Tuo schwalben airmax pro löytyy täältäkin. On ollut toimiva.
Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
Tuo schwalben airmax pro löytyy täältäkin. On ollut toimiva.
Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
^^ Mulla ei oo Lidlin pumpussa painemittaria,,,
Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
SKS:n iso 29er pumppu on osoittanut melko hyväksi läskipumpuksi. Mukana tulee tuhdimpi käsipumppukin.
^ Mulla tuo ei taas toiminut ja pitäisikö sen edes toimia prestalla.
Nykyään tämä käytössä ja on ihan hyvä:
http://www.bike-discount.de/en/buy/s...re-gauge-31031
Itsellä ollut monta mittaria vuosien saatossa - osa hukkunut ja osa hajonnut.
Tuo Schwalbe toimii edelleen - SKS ei toiminut kuin pari viikkoa (ei viitsi palauttaa Saksaan kulujen vuoksi).
Prestalla toimii tuo Schwalbe ihan ok.
Topeak JoeBlow FAT Pumpin ostin kesällä - muuten hyvä, mutta sen letkun liittimet on aika syvältä eli en saanut niitä toimimaan kunnolla prestan kanssa.
Vaihdoin vanhasta rikkoutuneesta pumpusta letkun/liittimen ja sillä toimii hyvin. Tuo rikkoutunut oli marketin 10€ jalkapumppu - siitä meni letku painemittarin ja pumpun välistä (räjähti riekaleiksi).
Eh?
Tänään asensin Shimanon keskiölaakerin jonka motonetistä hain.
Hyvin istui ja tuntui napakammalta kun vanha loppuunajettu.
www.mckramppi.com
Kannattaa samalla porata vedenpoistoreikä sinne keskiön alle jos siellä ei ole. Ainakaan mun 3 Litessä ei ollut.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Ei ollut Fat1 Prossakaan eli eivät ole Whiten sepät oppineet mitään vuosien vieriessä,,,
Lähetin mistä lähetin
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Kampihomman nostin seuraavalle tasolle 3pro:ssa. Tilasin bike24:stä sramin gx-1400 1x11 kammet 30t rattaalla + keskiön. ~200€ meni että heilahti. Alkuperäisetkin menee hyötykäyttöön.. Keskiö mallia GXP eli piti taas ostaa uusi työkalu samalla.
Kyllä pohjavedenpoistoreikä tuli tehtyä samalla.
www.mckramppi.com
Laitoikko AnttiL tuon 38-5003 numeron keskiön?
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Laitoin.
Se väliputkihan on lyhyt ja alkuperäinen jää löysäksi.
Mutta jätin pois, vaseliinia reippaasti sisäpuolelle ja tosiaan vedenpoistoreikä syntyi.
Toihan on niin edullinen vaikka parikertaa vuodessa vaihtas![]()
www.mckramppi.com
Jarruhommien lisäksi meni keventelyksikin![]()
Ku halvalla sai, vai miten se oli...
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Olen etsiskelemässä maantiepyörän ja jäykkäperäisen 29 kaveriksi Fatbikea lähinnä kuntoliikuntaan ja retkeilyyn. Ko. ketju on kovin pitkä, mikä osaltaan kertonee myytyjen pyörien määrästä ja samalla laajasta käyttökokemuksesta ko. pyörien osalta. Sieltä täältä ketjua lukeneena melko usein törmää sanoihin kiinakuraa, ruostetta, jarrut on hanurista jne. Mutta, miksi maksaa Surlysta tai Salsasta yli kahta tonnia, jos 4 Fat Pro ajaa loppupeleissä saman asian?! Viitsisikö joku teistä kokemusta ja osaamista omaavista vastata seuraaviin, ja vetää samalla tätä pitkää ketjua vähän pakettiin (ymmärrän, että on kysymys subjektiivisesta näkemyksestä, mutta se riittää ainakin mulle oikein hyvin!).
- onko 4 Fat Prossa osia, jotka kannattaa päivittää "ehdottomasti" ainakin ennen pitempiä retkiä.
- onko osia, jotka kannattaa hankkia hyllyyn odottamaan, kun niitä kuitenkin tarvitaan.
- onko juttuja, jotka olisi hyvä päivittää ajomukavuuden tai muun syyn takia.
Etukäteen kiittäen!
En osaa prosta sanoa, mutta 3litellä olen päässyt aivan samat reitit ja samalla vauhdilla kuin muut mukana olijat 2-3X kalliimmalla pyörillään. Mitään ei ole hajonnut eikä tarvinnut vaihtaa, mukavuudesta en tiedä kun en "parempia" koe tarpeelliseksi kokeilla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
On tullut pyöräiltyä tuolla 4 fat compilla aika paljon. Renkaiden vaihdon jälkeen on ollut todella mukavaa. Jarrut vaan on hirveää kuraa. Vaihteitakin tekisi mieli päivittää tuosta 8:sta 10-11:sta hieman pienemmällä eturattaalla, onkohan mitään järkeä? Osaaminen pyöreä nolla, mutta tekemällä olisi tarkoitus opetella. Osaako kukaan antaa rautalankaa mitä osia kannattaisi laitella pienellä budjetilla? Voiko esim. nykyisiä jarrulevyjä käyttää vai pitääkö nekin vaihtaa samalla? Shimanon osia haluaisin käyttää. Renkaat tilasin bike discountista ja kaikki meni yllättävän hyvin.
Levyt voit jättää alkuperäiseksi jos vaihdat jarrut. Shimanolta vaan jarrusetti paikalleen entisten tilalle. Xt 10 takavaihtaja, 10-vipu, ketjut ja 10 pakka..nuo alle 150€. Pääsee halvemmallakin jos ottaa osat deorea tai slx:ää.
Laitan omaan comppiin kokonaan paremmat kammet racefacen 30 piikkisellä vielä ennen talvea, vaikka orkkiskammetkin varmaan ajais asiansa. Uusi parempi keskiö ulkoisilla laakereilla, on ehkä se ykkös juttu tuossa kampien vaihdon hyödyssä. Mulla tosin ei taida olla alkuperäistä kohta kun runko ja kiekot.
.Vaeltaja. muokkasi tätä : 28.10.2016 at 20.40 Syy: Lisää tarinaa
Niin ja en ole tuolla ajanut kun yhden lenkin, jos tarkkoja ollaan 😆 Liikaa fillareita kaiketi?
Kiitos vastauksesta. Arvon tässä pitäiskö vaan väijyä tarjousta ja ostaa suoraan pro, ois valmiina 1x11, nestelevarit, yms. ei tarttis kuin heittää jumbojimit alle. Ois 28 rataskin edessä. Mutta tuohon comppiin jos parilla sadalla sais vähän parempaa jarrua ja vaihteistoa niin lienis sen jälkeen kelpo menopeli. Pidin aluks tota harmaata järkkynä värinä, mutta olen oppinut pitämään siitä, nyt tökkii tuo oranssi. Geometria on kaikissa onneksi sama, istuu mulle ainakin kuin hanska. Onneksi ei ole kuin yksi pyörä niin ei tartte miettiä millä lähtee 😀
3 Fat Pro 1000 eurolla: https://www.xxl.fi/white-3-fat-pro-1...112004_1_style .
Pro:n hinnalla saa melkein 2kpl noita comppeja. Ei huono vaihtoehto silti..onhan tuo mullakin 3pro ajossa samalla sramin gx 1x11 voimansiirrolla. Jos kiinnostusta + osaamista löytyy, niin 4pro:n hinnalla (nytkin 600€ hintaero) saa rakennettua compista paremman pyörän kokonaan eri voimansiirrolla, jarruilla ja keulalla. Saatikka jos osti compin sillä reilusti alle 600€ hinnalla. Runko on sama.
4fat pro:sta ajatuksia:
1. Keulassa menivät säästämään. 3-sarjalaisessa oli hyvä hiilarikeula kunnon läpiakselilla. Siihen saa bluton paikalleen suoraan tarvittaessa (etukiekon napa yhteensopiva).
2. Kiekoissa kehät nyt ainakin fiksummat. Leveys muuttui +10mm, mutta tubeles virityksistä ei tietoa. Navat saman tasoisia.
3. Vaihteisto tosiaan ok 1x11 sram. Orkkis keskiö heikko lenkki, mutta halpa vaihtaa. Ratas edessä joku kiinan juttu eikä muistaakseni NW vaan suorilla hampailla.
En menisi kanssa maksamaan prosta täyttä hintaa, -20% alkaa houkuttaa. Tosin tuon oman compin ostin 560€:lla ja laskin juuri että erotuksella pro:hon päivittää jo huolella, ja itse kun tekee niin oppii samalla. Laskin että slx:n 11-vaihteiston shadow plussana saisi racefacen eturattaalla n.200€:n, perusjarrut n.100€:lla. Tuohon kun lisää vielä jj.4.8 snakeskinit 130€, niin hinnaksi tulee karkeasti 1000€. Settinä jo mieluisampi kuin tuo pro ainakin itselleni. Arveluttaa vain että meneeköhän tuo 11 -pakka heittämällä kiinni ja pystyykö pelkkää eturatasta vaihtamaan ilman kampien sinksausta. En huomannut katsoa nw-rattailla ja keskiötä en ole murehtinut, täytyy vielä katsoa noita samalla vaivalla.
^Sramin GX vaatii XD-vapaarattaan, jota compissa ei ole.
Jos tuo M-koko käy sulle niin ei ole tonni paha tuosta uudesta 3-fat pro:sta nyt tuolla. Compissa on eri keskiö ja kammet kun noissa muissa. Sama ketjulinja käy, eli uusi eturatas vaan paikalleen vanhan tilalle. 11 pakka muuten tuskin käy tuolle vapaarattaalle, mutta kymppi sopiii. Sen kun ottaa sillä isolla laajennusrattaalla, niin saa tarvittaessa kevyemmäksi välityksiä.
^^ shimanon XT m8000 11x on onneksi olemassa jos 11 voimansiirtoa haluaa
^^^ Itse itselleni vastaten. Mikä pakko pistää sramia. Shimanoltakin löytyy 11-lehtistä. Se, että käykö samalle vapaarattaalle on kyssäri
Kirjanmerkit