GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3
Näyttää tulokset 61 - 64 / 64

Aihe: dt swiss 240 vapaaratas jumissa

  1. #61
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Nyt meni jo toiset räikkärattaat 240s navasta. Ensimmäiset 36-hampaiset kestivät huimat 15 km kesäkuussa. DT:n huolto Tunturi-Hellberg vaihtoi takuuna tilalle 18-hampaiset (downgreidaus omasta pyynnöstä) räikkärattaat, mutta nyt vajaa kolme kuukautta myöhemmin pettivät nekin. En välissä availlut napaa, kilometreja tuli välissä ehkä 500km, maastossa ehkä 150km. Kiekkona siis actionsportsin kasaama 240s+flow ex 29 jäykkäperäisessä mankelissä. Molemmista on lähtenyt hampaista paloja irti. Kiekko lähtee uudelle huoltokeikalle, katsotaan mitä tuleman pitää.
    Mulla ollut kolmisen vuotta nykyinen DT240S, myös Actionsportsin kiekkosetissä. Ekat pari vuotta ja ~3-4tkm ajoin tolla 18-hampaisella ongelmitta ja n. vuosi sitten vaihdoin 36-hampaiseen. Ei mitään ongelmia. Sinkulana 29" -maasturi kyseessä. Kahdessa edellisessä filossa ollut DT240 navat (2005-2011 ja 2011-2013) ja koskaan ei minkäänlaista ongelmaa ko. napojen kanssa. kopkop.

  2. #62
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Nyt meni jo toiset räikkärattaat 240s navasta. Ensimmäiset 36-hampaiset kestivät huimat 15 km kesäkuussa. DT:n huolto Tunturi-Hellberg vaihtoi takuuna tilalle 18-hampaiset (downgreidaus omasta pyynnöstä) räikkärattaat, mutta nyt vajaa kolme kuukautta myöhemmin pettivät nekin. En välissä availlut napaa, kilometreja tuli välissä ehkä 500km, maastossa ehkä 150km. Kiekkona siis actionsportsin kasaama 240s+flow ex 29 jäykkäperäisessä mankelissä. Molemmista on lähtenyt hampaista paloja irti. Kiekko lähtee uudelle huoltokeikalle, katsotaan mitä tuleman pitää.
    Kiekko tuli nopeasti takaisin huollosta. Ei selityksiä tehdystä työstä mutta oli vaihdettu uudet 18-hampaiset räikkärattaat sekä vapaarattaan runko. Pari viikkoa on taas rullailtua (ja poljettu!) ongelmitta. Kop-kop.

  3. #63
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Kiekko tuli nopeasti takaisin huollosta. Ei selityksiä tehdystä työstä mutta oli vaihdettu uudet 18-hampaiset räikkärattaat sekä vapaarattaan runko. Pari viikkoa on taas rullailtua (ja poljettu!) ongelmitta. Kop-kop.
    Ja näinhän se kävi että taas tuli ongelmia. Vapaaratas on turkasen jäykkä. Jopa niin ettei taaksepäin pyörittäminen telineessä 11-hampaalla onnistu. Mutta homma helpottaa kun läpiakselia löysää. Mitä ihmettä? Avasin vapaarattaan, putsasin ja laitoin kasaan kokeeksi ketjuöljyllä rasvattuna (ei ole nyt DT swissin vaseliinia käsillä) ja käsillä pyörittäen vapaaratas rullaa edelleen aika jähmeästi. Pyörään asennettuna samaa ongelma, läpiakselin kireys vaikuttaa vapaarattaan rullaamiseen. Vanha crossride kiekko toimii moitteetta. Pyörä jäykkäperäinen Grand Canyon 12x142mm läpiakselilla. Pitää vielä tutkailla illalla lisää, mutta jotain vikaa tässä napayksilössä on.

  4. #64
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Ja näinhän se kävi että taas tuli ongelmia. Vapaaratas on turkasen jäykkä. Jopa niin ettei taaksepäin pyörittäminen telineessä 11-hampaalla onnistu. Mutta homma helpottaa kun läpiakselia löysää. Mitä ihmettä? Avasin vapaarattaan, putsasin ja laitoin kasaan kokeeksi ketjuöljyllä rasvattuna (ei ole nyt DT swissin vaseliinia käsillä) ja käsillä pyörittäen vapaaratas rullaa edelleen aika jähmeästi. Pyörään asennettuna samaa ongelma, läpiakselin kireys vaikuttaa vapaarattaan rullaamiseen. Vanha crossride kiekko toimii moitteetta. Pyörä jäykkäperäinen Grand Canyon 12x142mm läpiakselilla. Pitää vielä tutkailla illalla lisää, mutta jotain vikaa tässä napayksilössä on.
    Tällä kertaa meni KAIKKI sisuskalut uusiksi. Siellä oli mm. akseli vähän kiero niin ettei se vapaarattaan kohdalla oleva holkki meinannut lähteä irti. Pitäisi siis liuku kevyesti pois. Toivottavasti nyt kestää, eikä vika ollut navan rungossa. Kaikki kuitenkin viittais että alunperinkin ollut jotain pielessä kun eka vapaaratas kilahti 15km jälkeen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •