Onks täs halpiksessa mitään järkee? Aikaisemmin oli Oranssi Pro mut se pöllittiin;
https://www.xxl.fi/white-white-4-fat...121887_1_style
ps. vihree väri ei oikein iske..
Onks täs halpiksessa mitään järkee? Aikaisemmin oli Oranssi Pro mut se pöllittiin;
https://www.xxl.fi/white-white-4-fat...121887_1_style
ps. vihree väri ei oikein iske..
https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!
No eipä olis paha hinta. Vaeltaja on kyseistä mallia päivittänyt reilusti. Joku aika sitten kattelin näitä uusia malleja kaupassa. Etuhaarukka oli tässä compissa kaposempi verraten muihin. Mutta senhän saat aikas edukkaasti eebaysta päivitettyä.
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Tuossa Compin haarukassa on saman verran tilaa kun tuossa pro:ssa. 4.8" mahtuu niin että kummallekkin sivuille jää reilu sentti ja korkeussuunnassa varmaan 4-5cm. 5" ei taida mahtua pyörimään![]()
Sit meitsin silmät haritti pahasti ku niitä kattelin. Mites tuohon muuten onnistuis keskiön vaihto? Mistään muutenkaan tajua mutta noi keskiöt menee silti viä pykälän enemmän ohi...
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Minun mielestäni compin suurimmat kysymysmerkit on välityksissä ja jarruissa. Maastomöyrintään saattaapi 32-32 olla turhan pitkä eikä ainakaan minulla ole suurta luottoa tektron mekaanisiin levyjarruihin. Noiden takia itse valitsin vihreän mallin. Siinäkin tektron hydrauliset jarrut voisivat olla paremmat vaikka niillä kyllä jo pärjää suht huoletta.
Alkuperäisille kammille ei orkkista kummempaa keskiötä pysty laittamaan. Yllättävän fiksu oli muuten se alkuperäinenkin "100mm nelikanttikeskiö", eli konelaakerit oli akselin ympärillä niin kun pitääkin. Varmaan tuollaisena umpinaisena sisäisenä keskiölaakerina ketävämpi ratkaisu kun esim, 3pro:n alkuperäinen keskiö. Huono puoli että tuo paketti painaa varmaan kilon...mutta jos ei haittaa niin eikun kilometrejä.
Pitää kaupata nuo jäljellä olevat alkuperäis osat jollekkin mongoosekuskilleEi taida olla jäljellä hyllyssä enää tosin kun keskiö kampineen ja renkaat tuosta.
Compin huonoin osa on mielestäni renkaat. Ne vaihtamalla tuo on siedettävä pyörä ajaa. Tosin välitykset ja jarrut ovat myös aika kuraa. Ja edessä painava teräskeula. Tuolla 550€ saa tosin ajovalmiin pyörän mitä voi sitten päivitellä sitä mukaa kun ehtii.
No nekin vielä. Mitäs hyvät läskirenkaat maksaa, melkein satasen kappale? Kun lähtee vaihtamaan renkaat, jarrut ja välitykset niin lisähintaa tulee useamman satasen verran jolloin kannattaa jo varmasti katsoa, mitä muuta sillä kokonaishinnalla voisi saada. Jos taas kelpaa sellaisenaan, niin tuohon viiteen ja puoleen sataan varmasti asiallinen laite.
4 fat pro tuli ostettua.Eka lenkkikin ajettu ja oli tosi makeeta touhua.Tanko menee vaihtoon ja nastat meinasin laittaa renkaisiin näin alussa.
Nojoo en ala inttämään kun oikeassahan olet. Isot pojat toki laittavat pyöriinsä vähän isompia rahapinkkoja kiinni. En minä kuitenkaan usko, että noista compin ylijäämäosista ihmeemmin hintaa saisi tai että suorastaan jonoksi asti muodostuisi ostajia. Kuten täälläkin olen aiemmin todennut, oma valintani oli ostaa lite sen sijaan että olisin alkanut comppia muokkailemaan. Kukin tekee kuten parhaaksi näkee, raamihan on sama noissa kaikissa malleissa.
No joo. Ei noitten osien ostajia jonoksi tarvitsekkaan olla yhden fillarin palikoiden takia. Mulla meni reilussa viikossa koko vaihteisto pakkoineen ja jarrut ym. kaupaksi. Muutama satku jäi lopulle fillarille hintaa. Fillareita ja niitten kasausta kun harrastan näköjään, niin sen takia tuon compin ostinkin alunperin uudelleen rakennettavaksi...runko on sopiva. Renkaita oli monta paria hyllyssä ylimääräisenä ym..
Tuon liten pystyisi perustelemaan saman uudelleen kasaus tarkoitukseen ainoastaan kiekkojen takia, vaikka hintojen eroituksella saa jo dt-swissin kehät alle kasattuna. Vaihteisto ja jarrut on siinäkin alunperin aikalailla hanurista...niitten jälleenmyyntihinta ei paljoa compin vastaavista eroa.
Lite on sellaisenaan kuitenkin ok peli jos edellä mainitut palikat kuitenkin kelpaavat käyttäjälle. Kaveripiiristä löytyy niittenkin onnellisia omistajia. Pikkurahat kiinni kuitenkin ostipahan kumman tahansa, kun puhutaan läskipyöristä. Eihän näiden hinnalla saa edes kunnon kiekkoja laatupeliin![]()
Fat Comp on tilauksessa, onko tietoa että toimiiko vanteet tubelessina? Jarrujen speksausta tässä mietin myös, mutta katsellaan kun pyörä saapuu.
Ne samat osat on aika huonot myös lite mallissa. Olen laskeskellut että pitäisi saada alle tonnilla comppi ja siihen uudet renkaat, vaihteet, jarrut ja kuitukeula. Sen jälkeen pyörä on samaa tai parempaa tasoa pron kanssa, paitsi että tehty juuri itselle sopivaksi. Vaatii tietenkin aikaa ja vaivaa. Toisaalta kun ei mitään osaa, saa kaupanpäälle päänsärkyä, onnistumisen iloa ja oppia sopivassa suhteessa 😅
Noissa kaikissa malleissa on silti hinta-laatusuhde mielestäni kohdillaan jos pääsee tarjouksista ostamaan. Ja jos haluaa ajovalmiin halvan läskin, lite taitaa olla ylivoimaisesti paras valinta.
Onnea pyörästä. Jarrut on herättänyt minussa ainakin kuolemanpelkoa ja bonuksena päälle etulevy rallatellut iloisesti mutkissa. Mutta nyt lumessa ja pakkasessa ovat mystisesti hiljentyneet ja jarrutehokin on riittänyt, en tiedä alkaako olemaan sisään ajetut, tosin veikkaan vauhdin tippumista syyksi. Uudet jokatapauksessa hyllyssä jo. Voi olla järkevä idea koittaa ensin miltä tuntuu.
Ookkei, mennään varmaan aika eri tasoilla harrastuksen suhteen jos deore on hanurista. Vaihtajat on litessa toki "parasta" a-sarjaa. Oikeastaan voisi kysyä, että jos deore ei riitä niin miksi tyytyä läskiladaan?![]()
No sori että sanoin mitn. Jatkakaa toistenne olkapäille taputtelua.
Iham baskam böörä.
![]()
https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!
https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!
Pitikös 2fatProhon mahtua taakse JJ 4.8 mulefutilla?
https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!
3Fat Pro lastattuna. Ei ole täydellinen talviretkeilypyörä, kun keulasta puuttuu kaikki kiinnityskohdat eikä kuitukeula houkuttele omiin virityksiin.
![]()
www.yetirides.com
www.instagram.com/yetinylund
Ihan mielenkiinnosta, miksi sulla on 2 fättäriä?
https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!
On noita puolenkymmentä muutakin vielä. Tuo harmaa oli olevinaan halpa fillari jolla käyn töissä talvella..
Eipä meinaa löytyä interwebistä apuja tähänkään hommaan eli, ongelmana se että ketjut meinaa hypätä isoimman rattaan yli kovemmalla rasituksella esim mäessä. Kumpaa ruuvia pitäis säätää ja kumpaan suuntaan? En löydä mistään että kumpi on H ja L. Pyöränä pro3 ja Sram GX vaihteet
No kumma jos ei Sramin sivuilta löytyisi. Oletko tuolta katsonut? https://www.sram.com/service/sram/258,381,705
Kirjanmerkit