FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 7 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 540

Aihe: Vee Tire Snowshoe 2XL 26×5.05

  1. #181
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Nappulasta nappulaan, tubelessina, 80mm kiekko ja 7Psi paineella:


  2. #182
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Nappulasta nappulaan, tubelessina, 80mm kiekko ja 7Psi paineella:

    Tuon voisi laittaa Jeesustelutopikkiinkin.

  3. #183
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Ristuksen iso nakki! Minä kun tuskailen jo 25 mm maantierenkaiden mahtumista....

  4. #184
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577

    Vee Tire Snowshoe 2XL 26×5.05

    Laskin paineet keulalta "pehmeäksi" käsikopelolla metässä. Kotona mielenkiinnosta sitten mittaamaan. Pieni selfsteeraus kelvisiirtymällä annettakoon anteeksi.






    Sent from my iPhone using Tapatalk
    brilleaux muokkasi tätä : 28.10.2016 at 17.57

  5. #185
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Jees, ny alkaa oleen kunnonkasvatuspaineet[tm]

    Vissiin pysy vielä vanteellaki..

    Sent from my E5823 using Tapatalk

  6. #186
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Hyvin pysyi.

  7. #187
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Pysyyhän se, joskus tullut nollapaineillakin ajettua, ei ainakaan mun mittarin viisari jaksanut värähtää. Eikä se läpi lyö silläkään etusessa vielä normijuurakossa.

  8. #188
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    ^ eiks sulla ollu kuitenki 100mm vanteet?

  9. #189
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Joo, Pellekengät.

  10. #190
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    No nyt on edessä snowshoe 2xl 5.05 ja hyvältä vaikuttaa lisää testiä tulossa 😊✌

    Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

  11. #191
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577

    Vee Tire Snowshoe 2XL 26×5.05

    100mm kiekoille saattais tosiaan olla tilausta ton vanteella pysymisen takia? Hyvin noi toimii 80mm dt:llä, mutta onko lie pelkoa paikallaan pysymisestä? Noilla kun mennään tosiaan näemmä melko matalilla paineilla.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #192
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Täällä ei taida kellään olla näitä takana 80mm vanteella? Mtbr:n Andy81 oli juurikin takarenkaita "tuhonnut" pari kappaletta 80mm vanteella, mut eri vanne kuin sulla..

  13. #193
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    En mä tohon tuhoutumiseen usko, ainut mikä saattaa olla miinuksena on pysyminen kiekolla. Profiilihan on 80mm kiekolla just hyvä; kyljet on suojassa kivikossa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #194
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Kyllä se Veekin suosittelee näitä 80-100 mm kehälle, eli pitäis olla ihan jees:


    Kovasti näyttää että DT Swiss 2250 kehällä olis tuo mallikumikin tuossa.
    Fatter is better

  15. #195
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    http://www.classic-cycle.de/en/Rims-...ack-matte.html

    Nyt sais oikealla reikämäärälläkin..

  16. #196
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Piti minunkin 2XL kokeilla kun paikallisesta kaupasta sai ja vieläpä edullisesti.

    Tässä 2XL ja isoKnard pakattuna:


    Yllättäen isoKnardin kulutuspinta on jopa leveämpi.

    Laitoin Moonlanderiin 2XL vain taakse, kun eteen pitäisi vaihtaa ensin haarukka (ICT:n haarukka on jo hankittu).


    Mutta jopa yhden 2XL:n rullaavuus on jotain ihan käsittämätöntä, verrattuna Surlyn Bud, Lou ja isoKnard renkaisiin, jopa siirtymäpaineilla. 2XL:n runko tuntuu laadukkaalta, ei paljon eroa Surlyn 120tpi renkaiden rungoista, eli huono rullaavuus ei voi johtua siitä, van kumista ja isoista nappuloista. Tosin pitoa on vastapainoksi tullut reilusti lisää.

    Paikallisella loivan alamäen segmentillä aikani on venynyt 5min -> 6min pelkästään takana olevalla 2XL renkaalla.

  17. #197
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577

    Vee Tire Snowshoe 2XL 26×5.05

    Itse otan ton rullaavuuden kuntoilun kannalta, positiivisena seikkana. Ei ole nimittäin kiire, ja en kellottele ajojani. Metsässä 2XL on ihan huikee. Sopii mulle. Suorastaan ihastunu renkulan ominaisuuksiin poluilla. Työmatkoilla saa tosiaan oikeasti polkea. Ja alamäissä ei vauhti juuri kasva "rullaillessa".

    Edit: enkä mä kiellä etteikö rullaamattomuus saattais alkaa joskus jopa tympiä siirtymillä ja työmatkoilla. Mieltään voi onneks muuttaa. Ja takkia kääntää.

    Katsotaan tilannetta sitten. Tällä hetkellä rullaavuus saa olla sivuseikka. Muut ominaisuudet painaa enemmän vaakakupissa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  18. #198
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Hyvin sopii taaksekkin minulla edessä tosin taaksekkin pitää saada jos löytyy tai jku muu sitten 😊

    Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

  19. #199
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Mitäs eroa tuolla PSC ja normaali silica versioilla käytännössä on? Että kannattaako ettiä netistä PSC vai hakea kivijalasta normi mallit?
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  20. #200
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    PSC on pehmeempää kumia ja kermanvärinen. Teoriassa hiukan painavampi. Nää varmaan tiesitkin. Jääkelillä PSC varmaan hiukan parempi.
    TIRE COMPOUNDS
    Silica – A compound designed to hold traction at lower temps. Rated 57A on Vee’s hardness scale.
    PSC – Pure Silica Compound – Even better cold weather traction. Rated 50A for hardness.
    En oo osannu kaivata, väri hiukan häiritsis.

  21. #201
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Omat PSC:t kevyemmät kuin Masan mustat. Ei pidä jäällä kummosesti, nastoitus voi olla hankalampaa. Pehmeät silti on, hyödystä en tiedä. Kesäkelillä rumat

  22. #202
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Jep, mun allaoleva setti 1844/1911 g, toinen venaava setti pysäyttää vaakan lukemiin 1806/1828 g.

    Viime talvi meni noilla kaatumatta, jäätiköt ja muut, en osannu nastoja kaivata vaikka kait niistä jotain hyötyä jossain olis ollu. Ajot 99% metsäpolkuja, joten kelvi-kaljamista ei kokemusta.

  23. #203
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Vaikuttaako tuo pehmeys mitään ajopaineisiin?
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  24. #204
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Tohon lie melko mahdotonta vastata

    Ite en näkis että ois suurta eroa, tosin itellä on 0bar vielä testaamatta. Enemmän vaikuttaa varmaan olosuhteet ja kuski paineisiin mitä kumiseos..

    Jospa noi seuraavaksi sais tubelessina alle, vähän ikävä jo 15cm renkaanjälkeä.

  25. #205
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    Vaikuttaako tuo pehmeys mitään ajopaineisiin?
    Ei kait kumiseoksen kovuus rengaspaineisiin liity mitenkään, itehän ne pitää hakea omiin ajoihin ja mieltymyksiin sopivaks.

  26. #206
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Tänä aamuna taas mun ja renkulan välinen suhde vahvistui, luulen. Pari tuntia vietettiin laatuaikaa märässä metsässä.

    En edelleen keksi miinuksena oikein muuta kuin tuon kehnohkon rullauksen siirtymillä/työmatkoilla.
    Ja mullehan rullaus on onneksi niitä renkaan vähäpätöisimpiä ominaisuuksia.
    Muut ominaisuudet kaikkinensa ovat lähinnä hämmästyttäviä.
    Jos 2XL jatkaa samaa suorittamista lumien tultua, suhteestamme saattaa tulla hyvinkin antoisa ja pitkä.

    Edit: lisätään nyt kuitenkin miinuslistaan oma vaikutuksensa pyörän käsiteltävyyteen, sanomattakin on selvää että näppäryys hiukan kärsii..
    brilleaux muokkasi tätä : 01.11.2016 at 09.52

  27. #207
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Edit: lisätään nyt kuitenkin miinuslistaan oma vaikutuksensa pyörän käsiteltävyyteen, sanomattakin on selvää että näppäryys hiukan kärsii..
    Aliohjautuvuutta havaittavissa?

  28. #208
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    En mä lähtis yksilöimään, mut onhan kaikki "hieman erilaista" kuin esim. Bud/JJ-kombolla. Hyvässä ja pahassa. Enimmäkseen kyllä hyvässä. Kyllä noilla samat mutkat kääntyy kuin M-kokoisella protollakin em. rengaskombolla.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  29. #209
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Päivitellääs taas, ei näemmä pysty tuohon omaan ^postaukseen edittiä laittamaan:

    Ensimmäinen fiilistely lumettomassa mutta semiliukkaassa pakkasmetsässä tehty. Siellä täällä jäistä juurta, välillä kiveäkin.
    Sitä vaan ei näillä renkuloilla huomaa ajaessa, jos ei pysähdy katsomaan.

    Ei tainnu keula lipsahtaa kertaakaan, takanen pariin otteeseen. Jos 2XL:n esiintyminen edelleen jatkuu samaa rataa, olen kohta kai hurmoksessa.
    Ja se mainittu ketteryyskin tuntuu palaavan, kun noilla vähän kerrallaan oppii ajamaan.

  30. #210
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Mukava lueskella miten 2XL on vakuuttamassa Brillenki mielen pikkuhiljaa. Ite oon kans kyllä tykänny kovasti, nyt vuosi ja vajaa 1000 km takana, ei oo tarvinnu muita edes miettiä (kun ei oo edes vaihtoehtoja tässä kokoluokassa). Kyl se tuo muhkeus tekee niin hyvää fiilistä tuolla metsän puolella ajeluun, rauhottaa mieltä ja varmaan menoakin, mut mitä väliä. Kerkeispä vaan ajamaan enemmän...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •