HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 31 / 47 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 41 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 1409

Aihe: 29+ semi

  1. #901
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Joo kivaa tuolla stachella on ollu opetella täysin uudenlainen ajotyyli notkupyörän jälkeen, putkelta tulee ajettua melko paljon ja yllättynyt positiivisesti. Voi olla pelkkää harhaa, mutta tuntuu helpommalle ja hauskemmalle notkun satulassa istumisen jälkeen?? Alamäkiä en osaa oikein kunnolla lasketella, pelkään että paskon renkaat, pari kertaa jo mennytkin. Ylämäet sensijaan yhtä juhlaa, pitoa riittää aivan tolkuttomasti. Muutenkin yllättynyt tuon ketteryydestä ja pakko sanoo että kai se neljän kilon kevennyskin ja suuremmat kehät vrt. entinen jotain uutta iloa ajamiseen tuonut. Läski varmasti omaa luokkaansa talvella varsinkin.

  2. #902
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Jos läskistä tai Stachesta pitäisi luopua niin vaikea olisi päätös. Molemmissa on puolensa ja täpärissä varmasti vielä omansa.

  3. #903
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Jos läskistä tai Stachesta pitäisi luopua niin vaikea olisi päätös. Molemmissa on puolensa ja täpärissä varmasti vielä omansa.
    Oisko tuo 29+ sit semmonen välimallin vehjes

    -Usot sie jot myö uitiin?

  4. #904
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Ehdottomasti

  5. #905
    Liittynyt
    08/2014
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    51
    Reilu kaksi vuotta tuli ajettu läskin kanssa. Nyt stache ollut pari viikkoa ja läskin myin tänään pois. En keksinyt mitään syytä pitää läskiä tallissa seisomassa. Toi stache ketteryys ja nopeus vie vaan miehen mukanaan. Juurakko ja kivikossa toi on kanssa hieno peli ajella.

  6. #906
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Joo on ajettu myös 29+ kiekoilla varustettua Trek 9.8 Farleyta.
    Mikä noista nyt sitten olisi se paras? Vaikee sanoa...paitsi että 29+:ssa pitää olla joustokeula ->voi kaahottaa täböillä.o
    Joustokeula on ehdottomasti tulossa Dudeen 29+ kiekkojen kaveriksi, jos tähän päätyisin, mutta aletaankin olla euroissa jo niin lähellä tuota alu Stache 7 hintaa, että 2 pyörää houkuttaa enempi. Kuituseen Stacheen ei ole mahkuja.
    Palataan siihen perimmäiseen kysymykseen, kun olet molemmilla ajanut. Onko Stache ketterämpi, kuin Farley 29+ varustuksella? Sinulla ilmeisesti molemmat 19.5" rungolla?

    18.5" Olisi aika sama kooltaan, kun Dudeni M missä mennään jo nykyään 90mm stemmillä, niin voisi Stachen ottaa sovinnolla 19.5", että 80mm stemmi riittäisi saman kokoiseen ohjaamoon. Erohan tuon 18.5" ja 19.5" välillä on aika pieni. 180 cm noihin molempiin, kyllä sovin.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  7. #907
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti palikka86 Katso viesti
    Reilu kaksi vuotta tuli ajettu läskin kanssa. Nyt stache ollut pari viikkoa ja läskin myin tänään pois. En keksinyt mitään syytä pitää läskiä tallissa seisomassa. Toi stache ketteryys ja nopeus vie vaan miehen mukanaan. Juurakko ja kivikossa toi on kanssa hieno peli ajella.
    Minkälainen läski oli kyseessä?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  8. #908
    Liittynyt
    08/2014
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    51
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Minkälainen läski oli kyseessä?
    Kona wo


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #909
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Ok.

    Oletko Bansku punnannut -17 mallin 7 litkutettuna, Answerilla? Onko seiskassa oikeasti nykyään 120mm keula?

    Riittääkö noihin uusiin Sunringlen Duroc kapea Stanin teippi? Onko nämä yhtä hyvällä tubeless reunalla, kuin Mulefutit. Painossahan noilla ei ole mitään eroa 50mm Mulefutteihin.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  10. #910
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Ei ole tullut punnittua, mutta nyt on paikalla jo hissitolppa, lampun lisäteline, aika isot flatti polkimet jne. niin ei varmaan ihan kauhean kevyt enää, mutta 14.5Kg varusteltuun läskiin verrattuna tuntuu kevyemmältä. Niissä Duroceissa on teipit valmiina ja tulee vielä tubeless venttiilitkin mukana niin ei tavi kuin ottaa sisuri pois, asentaa venttiilit ja lisätä litku. Ja on tullut 120mm keula, jarrutkin on paremmat sram level tl vaikka speksissä on pelkkä t.

  11. #911
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    891
    Miulla ajossa 9.8 stache ja läski oli ennen tätä, harmittavan vähän tullut kunnon ajua että voisi vertailla kunnolla mutta kyllähän plussa on ketterämpi mutta vain hiukan. Edellinen oli muovi Beargrease 65mm kuitukehillä niin ero stacheen ei ole järin suuri. Trekin lyhyt perä tekee pyörästä ketterämmän tuntuisen viedä luulen ma.
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

  12. #912
    zipo Guest
    -17 Stachessa 120mm keula vs.-16 mallin 110mm.
    Stache näppärämpi kuin Farley jossa akseli säädetty taakse.Vähän niinkö 3.8" vs 4.8" läskejä vertailisi keskenään erilaisia keskenään mutta hyvällä tavalla.
    Runkojen geoista ja koko jutuista mä en osaa sanoa mitään.Yleensä mä tyyppään fillaria parkkiksella ja se riittää hardtail fillareille.Täpärit tms vaatikin jo oikean koeajon.
    Heh mä myin vuosi sitten 2015 Farleyn kun kuvittelin pärjääväni Stachella myös talviajot.Ostin lumien tultua WO:n jonka myin viimeisillä talvikeleillä pois.
    Kesä menikin Stachella ilman himoa läskiin mutta heti aikaisen ensilumen tultua 29+ on ollut lepovuorossa ja fläsä maistuu taas oikein makoisalle.
    Joo mulla 42mm kuitukiekot speksattuna Stachessa. Toiminee paremmin myös nastarenkailla vs 50mm jos ISP;iin joutuu nöyrtymään...Läskiin en nastoja laita kun moisia kokeilin viime talvena.

  13. #913
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Aika harva kai on päässyt käytännössä vertaamaan Mulefutia ja Durocia. Mutta onhan Durocissa selvä Tubeless-hylly ja kyllä ainakin Tubeless-rengas, esimerkiksi Chupacabra, siihen nätisti napsahtaa ja pysyy hyvin. Durocit on myös helpommat teipata sitten kun on syytä teippejä uusia, kun ei tarvi mitään heijastinnauhoja tms viritellä. Näin syksyn kurakeleissä, sama tietysti keväällä, Durocien muoto on parempi kun kehän yläpinta ei ole yhtä edullinen moskan kerääjä kuin Mulefuteissa.

    Luulisin että Durocit on myös jäykemmät koska kehän ontelo on paljon isompi kuin Mulefutin kaksi pillimäistä onteloa.

    Varmasti molemmilla ajaa mainiosti, mutta jos pitäisi valita niin vaikka en Mulefuteja lähemmin tunnekaan niin Durocit ottaisin.

  14. #914
    zipo Guest
    Niin melko järjetöntä olisi nykyaikana saman valmistajan tehdä surkeapi kehä tubelesskäyttöön kuin edellinen.
    Kyllä silee pinta on pysyy puhtaana paremmin mutta onhan ne heijastinteipitkin kivan näköiset varsinkin pimeellä.
    Joo Durocille pisteet.Sen liistossauman kun teipaa ylös reunaan niin ei puske litkua ulos.

  15. #915
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Durocit ja mulefutit on vielä käytännössä saman painoiset. Itse luopuisin läskissäkin kevennys rei'istä jos painoa ei tulisi lisää.

  16. #916
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Ja oikein juurakkoisilla pätkillä läski on mukavampi, myös oikein hitaassa ajossa. IMO.

  17. #917
    noniinno Guest
    ^ No tuo on tosiaan hyvin subjektiivinen kokemus. Itse en pidä läskirenkaiden velloavasta ja taikinamaisesta ajofiiliksestä. No paineita nostamalla se tietty katoaa, mutta sitten tulee se flipperinkuulaefekti. Myös ohjaaminen on epätarkkaa ja eteneminen on melkoista röhkimistä kun rengas raapii milloin mistäkin kiven reunasta. Plussakumi on huomattava parannus tähän. Ylipäätään maastossa tai varsinkaan juurakossa persaukset on aika vähän penkissä, niin voisin kuvitella, että joustokeulainen plussa 29er olisi jopa mukavampi. Mutta tavallaan ymmärrän, mitä tarkoitat. Paksu kumi kyllä "imee" noita röykkyjä. Talvikelissä ei vaan plussakumin vetopito ja eturenkaan ohjattavuus riitä, ja silloin olen pakotettu ajamaan läskikumilla. Onneksi on keksitty vaihtokiekot. Vielä täytyy kokeilla joskus nuo 29x3,25" kumet.

  18. #918
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Totta tuokin. Ja sillä läskin mukavuudella tarkoitin juurikin tuota smuuttia menoa, mikä muuttuu heti hakkaavaksi kun töyssyt on isompia verrattuna etujyystö Stacheen. Itse olen tyytyväinen ettei tarvitse valita läskin ja plussan väliltä kuin lenkille lähtiessä

  19. #919
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Linkki 29x3.25" kumeihin kiitos?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  20. #920
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    891
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

  21. #921
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Totta tuokin. Ja sillä läskin mukavuudella tarkoitin juurikin tuota smuuttia menoa, mikä muuttuu heti hakkaavaksi kun töyssyt on isompia verrattuna etujyystö Stacheen. Itse olen tyytyväinen ettei tarvitse valita läskin ja plussan väliltä kuin lenkille lähtiessä
    On tässä kahden pyörän taktiikassa sekin etu vaikka on kuinka kahdet täydelliset kiekot, niin aina vaihtorumba jarrujen ym säätö, jos haluas äkkiä lähteä juuri niillä mitkä ei ole alla.

    Onko 7 2017 19.5" koossa edelleen 80mm stemmi vakiona? Onko kumit 60tpi, niin kuin spekseissä vai 120tpi? Mites tuo vaihdevipu onko samassa klampissa jarru kahvan kanssa? Mieten nuo jarrut t ja tl eroaa?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  22. #922
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Karseet ankkurit noi veen 3,25 gumekset vs. Chubacabrat. Ei oo kyl pahan hintaset, mutta toi puolen kilon lisäpaino ei houkuta.

  23. #923
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Btw. Tässä 2016 stachen paino 21" rungolla, Xt-osilla, amuliiniputkilla ja mulefut/chubat tubeless.

    -Usot sie jot myö uitiin?

  24. #924
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^Joo paino samaluokka 4.8" Jumbojimien kanssa ei jatkoon.

    ^Yllättävän kevyt. Tehtaan kuosissa -16 mallin 9 hissi tolpalla 17.5" 12.8kg ja 7 12.42kg. -17 mallin 7 13.52kg mistä lie muka kilo saatu lisää -16 verrattuna. No nää valmistajien ilmotukset on mitä sattuu.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  25. #925
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Näyttää kuvissa oleva Stachessa Dropoutit taka asennossa. Mahtuuko orkkiskumit pyörimään myös etu-asennossa?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  26. #926
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Ainakin dropoutit puolessa välissä mahtuu: http://www.vitalmtb.com/videos/featu...2246/sspomer,2

  27. #927
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Tuli vaan mieleen, kun mainostetaan 420mm chainstay:tä, mutta jos on mitta annettu etuasennossa ja kumi ei siinä pyöri, niin todellinen chainstayn mitta millä voi 29+kumeilla ajaa on jo lähellä Läskin 440mm.

    Tietysti tämä on vain yksi specsi ja todellinen käytös ero on luultavasti olemassa verrattuna 29+ varustettuun läskiin.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  28. #928
    noniinno Guest
    Omasssa läskissä on Stacheen erona 0,2 astetta jyrkempi keulakulma ja vähän reilun sentin pitempi takahaarukka (jos Antsan pohdinnan mukaisesti muhkurengasta ei voi pitää vaakahahlon etureunassa) Paino plussarenkailla on 10,5kg, jäykällä keulalla tosin. Vaakaputki on vähän pitempi kuin 17,5" Stachessa ja reachia läskissä on sentti enemmän ja stackia 15mm vähemmän. Jopa satulaputken kulma on sama. En nyt kyllä keksi, miten stache eroaisi muuten kuin kapeamman keskiön osalta. Että mistä kohtaa se läski voisi olla kömpelömpi tai mistä se voisi johtua. (hmmm...ankaraa miettimistä...)

  29. #929
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Stachen todellinen chainstay on 420mm kiekko taka-asennossa (juuri mittasin), eli effektiivinen chainstay (vaakatasossa, niin kuin muut valmistajat ilmoittavat) on vieläkin lyhyempi. Mutta ei se ole pelkästään chainstay mitta, mikä tekee Stachesta erikoisen. Esim. se, että kumi alkaa lähes heti keskiön jälkeen, tekee puurungon ylityksestä hyvinkin erilaisen, kuin muilla pyörillä.

    Läskissä on aika monta senttiä leveämpi Q-factor, erityisesti jos on epästandardi 120mm BSA keskiö, mihin mahtuu vain leveämmän Q-factorin läskikammet.
    ealex muokkasi tätä : 28.11.2016 at 21.12

  30. #930
    noniinno Guest
    No tuo keskiön leveys on kyllä jo yksistään tekee läskistä erilaisen, onko se sitten kömpelyyttä, en tiedä. Aina se kesän jälkeen tuntuu oudolta, keväällä siihen on jo tottunut. On tuo Stachen takahaarukka kyllä lyhyt. Saattaa tuossa olla lisäksi ripaus placebo-ilmiötäkin lisäksi, kun tuo rengas tosiaan alkaa heti keskiön takaa, ja halkaisija on muhkea.
    Kohta on kai pakko lähteä testaamaan... sillä voi olla kalliit seuraukset.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •