FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 32 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 30 31 32 33 34 42 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 931 - 960 / 2138

Aihe: Pole Taiga Fatbike

noniinno Guest
    Pitkä takahaarukka luultavasti jakaa painoa tavallista enemmän eturenkaalle. Tämänpäiväisessä puuterissa olisi ollut erittäin tarpeellinen ominaisuus.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakkeJKL Katso viesti
    jyrkkäkeulainen taas pyrkii puskemaan herkemmin hitaassa vauhdissa jyrkemmin käännettäessä.
    Kyllä, mun XC pyörässä on 70 asteen keula ja olen joskus jyrkässä käännöksessä käytännössä paikaltaan meinannu lähteä tangon yli, kun se ei halunnukaan lähteä renkaan osoittamaan suuntaan vaan puski.

Loivemmalla keulakulmalla ei tartte juurakkoajossa edes kevennellä keulaa niin paljon kuin jyrkemmällä. Vielä tuota keventelyä mietin. Tänään ajoin tosi matalilla paineilla ja mukavasti alko olla floattaamisen tunnetta.
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

Tässä vielä kuva millaiseksi tuo nyt lopulta muodostui mustan SRAM Eaglen kanssa ja noilla talvirenkailla. Paketti on nyt kasassa muuten paitsi satula tulee vielä vaihtumaan mustaan Prologo X10:iin, kunhan löydän sen 2017 mallin jostain myynnissä. X10:n edellinen malli on mulla XC pyörässä ja maantiepyörässä vastaava Prologo myös. Turha totuttaa ahteria moneen satulamalliin. Tänäänkin olin pyörää ulkoiluttamassa pakkaslumessa ja ihan loistava setti tuo on kaikin puolin. Vaikea keksiä mitä siinä haluais parantaa... jossain vaiheessa mietin kulmaa muuntavan ohjainlaakerin hankkimista ja keulan jyrkentämistä vähän testausta varten, mutta varmaan kerkeän unohtamaan tuon ennenku tilaan semmoisen. Nopeasti pyörään tuntuu tottuvan. Hieman toisenlainen testi pyörälle tulee keväällä/kesällä, kun pääsee taas sulaan maastoon ajamaan pitävillä keleillä. Nyt alkaa jo polutkin tasottumaan, kun lunta on sen verran. Voihan tuo tietty vielä sulaa pois, mutta kuivaa tuskin tulee tälle syksylle enää.

https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

on tuo vaan rouhee laitos
    kelpais kyllä itsellekin.

Pari fotoo viikonlopulta. Pyörä toimii ja hauskaa oli. Hyvin eteni hangessa!

Hienolta näyttää! Todella muhkealta vaikuttaa nuo 2XL:t. Noinkohan sitä pitää vielä nuokin jossain vaiheessa testata . Mitkäs renkaat sulla on tossa toisessa kuvassa ja miten pyörän luonne muuttu vaihdossa? Käsittääkseni 2XL ympärysmitta on omaa luokkaansa, joten ainakin korkeammaksi pyörä muuttuu ja painopiste nousee. Toisaalta varmaan aika sama ero ku mulla kesäkumien ja Bud/Lou välillä. Ekalla lenkillä tuntu korkealta traktorilta, mutta tokalla jo tottu. Paraniko lumessa eteneminen?

Bud ja Lou nastoitettuna on nuo toiset. Paremmin etenee 2xl renkailla ja hivenen raskaampihan se on. En mä osaa sanoa niin tarkasti miten muuttui ja kuinka paljon kun lenkeillä on aina niin monta muutakin muuttujaa. Ehkä mä meen auton kanssa johonkin ajopaikalle ja toiset kiekot mukaan niin vois vaihtaa edes takas kiekkoja ja paremmin näkis erot kuin että on päiviä ajojen välissä.

^^Protolla ajoin 1200km Bud/IsoKnardi ja Bud/JJ-komboilla. Toki se vastas kooltaan tuotanto M-kokoa, ja uus on S-kokoinen, sinänsä jo muuttujaa tuossa. Ja ei tullu ajoa lumella.
    Mutta kuitenkin; 2XL:n ympärysmitta jo sinänsä vaikuttaa kesäkelilläkin etenemiseen. Noilla voi puskee melkoiseen louhikkoon ja ryteikköön, etenee käsittämättömän helposti. Ja kammet ei pauku joka lohkareeseen.
    Eilen kävin keskellä metsää umpihangessa eksymässä ja kyllä kuskin kunto määrittää mihin noilla mennään. Paineet kun tiputtaa alas niin etenemiskyky on huikea.

Etenee ja pitää, jos reidet+keuhkot jaksaa. Mulla ei jaksa. Kuskilta loppui ominaisuudet monessa kohdassa, renkaalta ei.

Tekee hiukan traktorifiilistä kyllä, sillai hyvällä tavalla.
    Jotain sellaista noissa on, että saatan ajaa noilla auringonlaskuun.

Edit: voisivat veetirellä kopsata ton Budin kuvion vielä etuseksi.

brilleaux muokkasi tätä : 14.11.2016 at 10.49

Alkaa ihan tympimään tämä pyörän odottelu kun näkee upeita lumisia kuvia muiden menopeleistä. Jos se vaikka saapuisi jo tämän kuun puolella...

Oman tilaukseni vaihdoin runkosettiin kun alkoi kestämään. Näemmä kannatti..
    Ja tulipahan nyt sitten vähän paremmat palikat samalla.

No, nyt on koko ketju luettu läpi. Vaikuttaa mielenkiintoiselta pyörältä. Pitkä takahaarukka pitäisi toisiaan auttaa saamaan painoa etupyörälle, josta olisi paljon iloa kun lumi rupeaa pettämään alta. En kyllä vielä ole nähnyt lopullista totuutta 2XL-renkaasta 100 mm vanteella. Mahtuuko? Yhdessä kuvassa ketju oli melko lähellä rengasta ja silloin taisi olla 80 mm vanteella. Kokemukseni mukaan 100 mm vanne muuttaa renkaan profiilia yllättävän paljon ja leveyttä tulee lisää.

Toinen kysymysmerkki on runkokoko. Suurinkin runko näyttää turhan pieneltä minulle, pituutta on kuitenkin 192 cm ja minulla on pitkät raajat. Tarvitaan jo oikein pitkä satulatolppa.

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

Täällä vielä mun viimesimmät höpinät pyörästä:
    https://msuomal.wordpress.com/2016/1...eksit-lahella/

@Yeti, mä oon 190 ja myös pitkäraajainen. L on vielä ihan hyvä. 400mm satulatolppa ei ole lähelläkään maksimikorkeuttaan. Tankoa saat hyvin ylöspäin ja stemmiä voit myös kevyesti pidentää kuten mäkin. Näin tulee oikeastaan vain lisää painoa keulalle. Tänään taas reilu pari tuntia hangessa ja on se vaan kone etenemään. Nyt alan olla sinut tuon keulakulman kanssa jyrkissä käännöksissä. Pitää vaan painottaa vähän eri tavalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    En kyllä vielä ole nähnyt lopullista totuutta 2XL-renkaasta 100 mm vanteella. Mahtuuko? Yhdessä kuvassa ketju oli melko lähellä rengasta ja silloin taisi olla 80 mm vanteella. Kokemukseni mukaan 100 mm vanne muuttaa renkaan profiilia yllättävän paljon ja leveyttä tulee lisää.
    5 mm levenee kumi kun vanne levenee 80 mm:stä 100 mm:iin, eli kyllä se sopii, ei tarvii kuin 2.5 mm ketjun tilasta vähemmäs.

^Nyt jo oma 2XL turvonnu näemmä leveyttä 3mm. Tuohon kun ynnää tulevat turvotukset+100mm vanteen, ei sitä tilaa kyllä ylettömästi jäis.
    Mahtunee, mutta ei millään "reilulla marginaalilla". Siis ketjun suhteen. Toki rattaan flippauksella ja spacereillä voi pelata.

Tais olla jo rallinaaman N/W:ssa ja AB:n ovaalissa 2mm eroa chainlinessä. Silläkin pystyy tarvittaessa pelaamaan.
    Toki jos eturieskaa enää kovin vie ulos alkaa ketjulinja kevyimmällä välityksellä olemaan aika hullu.

Myös tästä syystä olisin kernaasti nähny (taisin asiasta mainitakin Polelle) Taigassa vaihdettavat dropoutit; esim. Rohloff Speedhubia varten.
    brilleaux muokkasi tätä : 16.11.2016 at 08.25 Syy: Pojat ei hiffannu. Smartässit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    ...Taigassa vaihdettavat dropoutit; esim. Rolloa varten.
    ???

Miksi Rovaniemen kisassa tarttis eri dropoutteja? Nyt ei käsitä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ???

Miksi Rovaniemen kisassa tarttis eri dropoutteja? Nyt ei käsitä?
    Jyväskylässä ei osata kirjottaa Rohlo

On uunot pihalla taas.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Jyväskylässä ei osata kirjottaa Rohlo
    Täällä sentään osataan puhua Suomea.

Onko sisäpiiriläisillä mitään huhuja kerrottavana vuoden 2017 mallista?

En ole "sisäpiiriläinen" mutta; eiks tää nykyinen ole 2017-malli? Kohta.

En ole "sisäpiiriläinen" mutta; eiks tää nykyinen ole 2017-malli? Kohta.
    Aivan! Fiksua, Pole on näköjään edelläkävijä tässäkin suhteessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomy Katso viesti
    Aivan! Fiksua, Pole on näköjään edelläkävijä tässäkin suhteessa.
    Eikö ~kaikki myy jo tässä vaiheessa vuoden 2017 malleja. Kesällä esitellään ja aletaan myydä 2018 malleja (en tosin tiedä koskeeko Polea).

Asiaan: Oliko jollakulla sitä titamiinin väristä Taigaa? Onko yhtään kevyempi ku lelumiiniversio?

Asiaan: Oliko jollakulla sitä titamiinin väristä Taigaa? Onko yhtään kevyempi ku lelumiiniversio?
    Mä tilasin semmosen titaanisen, mutta valitettavasti minimitilausmäärä ei täyttynyt. Läskipyörän takahaarukan taivutukset on niin customit, etteivät muutamaa kappaletta ruvenneet tekemään. Etukolmiohan menee ihan normi putkilla, mitä ny pituutta pitää olla runsaammin.

Eli se homma peruuntui, mut jäipähän rahaa sitten pyörän muuhun tuunailuun, niinku toisiin kiekkoihin ja ehkä joustokeulaan.

Mut olishan semmonen ollut hieno. Kyllä olis ollu niin pirun hieno.

Ja toiseen asiaan. Giantin 150mm hissitolppa saapui eilen ja asentui kivuttomasti paikalleen, sisäisellä kaapelinvedolla. Hauskan näköistä kun tolppa on kaulusta myöten rungossa, eli satula menee siirtymäkorkeudesta ihan pohjaan asti. Mukava oli ajella metässä hieman matalammalla korkeudella ja alamäkiin sitten kokonaan pois tieltä.
    :-)

Eikö ~kaikki myy jo tässä vaiheessa vuoden 2017 malleja. Kesällä esitellään ja aletaan myydä 2018 malleja (en tosin tiedä koskeeko Polea).
    Esim. Audi alkaa tuottamaan 2017 malleja 2016 viikolla 22 eli toukokuussa :P. Osataan sitä muuallakin kuin pyörissä.

Mä en ollu tietoinen tommosesta titaanimahdollisuudesta. Olisin voinu omani semmoisena ottaa .

Oon kattellu RaceFacen Turbine hissitolppaa tähän. Rokkarin Reverbistä on huonoja kokemuksia talvikäytössä. Tietty ihan mekaaninen tolppa kiinnostas kans. Tykkäisin semmosesta, jossa olis vaan kaksi asentoa. Tuuman alaspäin ja kokonaan alhaalla. Toisaalta musta tuntuu, ettei tämä pyörä taida edes tarvita moista ankkuria raahattavaksi mukana .

Edit: Toi 9point8 Fall Line vois olla kyllä hyvä vaihtoehto myös.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti msuomal Katso viesti
    Toisaalta musta tuntuu, ettei tämä pyörä taida edes tarvita moista ankkuria raahattavaksi mukana .
    Tätä mäkin pohdin edelleen; ottaisko hissitolpan vai ei? Ihmeen hyvin oon nyt pärjänny ilmankin. Huoltovapaus kun on yks pääpointti mulla tässä pyörässä myös.
    Mut mut...teknisessä jumpassa metsässä ois kyllä kiva hiukan saada tolpaa alas ajoittain. Samoin alamäissä tietty.

Jotenkin vaan tällä geolla kyllä ihmeen hyvin pärjää ilmankin hissitolppaa. Onhan mulla muutoinkin flättien takia satula hiukan alempana kuin "optimi-siirtymäkorkeudella".

Kesällähän tolppa on kyllä must jos meinaa alamäkiin reippaammin päästellä. Mutta taitaa mulla se jäädä. Ehkä aika rauhoittua jo.
    Ja 2XL ei renkaana optimi niihin touhuihin ole. Ja tarttishan se homma joustokeulankin..

Oon kattellu RaceFacen Turbine hissitolppaa tähän.Tietty ihan mekaaninen tolppa kiinnostas kans. Tykkäisin semmosesta, jossa olis vaan kaksi asentoa. Tuuman alaspäin ja kokonaan alhaalla.
    Edit: Toi 9point8 Fall Line vois olla kyllä hyvä vaihtoehto myös.
    Webin mukaan 9point8 omaa samat sisukset kuin rallinaama...

http://www.bikeradar.com/mtb/gear/ca...-review-50633/
    "The cable-actuated hydraulic internals are a proven design licensed from Canadian brand 9point8."

e13:lta tulossa mekaaninen, ehkä odotan sen vielä ennenkuin teen päätöksen.
    https://bythehive.com/products/trs-seatpost

Juu, ymmärrän. Olin jotenkin siinä käsityksessä, että nyt myyntiin tullut malli on hiukan myöhässä markkinoille tullut vuoden 2016 malli. Sillä utelin 2017 mallin perään.

No onneks eivät lyöneet leimoja että taiga on 2016 malli, Odottaminen hiukan olisi tympeää vuonna 2017 kun odottelis josko 2016 vuoden taiga tulisi. Ja kyll tässä pikkuhiljaa alkaa jo global fatbike day lähestyy että olisi kiva pyörä saada. ._.

Webin mukaan 9point8 omaa samat sisukset kuin rallinaama...

http://www.bikeradar.com/mtb/gear/ca...-review-50633/
    "The cable-actuated hydraulic internals are a proven design licensed from Canadian brand 9point8."

e13:lta tulossa mekaaninen, ehkä odotan sen vielä ennenkuin teen päätöksen.
    https://bythehive.com/products/trs-seatpost
    Joo, bongasin tuon itsekin. Näyttäisi olevan RF:n tolppa reilun satasen halvempi kaupoissa kuin tuo 9p8, joka valmistetaan Canadassa. Olisko RF vienyt tuotannon Kiinaan...? Sinällään hieno innovaatio tuossa 9p8:ssa ilmanpaineen täyttämiseen, satula on nivelöity niin, että kääntyy tieltä ja venttiili on siellä alla. Totta kuitenkin, kuten minäkin jossain sepostin, että tuo jyrkkä satulaputken kulma vie satulan nopeammin pois tieltä keulan osoittaessa alamäkeen ja ukon nojatessa taaksepäin. Kyllä dropperi hyödyllinen kapine kuitenkin on, mutta maksaako siitä sakot (hinta ja paino), on eri asia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Mä tilasin semmosen titaanisen, mutta valitettavasti minimitilausmäärä ei täyttynyt. Läskipyörän takahaarukan taivutukset on niin customit, etteivät muutamaa kappaletta ruvenneet tekemään. Etukolmiohan menee ihan normi putkilla, mitä ny pituutta pitää olla runsaammin.

Eli se homma peruuntui, mut jäipähän rahaa sitten pyörän muuhun tuunailuun, niinku toisiin kiekkoihin ja ehkä joustokeulaan.

:-)
    Kiitos tästä tiedosta, selvisi tämäkin lopulta *peukku*
    Itsehän olen laitellut Polelle aiemmin kyselyn titaaniversiota koskien, mutta en saanut ikinä minkäänlaista vastausta....

Totta kuitenkin, kuten minäkin jossain sepostin, että tuo jyrkkä satulaputken kulma vie satulan nopeammin pois tieltä keulan osoittaessa alamäkeen ja ukon nojatessa taaksepäin. Kyllä dropperi hyödyllinen kapine kuitenkin on, mutta maksaako siitä sakot (hinta ja paino), on eri asia.
    Toki alamäessä Taigan geolla on myös helppoa tykittellä vaikka keskellä pyörää. Jopa nojata nokalle jos kaipaa pitoa kurviin. Kuskin eläminen pyörän painopisteen ympärillä on helppoa, siitä pidän geossa myös. Ja siinä se hissitolppa tulee kuvioon mukaan hyvinkin tarpeellisena.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •