GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 77 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 67 75 76 77 78 79 87 127 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.281 - 2.310 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

  1. #2281
    zipo Guest
    Wozo mielenkiintoisin mutta mielestäni ylihintainen.No eipä sitäkään ole oikeasti saatavilla.
    Kiekot/kehät ,kammet ja vällärit yleensä päivittyy kun alkaa tulla tunteja alle.

  2. #2282
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    322
    Kona Wo usein näiden ketjujen harkitaan osiossa ja sanotaan koeajetunkin mutta syvempää analyysiä ei ole löytynyt. Löydettyjä kommentteja on "Tuntuu retkipyörältä" ja että "aikaiemmassa (ilmeisesti 13 ja vanhemmat?) oli osissa tai jossain merkittävästi kohennettavaa"?
    No itse uutta katselen niin onko kommenttia. Hakusessa siis toimiva, laadukas, kohtuu pystyllä ajoasennolla oleva pyörä. Itse olen lyhyt jalkainen ja pitkä selkäinen/kätinen. 190cm ja 85cm jalan sisämitta.

    Ja siis ennen kaikkea kokemuksia juuri Wo:sta haussa mutta toki muitakin n 1500€ luokassa olevia voi vertailla. Haibikestä on hyvää kokemusta 29:n osalta ja sellainenkin olisi tarjolla ko hintaluokassa.

  3. #2283
    zipo Guest
    2016 mallinen WO oli viime talven käytössä,Ohjainlaakeri voisi olla parempi samoin kuin keskiölaakeri ja etuakselia saa kiristellä silloin tällöin.
    32 eturatas ,bash,tubeless siinäpä ne tarvittavat muutokset.
    Rungossa kiinnityspaikat takalokarille,keulasta ne puuttuvat
    2xl rengas mahtuu pyörimään.
    Hieno ja kestävä maalipinta.
    Kierteelinen keskiölaakeri eli saa kestävän Shimano Saintlakrun tilalle.
    Taka-akselin halkaisija rajaa päivitys mahdollisuuksia navan osalta ellei samalla vaihda dropouteja.12mm:ksi

    Aluksi pyörä tuntuu kankeahkolta ja painavalta mutta kun oppii pitämään momentumin päällä eikä istu penkissä niin WO tottelee hienosti kuskin käskytystä myös rälläilytyylisessä menossa.
    Parilla tutulla on Kona WO ja hienosti myös tekninen maastoajo maistuu ja sujuu.Jotain kertoo myös se ettei kumpikaan halua päivittää fillaria uuteen.Tallissa pölyttyy esim ,Nicolai Helius FR .
    Sitten jos kamala kassituspelko niin isommissa rungoissa vaakaputki ei juurikaan slouppaa. Mä olen 173cm ja L kokoisilla fillareilla ajelen.Standover is highly overrated ja pitkät satulatolpat on ei hyvä juttu.
    Ehkä tasapainoisin kokonaisuus osien ym osalta jota tuohon 1700€?? tarjoushinta luokkaan.

    Verroki Farleyssa saisi olla paremmat jarrut ja siistimmän näköinen keula 150mm navalla.Mahdollinen joustokeula päivitys vaatii enemmän vaivaa ja fyrkkaa.
    Farley tuntuu käteen keposammalta mutta johtuneeko WO:n JJ renkaista niin ehkä Kona rullaa paremmin???
    Ei noissa vikavalintaa tee jos ostaa kumman vaan.
    Satulatolpat vaihtoon ne orkkikset on melkosia kätöstyksiä.


    Jäykästä läskipyörästä ei kyllä saa väännettyä kovinkaan syväluottaavia analyysejä.
    Mä sanon aina että harva pykälä ja putkelta sillai niitä ajetaan.
    Ainoa fatbike jota en huoli enää nykypäivänä ns. merkkifillareista on Surlyn Pugsley ja samanlaiset geot omaavat häröttimet.

  4. #2284
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Siis 2XL mahtuu myös Konan perään?

  5. #2285
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    196
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    2016 mallinen WO oli viime talven käytössä,Ohjainlaakeri voisi olla parempi samoin kuin keskiölaakeri ja etuakselia saa kiristellä silloin tällöin.
    32 eturatas ,bash,tubeless siinäpä ne tarvittavat muutokset.
    Rungossa kiinnityspaikat takalokarille,keulasta ne puuttuvat
    2xl rengas mahtuu pyörimään.
    Hieno ja kestävä maalipinta.
    Kierteelinen keskiölaakeri eli saa kestävän Shimano Saintlakrun tilalle.
    Taka-akselin halkaisija rajaa päivitys mahdollisuuksia navan osalta ellei samalla vaihda dropouteja.12mm:ksi

    Aluksi pyörä tuntuu kankeahkolta ja painavalta mutta kun oppii pitämään momentumin päällä eikä istu penkissä niin WO tottelee hienosti kuskin käskytystä myös rälläilytyylisessä menossa.
    Parilla tutulla on Kona WO ja hienosti myös tekninen maastoajo maistuu ja sujuu.Jotain kertoo myös se ettei kumpikaan halua päivittää fillaria uuteen.Tallissa pölyttyy esim ,Nicolai Helius FR .
    Sitten jos kamala kassituspelko niin isommissa rungoissa vaakaputki ei juurikaan slouppaa. Mä olen 173cm ja L kokoisilla fillareilla ajelen.Standover is highly overrated ja pitkät satulatolpat on ei hyvä juttu.
    Ehkä tasapainoisin kokonaisuus osien ym osalta jota tuohon 1700€?? tarjoushinta luokkaan.

    Verroki Farleyssa saisi olla paremmat jarrut ja siistimmän näköinen keula 150mm navalla.Mahdollinen joustokeula päivitys vaatii enemmän vaivaa ja fyrkkaa.
    Farley tuntuu käteen keposammalta mutta johtuneeko WO:n JJ renkaista niin ehkä Kona rullaa paremmin???
    Ei noissa vikavalintaa tee jos ostaa kumman vaan.
    Satulatolpat vaihtoon ne orkkikset on melkosia kätöstyksiä.


    Jäykästä läskipyörästä ei kyllä saa väännettyä kovinkaan syväluottaavia analyysejä.
    Mä sanon aina että harva pykälä ja putkelta sillai niitä ajetaan.
    Ainoa fatbike jota en huoli enää nykypäivänä ns. merkkifillareista on Surlyn Pugsley ja samanlaiset geot omaavat häröttimet.
    Voiko tästä päätellä että -17 mallin Wo on oikein toimiva kun valmiina 1x11 ja muuta eroa värin lisäksi ei löydy ilmeisesti -16 mallista? Vai olisiko tuo -16 malli nykyisen 1,5k poistohintaan sittenkin parempi kun parilla sadalla saa 1x11 siihenkin päivitettyä..

  6. #2286
    zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    ^Siis 2XL mahtuu myös Konan perään?
    Sorry,huolimaton postaus.Tarkennetaan 2xl ja WO kokemusperäiseen tietoon.
    1.WO:ssa ei mahdu 2xl takarenkaana pyörimään.
    2,Eturenkaana 2xl Mulefutilla WO 2016 orkkis haarukassa.OK.

    @Viltro.Eipä ole tullut tsekattua 2017 speksejä.
    Mulla on ollut 11 speed tsydeemit vasta vuoden joten joku varmaan tietää niistä enemmän.

  7. #2287
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    322
    Kiitos, eli toimiva peruspyörä jota tässä ollaankin vailla. Jotain hifiä sitten kun tietää tarkemmin mitä haluaa kokemuksen myötä.
    Tuollainen voimansiirron eturattaan vaihtaminen vissiin on plug and play juttu?

  8. #2288
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Nostetaas tätäkin ketjua kun tässä on kaikki mahdolliset merkit vertailussa. Mun mielestä joku heitti White-ketjussa helvetin hyvän pointin, että kun tekee päätöstä 2x10 ja 1x11 vaihteiston välillä, ja myöhemmin varautuu vaihtaa osia, niin sitoutuminen 11-rataspakkaan on aika olennainen juttu, että sitä ei tarvii sitten kanssa alkaa vaihtamaan. Itse ajelen mtb 3x9:llä ja voin sanoa, ett etuvaihtaja on ihan turha ja käyttämätön mulla. Eli itselläni seuraavaa fättäriä valitessa 1x11 nousee aika ylös tärkeysjärjestykseen.

    ps. taitaa kaikissa muissa ns. "halvoissa" fättäreissä olla 2x10, paitsi White Fat Pro jossa on 1x11..?
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  9. #2289
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    332
    Ja jos budjetti kiinnostaa huoltoa tehdessä ja varaosia hankkiessa, niin on hyvä muistaa, että 1x11 järjestelmän korjaaminen/uusiminen on kalliimpaa verrattuna 1x10:iin.

    Esim kaveri ajo neitsytlenkinsä Cube Nutrail Prolla ja sen lenkin hinnaksi tuli 150e, kun takapakasta vääntyi joku lehti risun mennessä sinne väliin.

  10. #2290
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    54
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
    ps. taitaa kaikissa muissa ns. "halvoissa" fättäreissä olla 2x10, paitsi White Fat Pro jossa on 1x11..?
    Silverbackin Scoop Singlessä on Shimanon 1x11.

  11. #2291
    Tahko tuli poljettua viime kesänä Trekin F5 2x10 setillä. Ennen lähtöä mietin, ottaisko etuvaihtajan pois. No alkusiirtymällä oli ihan jees, että välityksiä riitti mutta loppua kohden alko etuvaihtaja käydä turhaksi kun ei enää potkua riittänyt. Toki pienin vaihde olikin sitten erityisen kevyt.

    Nyt sitten vaihdoin pyörää ja 1x11 mennään. Voin sanoa, ettei ole ikävä. Vähän se tietty pienin vaihde on alkuun raskaampi mutta siihenkin tottuu. Ja kunto kasvaa

    En kyllä näe läskissä mitenkään tarpeellisena 2x10 settiä, varsinkaan raskaita vaihteita. Kevyimmän vaihteen kannalta joo, mutta eikös senkin saa 1x11 setupilla optimoitua kun valkkaa sopivan takapakan?

  12. #2292
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    En kyllä näe läskissä mitenkään tarpeellisena 2x10 settiä, varsinkaan raskaita vaihteita. Kevyimmän vaihteen kannalta joo, mutta eikös senkin saa 1x11 setupilla optimoitua kun valkkaa sopivan takapakan?
    Itsellä ollut 10-42 pakka ja 28t edessä. 28-10 välitystä tarvinnut niin harvoin/jos koskaan että tilasin 26t eteen. Olisin ottanut 24t:n jos olis ovaalina saanu.

  13. #2293
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillarihemmo Katso viesti
    Ja jos budjetti kiinnostaa huoltoa tehdessä ja varaosia hankkiessa, niin on hyvä muistaa, että 1x11 järjestelmän korjaaminen/uusiminen on kalliimpaa verrattuna 1x10:iin.

    Esim kaveri ajo neitsytlenkinsä Cube Nutrail Prolla ja sen lenkin hinnaksi tuli 150e, kun takapakasta vääntyi joku lehti risun mennessä sinne väliin.
    Vissiin SRAMin niittipakka jos on tolleen vääntyny, mut eihän nekään maksa puoltakaan tuosta, paitsi paremman pään. Shimanon XT M8000:een sais pikkurattaita erikseen, mut on se muutenkin vahvempaa tekoo, ei vääntyile kyllä risuista teräsrattaat.

    11-lehtiset SunRacen pakat on 57€ B-D:ssä, ei juurikaan enempää maksa mitä 10-vaihteisen osat. Kympeissä ero koko setissä.

  14. #2294
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    En kyllä näe läskissä mitenkään tarpeellisena 2x10 settiä, varsinkaan raskaita vaihteita. Kevyimmän vaihteen kannalta joo, mutta eikös senkin saa 1x11 setupilla optimoitua kun valkkaa sopivan takapakan?
    Sama täällä. Takapakkoja on nykyään 50-hampaiseen asti, eli saa tosiaan jopa kevyemmäks mitä tutulla 10-vaihteisen tiheimmällä 22/36-välityksellä.

  15. #2295
    Hyvät on -17 mallisessa Wossa ollu vaiheet.

    Bikeshopista tilattiin viikko sitte kaveripiiriin kolmas vihree. En tiedä miten muissa verkkokaupoissa, mutta bikeshopissa hieno palvelu kun pyörä tulee täysin ajokuntoisena, pahvisuojat pois ja ajamaan. Pari pyörää kun ottaa kerralla että tulee korin arvo päälle 2k euroa niin ropisee -15% hinnasta pois ja ollaankin enää 65e kalliimmassa hinnassa mitä tämän vuoden malli maksaa alennuksessa. Eli reilu 1600e kpl.

  16. #2296
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.313
    Kenelläkään enempää tietoa tuosta Kuuskolmekutosesta? Google ei tiedä muuta kuin tuon Foxcompin yksilön. Oikeastaan itselle ensimmäinen läski joka aiheutti omistamisen halua. Onneksi oli myyty niin säästyy veronpalautukset
    Vai mitä, Tetsa

  17. #2297
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    33
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Analog Kid Katso viesti
    Kenelläkään enempää tietoa tuosta Kuuskolmekutosesta? Google ei tiedä muuta kuin tuon Foxcompin yksilön. Oikeastaan itselle ensimmäinen läski joka aiheutti omistamisen halua. Onneksi oli myyty niin säästyy veronpalautukset
    Selvästi jonkun KAWASAKI fanin suunnittelema pyörä

  18. #2298
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Analog Kid Katso viesti
    Kenelläkään enempää tietoa tuosta Kuuskolmekutosesta? Google ei tiedä muuta kuin tuon Foxcompin yksilön. Oikeastaan itselle ensimmäinen läski joka aiheutti omistamisen halua. Onneksi oli myyty niin säästyy veronpalautukset
    Kelpaisi kyllä tuohon hintaan kuituinen läski noilla osilla, mutta onneksi oli tosiaan myyty jo, niin homma jatkuu jäätelöauton kanssa

  19. #2299
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    ^Foxcompin omaa tuontia tuo 636 kuituläsä, tiedän yhden kellä on pinkki 636 kuitunen hybridi.

  20. #2300
    Pinkki! Schwing!
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  21. #2301
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    "Hybridi renkaat " fatbike; ssa..😂

    Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

  22. #2302
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    233
    Ensimmäistä läskiä tekisi mieli Ihan hirveästi en viitsisi rahaa tässä vaiheessa laittaa pyörään kiinni. Juttuahan näistä pyöristä löyttyy lähes kaikista ensimmäisen sivun ketjuista, joten tietoa pitäisi olla..
    Mutta silti, kuinka suuri ero noissa pyörissä käytännössä on, lähinnä siis käyttäytymisen osalta. Osiahan sinällään voi jotenkin vertailla ilman kokemusta ko. pyöristä. Mietinnässä on ollut lähinnä white 3/4 lite (jos tulisi alennukseen), scoop fatty, charge cooket maxi tai vaihtoehtoisesti käytetty n. 1000€ pyörä. Yhtä kona wo:ta olen miettinyt käytettynä.
    "lorem ipsum"

  23. #2303
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    115
    Varmaan suurin ero on että saako renkaat tubeleksiksi. Minusta kaikkien pitäisi ajaa ilman sisuskumia koska ajo-ominaisuudet paranevat huomattavasti. Tubeless vanteet on tällä hetkellä scoopin fatissa(?) Mutta whiteä ei taida saada kovin helposti. Jos Tubeless ei kiinnosta, niin ota pyörä jonka ajokokemus on paras.

    Lähetetty minun SM-N915FY laitteesta Tapatalkilla

  24. #2304
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti skiman Katso viesti
    Yhtä kona wo:ta olen miettinyt käytettynä.
    Ota tämä. Ei luultavimmin tarvitse päivittää parempaan. Tuurilla ajat sillä auringonlaskuun.

  25. #2305
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Ota tämä. Ei luultavimmin tarvitse päivittää parempaan. Tuurilla ajat sillä auringonlaskuun.
    Tämän WO:n hyvä puoli olisi valmiit tubeless kumit ja modattu 1x10.
    Kokemusta on menneiltä vuosilta kona jake the sankesta ja se oli hyvä pyörä aikoinaan minun käyttötarkoitukseen. Ylivuotisia WO:ja saa nyt ihan mukavaan hintaa, alle 1500€.
    Käytetystä saa maksaa aika paljon tuohon verrattuna, mutta valmiit muutokset kiinnostaa.
    "lorem ipsum"

  26. #2306
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    ^älä jahkaile, muista wanha Läskitotuus: "mitä kauemmmin mietit sitä kauemmin olet ilman".


  27. #2307
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^Toisaalta -17 saa 1899€ mistä saa heti vähintään 10% pois tai enemmän Bikeshop antaa suoraan -15% 2000€, mutta tarjous kannattaa kysyä. Tuossa on 1X11 vaihtesto valmiina ja uuden takuut. http://www.bikeshop.fi/Kona-Wo/ekauppa/pKOWO/&listpos=9
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  28. #2308
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    115
    Uus on aina kivempi ostaa!

    Lähetetty minun SM-N915FY laitteesta Tapatalkilla

  29. #2309
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Jos budjetti alkaakin venymään niin Cuben Nutrail listoille. Sillä meno on loihakkaampaa vs. Konan retkeilymeininki.
    Konassa taasen kiinnikepaikkoja vaikka kui!
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  30. #2310
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Juurikin kuten The Miklu kertoi, kona on enemmän retkijyrä. Ite oon tykänny siitä kovasti ja kyseessä 2015 malli. Kilometrejä takana vähintäänkin reippaasti ja rattaiden ja ketjujen lisäksi vaihdettu kaksi kertaa etunavan laakerit. Canyon Dude on myös tallissa ja kyllä näistä se dude useammin talliin jääkin 😊

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •