Nappulasta nappulaan, tubelessina, 80mm kiekko ja 7Psi paineella:
![]()
Nappulasta nappulaan, tubelessina, 80mm kiekko ja 7Psi paineella:
![]()
Ristuksen iso nakki! Minä kun tuskailen jo 25 mm maantierenkaiden mahtumista....
Laskin paineet keulalta "pehmeäksi" käsikopelolla metässä. Kotona mielenkiinnosta sitten mittaamaan. Pieni selfsteeraus kelvisiirtymällä annettakoon anteeksi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
brilleaux muokkasi tätä : 28.10.2016 at 17.57
Jees, ny alkaa oleen kunnonkasvatuspaineet[tm]
Vissiin pysy vielä vanteellaki..
Sent from my E5823 using Tapatalk
Hyvin pysyi.![]()
Pysyyhän se, joskus tullut nollapaineillakin ajettua, ei ainakaan mun mittarin viisari jaksanut värähtää. Eikä se läpi lyö silläkään etusessa vielä normijuurakossa.
^ eiks sulla ollu kuitenki 100mm vanteet?
Joo, Pellekengät.
No nyt on edessä snowshoe 2xl 5.05 ja hyvältä vaikuttaa lisää testiä tulossa 😊✌
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
100mm kiekoille saattais tosiaan olla tilausta ton vanteella pysymisen takia? Hyvin noi toimii 80mm dt:llä, mutta onko lie pelkoa paikallaan pysymisestä? Noilla kun mennään tosiaan näemmä melko matalilla paineilla.
Täällä ei taida kellään olla näitä takana 80mm vanteella? Mtbr:n Andy81 oli juurikin takarenkaita "tuhonnut" pari kappaletta 80mm vanteella, mut eri vanne kuin sulla..
En mä tohon tuhoutumiseen usko, ainut mikä saattaa olla miinuksena on pysyminen kiekolla. Profiilihan on 80mm kiekolla just hyvä; kyljet on suojassa kivikossa.
Kyllä se Veekin suosittelee näitä 80-100 mm kehälle, eli pitäis olla ihan jees:
Kovasti näyttää että DT Swiss 2250 kehällä olis tuo mallikumikin tuossa.
Fatter is better
http://www.classic-cycle.de/en/Rims-...ack-matte.html
Nyt sais oikealla reikämäärälläkin..![]()
Piti minunkin 2XL kokeilla kun paikallisesta kaupasta sai ja vieläpä edullisesti.
Tässä 2XL ja isoKnard pakattuna:
Yllättäen isoKnardin kulutuspinta on jopa leveämpi.
Laitoin Moonlanderiin 2XL vain taakse, kun eteen pitäisi vaihtaa ensin haarukka (ICT:n haarukka on jo hankittu).
Mutta jopa yhden 2XL:n rullaavuus on jotain ihan käsittämätöntä, verrattuna Surlyn Bud, Lou ja isoKnard renkaisiin, jopa siirtymäpaineilla. 2XL:n runko tuntuu laadukkaalta, ei paljon eroa Surlyn 120tpi renkaiden rungoista, eli huono rullaavuus ei voi johtua siitä, van kumista ja isoista nappuloista. Tosin pitoa on vastapainoksi tullut reilusti lisää.
Paikallisella loivan alamäen segmentillä aikani on venynyt 5min -> 6min pelkästään takana olevalla 2XL renkaalla.![]()
Itse otan ton rullaavuuden kuntoilun kannalta, positiivisena seikkana.Ei ole nimittäin kiire, ja en kellottele ajojani.
Metsässä 2XL on ihan huikee. Sopii mulle. Suorastaan ihastunu renkulan ominaisuuksiin poluilla. Työmatkoilla saa tosiaan oikeasti polkea. Ja alamäissä ei vauhti juuri kasva "rullaillessa".
Edit: enkä mä kiellä etteikö rullaamattomuus saattais alkaa joskus jopa tympiä siirtymillä ja työmatkoilla. Mieltään voi onneks muuttaa. Ja takkia kääntää.
Katsotaan tilannetta sitten. Tällä hetkellä rullaavuus saa olla sivuseikka. Muut ominaisuudet painaa enemmän vaakakupissa.
Hyvin sopii taaksekkin minulla edessä tosin taaksekkin pitää saada jos löytyy tai jku muu sitten 😊
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Mitäs eroa tuolla PSC ja normaali silica versioilla käytännössä on? Että kannattaako ettiä netistä PSC vai hakea kivijalasta normi mallit?
Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.
PSC on pehmeempää kumia ja kermanvärinen. Teoriassa hiukan painavampi. Nää varmaan tiesitkin. Jääkelillä PSC varmaan hiukan parempi.
En oo osannu kaivata, väri hiukan häiritsis.TIRE COMPOUNDS
Silica – A compound designed to hold traction at lower temps. Rated 57A on Vee’s hardness scale.
PSC – Pure Silica Compound – Even better cold weather traction. Rated 50A for hardness.
Omat PSC:t kevyemmät kuin Masan mustat. Ei pidä jäällä kummosesti, nastoitus voi olla hankalampaa. Pehmeät silti on, hyödystä en tiedä. Kesäkelillä rumat![]()
Jep, mun allaoleva setti 1844/1911 g, toinen venaava setti pysäyttää vaakan lukemiin 1806/1828 g.
Viime talvi meni noilla kaatumatta, jäätiköt ja muut, en osannu nastoja kaivata vaikka kait niistä jotain hyötyä jossain olis ollu. Ajot 99% metsäpolkuja, joten kelvi-kaljamista ei kokemusta.
Vaikuttaako tuo pehmeys mitään ajopaineisiin?
Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.
Tohon lie melko mahdotonta vastata
Ite en näkis että ois suurta eroa, tosin itellä on 0bar vielä testaamatta. Enemmän vaikuttaa varmaan olosuhteet ja kuski paineisiin mitä kumiseos..
Jospa noi seuraavaksi sais tubelessina alle, vähän ikävä jo 15cm renkaanjälkeä.![]()
Tänä aamuna taas mun ja renkulan välinen suhde vahvistui, luulen. Pari tuntia vietettiin laatuaikaa märässä metsässä.
En edelleen keksi miinuksena oikein muuta kuin tuon kehnohkon rullauksen siirtymillä/työmatkoilla.
Ja mullehan rullaus on onneksi niitä renkaan vähäpätöisimpiä ominaisuuksia.
Muut ominaisuudet kaikkinensa ovat lähinnä hämmästyttäviä.
Jos 2XL jatkaa samaa suorittamista lumien tultua, suhteestamme saattaa tulla hyvinkin antoisa ja pitkä.
Edit: lisätään nyt kuitenkin miinuslistaan oma vaikutuksensa pyörän käsiteltävyyteen, sanomattakin on selvää että näppäryys hiukan kärsii..
brilleaux muokkasi tätä : 01.11.2016 at 09.52
En mä lähtis yksilöimään, mut onhan kaikki "hieman erilaista" kuin esim. Bud/JJ-kombolla. Hyvässä ja pahassa. Enimmäkseen kyllä hyvässä.Kyllä noilla samat mutkat kääntyy kuin M-kokoisella protollakin em. rengaskombolla.
Päivitellääs taas, ei näemmä pysty tuohon omaan ^postaukseen edittiä laittamaan:
Ensimmäinen fiilistely lumettomassa mutta semiliukkaassa pakkasmetsässä tehty. Siellä täällä jäistä juurta, välillä kiveäkin.
Sitä vaan ei näillä renkuloilla huomaa ajaessa, jos ei pysähdy katsomaan.
Ei tainnu keula lipsahtaa kertaakaan, takanen pariin otteeseen. Jos 2XL:n esiintyminen edelleen jatkuu samaa rataa, olen kohta kai hurmoksessa.
Ja se mainittu ketteryyskin tuntuu palaavan, kun noilla vähän kerrallaan oppii ajamaan.
Mukava lueskella miten 2XL on vakuuttamassa Brillenki mielen pikkuhiljaa.Ite oon kans kyllä tykänny kovasti, nyt vuosi ja vajaa 1000 km takana, ei oo tarvinnu muita edes miettiä (kun ei oo edes vaihtoehtoja tässä kokoluokassa). Kyl se tuo muhkeus tekee niin hyvää fiilistä tuolla metsän puolella ajeluun, rauhottaa mieltä ja varmaan menoakin, mut mitä väliä. Kerkeispä vaan ajamaan enemmän...
Kirjanmerkit