GarminGiantElectrobike
Sivu 93 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 43 83 91 92 93 94 95 103 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.761 - 2.790 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #2761
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Aeroadissa oli di2 9070 ja toimi loistavasti. Sprinttivaihteet ovat mahtavat. Muuten loistavat, mutta vaihdevipujen epämääräisyys aiheutti hampaiden kiristystä.
    Takapakkaa vaihtaessa usein jäi vaihto tekemättä, kun mitään feedbackiä kahvoilta ei saa.

    Nyt takaisin mekaanisissa, enkä oikeastaan kadu. Sramissa on tosin lyhyemmät matkat, tai ainakin siltä tuntuu (aika saattaa kullata muistot).
    Jos elektronisiin vaihteisiin menee, niin kannattaa melkein ottaa ultegrat. Vaihtavat yhtä hyvin ja ovat huomattavasti halvemmat.
    Muutenkaan elektroniset eivät ole mitään gramman viilausta (painavat olivat sitten dura-ace tai ultegra) ja marginaalisesta paremmuudesta joutuu maksamaan paljon.

  2. #2762
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.306
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jeijei Katso viesti
    Aeroadissa oli di2 9070 ja toimi loistavasti. Sprinttivaihteet ovat mahtavat. Muuten loistavat, mutta vaihdevipujen epämääräisyys aiheutti hampaiden kiristystä.
    Takapakkaa vaihtaessa usein jäi vaihto tekemättä, kun mitään feedbackiä kahvoilta ei saa.

    Nyt takaisin mekaanisissa, enkä oikeastaan kadu. Sramissa on tosin lyhyemmät matkat, tai ainakin siltä tuntuu (aika saattaa kullata muistot).
    Jos elektronisiin vaihteisiin menee, niin kannattaa melkein ottaa ultegrat. Vaihtavat yhtä hyvin ja ovat huomattavasti halvemmat.
    Muutenkaan elektroniset eivät ole mitään gramman viilausta (painavat olivat sitten dura-ace tai ultegra) ja marginaalisesta paremmuudesta joutuu maksamaan paljon.
    Ultegran Di:t noissa näyttää olevan. Täytyisi melkein kokeilla jossain. Jos kunnollista mekaanista vastetta ei ole, niin jää kyllä minulta ostamatta.

  3. #2763
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jeijei Katso viesti
    Takapakkaa vaihtaessa usein jäi vaihto tekemättä, kun mitään feedbackiä kahvoilta ei saa.
    Siis mitä tämä niinku tarkoittaa? Ei mun yksikään kahva (mekaaninen tai sähkö) ole antanut mitään feedbackiä, vaan jalat ja vaihtamisesta kuuluva lonksaus.

  4. #2764
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.306
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    Siis mitä tämä niinku tarkoittaa? Ei mun yksikään kahva (mekaaninen tai sähkö) ole antanut mitään feedbackiä, vaan jalat ja vaihtamisesta kuuluva lonksaus.
    No sittenhän vaijeri on väärissä säädöissä, jos vaihde vaihtuu jossain muussa kuin pykälän kohdalla. Kuluneissa 105 STI kahvoissa tuo feedback on vähän huono, mutta esimerkiksi puolison hybridin ultegran liipasimessa on älyttömän hyvä tuntuma. Terävät naksaukset molempiin suuntiin. Tuollainen se varmastikkin on myös uusissa ultegran tai dura-acen STI kahvoissa.

  5. #2765
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    Siis mitä tämä niinku tarkoittaa? Ei mun yksikään kahva (mekaaninen tai sähkö) ole antanut mitään feedbackiä, vaan jalat ja vaihtamisesta kuuluva lonksaus.
    Sitä, että aina kun kahvasta painoi, joutui tarkistamaan onko vaihto oikeasti tapahtunut.
    Ja mitään klonksausta ei kyllä dura-acesta saa aikaiseksi, sen verran sulavasti vaihtaa. Varsinkin sellaisissa kohdissa, kun joutuu keskittymään muuhun kuin itse vaihtamistapahtumaan, niin usein piti tarkistaa onko vaihto tapahtunut vai ei. Takapakan servomoottori on muutenkin niin hiljainen, ettei sitä edes äänestä tajunnut jos oli hiukankaan muuta porukkaa ympärillä.

    Ja kyllä jokaisesta mekaanisesta kahvasta huomaa, tapahtuiko vaihto vai ei. Kahvasta huomaa mekaanisesti mentiinkö vaihtamisrajan yli, ainakaan ensimmäisen ja toisen sukupolven di2:ssa tätä ei tapahdu.

    Testaa jos et usko.

  6. #2766
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.306
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jeijei Katso viesti
    Testaa jos et usko.
    Helpoiten tuon voi testata nyppäämällä vaijerin irti ja kliksuttelemalla kahvaa. Kahva se sen vasteen antaa, eikä takapakka.

    Edit: Ehkä kuitenkin takarengas pois, jotta vaihtajan jousikin on mukana pelissä...

  7. #2767
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Aivan makuasioita nuo sähkö- vs mekaaniset vaihtajat. Kannattaa itse kokeilla niin tietää tykkääkö vai ei. Itse tykkään Redeissä siitä, että huomaa selkeän kolauksen kun vaihde vaihtuu. Ultegra on taas aivan hiljainen ja ei edes huomaa vaihteen vaihtumista. Varsinkin etuvaihtaja on kuin yö ja päivä. Tykkään silti molemmista seteistä, mutta Shimanon kahvat tuntuvat melko isoilta.

    Mutta voihan sitä vähän laskeakkin mikä kannattaa jos haluaa molemmat näistä kuitukiekoista ja di2. Muutenhan nämä näytti olevan identtiset eli kiekot ja osasarja vain vaihtuu:

    2799€ Ultegra di2 + Mavic ksyrium elite
    -kuituavokiekot ~1100-1400€ (Reynoldsien hinta bike24 1399€)
    -Maviccien jälleenmyyntiarvo 300€ (jos edes myy)

    2899€ Ultegra + Reynolds strike
    -päivitys di2 ~750€
    -arviolta irrotettavien osien jälleenmyyntiarvo 250€

    Eli kuitukiekkopäivitys maksaisi loppujenlopuksi 800-1100€ riippuen kiekoista jos myisi Mavicit pois = pyörä maksaisi tällöin 3600-3900€ riippuen tietenkin millaiset kuitukiekot hankkii.

    Sähköosien päivitys maksaisi vastaavasti vain 500€ jos vanhat myy pois = pyörä maksaisi tällöin kokonaisuudessaa 3400€.

    Toivottavasti joku ymmärsi mitä yritin havainnollistaa. Sähköihin päivitys olisi siis loppujenlopuksi pienempi ja halvempi operaatio.On ne kuitukiekot aina kivan tuntuset ajaa ja pyöräkin näyttää kivemmalta niin ehdottomasti ottaisin ne ite.
    Noi pyörien painot muuten ei varmaan pidä täysin paikkansa tai en ymmärrä ainakaan mitenkä kuitukiekkopyörä olisi 7,3kg kun taas di2 7kg. Mavicit pitäisi olla 85g kevyemmät (1550g vs 1635g), mutta taas di2 taitaa olla ~200g painavampi kuin mekaaninen. Renkaissa nyt tuskin on isoa eroa.
    Va

  8. #2768
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.306
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Aivan makuasioita nuo sähkö- vs mekaaniset vaihtajat. Kannattaa itse kokeilla niin tietää tykkääkö vai ei. Itse tykkään Redeissä siitä, että huomaa selkeän kolauksen kun vaihde vaihtuu. Ultegra on taas aivan hiljainen ja ei edes huomaa vaihteen vaihtumista. Varsinkin etuvaihtaja on kuin yö ja päivä. Tykkään silti molemmista seteistä, mutta Shimanon kahvat tuntuvat melko isoilta.

    Mutta voihan sitä vähän laskeakkin mikä kannattaa jos haluaa molemmat näistä kuitukiekoista ja di2. Muutenhan nämä näytti olevan identtiset eli kiekot ja osasarja vain vaihtuu:

    2799€ Ultegra di2 + Mavic ksyrium elite
    -kuituavokiekot ~1100-1400€ (Reynoldsien hinta bike24 1399€)
    -Maviccien jälleenmyyntiarvo 300€ (jos edes myy)

    2899€ Ultegra + Reynolds strike
    -päivitys di2 ~750€
    -arviolta irrotettavien osien jälleenmyyntiarvo 250€

    Eli kuitukiekkopäivitys maksaisi loppujenlopuksi 800-1100€ riippuen kiekoista jos myisi Mavicit pois = pyörä maksaisi tällöin 3600-3900€ riippuen tietenkin millaiset kuitukiekot hankkii.

    Sähköosien päivitys maksaisi vastaavasti vain 500€ jos vanhat myy pois = pyörä maksaisi tällöin kokonaisuudessaa 3400€.

    Toivottavasti joku ymmärsi mitä yritin havainnollistaa. Sähköihin päivitys olisi siis loppujenlopuksi pienempi ja halvempi operaatio.On ne kuitukiekot aina kivan tuntuset ajaa ja pyöräkin näyttää kivemmalta niin ehdottomasti ottaisin ne ite.
    Noi pyörien painot muuten ei varmaan pidä täysin paikkansa tai en ymmärrä ainakaan mitenkä kuitukiekkopyörä olisi 7,3kg kun taas di2 7kg. Mavicit pitäisi olla 85g kevyemmät (1550g vs 1635g), mutta taas di2 taitaa olla ~200g painavampi kuin mekaaninen. Renkaissa nyt tuskin on isoa eroa.
    Tuota ehdin laskeskelemaan itsekkin, ainoa vaan, että ultimatessa on sähkörunko erikseen, eli ilmeisesti normi rungossa ei ole akun paikkaa?

    Onko muuten ultimate SL rungot muuttuneet viime vuosina? Löysin netistä juttuja, jonka mukaan SLX malliin olisi tullut uusi runko 2016 vuodeksi.

    Hmm... Hyvä huomio tuo paino. Canyonillahan painot ovat tainneet pitää hyvin paikkaansa. Jospa reynoldseissa ei tosiaan ole mitään edullesempia napoja?
    Täytyy muuten tarkistaa, ovatko reynoldsit tubeless kiekot, vaikka en olekkaan aivan varma tulenko tubeleksilla ajamaan.
    Edit: Tubeless löytyy

  9. #2769
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Tietääkö joku saako Endurace CF:stä keskiön alta vaijeriohjuria irti? Mitään pulttia siinä ei ole. Helpottaisi vaijerihommia, etupään reiät on tosi pienet.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  10. #2770
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    253
    Jos ohjuri on samanlainen kuin Ultimate CF:ssä niin se lähtee ihan vaan varovasti vipuamammalla, kunhan molemmat vaijerit on pois/ löysällä.

  11. #2771
    Odottelen tässä jo tovi sitten spoilattuja aeroadin ja ultimaten levyjarruversioita. Kuitenkin keväällä lähtee joko aeroad 8.0 tai jompi kumpi uusista levyjarruversioista ostoon. Jos Aeroadi varustettuna Sram etap hrdllä ei ole ihan älyttömissä hinnoissa niin sellainen tulee kyllä ensi kauden peliksi. Pitäisi saada vaan laskettua millainen droppi tulee m-kokoiseen aeroadiin kun satula on noin 74cm korkeudella (120mm aerocockpitillä ilman spacereita, tai siis headsetcapin kanssa). Voisiko joku auttaa laskemisessa?

  12. #2772
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Kivistö, Vantaa
    Viestit
    36
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jagebage Katso viesti
    Odottelen tässä jo tovi sitten spoilattuja aeroadin ja ultimaten levyjarruversioita. Kuitenkin keväällä lähtee joko aeroad 8.0 tai jompi kumpi uusista levyjarruversioista ostoon. Jos Aeroadi varustettuna Sram etap hrdllä ei ole ihan älyttömissä hinnoissa niin sellainen tulee kyllä ensi kauden peliksi. Pitäisi saada vaan laskettua millainen droppi tulee m-kokoiseen aeroadiin kun satula on noin 74cm korkeudella (120mm aerocockpitillä ilman spacereita, tai siis headsetcapin kanssa). Voisiko joku auttaa laskemisessa?
    Minulla M-kokoisessa Aeroadissa droppi (suoravetotrainerista mitattuna) satulasta ohjaustangon yläreunaan on 13 cm kun tangon alla on 0,5 cm spacereita ja satulakorkeus on 77,5 cm. Tämän perusteella sinun tapauksessa droppi olisi siis n. 10 cm. Mikäli tarpeen, voin suorittaa tarkistusmittauksen takakiekko kiinni.

    Kaikiaan pyörä on mitä mainioin ja testien mukaan myös hyvin aero mutta silti mukava. Suosittelen siis.

  13. #2773
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiÄm Katso viesti
    Jos ohjuri on samanlainen kuin Ultimate CF:ssä niin se lähtee ihan vaan varovasti vipuamammalla, kunhan molemmat vaijerit on pois/ löysällä.
    Canyonin aspan mukaan lähtee irti takakulmasta kampeamalla. Laitoin samalla varaosaksi ylimääräisen ohjurin tilaukseen, hintaa kovat 5€. Ettei tarvii kesken ajokauden odotella kun ei sitä silloin ole kuitenkaan varastossa...
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  14. #2774
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jmmaki Katso viesti
    Minulla M-kokoisessa Aeroadissa droppi (suoravetotrainerista mitattuna) satulasta ohjaustangon yläreunaan on 13 cm kun tangon alla on 0,5 cm spacereita ja satulakorkeus on 77,5 cm. Tämän perusteella sinun tapauksessa droppi olisi siis n. 10 cm. Mikäli tarpeen, voin suorittaa tarkistusmittauksen takakiekko kiinni.

    Kaikiaan pyörä on mitä mainioin ja testien mukaan myös hyvin aero mutta silti mukava. Suosittelen siis.
    Kiitos kovasti tästä tiedosta! Veikkaan että pääsen tällä tiedolla jo pitkälle, eli lisämittaus ei ole tarpeen.

  15. #2775
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    32
    Luultavasti vastauksen kysymykseeni saisin myös Canyonin aspasta, mutta kokeillaan täältä nopeaa vastausta. Olen kuolannut Ultimate WMN CF 9.0 SL TEAM CSR mallia sen värityksen ja SRAM-osasarjan takia (naistenmalli miehelle :O ). Kuitenkin tangon ja stemmin tahtoisin olevan samaa kokoa kuin vastaavassa 9.0 SL "normaalissa mallissa". Eli onnistuuko tangon ja stemmin vaihto tilausta tehdessä, kokemuksia? Satulakin näyttäisi olevan naisten mallia, mutta se vaihtuu joka tapauksessa mieluisampaan.

  16. #2776
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Tuossa SL- mallissa on iahn normistonga ja -stem (ei integroitu) joten ainakin stemmin vaihto onnistuu ottamalla yhteyttä Canyonin suomen aspaan tilatessa. Sieltä saanet vastauksen myös stonga-asiaan.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  17. #2777
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    Canyonin aspan mukaan lähtee irti takakulmasta kampeamalla. Laitoin samalla varaosaksi ylimääräisen ohjurin tilaukseen, hintaa kovat 5€. Ettei tarvii kesken ajokauden odotella kun ei sitä silloin ole kuitenkaan varastossa...
    Jeps, kuullostaa samalta. Ihan fiksua, koska Murphy. Vaijereiden vaihtoa (varsinkin yksittäisen) nopeuttaa/helpottaa jos käyttää pujottamisessa niitä mukana tulleita valkeita ohuita muoviputkia. Vaihtajalta keskiölle yksi ja keskiöltä emäputkelle sit toinen. Ei tartte poistaa ohjuria.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Niguel Katso viesti
    Eli onnistuuko tangon ja stemmin vaihto tilausta tehdessä, kokemuksia?
    Sellaisia kokemuksia on, että ainakaan XS-kokoiseen ei onnistunut tilausvaiheessa vaihtaa 170mm kampia. Sivuilla oli kyllä sen kohdalla 165/170mm, mutta ei koskenutkaan siinä kys. tapauksessa Shimanon osilla olevia. Stemmin vaihto hoitui niin että sain postin kuskaamana uuden pidemmän ja laitoin paluupostina ensiasennusosan takaisin.

  18. #2778
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiÄm Katso viesti
    Jeps, kuullostaa samalta. Ihan fiksua, koska Murphy. Vaijereiden vaihtoa (varsinkin yksittäisen) nopeuttaa/helpottaa jos käyttää pujottamisessa niitä mukana tulleita valkeita ohuita muoviputkia. Vaihtajalta keskiölle yksi ja keskiöltä emäputkelle sit toinen. Ei tartte poistaa ohjuria.
    Ostin ihan tätä varten muutaman metrin Jagwiren lineria. Ajatus hyvä, toteutus alkoi ontua kun huomasin takavaihtajan vaijerin olevan ohjurin kohdalta melko rispaanunut eikä liner menny vaijerin päälle. Etuvaihtajan vaijeri ok enkä halunnut sitä irrottaa joten meni askarteluksi...
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  19. #2779
    Nyt olisi hyvät alet Endurace malleista tarjolla. Vähän nyt mietityttää, että laitanko tilauksen nyt sisään, vai odottelenko alkuvuoteen kun tulee Endurace mallistosta uudet versiot myyntiin.

  20. #2780
    Hei vaan! Tuli tuossa tänään vertailtua Koblenzissa Infliten S ja M runkokokoja mutten oikein päässyt selkeään tulokseen kumman valitsisin.

    Canyonin edustajan kans käytiin mitat läpi (176/82) ja heidän mukaansa S olisi oikea koko mutta omasta mielestä tuo S koko on melkein liian pieni tai liian ahtaan tuntuinen mutta M:n kohdalla myyjä kommentoi, että satula jäisi melkein liian alas, ettei satulatolpan jousto pääsisi oikeuksiinsa.

    Noin tunti tuli molempia kokoja verrattuna Canyonin parkkipaikalla mutta olisi kiva kuulla minkä kokoiset kuskit ovat päätyneet Infliten kohdalla S tai M kokoon.

    Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla

  21. #2781
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    123
    Mun mitat on ~178/82,5. Päädyin infliten S kokoon ja oon ollut tyytyväinen.. Noin 1000km tullut ajettua tähän mennessä.. Vanha cyclo oli kahden koon välistä se suurempi ja tuo pienempi pyörä tuntuu paljon ketterämmältä

  22. #2782
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    123
    Stemmi kannattaa vaihtaa heti pidempään.. Heitin kolikkoa ja ostin 110mm stemmin jotta sai sitä tilaa.. Lokasuojilla tiukoissa käännöksissä jalka saattaa osua eturenkaaseen mutta ilman lokasuojaa tätä ei muistaakseni tapahtunut

  23. #2783
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahuji Katso viesti
    Stemmi kannattaa vaihtaa heti pidempään.. Heitin kolikkoa ja ostin 110mm stemmin jotta sai sitä tilaa.. Lokasuojilla tiukoissa käännöksissä jalka saattaa osua eturenkaaseen mutta ilman lokasuojaa tätä ei muistaakseni tapahtunut
    Joo, samaa asiaa itsekin mietin, eli joko 100 tai 110mm stemmin tulisi vaihdettua.

    Huomasitko muuttuiko ohjauksen nopeus tai vakaus merkittävästi kun stemmin pituus muuttui?

  24. #2784
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    123
    Vakaampi ajaa niin kuin pitäisikin.. Kannattaa mennä sillä pituudella mitä canyonilta sulle suositellaan. Oma stemmin pituus tuli ihan arvalla. Lisäksi kannattaa ottaa eri pituinen jo tilatessa koska noiden 1 1/4 stemmien saatavuus on aika huono

  25. #2785
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    351
    Canyonilla hinnat pudonneet? Katselin huvikseni Ultimaten cf sl hintaa, niin ainakin 150 euroa halvemmalla olisi saanut tilattua.

  26. #2786
    Ainakin Ultimate AL SLX 9.0 hinta on noussut mielestäni 200€. Jos siis muistan oikein viime vuoden hinnat, niin aluversio maksoi 1699e ja kuitu cf sl 2349e, joten hintaero alumiinin ja kuidun välillä on pienentynyt merkittävästi.

  27. #2787
    Liittynyt
    08/2014
    Paikkakunta
    Valkeala
    Viestit
    337
    Näyttää tänään olevan rataspakat tarjouksessa. DuraAce 103 euroa.

  28. #2788
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Nyt löytyy levariversiota Aeroadista ja Ultimatesta sekä Endurace CF SL- mallista.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  29. #2789
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    154
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pudeman Katso viesti
    Näyttää tänään olevan rataspakat tarjouksessa. DuraAce 103 euroa.
    Yritin tilata kahta Shimanon kasettia (Ultegra ja 105) ja ei onnistunut. Tänään tuli vaan jonkinlainen etukäteisilmoitus siitä, että ovat ehkä vajaan viikon päästä lähettämästä toista niistä.

    105-kasetit ovat siis Canyonin pyöräpajalta loppu ja niiden harvinaisuuden vuoksi eivät edes yrittäneet toimittaa tällaista. Vetoavat vain siihen, että verkkokaupat saldot päivittyvät 90 sekunnin viiveellä. Tuo kertoo paljon siitä SAP-viritelmästä mitä ne viime vuoden aikana yritti aikana saada toimimaan. Se, että asiakaspalvelu on vieläkin tällä tasolla on aika huolestuttavaa.

  30. #2790
    Mulle tuli tänään ilmoitus että 105 kasetti on matkalla. Joistain malleista luki tilatessa jo että olivat loppu. Onneksi minkä itse halusin löytyi.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •