FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 19 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 739

Aihe: Felt Double Double

  1. #541
    Onko kukaan hommannut hiilarikeulaa Felttiin? Käyköhän XXL:n keula tai allaoleva kiinan keula? Onko jollain vakiokeulan mittoja?

    https://www.xxl.fi/white-fork-3-fat-...114413_1_style

    http://www.ebay.com/itm/181818034845...edirect=mobile

  2. #542
    Liittynyt
    12/2008
    Viestit
    405
    Sain nyt aikaiseksi ajan kanssa purkaa keulan ja rasvata laakerit. Ylälaakeri oli ilmeisesti laitettu paikoilleen täysin ilman rasvaa. Niin kuiva se oli ja vain ruma ruoste koristi pintoja. Ei siinä alalaakerissakaan ollut yhtään liikaa rasvaa. Ei niistä kaikki ruosteenjättämät jäljet irronneet, toki itse ruosteen väri lähti, mutta pinnat jäivät vähän rypyläisiksi. Itse kuulat näyttivät olevan jonkinlaisessa rasvassa, mutta kaikenkaikkiaan nämä saivat uuden rasvakylvyn. Ainoa paikka missä oli runsain mitoin rasvaa tehtaan jälkiltä eli kävyn ruuvin paikka, siellä sitä oli niin että tursui.

  3. #543
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Nopeimmille (17.11. 24.00 tai kunnes loppuu) RCZ:stä DD30/DD70 S- ja M-koossa 1100e/900e plus postit koodilla RCZFELT.

  4. #544
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    138
    http://www.aika-ajo.com/testit/testissa-felt-dd30/

    Uudesta Feltistä oli itselläni pelkkää hyvää sanottavaa.
    www.aika-ajo.com

  5. #545
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Toobit Katso viesti
    Kertokaahan vielä miksi juuri kannattasi ostaa Felt DD10 (2016)? Kun kovasti arvon tuon ja Cuben Nutrailin välillä...
    Jos et oo vielä kerenny ostamaan ja ei tarvi olla paikallinen kauppias niin: http://www.fun-corner.de/de/fatbikes...465129847.html

  6. #546
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Mitä modauksia ootte tehny/joutuneet tekemään omaan felttiin? Itsellä hajos ensimmäisenä vakiovaihtajasta kitkakytkin ja sen jälkeen kohta ketju veny pilalle hyvästä hoidosta huolimatta. Kytkimen sisälle oli jostain päässyt vettä ja se kellu ruostevedessä ja ei alkanut enää pelaan oikeen. Siispä vaihdoin koko vaihteiston 1x10
    edestä vaihtaja pois ja tilalle narrow/wide ovaali, taakse zeen vaihtaja,ketjuksi whipperman ja pakaksi shimano slx.
    Kumit vaihoin myös isompiin ja snakeskineihin ku vakioissa ei kestäny kylet mun käyttöä. Nyt on ollu projektina tommoset ruuvirenkaat joista enemmän juttua suuressa fatbike rengas keskustelussa.

  7. #547

    Felt Double Double

    ^ mie muunsin vaihteet heti 1x10-moodiin ja 42t range extender lisäksi välitysaluetta kasvattamaan. Pakka vaihtui XT:hen ja vaihtajaan lisäksi goat link, eturattaaksi tottakai NW ettei tippuile ketju.
    Kiekot tubelessiksi, mutta koko kiekkosetti vaihtuu vielä parempaan ajan kanssa.
    Jani Mahonen muokkasi tätä : 02.12.2016 at 09.29
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  8. #548
    1x10 muutos tuli tehtyä jo 1,5 vuotta sitten, edessä Absolutin 28 ovaali ja ison rattaan paikalla Hopen Bash platet. Takapakkana sunracen 11-40 (50€ postitettuna). Ohjaustankona nyt kokeilussa On-One OG.

  9. #549
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Bongasin DD30:n 1190€ joka näyttää aivan saamalle kuin 2014 alkupostauksessa. Deore XT takana ja 4.00" renkaat. Mitäs sanotte hinnasta?
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  10. #550
    Ei muutakuin iske kiinni, onhan se uusi?
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  11. #551
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Ei muutakuin iske kiinni, onhan se uusi?
    On on, ja koko sopiva. Mulla on ollut tässä White Pro 1299€ ja Silverblack Fatty 1099€ kiikarissa, mutta yli tonnin menevät fättärit menee yli hilseen, ja halvinta ei viitsi hommata. Tää Felt on uusi tuttavuus kaiken kaikkiaan, en ole aikaisemmin huomannut. OVH taitaa kulkea 1899-1999€ paikkeella?

    Miinusta Feltissä on vain 4.00" renkaat ja 2x10, kuin Whitessa se olis 1x11.
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  12. #552
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    ^ Ja kiekkoja et saa tubeleksiks luotettavasti mitenkään.

  13. #553
    Ja Silverbackissa taitaisi olla tubeless-valmiit. Ainakin viimevuotisessa Scoop Fattyssä oli ja tuli vielä venttiilitkin mukana.

  14. #554
    Totta, Feltin kiekot on tubelesshommissa "toivottomat".
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  15. #555
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Ihan hyvin menny omassa DD30:ssä ghetto tubelessit koko kesän. Ei oo ollu mitään ongelmia jos ei lasketa sitä että sain päälykumet kolme kertaa puhki..

  16. #556
    Cycle Centerissä DD30 999€ (S ja M-koko)

  17. #557
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kronreif Katso viesti
    Cycle Centerissä DD30 999€ (S ja M-koko)
    Ai onks se niinkin halpa? Eilen oli vielä 1190... sama paikka siis.
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  18. #558
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Totta, Feltin kiekot on tubelesshommissa "toivottomat".
    No itse asiassa, en ole lähdössä heti ainakaan mitään muutoksia uuteen pyörään tekemään, ja noiden renkaiden kanssa sählääminen ei oikein kiinnosta, ainakaan vielä. Ja jos fättäreissä katumapäälle tulee, niin noi ainakin menee helposti eteenpäin kaupaksi, kunhan pitää sen siistissä kunnossa.
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  19. #559
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kronreif Katso viesti
    Cycle Centerissä DD30 999€ (S ja M-koko)
    Ja tähän meikä nappasi kiinni ja en ole katunut yhtään

  20. #560
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
    No itse asiassa, en ole lähdössä heti ainakaan mitään muutoksia uuteen pyörään tekemään, ja noiden renkaiden kanssa sählääminen ei oikein kiinnosta, ainakaan vielä. Ja jos fättäreissä katumapäälle tulee, niin noi ainakin menee helposti eteenpäin kaupaksi, kunhan pitää sen siistissä kunnossa.
    Ei muutakuin ryhyrikkäästi ostohousut jalkaan sitten!


    Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  21. #561
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    DD30 -17 1500€. Halvempi kuin -16 malli(1900€). Toki CycleCenterissä halvemmalla. -17 mallissa pelkästään deorea, kun taas -16 mallissa xt/deore.

    http://www.bikedealer.fi/tuotteet?q=felt+doubledee+30

  22. #562
    harmis Guest
    Viime viikolla kotiutui DD10 -16 mallia. Pakettia odotellessa tuli kahlattua tämä ketju läpi. Lukemastani viisastuneena, jo kasausvaiheessa tarkistin ohjauslaakereiden rasvapitoisuuden. Kuivaa oli. Vaseliinin kanssa takaisin läjään. Toivottavasti tämä muutaman minuutin homma tuo lisää käyttöikää laakereille.
    Tänään avasin myös tuon vapaarattaan. Sinne oli jotain rasvaa koitettu laittaa mutta jo parin lenkin jälkeen oli muuttunut valkoiseksi vaahdoksi. Putsasin sen minkä pystyin ja laitoin mitä lie voiteluöljyä tilalle. Liekkö tuolla sitten mitään vaikutusta kestävyyteen.
    Keskiölaakerit olisin kanssa tarkistanut mutta ei ole sopivaa ulosvetäjää. Pitänee hommata sellainen. Tuo neliskanttikammille sopiva ei käynytkään tuohon.
    Muutenhan tuo tuntuu oikein soiva peli olevan. S koko on tällaiselle keskenkasvuiselle 173 senttiselle just passeli ja joustokeula on se kaivattu piste iin päälle. Täältä luin myös että alkuperäiset kiekot ei soveltuisi tubeless hommiin vai onko joku saanut toimimaan? Itsepäisenä miehenä varmaan joutuu kuitenkin kokeilemaan ennen kuin uskoo...:-) Mut ajellaan nyt toistaiseksi tyytyväisenä sisurien kanssa.
    harmis muokkasi tätä : 28.12.2016 at 09.34

  23. #563
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Kyllä niillä vanteille saa ghettotubelessit tehtyä. Oon ite ajanu niillä melkein uudesta asti ja hyvin on pysyny vanteella. Telttapatjaa leikkaa 6,5cm levyinen suikale ja 20" tai 24" sisukumi halki ja sen venytät siihen vanteelle. Oon saanu kompuralla nousemaan ilman tota telttapatjaakin mutta se helpottaa asennusta. Halkaistun sisurin voi korvata fattystripperillä.
    Kivoja ajeluhetkiä!
    Muista myös tarkistaa pinnojen ja joka ikisen pultin kireys parin viikon päästä. Edit: oon käyttäny tätä sisuria http://www.chainreactioncycles.com/m...e/rp-prod24639
    On aika kapea mut juuri ja juuri riittävä. Ei tarvitse saksia ylimääräistä pois.
    Tuosta vielä litkut http://www.chainreactioncycles.com/m...t/rp-prod38850
    Ja venttiiliavain
    http://www.chainreactioncycles.com/m.../rp-prod138109
    Ruisku on myös pätevä
    http://www.chainreactioncycles.com/m...r/rp-prod38825

