Vuosia olen koittanut pitää pyöräilykuntoa talvisin yllä spinningillä, mutta nyt tuli hurahdettua traineriin toisella foorumilla olevan hehkutuksen vuoksi. Hankin tuollaisen Tacx Vortexin ja nyt sitten sen kaveriksi kokeilen tätä bkoolia. Muutaman lenkin kokemuksella ihan hauskaahan tuo virtuaalipyöräily on. Hauskempaa ehdottomasti kuin spinning. Jo pelkästään sen takia, että voi ajaa omalla fillarilla, eikä millään kuntosalihirvityksellä.

Olen nyt testannut softaa sekä PC:n, että Android tabletin kanssa (Samsung TabS) ja molemmissa toimii yhtä hyvin. PC:ssä mulla on Suunnon ANT+ -tikku, joka siis toimi ihan heittämällä. Tabletissa toimii sisäänrakennettu ANT+ sekä myös BT.

Treenailin myös tuota omien reittien lataamista sillä seurauksella, että siellä on nyt sama reitti useampaan kertaan. Näköjään noita ei saa poistettua mitenkään. Olisi ehkä järkevämpää, jos reitin saisi ensin ladattua vain omaan käyttöön ja sitten halutessaan sen voisi julkaista kaikille. Nyt ei ole mitään järkeä, että tuolla on 1.4 miljoonaa(!) reittiä, joista ei oikein kukaan ota mitään selvää.

Miten muuten noista itse ladatuista muodostetaan se 3D-malli? Vai onko se tuurissaan, että mistä se tulee ja mistä ei? Tuon 3D:n vaihtoehtona voisi kyllä olla "navi"-näkymä, joka riittäisi ainakin minulle. Eli samanlainen näkymä kuin normi-navigaattorissa ilman mitään renderöityjä puita tai koiria.

Täytyy nyt katsella mitä tuon 30-päivän trial-periodin jälkeen tulee tehtyä. Antaako mennä maksulliselle puolelle vai pitäisikö kokeilla vieltä zwiftiä...