ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 9 / 23 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 19 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 680

Aihe: Kona Wo

  1. #241
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    190
    ^ minulla pituutta 171 ja ajelen 17" wolla. Vaimo joka 164cm ajeli sillä eilen ja totesi sen olevan ison tuntuinen. Lähinnä pituutta rungolla liikaa koska stand over on todella matala eli se ei ole ongelma. Lähinnä meinasin että tuo 15" kona teille luultavasti sopivin. Mielestäni konassa pidempi ajoasento (reach?) moniin eurooppalaisiin merkkeihin verrattuna eli ei välttämättä ole feltiä pienemmän tuntuinen. Kokeilemallahan se sitten selviää.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

  2. #242
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nicco Katso viesti
    ^ minulla pituutta 171 ja ajelen 17" wolla. Vaimo joka 164cm ajeli sillä eilen ja totesi sen olevan ison tuntuinen. Lähinnä pituutta rungolla liikaa koska stand over on todella matala eli se ei ole ongelma. Lähinnä meinasin että tuo 15" kona teille luultavasti sopivin. Mielestäni konassa pidempi ajoasento (reach?) moniin eurooppalaisiin merkkeihin verrattuna eli ei välttämättä ole feltiä pienemmän tuntuinen. Kokeilemallahan se sitten selviää.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Joo totta puhut. Konan spekseissä näyttäis reach olevan pidempi kuin Feltissä, ja se lupaa hyvää.

  3. #243
    Kaveripiiriin tuli kolmas vihreä tiistaina. Tällä kertaa L kokoisena. Aikamoinen ero tuntui olevan M kokoon verrattuna, jos se reach pituus on se matka ohjaustankoon penkiltä niin kyllä tuntui liian pitkältä väli itelle. Tietty riippuu kehon mittasuhteista, mutta kaverilla sentti enempi pituutta (182cm) ja vähä vielä tunnustelee onko se sopiva vai joutuuko alkaa hipisteleen mittaa vaihto-osilla sopivaksi. M koko tuntui kaverille aavistuksen liian pieneltä eikä satulatolpassa tuntunu mitta riittävän kun taas itelle riittää sopivasti 1 pykälän korkeus joka on melkein limiitillä.

  4. #244
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    11
    Jees, lopulta pitkän ja monimutkaisen tien päädystä, löysin itseni tilaamasta 2017 Wo:ta.
    Saa nähdä oliko päätös hyvä.. ainakin mitä ehti lukea pyörästä - vakuutti. Ja valmiiksi kun jo pientä päivitys osaakin tarttu mukaan/löytyy jo hyllystä.

  5. #245
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    11
    Kyllä, Wo saapui tällä viikolla ja ihan loistavahan se oli ajaa! Bikeshopin poppoo oli laittanut pyörän ajovalmiiksi ja kaikki toimi kuin rasvattu.. (pl. pk-seudun Matkahuollon kotiinkuljetus, jossa meni kaiken kaikkiaan kolme päivää.)

    Väri oli omaan silmään ainakin just hyvä - parempi kuin kuvissa, tietysti.
    Et kyllähän siinä niin kävi, et "rakkautta ensi ajolla". Wo tuntu mahtavalta vs. täpäriin/jäykkäperään, jotka kumpikin löytyy.
    Ehkä jos joku pieni miinus pitää antaa, niin sen minkä huomasin - tiedä sitten, onko tullu totuttua tehokkaampii jarruihin, mutta 2017-mallin orkkis jarrut (Shimano BR-M447+BL-M506) oli jotenkin tunnottomat. Joten ne nyt tuli sitten heti tuossa vaihdettua, kun oli iskeämätön m615 setti jouten.. samalla vaihtu 56:n levyt, 66:iin.
    Jumbotkin tuntu tämän hetkiseen keliin mukavan rullaavilta ja pitäviltä..

    Edit. Kokona S oli, just passeli - yhtään isompaa en olisi kaivannut. (Pituutta 169 ja inseam 70 - aka persjalkanen)

  6. #246
    Kona Wo tuli myös haettua tällä viikolla Bikeshopista ja kyllä se koko S oli oikein passeli. Ei voi valittaa muuta kuin lumettomia kelejä!

  7. #247
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Katos vaan aloittamani Kona ketjukin kasvaa kivasti :-)

  8. #248
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    11
    Nyt on pakko kysellä viisaammilta, kun ei tuo "läski" ole niin tuttu kuin maastopyörät yleensä..
    Nimittäin Won kanssa matka tuntu tyssäävän melkein heti(about 60km takana), nimittäin eilen lenkillä renkaat (etu ja takarengas) alkoi loppu matkasta yllättäen tyhjenemään itsestään. Lämpimässä täytin renkaat uudelleen ja sitten pestessä pyörää huomasin, että vannenauhan ja kevennysreiän välistä ilma "kupli" ulos, joten ei ollut vaikea laskea, että reikähän siellä jossain on. JJ:den pinnassa ei silmään reikiä näkynyt tai mitään selvittävää, että mistä syystä molemmat (!! ) renkaat oli rikkoutunut!
    Selviteltyäni hetken, huomasin, että reiät oli tullut vanteen puolelta.
    Joten onko jollain ollut vastaavaa, nimittäin tuli mieleen onko kasausvirhe tms. Vai pääseekö Mulefuttien kevennysreikien ja vannenauhojen läpi kura helposti rikkomaan sisuria tuollai? Kuitenkin ihmetyttää, että miten muuten reikä sisuriin voisi tulla ns. "yläpuolelle" kuin, että jostain välistä päässyt kuraa tai jokin molemmissa vanteissa pääsee "pistämään" sisuriin.

  9. #249
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Åboriginal
    Viestit
    96
    Viime lenkin jälkeen oli mittarissa 575km ja 0,5% tulkki upposi ketjun sisään. Melko nopeasti... Ketjuja tilaamaan niin samaan postimaksun voisi ottaa rataspakat, mitä olette laittaneet orkkisten (cs hg50-10) tilalle? Kun ei ole kokemusta niin miten nuo 10 vaihteiset pakat sopivat keskenään? Onko edes järkeä lähteä ajattelemaan muuta kuin alkuperäistä?

  10. #250
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    339
    ^ Itse vaihdoin viikonlopulla Sunracen 11-42 10-pakan ja KMC:n 10- ketjun. Takavaihtajan B-tension ruuvia joutui kiristämään jonkin verran. Sunracen pakan kiristysmutteri oli kyllä huono ja laitoin sen tilalle vanhan takapakan shimanon kiristysmutterin.

  11. #251
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Åboriginal
    Viestit
    96
    Tätäkö tarkoitit, olis näköjään mustanakin? http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod149194
    Mites tuo eturatas? Pitääkö se vaihtaa samaan aikaan?

  12. #252
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    339
    Juu sellainen, niitä löytyy nykyään näköjään myös esim. Foxcompin nettikaupasta. En ainakaan vielä vaihtanut eturatasta, käytössä siis 1x10. Se taitaa yleensä kestää pidempään kuin takarattaat.

  13. #253
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    339
    Ilmenikin äsken lenkillä sellainen että tuolla 42 rattaalla kun pyörittää riittävästi taaksepäin niin vaihteet vaihtuu 2-3 ratasta isommalle. Mikähän tällainen ilmiö on?😀

  14. #254
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Åboriginal
    Viestit
    96
    Kiitoksia vinkistä, pitää käydä Foxcompilla.
    Miten muuten onnistui etupään vaihto? Olitko tyytyväinen? Ite miettinyt asiaa kans mutta hieman mietityttää jos etupää nousee kun on nyt jo aika herkkä keulimaan.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sand Katso viesti
    Juu sellainen, niitä löytyy nykyään näköjään myös esim. Foxcompin nettikaupasta. En ainakaan vielä vaihtanut eturatasta, käytössä siis 1x10. Se taitaa yleensä kestää pidempään kuin takarattaat.

  15. #255
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    339
    Ihan hyvin on toiminut raceface narrow wide 30t eturattaalla. Dropoutit oon vetänyt niin taakse kuin saa. Tällä yhdistelmällä ei ehkä niin helposti keuli. Painoa vaan eturenkaalle jyrkässä mäessä.😀 Toinen kikka jota oon kokeillu on kääntää vakio stemmi toisinpäin eli osoittamaan vähän alaviistoon. Sekin auttaa keulisen estoon vähän.

  16. #256
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    190
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sand Katso viesti
    Ilmenikin äsken lenkillä sellainen että tuolla 42 rattaalla kun pyörittää riittävästi taaksepäin niin vaihteet vaihtuu 2-3 ratasta isommalle. Mikähän tällainen ilmiö on?
    Tuttu ilmiö ja liittynee ei aivan optimaaliseen ketjulinjaan. Mulla tekee samaa. Palikat 1x11. Edessä ab ovaali 26t ja takana 11-42 xt. Maastossa tuo ei ole häirinnyt mitenkään koska vaatii useamman kierroksen takaperin pyöritystä että ketju putoaa alemmas. Ajossa taakse pyöritystä harvemmin ainakaa yli 1 kierros.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

  17. #257
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    190
    Onko monellakin wo keuliminen ongelma? Itse en ole ilmiöön juuri törmännyt vaikka kesällä ajelen dropuotit lyhimmässä asennossa. Mäkiäkin täällä salpausselän harjuilla riittää. Yleensä meno pysähtyy väännön loppumiseen reisistä tai takarenkaan pidon loppumiseen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

  18. #258
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    339
    Juurakkoisissa ja kivikkoisissa ylämäissä jotenkin tuntuu että lähtee keulimaan helposti.

  19. #259
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    2015 M kokonen Wo keuli ylämäissä. Laitoin perän pitkäksi niin loppui. Muuttu muutenkin vakaammaksi.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  20. #260
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Åboriginal
    Viestit
    96
    Noista joustohaarukoista on kaikenlaista juttua mutta voisiko ne ketkä ovat laittaneet Wo:hun kertoa kokemuksistaan? Minkä haarukan, millainen homma vaihtaa, miten vaikuttaa ajoon, hinta jne. Mitä nyt tulee mieleen mikä olisi jakamisen arvoista asiaa. Kannattiko näin jälkeenpäin ajatellen? Itsellä 2016 malli ja hieman katsellut tuollaista bluton haarukkaa mutta vielä ei ole ollut uskallusta lähteä tuunaamaan...

  21. #261
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    339
    ^ mulla on RCT3 120mm Bluto bike24:n "alennus"myynneistä hommattuna. Ei tosin nyt ole paikoillaan vaan jäykällä mennään talvikauden yli. Huonoa ei ole kuin hinta ja painoa tulee lisää. Ajossa säästää ainakin ranteita ja hartioita. Aika hyvin pystyy säätämään keulan ominaisuuksia mieleisekseen, lukitsemaan sen yms. Vaihtotyö on sinäänsä helppo, ohjainlaakerin joutuu todennäköisesti vaihtamaan.

  22. #262
    Kyllä suosittelen joustokeulaa.Hommasin Bluto RCT3 ja kokeillut ekaksi 80mm joka vastaa jäykkää noin suunnilleen, sitten 120 oli vähän turhan paljon ,samalla tuli keulasta löysempi.Nyt ollut 100 joka passaa parhaiten itselleni ainakin.Samalla keula
    pysyy välyksettömämpänä kuin oli 120.
    Kuten Sand sanoi ,kädet ja ranteet helpottaa huomattavasti ja mukavuutta tulee lisää.Painoa kertyy kyllä,mutta eipä sitä ajossa suuremmin huomaa,ainoastaan kun kantelee pyörää.

  23. #263
    Liittynyt
    05/2008
    Viestit
    78
    M-kokoiseen hommasin bluto Rct3 100mm ja antaa mahdollisuuden ajaa kovempaa, ei pompota alamäissä kuten jäykkä, pysyy paremmin maassa kiinni. Pikkasen keulii helpommin ylämäessä. Talven möyrimisissä ei tarttee. Lukitus ei toiminu enää, pistin takaisin saksaan huollettavaksi. Ranne oli kipeä koko syksyn mutta toi keula antoi kyllä ajotunteja roimasti, aika pehmeällä tuntumalla ajelin loppusyksyn.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  24. #264
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Niin ja se Konan vakiokeula taitaa olla aika painava ettei painon lisäys mikään äly dramaattinen ole?
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  25. #265
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062

    Kona Wo

    ^ Joo, haarukka 1229g + 110g akseli päälle, joten onhan tuossa.

    Eli, Blutolla tulee painoa lisää noin 0,5kg.

  26. #266
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    339
    Joo, eipä mikään draamattinen painon lisäys tosiaan ole.😀 Keväämmällä voisi miettiä olisiko 100mm jousto kuitenkin parempi omassakin käytössä.

  27. #267
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Åboriginal
    Viestit
    96
    Hyviä kommentteja, kiitoksia.
    Pitää kevääksi hommata tuo bluto.

  28. #268
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Millee ootte teipannu wo:n 80mm:iä mulefutteja tubeliksiksi? /3mm gorillaa lienee käy?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  29. #269
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    ^ Fattystripperillä

  30. #270
    Liittynyt
    05/2008
    Viestit
    78
    Ite karhensin hiukan vannetta hiomapaperilla ja sit yks kerros tota 73mm gorillaa siihen kavennetun vannenauhan (tai minkä hyvänsä) päälle. Oon pitäny sit vuorokauden sisuria ja kumia parin baarin paineilla jotta varmasti tarttuu.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •