Jos kyseessä 2016 mallit niin muistaakseni täysjäykässä on hieman lyhyempi top tube samassa runkokoossa.
Itse ajelen täysjäykällä 18.5 Stache Vitosella, 1,5 cm setback satulatolpalla ja 7 cm stemmillä. Mittaa on 179 cm.
19.5 olisi myös ollut mulle top tuben osalta ok mutta paksuissa renkaissa suosin hieman pienempää runkoa ketteryyden vuoksi. Pidän valintaani oikeaan osuneena.
Täysjäykän Stachen keulakulma on noin 70.5 ja joustojen jotain 68.5. Tuo ero tullee keulan korkeuksien erosta ?
Itse olen 180cm , Stache 5 on 17.5. Spacereitä on nostettu stemmin yläpuolelle ja stemmi on käännetty ympäri. Satula on korkeammalla kuin stonga ja se tuntuu hyvälle. Voisi vielä kokeilla 90mm stemmillä myöskin. Tolppa on vakio ja sen setbackistä en vielä tiedä.
Nuo säädöt kuitenkin osoittavat että ajan valmistajan mittasuositusten alarajalla.
186 cm ja Todella pitkä selkä, Stache 7 19,5". Satula suht levelissä tangon kanssa. Sentin tai puoltoista lyhensin stemmiä (tämä kannattaa ottaa huomioon jo koeajolla) ja koko tuntuu sopivalta. Ei ainakaan iso ole.
Tänks! Lueskelin noilta muiltakin foorumeilta niin taitaa se 19,5 olla meikäläiselle aika sopiva.
Täällä jahkailtu koko kausi että mihin tuhlata säästöt ja nyt tuntuu siltä että 2017 Stache joko 9.6 tai 9.8 malli olisi se oikea.
Pitää vielä käydä testaamassa... kertaalleen että olenko nyt aivan varma😄
Noista kahden mallin erosta vaan meinasin kysyä että onko tuo 9.8 mallin n. 1,5 tonnin ero järkevä jos olisi tarkoitus jossain vaiheessa päivittää hiilari kiekkoihin ja muutenkin noi osat varmaan sellasia että ei erikseen ostamalla samaan rahaan irtoa...
http://www.trekbikes.com/us/en_US/bi...5?listing=true
Onko kellään Stachea 18.5" tai 19.5" kokoisena Lahden lähialueella? Olisi kiva päästä testaamaan tositoimissa. Saat allesi lenkille vaikka M Duden tai Mukluk M. Vois ton 2 läskin vaihtaa/päivittää moiseen. 18.5" on aika identtine kooltaan M Dudeen.
Kuinka keulimis herkkä Stache on jyrkissä mäissä? 18,5 on sopiva 70mm stemmillä (-3mm Dude reach) ja 19.5" 60mm stemmillä (+11.7mm Dude reach), jos vertaa Duden nykyiseen setuppiin 70mm stemmillä. (laskettu calkulaattori ohjelmalla.)
Duden keula ainakin pysyy kivemmin alhaalla 70mm stemmillä, kuin 60mm tosin tässähän on runko koko sama. L Muklukki 50mm stemmillä ei kiivennyt, niin hyvin keulimatta, kuin vastaava M 70mm stemmillä. Ohjaamot oli aika vastaavat "mutu" ja molemmilla ajettu reilusti.
Toisaalta pienempi on ketterämpi, mutta isompi vakaampi. Onko jollain fiiliksiä noiden Stachen kokojen eroista käytännössä? Molempiinhan saa tälläinen 180.5mm/87mm ohjaamon varmasti sopivaksi.
Tai sitten se, että laittaa Dudeen toisiksi kiekoiksi 29+. Onhan siinä valmiina 6 kilon setuppi oottamanssa keveempiä isöpyöriä. Toisaalta sitten ei ole varapyörää, kun taas jotain poksahtaa. Tähän voisi laittaa Rockarin uutuus 29+ keulan, kun tuo 32mm liukuputkilla oleva Bluto ei houkuta.
Onko joku päässyt vertaamaan Fättirunkoa 29+ / Stachen ketteryyteen?
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Mulla on 18,5” Stache ja se on yllättävän mukava ajaa 80mm stemmillä. Valitettavasti se on silloin minulle liian pitkä, penkkiä ei saa nykyisellä tolpalla kovin paljon eteenpäin, joten laitoin 60mm stemmin. Alussa se tuntuu keulimisherkältä (on tarkoituskin) mutta siihen tottuu nopeasti.
Jäykkäperää mielestäni onkin parempi ajaa ”etupainotteisesti”, antaa keulan tehdä töitä ja perän "seurata perässä".![]()
Stache on aika ketterä, tosin myöskin S-kokoinen Moonladerini on IMO aika ketterä. Olen kokeillut nykyisen Stachen keulaa myös loivempaa keulakulmaa omaavassa rungossa, ja se oli huomattavasti vähemmän ketterä. Eli Stachen keulakulma on Magnum-keulalle juuri sopiva (IMO). OTB-herkyydestä ei ole tietoakaan edes 80mm stemmillä.
Viikonloppuna meni useampikin vaikea paikka ensimmäistä kertaa ajamalla (mm. yksi tiukka käännös ylämäkeen =ketteryys), mitkä ei mennyt 27,5+ täysjoustolla eikä Moonlanderilla. 27,5+:aan verrattuna kyse on paremmasta ”roll over” ominaisuudesta, mutta ero Moonlanderiin jäi mysteeriksi ja piti lähteä vielä perään läskillä analysointilenkille. Analyysin tulos on se, että läskin eturengas alkaa pomppimaan ilman paluuvaimennusta tiukassa paikassa ja homma on silloin menetetty. Eli itselleni sopiva pyörä olisi 29+ täysjousto tai ainoana pyöränä täysjoustoläski...
Fiilistelykuva:
![]()
Onko kansa koittanut plussakumia esimerkiksi Flow ex:ään? Toimiiko?
Se ois Stache 7 matkalla ja tarvis pyörän saavuttua laittaa se heti tubelessiksi. Tossahan on vanteina kevennys reiättömät Sunringle Durocit. Meinasin pyöräyttää pohjalle pinnojen reikien päälle 30mm Gorillaa kierroksen ja Stanin litkut perään, eli sama setti kuin olen hyväksi havainnut läskin Mulefuteissa paitsi että teippi ollut 60mm leveetä. Vai olisiko joku muu menetelmä parempi tuolle 50mm Duroc kehälle?
Noissa on valmiina hyvä teippaus. Minä sain valitettavasti reiän takakiekon teippaukseen ja jouduin laittamaan Gorillaa koko leveydeltä. Etukiekossa on vain alkuperäinen ja siinäkin on pysynyt hyvin ilma.
No sittenhän se homma käy helposti. Katselin vain vanteen kuvaa Sunringlen sivuilla ja niin niissä kun ei ollut teippiä niin ajattelin että tuo tulee jollain perus vannenauhalla. Tänks!
Nyt ois Stache niputettu. Aika hyvä ensivaikutelma.
Mä laitoin tohon heti lyhyen 45mm stemmin kun tykkään vähän pystymmästä asennosta. Runko on se 19,5 ja mulla pituutta 182cm. Pyörä tuntuu hyvältä, nopealta ja ketterältä, mutta aloin nyt vielä miettimään että tuliko laitettua jo laitettu liian lyhyt stemmi. Mitäs setuppeja muilla on Stachessa?
Mun vitosesta kuva tossa vähän aiemmin, niin kuski ja pyörä samoissa mitoissa, 70mm stemmi ja Answerin 20/20 tanko (ja suora tolppa)
Stache 7:ssa vakiostemmi 80mm.
Oma pituus 174 cm, pyörän koko 18,5 (17,5).
Tossa 2017 mallin Stache 7 ssa oli 19,5 kokoisess 70mm vakiona.
Mistäs tähän vois ostaa vaihtajankorvakkeen varalle? En kyl edes katsonut millainen systeemi tossa on.
Tiedän tasan millainen siinä on. Laita yv.
Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla
fillari10.blogspot.fi
www.kareisenpyorakorjaamo.net
Itse yrittäjä
Uutta rengasta fläsä,ja 27,5 + sekä tietty 29+ Vittorialta.
https://www.vittoria.com/tire/cannoli/
Btw.Trekeissä on numerosarja vaihtajankorvakkeissa helpottamassa osan tunnistamista.
Aika painavat esim. verrattuna Chubacabroihin +300g
Onko muuten kokemusta että onko nuo 120tpi chubacabrat paljon paremmat kuin 60tpi versiot jotka tuosa Trekissa on ensiasennus renkaina? Toki en noistakaan mitään vikaa keksi.
Kyrdiksen kuva Kasurilan skimbamäestä?
Mullo 3" Knard joutilaana ja ei oo hinnankirossa. Yv. jos kiinnostaa. Ja äkkiä ennen.kuin M.L. poistaa tämän viestin
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Oma Fatboy on aika sähäkkä 29plussana.
![]()
The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji
Sama prokkis ollut vireillä jo jonkin aikaa omaan muovipöörään.Aikas kivat kehät mutta riittäkö ton etulimpun piikit?
Noo Fatboyssa tuli 28T ja 11-40 pakka oletuksena. En jaksanut lähtee tuunailee. Kyllähän isompi ratas edessä ja takana esim 11-42 olis ollu ideaalimpi. Nyt on siis kahdet kiekot 11-40 pakalla.
The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji
Paljon on 29+ kiekkosetillä kaikkineen romuineen painoa? Onko noi Mutikset/Nextiet? Millä takanavalla?
Taitaa Spessu jäädä alle 10kg noilla? On se nätti väri tuossa.
Muutkin saa vastata onko 40mm kehä oikea valinta varsinkin kuitusena 29+ vai onko suurta eroa käytännössä 40-50mm välillä.
Ostaakko pelkät 29+ kiekot Dudeen vai kokonainen alu Stache siinäpä vasta??? Kaks on aina kaks, jos jotain poikii ja ei tarvi vekslailla osia.
Antza44 muokkasi tätä : 16.10.2016 at 19.46
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Foxcompin jotkut kiiinakehät ja Salsan navat. Kiekkosetti on muistaakseni aavistuksen yli 2kg ilman läpiakseleita. Koko pyörä tuossa kokoonpanossa 10,1kg. Jos haluis alle kympin niin satulan vaihto tai/ja kevyemmät renkaat. Itse olen tykästynyt molempiin.
Stache on hauska peli. Kaverille käytiin testaamassa sellasta ja lähti heti mukaan.
Kirjanmerkit