  24. #564
    harmis Guest
    Joo, kiitti vinkistä. Painosäästöähän tuolla systeemillä ei tule mutta tubeleksen muut edut saa kyllä. Eikä tarvi teippivirityksiä. Jos tuon sisurin virittää niin leikataanko ylimääräiset pois kehän ulkopuolelta vai sisäpuolelta niin että ulkokumi pääsee plopsahtamaan kunnolla uraan?

  25. #565
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harmis Katso viesti
    Joo, kiitti vinkistä. Painosäästöähän tuolla systeemillä ei tule mutta tubeleksen muut edut saa kyllä. Eikä tarvi teippivirityksiä. Jos tuon sisurin virittää niin leikataanko ylimääräiset pois kehän ulkopuolelta vai sisäpuolelta niin että ulkokumi pääsee plopsahtamaan kunnolla uraan?
    Kyllä tolla keventää semmosen 300g pyörivästä massasta nii itse ainakin tunsin eron. Kumi myös myötäilee paremmin maaston muotoja niin pito ja ajomukavuus paranee.
    Jos on sen verran leveä tuo sisuskumi että tulee reunoilta yli nii kumi nostetaan ensin vanteelle ja lopuksi vasta leikataan ylimääräiset lärpäkkeet pois esim mattoveitsellä.

  26. #566
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti RadonJussi Katso viesti
    Kyllä niillä vanteille saa ghettotubelessit tehtyä. Oon ite ajanu niillä melkein uudesta asti ja hyvin on pysyny vanteella. Telttapatjaa leikkaa 6,5cm levyinen suikale ja 20" tai 24" sisukumi halki ja sen venytät siihen vanteelle. Oon saanu kompuralla nousemaan ilman tota telttapatjaakin mutta se helpottaa asennusta.
    Samalla setillä mennyt alkusyksystä lähtien ensin Jumboilla ja nyt talvella 4.8" Maxxis Minioneilla. Meni vaihtaessa vieläpä samoilla halkaistuilla sisureilla. Telttapatjan/sokkelikaistan joutuu uusimaan, kun painuu ihan lättänäksi. Mutta huomattavasti helpompi sen kanssa nostaa kumi paikoilleen, Minionit nousi ihan jalkapumpulla ja on nyt olleet marraskuun alusta. Paineet alimmillaan 0,31bar ja hyvin pysyy paikoillaan

  27. #567
    harmis Guest
    Eli ilmeisesti mua on peloteltu ihan turhaan noiden kiekkojen tubeless sopivuudesta. Täytynee koittaa väkertää joskus kun jaksaa ja saa tarvikkeet hommattua. Ajattelin tota fattystripperiä testata jos sitä jostain saa hommattua.

  28. #568
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    fattystripper.com/ täältä saa ainaki tilattua. En tiiä myydäänkö Suomessa missään.
    Oon ite useamman kerran nostanut kumet vanteelle nuiden samojen halkaistujen sisureiden kanssa.
    Sisurinhan voi korvata myös muovikelmulla mutta siitä ei oo kokemuksia.

  29. #569
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti RadonJussi Katso viesti
    Sisurinhan voi korvata myös muovikelmulla mutta siitä ei oo kokemuksia.
    Kaveri tehnyt vakuumimuovilla ja hyvin ovat toimineet, eri vanteet kuitenkin, tubeless readyt ja ilman patjaa. Itseä epäilyttänyt lähinnä tubeless-venttiili telttapatjan kanssa, mutta pitänee keväällä testata, kun vaihtaa kesäkumit alle... ehkä epäilys on turha, painuuhan se patja kasaan, kun kiristää venttiilin kiinni.. Lähtisihän siitä taas reilu 100g painoa pois

  30. #570
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SimoS Katso viesti
    Kaveri tehnyt vakuumimuovilla ja hyvin ovat toimineet, eri vanteet kuitenkin, tubeless readyt ja ilman patjaa. Itseä epäilyttänyt lähinnä tubeless-venttiili telttapatjan kanssa, mutta pitänee keväällä testata, kun vaihtaa kesäkumit alle... ehkä epäilys on turha, painuuhan se patja kasaan, kun kiristää venttiilin kiinni.. Lähtisihän siitä taas reilu 100g painoa pois
    Jättää sen telttapatjan laittamatta siihen venttiilin kohdalle nii ei oo siitä huolta.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •