Tuo takuuasia vaan mietityttää, sormi on kyllä liipasimella...![]()
Tuo takuuasia vaan mietityttää, sormi on kyllä liipasimella...![]()
Kyllähän näiden uusien ja viimevuotisten, cänionien ja Trekkien vertailu on "vaikeahkoa" objektiivisesti jos ei laita vaikka samoja renkaita, voimansiirtoa ja vaikka vanteita. Kyse menee jo aika pitkälle takuun hoitamiseen,ostofiilikseen ja oikeastaan ajotuntumaan ja geometriaan. Siksi sanoin Trek.
Ei kai tuossa pahasti mene pieleen osti kumman vaan. Trekki tosin vaatinee rengaspäivityksen Barbegazeihin, mutta sekin riippuu mieltymyksistä. Itselleni ei Hodagin ilmatila riitä.
Itse taas olen kesän ajellut todella tyytyväisenä Hodageilla. Vain parissa hyvin pehmoisessa paikassa on kaivannut isompaa rengasta ja viime vkl Syöte MTB loppunousun laskuissa, kun meinas hieman kivikossa hakata läpi. Talvella toki alle tulee isompaa kumea. Tällä massalla aivan pakollinen homma, jos meinaa enemmän ajella..![]()
Krossikommuuni / Syöte MTB
Totta turiset beard guy. Ajotuntumaa ja geometriaan huono ottaa kantaa kun ei ole lenkkikokemusta kummastakaan. Minusta se pyöräliikkeen pihalla heitetty lenkki ei anna juuri mitään. Pitäisi ajaa useita lenkkejä kun osaa sanoa tuntuuko itselle hyvältä, ylipäätään fatbike saatikka geometria. Tästä muotoutuu ihan sama juttu kuin maantiepyörän kanssa aikoinaan. All in mitä lompakosta löytyy spekseiltaan parhaaseen yksilöön ja sillä vaan ajamaan. Lopulta se kolmas maantiepyörä ole se "The" yksilö.
Ahneella on kehno loppu.
Right on !
Ja tähän sitten kaavoja n+1 ja jälleenmyynninhelppous etc.
Nähdään poluilla äijät ! 😀
Avarsin juuri maailmankuvaani ajamalla farley ex kasilla pienen rallauslenkin läheisen montun vaihtelevissa maastoissa. Täpäreistä en oo tykänny ekan läskipyörän jälkeen yhtään, mutta nyt annoin täpäriläskille mahdollisuuden ja eihän se hullumpi ole.Huomenna lisää testiä ehkä perinteisemmissä polkuralleissa. Tässä yhteydessä voin pukea trek lasit päähäni ja samalla kehua paikallista trek diileriä Pyöräliike Lundbergia joka farleyn vapaaratasvastoinkäymisten yhteydessä käänsi fiiliksen reilusti plussan puolelle tarjoamalla koeajoamahdollisuutta viikonlopuksi!
Minkäslaista vapariongelmaa sulla on ollu? Nimimerkillä "vainoharhainen edesmenneen Whiten vapariongelmien takia" (nyt tallissa siis reilu 100 km ajettu Farley 5)
Semmosia ihan perus ongelmia. Ensin pamahtaa, sit jää jumiin, lopuks pyörii tyhjää. Mutta trekillä takuu pelaa ja katotaan saanko tilalle jotain kestävämpää. Sanoin että haluan DT navan ja voin maksaa väliäkin, koska ei oo kenenkään etu vaihdella noita jatkuvasti. Katotaan ens viikolla millasia ratkasuja keksitään. Positiivisin mielin mennään kuitenkin.
Yksi Farleyn omistajan puolueellinen kommentti Canyon Dude vs Trek Farley mietintään: Duden reach on reilun sentin pidempi, mitä Farleyssä. Pitkäjalkaisena 191/95 Duden reach tuntui itselleni turhan pitkältä. Mieltymykset ja pidempi ajorupeama paljastavat aikanaan onko pyörän valinta osunut oikeaan. Omalla kohdalla mahdollinen takuuasiointi painoi myös vaakakuppia Trekin puolelle.
Pari F7 lähti tilaukseen. 1-2 viikkoa lupasivat toimitusajaksi. Yhdessäkään talon maastopyöristä ei ole sisuskumeja eli kyllähän ne pitää näistäkin heti saada pois. Tarvitseeko siihen varata muuta kuin gorilla teippiä, venttiilit ja litkua?
Muuten vaikutti asialliselta osien suhteen ja lyhyellä koeajolla todella hyvältä. Etenkin kevyeltä ja tukevalta.
Pelkkä turisti täällä harrastajien seassa
Itellä ollut nyt F7 2017 reilun viikon talossa ja pelkkää hyvää sanottavaa.
Itellä kans mielessä toi tubeless säätö kunhan tulee sopiva rako.
Rock rock!
Ensimmäinen pidempi lenkki ajettuna Barbegazi 27,5x4,5 renkailla.
Paineet olivat sisältä lähtiessä edessä 0,4 ja takana 0,5 (kuskin kuivapaino 85kg). Suoraan ajettaessa rengas rullasi ja kulki hienosti, kuten Hodag, mutta teknisessä syheröisessä ajossa tuli muutama harvinainen tilanne, jossa rengas tahtoi eri suuntaan, mihin kuljettaja halusi. Erityisesti nopeissa suunnanvaihdoksissa hieman korkeampi rengaspaine edessä saattaisi rauhoittaa käytöstä. Pehmeyttä tuli ripaus Hodagiin (27,5x3,8) ja pari ripausta Chubacabraan (29x3) verrattuna lisää. Tarkkuus ja kiihtyvyys kärsivät vastaavasti hieman enemmän kesän 29+ rengaskokemuksen perusteella. Kuivalla kaudella 29x3 Chupacabra on toistaiseksi oma suosikkini.
^Onko vertailupohjaa 26-tuumaisiin läskirenkaisiin?
On. 26 4.4 edessä joissain paikoissa hieman herkempi nopeissa käännöissä.
27.5 vie pyörää rullaavampaan suuntaan.
Mutta, mutta suuri mutta. Pitäisi päästä ajaan 26 ja 27.5 samalla renkaalla, samoilla kehillä ja samalla rungolla samassa paikassa jossa olisi kaikkea mahdollista pintaa tarjolla tarpeeksi lyhyessä pätkässä.
27.5 4.5 molemmissa päissä tällä hetkellä alla.
Tuohon Trekkiin voi sitten laitella ihan mitä vaan haluaa kunhan löytää sen oman itselle sopivan Graalin setin.
Mulla on sekä 26" ja 27,5" kiekot Blackborow:hon. 26" kiekoilla on Bud-Lou ja 27,5" kiekoilla nuo Barbegazit. Noilla isommilla kiekoilla saa ison 4,8" eli käytännössä Budin korkeuden eli käytännössä menee esteistä helpommin yli, mutta huomattavasti paremman rullaavuuden. Vastaavasti rullaavat 26" kumit on taas matalampia. Pikkasen tuo iso kiekko tuntuu paikoitellen kankealta...
Moi,alkanut vähän poltteleen Trek Farley EX8.Joko alkaa olemaan kokemuksia pyörästä?Plussia ja miinuksia.
Onko muuta vaihtoehtoa renkaaksi kuin Hodag 27.5 kiekoille?
Lyhyen koeajon perusteella ihan jees: yllätävän kevyt oli polkea joustosta ja renkaista huolimatta. Vähän oli ehkä turhan kovat paineet, liekö rullaavuus siitä johtuvaa? Toisaalta taas jouston takia ehkä voikin olla korkeammat paineet.
Kovasti itsekin miettinyt. Jos ajot rajoittaisi -10 pakkaseen, niin voisi olla aika hyvä vehje omiin ajoihin. Nyt jäykkäperäläski rajoittaa vähän lähinnä hyppyjä. Vai olisiko sitten täpäri 27+?
Kukaan punninnut noita 9.8:n Wampa kiekkoja? Millaiset kokemukset noista noin muuten? Saakohan noita erikseen...
Tätä minä vähän pelkäsinkin. Täytyy jossain välissä käydä kysäseen.
Etukiekko barbegazilla 2.5 kg takakiekko ilman pakkaa vajaa 2.7 kg jarrulevyt paikoillaan. Edessä i9 ja takana budjetti napa novatec. Nyt reilu 170km takana johan nuo tämän viikon tiistaista on alla olleet, yleisesti positiivinen kokemus.
Sitten jotain aikaisemmin kirjoitettuja lisähöpinöitä:
Respektiä?Tuskin ellei ole HED,Kuroshiro kehät kyseessä.
Eipä renkaanvaihto ole ollut mikään ongelma oli sitten kyseessä Jackalope,Wampa,Mulefut.Ican.Surlyt,Nextiet.
Renkaathan vaihdetaan sitten kun ovat ajettu loppuun,
Eroa:Kuituiset kerää vähemmän kuraa,pysyy ryhdissä,keposammat,
Niin joo oisko muovikehissä kuitenkin vähemmän askertelua teippien tms ,kanssa tubeless vireeseen saamisessa paitsi Jackalope joka teipataan kuin kuitukehä.Se tubeless vakuumi tsydeemi jäänyt itseltä väliin.
Minä kyllä ihan käyttöä varten kyselin. Respekteistä en tiedä mistä niitä pitäisi hakea ja millä kun yksikseen pitkin korpea pääsääntöisesti tulee ajeltua.. Kiitoksia vastauksista nyt kuitenkin.
Toi respekti juttu on poimittu sivulta 41 mun omasta postauksesta Brillen heittoon.http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...-rest-)/page41
En osaa laittaa montaa lainausta samaan viestiin enkä näköjään edes copypastea yksiselitteisesti.My bad.
Kiekoista:
Eniten epäilytti miten kestää vanteen reunat kun 3,8"ei juurikaan kehää suojaa esim. kivikoissa ja kalliorailoissa.
En moititettavaa toistaiseksi pappatyylin kruisailussa.Tuo uusi 27,5 Barbi näyttää sekä tuntuu optimaaliselta ko kehällä.
Miinuksena ehkä kehän paino?Ei tietoa todellisesta painosta.
Takanapa,kyllä tuon hintaluokan fillarissa(9.8) sen pitää olla selkeesti laadukaampi.Paino,kytkentä.
Mikäs tuollaisen kiekkosetin hinta on Rekkikauppiailla?
Kiekkosetin hinnasta en ollut kiinnostunut, kun pelkkää kehääkin saa. Se maksaa suunnilleen sen, mitä hiilarikehä tuppaa maksamaan.
Hinta jää nyt vähän mysteeriksi meikäläiselle.Sen verran laajasti tarjontaa kuitukiekko markinnoilla tänäpäivänä mutta olkoon noin.
Selvisikö virallinen paino kehälle?
ERD?
Toimitusaika tilauksesta?
Kirjanmerkit