GiantGarminElectrobike
Sivu 19 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 732

Aihe: BKOOL - virtuaalivastus: reitit - harjoitukset - yleinen keskustelu

Lainaus Alkujaan tämän lähetti klemola Katso viesti
    Mitä hyötyä Garminin parittamisesta Bkoolin kanssa voi saada? perhopete kertoo ettei saa mittariaan paritetuksi. Olenko missannut jotain olennaista Bkoolin uudesta softasta?
    Hyötyyn en ota kantaa mutta jos et halua käyttää bkoolin simulaattoria niin voit vaihtoehtoisesti ajaa mittarilla olevia suorituksia joita on ulkolenkeiltä tullut, Bkoolin smart pro osaa säätää vastusta myös näin. Itse olen omaa Edge 1000 testannut ja hyvin tuntui pelittävän. Tuo on vähemmän viihdyttävä tapa harjoitella mutta eipä tarvitse tietokoneita viritellä yms.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Hyötyyn en ota kantaa mutta jos et halua käyttää bkoolin simulaattoria niin voit vaihtoehtoisesti ajaa mittarilla olevia suorituksia joita on ulkolenkeiltä tullut, Bkoolin smart pro osaa säätää vastusta myös näin. Itse olen omaa Edge 1000 testannut ja hyvin tuntui pelittävän. Tuo on vähemmän viihdyttävä tapa harjoitella mutta eipä tarvitse tietokoneita viritellä yms.

Sent from my iPad using Tapatalk
    Eli tällöin siis voi käyttää tietokonetta vaikka netflixiin?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

noniinno Guest
    "Lyhyet erikoiset 2016" starttaa 1.11. kuudella etapillaan. Etapit ovat lyhyitä, joten niihin voi tykitellä vähän kovempaa, eikä silti tarvitse pelätä ylikuntoa... Jos siis olet Bkool Finlandin jäsen, niin etapit löytyvät simulaattorisi "Leagues" -otsikosta aina kun niiden ajamiseen tarkoitettu aikaikkuna aukeaa. Jokaisen etapin ajamiseen on varattu viikko aikaa, ja silloinhan on lupa jyystää niitä vaikka sata kertaa jos siltä tuntuu.

Vaikka joitain muutoksia onkin nettikäyttöliittymään tullut, on etappien luonti ja ylläpito todella konstikasta kikkailua ja etappien jälkikäteen muuttaminen tai deletoiminen vielä mutkikkaampaa. Sanoisinko jopa tuskallisen monimutkaista. Joten en ota vastaan valituksia, mutta kehitysehdotuksia ja toiveita kyllä, joita sitten mahdollisissa seuraavissa liigoissa voin huomioida. Jokainen ajaa omalla vastuullaan, ei kypäräpakkoa, levyjarrut sallittuja Ei mitään extremejyrkkää, vaan lähinnä sellaista, mikä toimii hyvin trainerin kanssa ilman älyttömiä lipsumisia.

Laitanpa tähän listan ajaettavista etapeista:
    1. Velodromiajo 12,5km
    2. Vuorinousu 15km, alkuun pari kilsaa tasaista
    3. Aika-ajo 27km (Doha MM)
    4. Vuorinousu 11km
    5. Vuorinousu 10km
    6. Vuorinousu 10.5km

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Eli tällöin siis voi käyttää tietokonetta vaikka netflixiin?
    Vaikkapa netflixiin kyllä.

Mistäs tuo johtuu että osa reitti videoista lagaa ihan pirusti? Matka kyllä kuluu mutta video pysähtyy. Asetukset mediumilla.

Entäs nuo workouts/ harjoitukset, voiko niitä ajaa muuten kuin watti asetuksella? Esim säätää syke tai kadenssi arvon johon tähdätä määrätyllä sektorilla?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Noniin. Alkaa pikkuisen avautua tämä systeemi.
    Ajelin tänään tästä topicista löytyneen lintuvaara-bodom reitin tänään.Oli oikein hyvä.

Siitä innostuneena otin gpx:n stravasta ja tein tämän,eikun polkemaan:

http://www.bkool.com/profile/detail/...NCE&lapCount=1
    Katsoppa viestistä numero 55 ohjeet smootherin käyttöön. Maximum gradient ennakoi reitin poljentakelvottomaksi.

Tuli ajettua ensimmäinen etappi lyhyistä erikoisista. Yllättävän hyvin kulki vaikka nukkuminen yöllä ei ihan kaikkein ihanteellisinta ollut. Jos pitäisi BKoolilla tehdä ftp-testi niin meikäläisen kohdalla tuollainen velodromin kaltainen 0% flat saattaisi olla meikäläisen kohdalla ehkä kaikkein optimaallisin sessio.

BKoolin tehot ovat huomattavasti matalemmat mitä Stravan "weighted awg power". Varsinaisesti tuolla ei ole mitään merkitystä, pelkkiä numeroitahan nuo ovat mutta onko muilla samoin? Ja kummat tehot ovat lähempänä oikeaa?

Mulla Bkool näyttää koko ajan aika paljon enemmän watteja kuin varsinainen tehomittari (BePro poljin). Vaihtelu on aika isoa. Tänään tunnin harjoituksessa Bkool keskiwatit 264 ja BePro tehomittarilla 235! Joskus eroa on enemmän, joskus vähemmän....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hivo Katso viesti
    BKoolin tehot ovat huomattavasti matalemmat mitä Stravan "weighted awg power". Varsinaisesti tuolla ei ole mitään merkitystä, pelkkiä numeroitahan nuo ovat mutta onko muilla samoin? Ja kummat tehot ovat lähempänä oikeaa?
    Onko stravan kanssa wattikammet käytössä? Korkeusmittari garminin edgeistä?

Ei ole wattikampia, Garminin Edge kyllä löytyy. kaikki perustuukin pelkkää ihmettelyyn ja arvailuun. Ensimmäisillä BKool-kerroilla (vanhalla softalla) oli kuitenki tehot jonkun verron kovempia mitä nyt, mutta mielestäni tehot ovat kauttaaltaan laskeneet uuden softan myötä.

noniinno Guest
    Kävipäs nolosti kun maanantaina meinasin käydä Lyhyiden erikoisten Velolla ajelemassa. Kaikki meni hienosti lämmittelyssä, mutta kun starttipistooli pamahti, jäin paikalleni polkemaan kun muut sotkivat ohitseni. Lopulta auttoi, kun vaihdoin 3D -grafiikan laadun matalammaksi. No en sitten jaksanut tuota edes tallettaa kun peli oli menetetty. Seuraavaksi kokeilin ylämäkipätkää. Taas lämmitetlyssä kaikki hyvin, varsinaisella etapilla ilmeisesti trainerin (Tacx Vortex Smart) "ylämäki" loppui kesken ja Bkool vaihtoi "Virtual speed" -tilaan. No tämä aiheutti nopeuden putoamisen puoleen, ja taas tuli ukkoa takaa ohi. Softa sahasi koko etapin tuon "virtual speedin" ja normaalitilan välillä, ja tuloksena todella nolo aika.

Eli ilmeisesti vaatisi tuon Bkoolin oman trainerin. Harmi vaan, kun kyllästyin viime keväänä siivoamaan kellaria kumin purusta ja vaihdoin merkkiä. En tiedä, onko tuo renkaan jauhaantuminen uudemmissa malleissa hoidettu, mutta Tacxissa ei sitä ongemaa ole. Saakohan tuon Virtual Speedin kytkettyä jostain pois?

Positiivista on, että kun aika monta vuotta noita liigoja järjestänyt, tarjosi Bkool ilmaisen Premium -jäsenyyden (ainakin luultavasti siihen saakka, kun kisat loppuvat, toivottavasti ainakin siihen saakka .

Mulla BKOOL Pro näyttää n. 20W enempi ku Quarq, mutta käppyrät on yhtenevät, joten helppo verrata. yllättävän tarkka tehomittaus kuitenkin. Jos nousee putkelle, niin sitten ei näytä oikein, mutta sen nyt ymmärtää, kun ei tule samalla lailla painoa takarenkaalle.
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

Itselläni myös eroavaisuuksia bkool pron ja quarqin kanssa teholukemien suhteen. Olen kuitenkin päättänyt jättää tehomittarin lukemat taka-alalle harjoitusvastuksen kanssa harjoitellessa, eriävien olosuhteiden vuoksi ulkopyöräilyn kanssa. Erillaiset renkaiden lipsumiset vastuksella aiheuttaa myös riittävästi heittoa.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Löytyisikö apua ? Bkool pro:ssa tuli seuraava ongelma: Ohjelma käynnistyy ja Bkool trainer Pro ANT+ löytyy. Harjoituksen aikana watit näkyy, mutta vastus ei muutu. Käytän laitetta IOs liitymällä. Testattu kahdella MacBookilla ja Ipadilla ja kaikissa sama ongelma. Ohjelman olen poistanut ja asentanut useaan kertaan, vihreä valo palaa vastuksessa ja olen resetoinut sen siitä valon vieressä olevasta pienestä painikkeesta. Muutana päivä sitten vielä toimi samoilla laitteilla.

noniinno Guest
    ^ Ota koneesta bluetooth pois käytöstä.

Minkähän verran tuuli vaikuttaa noissa, vai vaikuttaako ollenkaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hivo Katso viesti
    Minkähän verran tuuli vaikuttaa noissa, vai vaikuttaako ollenkaan?
    Kyllä tuulen vaikutus on ihan merkittävä. Tällä uudella simulaattoriversiolla en ole sitä seurannut mutta edellisellä tuli useampi sessio tehtyä jossa oli realwind mukana. Kyllä vastus ihan kunnolla vaihteli
    sen mukaan näyttikö ruudulla tuulimittari vasta- tai myötätuulta. Mitään dataa minulla ei ole antaa kuinka suurta tuulen vaikutus on. Muutama sessio on ajettu jossa vasta tuulta oli pitkälti yli 10m/s ja kyllä tuo ihan mukavasti vastusta kiristi.

Vuosia olen koittanut pitää pyöräilykuntoa talvisin yllä spinningillä, mutta nyt tuli hurahdettua traineriin toisella foorumilla olevan hehkutuksen vuoksi. Hankin tuollaisen Tacx Vortexin ja nyt sitten sen kaveriksi kokeilen tätä bkoolia. Muutaman lenkin kokemuksella ihan hauskaahan tuo virtuaalipyöräily on. Hauskempaa ehdottomasti kuin spinning. Jo pelkästään sen takia, että voi ajaa omalla fillarilla, eikä millään kuntosalihirvityksellä.

Olen nyt testannut softaa sekä PC:n, että Android tabletin kanssa (Samsung TabS) ja molemmissa toimii yhtä hyvin. PC:ssä mulla on Suunnon ANT+ -tikku, joka siis toimi ihan heittämällä. Tabletissa toimii sisäänrakennettu ANT+ sekä myös BT.

Treenailin myös tuota omien reittien lataamista sillä seurauksella, että siellä on nyt sama reitti useampaan kertaan. Näköjään noita ei saa poistettua mitenkään. Olisi ehkä järkevämpää, jos reitin saisi ensin ladattua vain omaan käyttöön ja sitten halutessaan sen voisi julkaista kaikille. Nyt ei ole mitään järkeä, että tuolla on 1.4 miljoonaa(!) reittiä, joista ei oikein kukaan ota mitään selvää.

Miten muuten noista itse ladatuista muodostetaan se 3D-malli? Vai onko se tuurissaan, että mistä se tulee ja mistä ei? Tuon 3D:n vaihtoehtona voisi kyllä olla "navi"-näkymä, joka riittäisi ainakin minulle. Eli samanlainen näkymä kuin normi-navigaattorissa ilman mitään renderöityjä puita tai koiria.

Täytyy nyt katsella mitä tuon 30-päivän trial-periodin jälkeen tulee tehtyä. Antaako mennä maksulliselle puolelle vai pitäisikö kokeilla vieltä zwiftiä...

Kaivoin toissa viikolla bkoolin esiin ja ajoin yhden treenin. Sitten tuli hiihtokelit ja sotki sisäharjoitukset

Bkool onnitteli minua yhdeksi onnelliseksi joka saa ajaa ilmaiseksi täysversiota. Missään ei käynyt ilmi kuinka kauan tätä hupia kestää, varmaan sen kuukauden mitä testijakso on normaalistikin.

Uusi versio lähti heittämällä toimimaan pc:ssä eikä mitään ongelmia ollut. Silmään pisti että "kojetaulu" oli mennyt epäselvemmäksi aikaisemmasta mutta voi tietysti olla tottumis kysymys. Katellaan nyt kunhan tulee niin huonot kelit että sisäpyöräily alkaa maistumaan.

noniinno Guest
    Taas tuli testattua noita etappeja Vortexin kanssa. Homma on kyllä aika syvältä, kun ensin nopeusmittari näyttää 35km/h ja sitten napsahtaa "Virtual speed" ja mittari junnaakin 19km/h vaikka kuinka kovaa polkisi. Itse pelsepuupin keksintöjä tuo virtual speed. Täytyisiköhän koittaa vaihtaa tuo Tackxi Bkooliin, ja ostaa rikkaimuri kuminpuruja varten. Uusi simulaattori miellyttää, ja aika hyvä kehityssuunta Bkoolilla on imo. Vielä kun saisivat noiden reittien ja liigojen tekemiseen jotain järkeä. Edes delete -nappula.

Meillä on höyrähdetty tähän sisäpyöräilyideaan ja on päätetty hankkia joko Bkool Pro tai uudempi ja vähän halvempi Go.

Onko siis niin, että jollei omista kadenssimittaria, ei vauhtia eikä kadenssia tule näkyviin. Katselin Bkoolin mittaria, mutta eikö Suunnon ant + mittari toimi yhtä hyvin? Olis ehkä järkevämpi hankinta, kun voisi käyttää kesälläkin, maksaa vain kympin enemmän. Suunnon Ambit 2s ranteessa siis sekä miehellä että minulla.

Pitääkö itse laitteen ja alusmaton lisäksi olla vielä muuta kuin sellainen pieni ant + laite tietokoneen kylkeen?

Onko kellään kokemusta kahden laitteen liittämisestä samaan koneeseen/ näyttöruutuun?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Taas tuli testattua noita etappeja Vortexin kanssa. Homma on kyllä aika syvältä, kun ensin nopeusmittari näyttää 35km/h ja sitten napsahtaa "Virtual speed" ja mittari junnaakin 19km/h vaikka kuinka kovaa polkisi. Itse pelsepuupin keksintöjä tuo virtual speed. Täytyisiköhän koittaa vaihtaa tuo Tackxi Bkooliin, ja ostaa rikkaimuri kuminpuruja varten. Uusi simulaattori miellyttää, ja aika hyvä kehityssuunta Bkoolilla on imo. Vielä kun saisivat noiden reittien ja liigojen tekemiseen jotain järkeä. Edes delete -nappula.
    Jostain luin että Tacxilla olisi oma toteutus fe-c:stä mikä johtaisi yhteensopivuus ongelmiin. Itselläni on fillarissa Continentalin GP4000II S renkaat. En tiedä onko likimainkaan parhaat mahdolliset renkaat sisätreeniin mutta pitkään aikaan ei ole murusia takarenkaasta irronnut. Lähinnä ihan uutena vastusrullaan tarttuu kumia mutta aika pian tuo on loppunut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Syystuulia Katso viesti
    Meillä on höyrähdetty tähän sisäpyöräilyideaan ja on päätetty hankkia joko Bkool Pro tai uudempi ja vähän halvempi Go.

Onko siis niin, että jollei omista kadenssimittaria, ei vauhtia eikä kadenssia tule näkyviin. Katselin Bkoolin mittaria, mutta eikö Suunnon ant + mittari toimi yhtä hyvin? Olis ehkä järkevämpi hankinta, kun voisi käyttää kesälläkin, maksaa vain kympin enemmän. Suunnon Ambit 2s ranteessa siis sekä miehellä että minulla.

Pitääkö itse laitteen ja alusmaton lisäksi olla vielä muuta kuin sellainen pieni ant + laite tietokoneen kylkeen?

Onko kellään kokemusta kahden laitteen liittämisestä samaan koneeseen/ näyttöruutuun?
    Siis Bkool Pro ei tarvitse itsessään kadenssisensoria toimiaksaan, laite arvioi itse kampipyöritysnopeuden, tosin vähän sinnepäin. Go trainerista en osaa sanoa. Jos haluaa eriliseen tietokoneeseen datan muistiin niin silloin on ainakin tarvetta erillisille kadenssi- ja nopeus-sensorille.

Muuta sitten ei tarvitakaan kuin tosiaan matto fillarin alle ja ant+ tikku usb-väylään.

BKoolin simulaattoriin ei saa kahta harjoitusvatusta paritettua samaan aikaan mutta erikseen omalla käyttäjätunnuksella kyllä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Jostain luin että Tacxilla olisi oma toteutus fe-c:stä mikä johtaisi yhteensopivuus ongelmiin. Itselläni on fillarissa Continentalin GP4000II S renkaat. En tiedä onko likimainkaan parhaat mahdolliset renkaat sisätreeniin mutta pitkään aikaan ei ole murusia takarenkaasta irronnut. Lähinnä ihan uutena vastusrullaan tarttuu kumia mutta aika pian tuo on loppunut.
    Moi,
    Ajan myös kesän maantiellä ajetulla Contin GP4000II S renkaalla , eikä kumia irtoa.

Kiitos Juha! Hyvä tietää että päästään alkuun ilman lisähärpättimiä. Ja ostella niitä sitten ajan kanssa. Ja niin tosiaan olen ymmärtänytkin että jos on kaksi laitetta, kummallekin pitää hankkia ohjelmisto erikseen.

Lähetetty minun LG-D855 laitteesta Tapatalkilla

Mistähän löytyis nopeiten wahoon ant+dongeli?

jatkaakos noniinno edelleen kiittämätöntä moderointia bkool Finlandissa? Ihmettelen kun 1st uphill suoritus ei ilmaantunut liigaan...

noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti klemola Katso viesti
    jatkaakos noniinno edelleen kiittämätöntä moderointia bkool Finlandissa? Ihmettelen kun 1st uphill suoritus ei ilmaantunut liigaan...
    Nyt en osaa auttaa. Kaikki tarkistettavaksi tulleet sessiot olen hyväksynyt, jos ovat olleet "completed". Tähän mennessä siis kaikki on hyväksytty. Valitan, vanhojen merkkien perusteella olisi ollut veret seisauttava aika. Moderointi on turhan hieno sana, lähinnä tarkistan, että reitti ajetaan maaliin saakka.

Treinerin mukanahan tulee se USB-ANT+ tikku ja Garminin ANT+ tikut ei toimi sitten tuon kanssa.
    www.ibike.fi

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •