GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 7 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 214

Aihe: Hyvä takalamppu?

Aihe alkaa olla taas ajankohtainen. Mikäs olisi työmatkaphillarointiin tänä päivänä hyvä ja kustannustehokas takavalo jos speksit ovat, että 1. pitää sietää vettä sekä 2. olla USB-piuhalla ladattava?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    Aihe alkaa olla taas ajankohtainen. Mikäs olisi työmatkaphillarointiin tänä päivänä hyvä ja kustannustehokas takavalo jos speksit ovat, että 1. pitää sietää vettä sekä 2. olla USB-piuhalla ladattava?
    BLACKBURN CENTRAL 20 USB

^komppaan. Riittävän kirkas, helppo käyttää, klipsu ja satulatolppakiinnike ovat hyviä monipuoliseen kiinnittämiseen.

Sit jos haluaa TEHOKKAAN takavalon: http://ibike.fi/tuote/lezyne-strip-drive-pro/
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

Lupine Rotlicht.
    Rule #1: Obey The Rules

Joku tän varmaan sanonutkin, mutta mitä ihmeen järkeä on panostaa takavaloon mitään ihmeitä? Se halvin Motonetin punainen kumilurpake on aivan riittävä, eikä maksa kuin muutaman euron. Ja ostaa niitä vaikka kymmenen. Kestää pitkään ja kun patteri loppuu, uusi lurpake maksaa saman kuin pelkkä patteri.

Jos ei valoteho riitä, niin laita ne kaikki kymmenen kerralla. Varmasti näkyy, eikä maksa vieläkään paljon mitään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    Joku tän varmaan sanonutkin, mutta mitä ihmeen järkeä on panostaa takavaloon mitään ihmeitä? Se halvin Motonetin punainen kumilurpake on aivan riittävä, eikä maksa kuin muutaman euron. Ja ostaa niitä vaikka kymmenen. Kestää pitkään ja kun patteri loppuu, uusi lurpake maksaa saman kuin pelkkä patteri.

Jos ei valoteho riitä, niin laita ne kaikki kymmenen kerralla. Varmasti näkyy, eikä maksa vieläkään paljon mitään.
    Kymmenen pientä lediä voisi jo vähän näkyäkkin. Tulee riittävästi pinta-alaa, ja kun valo ei loista tarpeeksi laajalle, niin voi käännellä joka toisen eri suuntaan. Riittävän kauashan nuo ei siltikään maantiellä näy...

Haluasin muuten olla nauramassa vieressä, kun näppäilet ne kymmenen valoa erikseen päältä pois ja vaihdat ne muutaman euron nappiparistot kaikkiin kerralla.

Minkä takia tuota muoviroskaa pitää ostaa ämpäritolkulla kun yksi Lupinen Rotlicht riittää. Kertakäyttöp*skaa on jo kaatopaikat täynnä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Minkä takia tuota muoviroskaa pitää ostaa ämpäritolkulla...
    Kaukaisten maiden lapsien työllisyydestä pitää huolehtia?

Ajoradan puolella on hyvä näkyä jo vähän pidemmän matkan päästä, ei sillä muuten niin väliä ole. Itselläni Sigma Mono.

Blackborow Guest

Itse yhden talven leikin noiden lurpakkeiden kanssa ja ne lurpakkeet hyytyi ainakin ihan täysin pikkupakkasellakin. Ei mulla mitään erikoista ole nytkään. Joku tuollainen B&M USB:stä ladattava. Mukava kun tuossa ei ole turhia moodejakaan.

Noita motonetist ostettuja takavaloja käytössä,mut mikäs ois hyvä n-dynamo syöttöinen jonka saa satulaputkeen kiinni? Philipsil oli se Saferide sarjaan kuuluva,mutta sitä ei taida enää saada.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Lupine Rotlicht.
    Mulla myös tämä ja on kyllä paras takavalo mitä olen omistanut.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    Noita motonetist ostettuja takavaloja käytössä,mut mikäs ois hyvä n-dynamo syöttöinen jonka saa satulaputkeen kiinni? Philipsil oli se Saferide sarjaan kuuluva,mutta sitä ei taida enää saada.
    Mulla oli pari viikkoa takaperin varastetussa kulkineessa B&M Secula tjsp. Ei tule ihan keskelle satulaputkeen kiinnitettäessä, kun on kai suunniteltu seat stayhin laitettavaksi. Ajoi kuitenkin asiansa hyvin...

Sent from my iPad using Tapatalk

Tuossa jo aiemmin mainittiinkin että ajoradalla on hyvä näkyä. Siellä mennään pimeällä vielä enemmän henkensä kaupalla kuin valoisalla. Leveä valokeila ja heijastus on tärkeää.

Harmi että kaikki valmistajat tekevät kiinnikkeitä vain satulaputkea varten. Käytän suurta satulalaukkua ilman takavalon kiinnitysmahdollisuutta joten on pakko kiinnittää "knogeja" kypärään ja takahaarukkaan.

Toki voi viritellä patentteja itse jos mielenkiintoa riittää. Minulla ei riitä.

Rotlicht kiinnostaa. Takavalo on maantiellä vähintään yhtä tärkeä kuin etuvalo mielestäni. Pitää nähdä minne menee mutta todellakin haluaa tulla nähdyksi takaapäin. Valaisemattomilla ajoradoilla tumma fillaristi on uhka itselleen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti putki Katso viesti
    ...Harmi että kaikki valmistajat tekevät kiinnikkeitä vain satulaputkea varten....Rotlicht kiinnostaa...
    Rotlichtin kiinnityskin on tosiaan tehty pyöreälle satulaputkelle, mutta yllättävän hyvin se pysyy paikallaan (=oikeassa asennossa) myös lituskassa ässä-cervelon satulatolpassa.

Jossain netissä muistan nähneeni kuvassa DIY-virityksen, joka saattaisi parantaa istuvuutta aeroputkeen: pyöreästä kumi/solumuovi-tangosta leikataan viiden sentin pätkä, johon tehdään pituussuunnassa viilto noin puoleen väliin paksuudesta. Pätkä painetaan sitten sen viillon kohdasta aeroputkeen, tarjoamaan hiukan leveämpi kontaktipinta lampulle. Lamppu kiinnitetään tavalliseen tapaan sillä kuminauhalla satulaputken ympärille, niin että tuo viritys osuu siihen lampun ja tolpan väliin.

Edit:
    Heti postauksen jälkeen löysin tämän: satulakiinnike rotlichtille.
    https://www.lupine.de/produkte/rotli...streben-halter
    Rule #1: Obey The Rules

Tuossa blackburnissa on kunnollinen metalliklipsi kumilenkin lisäksi. Saa kiinni vaikkapa siihen satulalaukkuun.

En nyt ihan ole samaa mieltä tuosta näkyvyydestä. Kyllä nuo lerpukatkin ovat nykyään aika kirkkaita ja eihän sen nyt tarvii mikään it-valonheitin olla varsinkaan taaksepäin. Pimeällä näkyy varmasti kilometrin. Heijastimet on sitten erikseen ainakin mulla niin ajovarusteissa kuin fillarissa ja kyllähän noi melko pitkään kestää ennen kuin uutta patteria kaipaavat.

^Menepäs sateisena aamuna tai iltana maantien reunaan ajamaan. Vastaantulevan liikenteen valot yms. hävittää melko tehokkaasti pyöräilijän pienet kiilut. Niin heijastimet kuin tuikutkin. Ja vaikka "näkyisivätkin" takaatulevan autoilijan silmään, ne eivät välttämättä muun valosaasteen joukossa aiheuta aktiivista ymmärrystä tilanteesta. Miten se menikään...autoilijalle sekunnissa 7 liikennetapahtumaa, joista aivot pystyvät käsittelemään 2...

Jos kunnon valolla (teho, pinta-ala) saa syntymään oikean havainnon sekunnin aikaisemmin, niin eiköhän vahingon todennäköisyys laske melkoisesti.

Minä pidän maantiellä ajettaessa takavaloa tärkeämpänä kuin etuvaloa.

Just noin. Ne pikku tuikut ei näy edes kaupungin valosaasteessa, tai siis näkyvät mutta niihin ei kiinnitä huomiota. Kirkkaus ei edes ole tärkeintä, vaan riittävän leveä keila.

Lupinen tehoa ympäristön valomäärän mukaan muuttava valaisin kuulostaa kieltämättä järkevältä. Kun se auton valo osuu pyöräilijään, niin takavalon teho nousee.

^ No, on tuossa se pieni juttu että yleensä punavalon kirkastuminen tarkoittaa jarrutusta…

Näitä kaksi, toinen vilkkumassa ja toinen constant light-modessa http://www.dx.com/p/ultrafire-xp-01-...-cr2032-280577
    Kun on kaksi valoa niin on varmistustakin, yhden valon pimeneminen ei aiheuta taskesepäin näkyvän valon loppumista. Käytössä ollut jo useamman vuoden. Eikä ole kallis

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    ^ No, on tuossa se pieni juttu että yleensä punavalon kirkastuminen tarkoittaa jarrutusta…
    Tuossahan vielä erikseen kirkastuminen jarrun mukaan. Jännä olisi juu nähdä miten nämä toimii käytännössä, sai nuo tehon muutokset kai poiskin päältä. No, hinta on onneksi aika tolkuton.

Mulla on tuo edellä mainittu lezyne strip drive pro. Hyväksi osoittautunut. Modeja riittää, akun varausasteen näyttö on näppärä ja valo kestää iskuja ja lentoja (oma syy). Mitä ainakaan mulle ei kuvista ostaessa ei välittynyt oli se että tuo on pääasiassa chainstayhun. Satulatolppa onnistuu myös mutta sitten pitää veistellä silikonia, jonka jälkeen se tod näk pyörii chainstayssa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mattia Katso viesti

Minä pidän maantiellä ajettaessa takavaloa tärkeämpänä kuin etuvaloa.
    Näin. Tänä vuonna ajellut työmatkaa valtatien reunassa, joten itsesuojeluvaisto pakottaa panostamaan näkyvyyteen takaapäin. Tuo Motonetin Blackburni on hyvä ja siinä on kiinnitysmahdollisuuksia. Toiseksi valoksi olen laittanut Magicshinen paketissa olleen takavalon vilkkumaan. Oletan tämän parantavan näkyväisyyttäni uneliaan autoilijan silmissä. Etuvalo saa olla maantiellä myös kirkkaalla, jotta vastaantulijat reagoivat maantien laidassa liikkuvaan pyörään esim. ohitustilanteissa.

Busch & Müllerin IXXI. Yksinkertainen ja nopea kumilenkkikiinnitys satulaputkeen, riittävää valoa 15 h, USB-ladattava, vain yksi moodi. Miinuspuolella lähinnä vain se ettei voi (tietääkseni) ostaa kotimaan kaupoista.

https://www.fahrradblog.de/testberic...ed-ruecklicht/

Muuten olen sitä mieltä että ajovarusteiden heijastavat materiaalit ja erilliset heijastimet tuovat hyödyllistä näkyvyyttä ja antavat enemmän todellista turvaa liikenteessä kuin vilkkuvat ja/tai liiallisen kirkkaat valot.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Busch ‚& Müllerin IXXI. Yksinkertainen ja nopea kumilenkkikiinnitys satulaputkeen, riittävää valoa 15 h, USB-ladattava, vain yksi moodi. Miinuspuolella lähinnä vain se ettei voi (tietääkseni) ostaa kotimaan kaupoista.

https://www.fahrradblog.de/testberic...ed-ruecklicht/

Muuten olen sitä mieltä että ajovarusteiden heijastavat materiaalit ja erilliset heijastimet tuovat hyödyllistä näkyvyyttä ja antavat enemmän todellista turvaa liikenteessä kuin vilkkuvat ja/tai liiallisen kirkkaat valot.
    Melkein jo tilaisin tämän lampun ainoastaan yhden valomoodin tähden.

Edit: Oho, tämähän on vielä halpakin. Täytyykin tilata toiseen pyörään työmatkaa varten seuraavaalla bike24:n tilauksella.

Blackborow Guest
    Minulla on juuri tuollainen.

^Mulla oli, kun ei kestänyt edes yhtä talvea.

Lisätään Bontragerin Flare R . Kirkkain valomoodi on oikein kiva kun on ajo kirkasta matalalta vastaan paistaavaa aurinkoa päin. Luulen tietäväni että silloin moni harmaakaihia poteva ynnä unohtanut autonsa tuulilasin sisäpesun tehdä ajaa enempi tien reunaviivoja seuraten. Suosittelen.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •