ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 133 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 83 123 131 132 133 134 135 143 183 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.961 - 3.990 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti .Vaeltaja. Katso viesti
    ^^ shimanon XT m8000 11x on onneksi olemassa jos 11 voimansiirtoa haluaa
    Näinpä, tajusin pari sekuntia liian myöhässä.

Sramilla on olemassa 11sp pakka joka ei tarttee XD-vapaaratasta

Oiskohan nyt sitten ollut tämä:
    https://www.bike-components.de/en/SR...issset-p48904/

Edit. Ainahan vaparaattaan voi vaihtaa samalla tuohon xd- malliin. GX-voimansiirto on todella hyvä kun vaan on kunnolla säädöissä. Vastaavasta shimpasta tosin ei ole kokemuksia.

Ajattelin laittaa eteen 28T ja taakse 11-42 järkihinnoilla. Tästä päädyin tuohon slx-sarjaan ja 11 vaihteeseen. Eli tuo slx:n m7000 pakka ei tod. mene mutta xt 8000 menee? Ei ole mikään pakko olla tietenkään juuri nämä, täytyy vielä tutkia 10 vaihteita jos menee kerran nätimmin. Ei mene M-koko millään mulle. Ja periaatteessa haluaisin ainakin kerran laitella kaikki itse kun tämä on ns. ensimmäinen pyörä, että vähän oppisi perusasioita eikä olisi ihan kädetön pyörän huolloissa sitten. Tuossa 4 prossa olisi kaikki vaan valmiina kuin illallinen Manulle 😀

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taipan Katso viesti
    Ajattelin laittaa eteen 28T ja taakse 11-42 järkihinnoilla. Tästä päädyin tuohon slx-sarjaan ja 11 vaihteeseen. Eli tuo slx:n m7000 pakka ei tod. mene mutta xt 8000 menee? Ei ole mikään pakko olla tietenkään juuri nämä, täytyy vielä tutkia 10 vaihteita jos menee kerran nätimmin. Ei mene M-koko millään mulle. Ja periaatteessa haluaisin ainakin kerran laitella kaikki itse kun tämä on ns. ensimmäinen pyörä, että vähän oppisi perusasioita eikä olisi ihan kädetön pyörän huolloissa sitten. Tuossa 4 prossa olisi kaikki vaan valmiina kuin illallinen Manulle 😀
    Oisko 30T parempi 11-42 kanssa? 3Pron vakio 32T+11-42 on mielestäni jo passeli. Hyvin harvoin tulee tilanteita että kaipaisi pienempää vaihdetta.

Niin siis kaikki shimanon 11-lehtiset maastopakat on saman levyisiä. Se että mahtuuko ne tuohon kyseiseen vapaarattaan runkoon on eri asia. Pitäis mitata tai kokeilla laina pakalla ennen kun tilaa setin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rantamies Katso viesti
    Hyvin harvoin tulee tilanteita että kaipaisi pienempää vaihdetta.
    No tuleekos kuinka usein tilanteita että loppuu välit kesken 11-rattaalla? Tuskin. Enemmän sinne hiippailupäähän välityksiä kaipaa, ainakin mä, laittaisinkin 28:n jos ei oo 42:sta isompaa takana.
    Fatter is better

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    No tuleekos kuinka usein tilanteita että loppuu välit kesken 11-rattaalla? Tuskin. Enemmän sinne hiippailupäähän välityksiä kaipaa, ainakin mä, laittaisinkin 28:n jos ei oo 42:sta isompaa takana.
    Tuolla 32T:llä ei ole loppunut vielä kertaakaan, siirtymillä olen silloin tällöin käyttänyt kahta pienintä lehteä. Kuskin ajotavasta ja omista mieltymyksistä valinnassa kuitenkin on kyse. Esitin vain oman ylipainoisen mielipiteeni asiaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rantamies Katso viesti
    Oisko 30T parempi 11-42 kanssa? 3Pron vakio 32T+11-42 on mielestäni jo passeli. Hyvin harvoin tulee tilanteita että kaipaisi pienempää vaihdetta.
    Eikös 3Prossa ole GX:n pakka vakiona eli se on sillon 10-42. Tuo 10-piikkinen on juurikin se syy miksi se tarvitsee XD-vapaarattaan.

Niin siis kaikki shimanon 11-lehtiset maastopakat on saman levyisiä. Se että mahtuuko ne tuohon kyseiseen vapaarattaan runkoon on eri asia. Pitäis mitata tai kokeilla laina pakalla ennen kun tilaa setin.
    Kyllä ne kaikki Shimanon 11 lehtiset maastopakat menee siihen tavalliseen vapariin. Eli myös se SLX.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Eikös 3Prossa ole GX:n pakka vakiona eli se on sillon 10-42. Tuo 10-piikkinen on juurikin se syy miksi se tarvitsee XD-vapaarattaan.

Kyllä ne kaikki Shimanon 11 lehtiset maastopakat menee siihen tavalliseen vapariin. Eli myös se SLX.
    Oikeassa olet 10 on pienin. My bad.

10-42:*10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-42

elastolta hyvää tietoa. Jotenkin oli mielessä että tuolle alun perin 8-lehtisen vapaarattaalle ei mene kun tuo kymppi, mutta parempi näin päin. Varmaan maantiepuolelta sekoitin.. tällä kylällä vähemmän liikkuu vielä noita shimanon isolla voimansiirrolla olevia maastossa.

Kiitos infoista. Kaipaan potkua tuonne möyrintäpäähän näillä ripulireisillä. Arvon tuon 28 ja 30 eturattaan välillä. Voihan tuon aina vaihtaa jos menee överiksi 28:lla. Hyvä tietää että tuo 11-pakka pitäisi mennä, sen kuitenkin haluaisin mieluiten.

Moi foorumille, ensimmäinen viesti!

Maasto-ajoon sopiva hinta-laatusuhteeltaan hyvä harrastepyörä kiinnostaisi paljon. Olen pohtinut sekä etujousitettua maastopyörää että fatbikea. Jälkimmäinen kiinnostaa tällä hetkellä enemmän, mutta oikeasti en näistä mitään tiedä, eikä haittaisi jos joku haluaisi minulle opastaa pääpointit maastopyörä vs. läski?

Olen pohtinut, että jousittamaton läski saattaisi olla helpompi ylläpitää (vähemmän huoltoa ja rikkoutuvia osia) ja sopisi ympäri vuoden maastoon sekä poluille, voisi kenties laskettelukeskuksissakin kikkailla, sekä talvella kävisi myös työmatkapyöränä.

Onko fatbikeissa jotain erityisiä ongelmakohtia, jotka ennen hankintaa olisi hyvä huomioida vs. maastopyörä?
    - Leveä rengas paremman pidon vuoksi voi antaa liian suuren rasituksen ketjuille, rattaille tai muille voimansiirtoon liittyville osille ja rikkoutua käytössä perinteistä maastopyörää helpommin?
    - Ongelmia leveän renkaan kanssa muutoin, sopivuus, paikoillaan pysyminen tai vanteelle laitto?

Olen surffaillut Canyonin sivuilla (kaverilta löytyy Grand Canyon maasturi) ja lisäksi Whiten läskistä olen kiinnostunut (olen lukenut ketjua, mutten kokonaan). Toisella kaverilla on Feltin läski, josta hän on pitänyt kovasti. Pyöräkuumetta on, mutta niin on myös matkakuumetta aina ja juuri tällä hetkellä rahat ovat kiinni talven reissussa. Jos hyvin käy ensi kesäksi saattaisi olla varaa ostaa pyörä. En halua maksaa "liikaa", mutten myöskään halua ostaa huonolaatuista mankelia, jonka kanssa olen jatkuvissa ongelmissa rajallisten taitojen kera.

White 4 Fat Lite 799€ ja Pro 1290€ (@XXL) olisivat mielestäni kumpikin hinnaltaan ok. Onko muita hyviä vaihtoehtoja, kun etsin pyörää joka maksaa korkeintaan 1500€, mutta mieluiten kuluttaisin alle tonnin. Onko jokin syy miksi kannattaisi valita vanhempi 3-malli, jos niitä sattuu saamaan? Taidan ilmoittautua tapojani vasten XXL:n postituslistalle, jotta pystyn reagoimaan mahdollisiin tarjouksiin...

Kiitokset jo etukäteen asiantuntevasta avusta aloittelijalle.
    kirves muokkasi tätä : 29.10.2016 at 20.09

Yo! Tuore White omistaja ilmoittautuu tänne.. Oranssi sellainen tarttui matkaan viime viikolla kaupassa käydessäni. Itse asiassa en ole sillä vielä oikeastaan ajanutkaan koska ajattelin nastoittaa noi Snowshoet ja ajattelin etten halua nastareikiä täyteen moskaa. Jarrut on vaihtunut slxään ja rallinaaman turbine stonga isketty stemmiin kiinni + lukkogripit. Ei muuta tällä kertaa..

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
    Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

Oma läsä nyt tollasessa kuosissa. Huomenissä, jos pääsisi jarruja sisäänajamaan ja testaamaan kuitukeulaa käytännössä.

Vaa'allakin käytin ja 14,7 kg jäi kahden läskin erotukseksi

Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo81 Katso viesti

Oma läsä nyt tollasessa kuosissa. Huomenissä, jos pääsisi jarruja sisäänajamaan ja testaamaan kuitukeulaa käytännössä.

Vaa'allakin käytin ja 14,7 kg jäi kahden läskin erotukseksi

Käykö tuohon keulaan siis alkuperäinen kiekko pikalinkkunapoineen kiinni?

Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kirves Katso viesti
    Onko jokin syy miksi kannattaisi valita vanhempi 3-malli, jos niitä sattuu saamaan?
    Olikos noissa 3 ja 4 fat prossa juuri muuta eroa kuin että 3:ssa on hiilikuituetuhaarukka, mutta sentin kapeammat kehät. Ja renkaat nelosessa ovat 4,8-tuumaiset nastoitettavat Snow shoet, kun taas kolmosessa 4,5-tuumaiset Snow shoet.

Mulla jäi näemmä toiseen selaimeen tuo tonnin tarjous 3 fat prosta auki ja se näyttää, että vaikka netissä ei ole, niin Tammistossa olisi M-kokoa. En sitten tiedä pitäneekö paikkansa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Siemenlinko Katso viesti
    Käykö tuohon keulaan siis alkuperäinen kiekko pikalinkkunapoineen kiinni?

Kyllä käy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo81 Katso viesti
    Kyllä käy.

Ostitko keulan käytettynä, vai saako niitä jostain edukkaasti?
    Jos saa, ni mistä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Siemenlinko Katso viesti
    Ostitko keulan käytettynä, vai saako niitä jostain edukkaasti?
    Jos saa, ni mistä?

Käytettynä. Oli jäänyt paikalliselle huoltojampalle hyllyyn jostain blutokonversiosta. Sattumalta muun huollon yhteydessä tuli puheeksi ja ostin pois. Saatavuudesta muuten en tiedä.

Ja myyhän xxl hiilarikeuloja 199 hintaan, oranssin värisenä.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
    Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

Myyhän se, mutta se on 15mm läpiakselilla. Ei käy kovinkaan moneen ainakaan halvempaan malliin.

Ok. Luulin että niissä oli 15mm kaikissa. Kiinasta saa edukkaasti hiilarikeuloja jos sellaista kaipaa..

elastolta hyvää tietoa. Jotenkin oli mielessä että tuolle alun perin 8-lehtisen vapaarattaalle ei mene kun tuo kymppi, mutta parempi näin päin. Varmaan maantiepuolelta sekoitin.. tällä kylällä vähemmän liikkuu vielä noita shimanon isolla voimansiirrolla olevia maastossa.
    8, 9, 10 ja 11 lehtiset maastopakat menee saman levyseen vapaarattaanrunkoon. 11 on kyllä kokonaisuudessaan leveempi, mutta sitä on levitetty tuomalla rattaita lähemmäs pinnoja. Saattaa aiheuttaa joissain läskeissä ongelmia, koska ketju kulkee pienimmällä vaihteella lähempänä rengasta. Mulla on 3Fat Litessä XT M8000 1x11 vaihteisto ja hienosti pyörii takana alkuperäisellä 80mm vanteella 4,8" Surly Bud, joka on kuitenkin suhteellisen muhkean kokoinen renkula.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Kysymys keskiöstä. Vaihdoin saman palikan ku AnttiL. Mulla jää pieni rako vasemman polkimen ja sen mustan holkin väliin. Ehkä n.2mm. Kasasin samoilla hiluilla ku purinkin. ???

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

On kyllä ihan eri pyörä nyt tuo 3lite. Kannatti vaihtaa kuitukeulaan. Ja jarrut (slx m-675) ihan eri planeetalta alkuperäisiin verrattuna.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    Kysymys keskiöstä. Vaihdoin saman palikan ku AnttiL. Mulla jää pieni rako vasemman polkimen ja sen mustan holkin väliin. Ehkä n.2mm. Kasasin samoilla hiluilla ku purinkin. ???

Meinaat vasemman kammen? Jos rako toispuoleinen, keskiö väärillä kierteillä, joka voi olla aika ikävä juttu.

Kyl se on ihan nätisti kierteellä. Tech osiossa on kuva ku eilen sinne laitoin kans kyssärin.

onko ytte07:lle selvinny jo tuo kampihomma? Sanoisin että shimanon laakerikupit on sen millin kapeammat ja niin noihin kampiin jää tuo rako. Käy hakemassa sopivat spacerit ja homma kunnossa. Itsellekkin on jäänyt noita laatikkoon kampien ja keskiöiden vaihdoista..yleinen juttu. Pitäisi löytyä joka pyörähuollosta hyllytavarana tuolle akselille sopia.

Olikos jollain tietoa paljonko Pro 3:n ohjaustanko painaa? Huomenna meen ostamaan vasta ko. pyörän mutta nyt sais jo tilailla vähä jotain palikkaa..
    Esim. onko tämä oikea tohon pyörän ja onko kokemuksia tekeekö tolla mitään? Truvativ Stylo T20 20mm Riser Handlebar 31.8 x 680mm.
    Ja mikäs kevyempi sisuri sinne orkkis sirureiden tilalle kannattaa vaihtaa Schwalbe 13F vai joku muu...?

Amatööri kiittää!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti himo_kaappoo Katso viesti
    Olikos jollain tietoa paljonko Pro 3:n ohjaustanko painaa? Huomenna meen ostamaan vasta ko. pyörän mutta nyt sais jo tilailla vähä jotain palikkaa..
    Esim. onko tämä oikea tohon pyörän ja onko kokemuksia tekeekö tolla mitään? Truvativ Stylo T20 20mm Riser Handlebar 31.8 x 680mm.
    Ja mikäs kevyempi sisuri sinne orkkis sirureiden tilalle kannattaa vaihtaa Schwalbe 13F vai joku muu...?

Amatööri kiittää!
    Itellä 3lite ja siinä tuo stylon 30mm nousulla pelittää pirun hienosti.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •