassa talvikelissä, mutta nyt vallitsevassa normi etelärannikon talvessa (lue: vettä sataa ja lunta ei ole kuin wanhoissa valokuvissa) rullasi ihan kivasti ja ainakin on ihan hemmetin paljon pehmeämpää jysäyttää katukiveyksiin kuin 28mm Roubaix Pro:lla.

    En heti keksi miksi tämmöisen rapakuntoisen turistin kannattaisi maksaa 200EUR enemmän Gravdaleista.

  12. #522
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Ryhdyin nuukailemaan ja päädyin hakemaan mätänetistä continentalin 47mm leveät tour ridet. Hintaa huimat 15e kappale. On varmaan tosi huikeat renkaat, painoakin melkein kilon per nakki mutta vähät siitä. Vähän roisin näköiset kapealla vanteella, mutta olkoon.

  13. #523
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    54
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Ryhdyin nuukailemaan ja päädyin hakemaan mätänetistä continentalin 47mm leveät tour ridet. Hintaa huimat 15e kappale. On varmaan tosi huikeat renkaat, painoakin melkein kilon per nakki mutta vähät siitä. Vähän roisin näköiset kapealla vanteella, mutta olkoon.
    No jos noista ei ole mihinkään, kriteerit täyttää varmasti Marathon Plus Tour. Näillä ajelen työmatkat sulalla kelillä ja jään/lumen tultua sitten Marathon Winterit.


  14. #524
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Joskus 26" maasturiin laitoin nuo Tour Ridet, varsin kömyröiksi muistan. Lähetin sitten kuopukselle joka viittä kilsaa suuntaansa niillä aikansa työmatkaansa ajoi, ei hänkään kovasti mukaviksi kehunut mutta kun ilman sai niin väitti äkkiä tottuneensa.

    Vankat kumit , tuskin noita puhki saa. Minusta on muistettava vissi ero renkailla joilla lyhyemmän matkan ajossa varmasti perille pääsee ilman paikkausoperaatiota ja niillä millä sitten lenkkiä oikeasti ajetaan.

    Myönnän kyllä etten tappajasepeliä ole tähän ikään kohdannut...
    I väntan på ännu dåligare tidet

  15. #525
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    131
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Juum, kuten tuolla aiemmin mainitsin niin sepelin kestävä sulan kelin kevlirengas on hakusessa. Cyclocross speed ei tosiaan kestä ja jos speed ride on todellakin sama nakki leveämpänä niin jätän kauppaan. Pitää kai käydä paikallisissa kivijaloissa tarkastamassa tarjonta.
    Speed Ridessä on pistosuojakumi, mitä Cyclocross Speedissä ei ole. Saman näköiset renkaat, mutta eri rakenne.
    http://www.continental-tires.com/bic...res/speed-ride
    http://www.continental-tires.com/bic...clocross-speed

  16. #526
    Liittynyt
    01/2013
    Viestit
    119
    Panaracerin T-ser PT on myös hyvä vaihtoehto ja leveyksiä löytyy.
    www.ibike.fi

  17. #527
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Gravdaalien sisäänajo aloitettu ja taitaa olla rullaavammat kumet kun maxxiksen mutapainijat abaut samoilla paineilla.
    Huomenna ilmeisesti onkin jo jäätä, niin näkee sitten senkin puolen.

  18. #528
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    54
    Schwalbelta uusi Marathon-sarjan rengas, Marathon GT 365. Väittää olevansa ympärivuotinen rengas, eli ilmeisesti kumiseos taipuu myös kitkarenkaaksi. Onko kukaan kokeillut? Jos tuo pitää ollenkaan lumella ja rullaa hyvin, niin tuosta saisi ihan pätevän ympärivuotisen krossarirenkaan, ainakin ei-niin-vakavaan fillarointiin. 40mm leveyskin löytyy perus 37mm lisäksi.

    Muutamat kitkarenkaat testanneena on kyllä vaikea uskoa pitävyyttä mustalla jäällä tai aamuloskajäällä. Mutta on tuossa toisaalta aika karkea kuvio, että voi pitääkin. Irtolumessa ja loskassa ei nyt pidä mikään muutenkaan. Toisaalta sama se on hankkia esim. X-One joista saa helposti tubeless ja rullaavat paremmin. Marathonien vahvuus on kesto. Niillä voi helposti ajaa 10000km ennen kuin alkaa kuvio kärsimään, mutta kumiseoksen lujuuden takia rullaavuus ei ole niin hyvä kuin muissa.

    https://www.schwalbetires.com/New-Marathon-GT-365
    https://www.schwalbe.com/gb/tour-rea...on-gt-365.html

  19. #529
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Kyllähän toi rengas vähän vaikuttaa sitä, että se on suunnattu enemmän tuonne keskieuroopan 4-season käyttöön. Lumesta, pakkasesta tai jäästä noissa teksteissä juuri puhuta, eli kyllä tuo varmaan toimii ihan ok jos pystyy talven ajelemaan sitä, että jää ei pääse yllättämään. Lamellia ja kuviota tuossa on kyllä sen verran, että varmaan lumisilla poluilla tms. tuo voisi olla ihan mukava rengas.

    Itse pärjäilen kyllä autolla kitkojen kanssa, mutta cycloon en sellaisia kyllä ottaisia ainakaan kommuutteriajoon.

    Virallisesta markkinointi propagandasta.
    Schwalbe has developed the new rubber compound for all four seasons, so that you can remain on track even when it's wet. The silica compound provides excellent grip. It remains soft and maintains its grip even in wet weather and at low temperatures.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  20. #530
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Meillä tuo sepeli, jos marawintterin kaltainen kumiseos, niin ei tartu piikit, jos perusmaran, niin jopa tarttuu. Vaihteleva meillä syksysin ajokeli ja väliin on ajettava piikitetyllä asfaltilla pätkiä, ei kesken matkan kuitenkaa kiekon vaihtoon. Hyvin tärkeätä on ettei sepelipiikit tartu, jos tarttuu menee läpi vähin erin mistä tahansa, kuten yllä olevista esimerkeistä nähdään.

  21. #531
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Mennyt myös täällä Mara winterit parissa vuodessa jotenkin pilalle kun ei meinaa kunnolla nousta vanteelle edelliseen tapaan vaikka laittaisi maksimi barit. Ei ole tasaantunut ajossakaan ja takarengas väpättää kuin vanne olisi hieman kiero.
    Joskus tuli varastoitua kesärenkaat talveksi ja talvirenkaat kesäksi niin, että roikkuvat seinässä olevassa tangossa. Mutta siitähän renkaat ei tykkää, kun tuo sama ilmiö oli seurauksena. Kun pumppasi renkaan vaihdon jälkeen ensin n. 6 barin paineet ja vasta sitten laski oikeisiin paineisiin, rengas asettui hiukan paremmin, mutta suoraa siitä ei tullut.

    Kun aloin varastoida renkaat tasaiselle hyllylle, samoista renkaista tuli seuraavalla kaudella jokseenkin suorat. Valikoimana tässä on koko talouden renkaat eli laidasta laitaan.

  22. #532
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti anek Katso viesti
    Schwalbelta uusi Marathon-sarjan rengas, Marathon GT 365. Väittää olevansa ympärivuotinen rengas, eli ilmeisesti kumiseos taipuu myös kitkarenkaaksi. Onko kukaan kokeillut? Jos tuo pitää ollenkaan lumella ja rullaa hyvin, niin tuosta saisi ihan pätevän ympärivuotisen krossarirenkaan, ainakin ei-niin-vakavaan fillarointiin. 40mm leveyskin löytyy perus 37mm lisäksi.

    Muutamat kitkarenkaat testanneena on kyllä vaikea uskoa pitävyyttä mustalla jäällä tai aamuloskajäällä. Mutta on tuossa toisaalta aika karkea kuvio, että voi pitääkin. Irtolumessa ja loskassa ei nyt pidä mikään muutenkaan. Toisaalta sama se on hankkia esim. X-One joista saa helposti tubeless ja rullaavat paremmin. Marathonien vahvuus on kesto. Niillä voi helposti ajaa 10000km ennen kuin alkaa kuvio kärsimään, mutta kumiseoksen lujuuden takia rullaavuus ei ole niin hyvä kuin muissa.

    https://www.schwalbetires.com/New-Marathon-GT-365
    https://www.schwalbe.com/gb/tour-rea...on-gt-365.html
    Mun vankka väittämä on että näissä kapoisammissa renkaissa nastat takaa pidon silloin kun on oikein liukasta ja ne teräväkärkiset ei lattapäät.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  23. #533
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.468
    Nicetrac 32mm ei pidä jäällä kyllä yhtään jos vertaan epäreilusti Nokian WXC300:een joka pitää kun tauti. Kieli keskellä suuta sai töihin tullessa jäätyneiden lätäköiden yli rullata ja kantata ei voi yhtään tai lähtee alta samantein. Sivuttaispito lumessa ei myöskään häikäise tällä vajaan 100km kokemuksella. Meinasin aamulla pannuttaa kun alikulkutunneliin kurvatessa lähti eturengas luistamaan alta n. 2cm lumessa, mutta vauhtia oli onneksi sen verran vähän, että ehdin ja pystyin korjaamaan.

    En tosin tiedä onko ne muut saman koko/leveysluokan renkaat sen kummoisempia, tämä on ensimmäinen talveni kapeakumisella phillarilla.

  24. #534
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ Ei ne tosiaan mitkään ihmeitätekevät kumekset ole (mitä voi olettaa jos rengas maksaa alle 20€..?), mutta litkutus ja paineiden laskeminen voivat auttaa noihin oireisiin. Itse ajan litkutettuna 30psi etu/35psi taka -paineilla ja ihan tasapainoisen oloista menoa ollut n. 300km mitä oon noilla ajanut. Eritysesti rullaavuus parempi kuin marawintereissä.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  25. #535
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.468
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    ^ Ei ne tosiaan mitkään ihmeitätekevät kumekset ole (mitä voi olettaa jos rengas maksaa alle 20€..?), mutta litkutus ja paineiden laskeminen voivat auttaa noihin oireisiin. Itse ajan litkutettuna 30psi etu/35psi taka -paineilla ja ihan tasapainoisen oloista menoa ollut n. 300km mitä oon noilla ajanut. Eritysesti rullaavuus parempi kuin marawintereissä.
    No mut mä teinkin virheen ja kävin kivijalkaliikeessä maksamassa teräskaapelillisista 25EUR/kpl. Luulis tolla hinnalla toimivan.. vai? En nyt muista mitkä paineet mulla on, mutta ei ne mitenkään kivikovat ole. Ehkä vois kokeilla laskea paineita, mutta toisaalta nyt kun työmatka on pääasiassa kuivaa asfalttia niin en tiedä raaskiiko kun rullaa yllättävänkin kivasti.

  26. #536
    Blackborow Guest
    Ei se mikään kapea nastakumi vedä vertoja pidossa kunnolliselle maasturin nastakumille.

  27. #537
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    No mut mä teinkin virheen ja kävin kivijalkaliikeessä maksamassa teräskaapelillisista 25EUR/kpl. Luulis tolla hinnalla toimivan.. vai? En nyt muista mitkä paineet mulla on, mutta ei ne mitenkään kivikovat ole. Ehkä vois kokeilla laskea paineita, mutta toisaalta nyt kun työmatka on pääasiassa kuivaa asfalttia niin en tiedä raaskiiko kun rullaa yllättävänkin kivasti.
    Aa. Omat kommentit/kokemukset siis taittuvakylkisistä 32mm nicetrackeista, joista siis pulitin köhö-köhö 19,90€/kpl Urheilupyörässä (karua)

    Koita erilaisia paineita, itse oon kokenut pienemmät paineet paremmiksi vaikka vähän tahmaantuu meno, kun ne reunoilla olevat nastat ottaa renkaan painuessa enemmän kiinni
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  28. #538
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Ei se mikään kapea nastakumi vedä vertoja pidossa kunnolliselle maasturin nastakumille.
    Ehkä ei mutta mikä kurveissa hävitään, se suorilla voitetaan.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  29. #539
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Ehkä ei mutta mikä kurveissa hävitään, se suorilla voitetaan.
    Kyllähän se tosiaan noin on. Tosin nyt sunnuntaina joutui ottamaan jäisellä GG-lenkilläkin jo vähän rauhallisemmin myös suorilla, kun olivat pienet metsätiet jäätyneet loskan jäljiltä aika pahaan kuntoon. Ehjämä selvittiin kutienkin alla Gravdalit ja n. 2,5 bar painetta, toimi mielestäni just niin hyvin kun tuollainen matalanappulainen 38mm rengas voi vaan toimia.

    Nyt näyttäis muuten olevan tuota 120tpi Gravdalia Toni & Tonilla alle satasella, tuon halvemmalla en ole niitä ainakaan itse nähnyt koskaan missään.
    http://www.tonitoni.fi/rengas-45nrth...622-140-nastaa

    edit: näyttääkin olevan tilaustuote, joten ei se ilmeisesti olekaan tuolla ale-hinnalla ostettavissa vaikka tuotetta tuossa alennussivulla kovasti mainostetaankin.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  30. #540
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    ^se vanha sananlasku "Ei-oota on helppo myydä halvalla" pätee?


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •