GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 20 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 70 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 2873

Aihe: Silverbackin läskipyörät

Aaivan! Nyt vasta huomasin että suo Single Scooppikin oli ennakkomyynnissä. Mutta samalla se oli myös yleisilmaus koskien kaikkia merkkejä nämä alennusmyynnit.

Tulipahan käytyä kilometrin lenkki polkua, aivan liian kivikkoista sellaista, monta sataa metriä piti edetä kantamalla. Mutta ensimmäinen ajatus kun lähdin jotenkuten ajettavaa polkua eteneen "eihän tässä pysy satulassa kun niin pompottaa". No etusesta laskin summassa ilmaa niin paljo että meinas kurtussa kulkea ihan omiaan ja kyyti vakautu huomattavasti. Tuli myös huomattua että S koko on liian pieni, oma pituus 181cm.

Noi scoopin renkaat on vaan ihan onnettomat maastossa ja pehmeällä lumella. Rupeavat itse ohjaamaan ku laskee alle suosituspaineiden (8psi) ja pehmeällä lumella ei pitoa mihinkään suuntaan. Paremmat renkaat alle ja 4-5psi niin kivikot menee heleposti.
    Kokoa voi mietiskellä ku selaa tätä ketjua taaksepäin. Pohdittu on

Hinnan alennuksia odoteltavissa joskus kevään puolella

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Noi scoopin renkaat on vaan ihan onnettomat maastossa ja pehmeällä lumella. Rupeavat itse ohjaamaan ku laskee alle suosituspaineiden (8psi) ja pehmeällä lumella ei pitoa mihinkään suuntaan.
    Tuon kyllä huomas, veteli kyllä viekkaasti joka muhkuran suuntaan.

Paremmat renkaat alle ja 4-5psi niin kivikot menee heleposti.
    Onko ne paremmat renkaat nämä JumboJimit? Koossa 4,8tuumaa 89,90e verkkokaupassa.

Joo ne vaikka. Ainaki kesärenkaana hyvät. Talvella saattaa kaivata pitoa enemmä.
    Kokemusta ei ole mutta onhan noita kaikki kehunu. Tarkotus itelläki ostaa ens kesäksi. Talvi menen surlyn bud/lou

Kyllä kuulu nakse ja mulle vaihettiin jopa ohjainlaakeri sen vuoksi. Ei loppunu. Mutta sain sen hiljennettyä meleko olettomaksi ku stemmin on laskettu alemmas ja ohjaustanko vaihettu jossa on 40mm nostoa. Ohjainlaakerin kiristyspultti vedetty niin tiukkaan ku pystyy ilman että ohjaus menee raskaammaksi. Pieni naksaus kuuluu joskus ku tarkkaan kuuntelee pompottavalla alustalla.
    Mulla kans -16 Scoop Fattyssa oli pientä välystä josta kuului naksuntaa. Laitoin itsekin ohjainlaakerin niin kireälle kuin kärsi ilman että ohjaus kangistu, ja sillä tavoin ääni jotakuinkin katosi. Tai ei se ainakaan enää sen parin viikon aikana häirinnyt.

Btw ne -16 mallin fattyt lähtee samaan hintaan ku delight ja ne on specseiltään parempia. Jos vaan kokoa löytyy.
    Delightissa on huonot vaihteet, Heikommat jarrut ja kampisarja mallia halpis (ei ilmeisesti voi vaihtaa rattaita)
    Jos tosiaan -16 vuotisessa S-koossa vain säädöt riittävät, niin ehdottomasti se ennemmin kuin Delight. Mutta mikäs vika Delightin vanteissa? Samat hyvät mulefutithan ne on kuin muissakin Scoopeissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esabbi Katso viesti
    Toi on ennakkomyyntiä vieläkin eli hinnat nousee. Uusi malli ja talvi on kuulemma sesonkia niin hullujahan ne on jos laskee hintoja . Varmaan nousee 200€:lla.
    Henkilökohtaisesti en usko enää että tästä Verkkokauppa.com nostaa hintoja. Useimmat mallit (taitaa olla Scoop Fatty ainut poikkeus) ovat jo OVH-hinnoilla. Ennemminkin lienee hinnat nostettu nyt myyntitasolle, kun oletettavasti ja toivottavasti saavat niitä pyöriä kohta varastoon. Jotkut ulkomaalaiset kaupat väittävätkin jo että heillä niitä on varastossa, eikä Silverbackin omiltakaan sivuilta ole sattunut silmään mainintaa että kauppoihintulo olisi joskus myöhemmin. Toisaalta, en usko minäkään että hinnat laskee ainakaan ennen kuin -18 mallisto alkaa olla käsillä. Niinhän se kait tänäkin vuonna meni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vesiperä Katso viesti
    Mutta ensimmäinen ajatus kun lähdin jotenkuten ajettavaa polkua eteneen "eihän tässä pysy satulassa kun niin pompottaa". No etusesta laskin summassa ilmaa niin paljo että meinas kurtussa kulkea ihan omiaan ja kyyti vakautu huomattavasti. Tuli myös huomattua että S koko on liian pieni, oma pituus 181cm.
    Oma kokemukseni bulldozerista kivilla oli myös samansuuntainen. Tai itse en paineita silloin tiputtanut vielä kun kovemmat paineet oli muuten ok, mutta kivikko-osuudella ei ollu hauskaa. Nyt tulevaan Scooppiin tulee talveksi evukkaat Snowshoe XL:t nastoilla (jos vain mahtuvat), mutta aikomus on käyttää bulldozereita kesärenkaina.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Mutta mikäs vika Delightin vanteissa?
    Luit väärin

Luit väärin
    No perkules. Kai niillä alku- ja loppukirjainten välisillä merkeillä jotain merkitystä sitten kuitenkin on. (Tuon kommenttisi jälkeenkin jouduin vielä kahdesti lukemaan sen ao. kohdan ennen kuin osasin lukea mitä siinä oikeasti luki.)

https://www.bikeavenue.de/b2c/navi.php?qs=Scoop

Lähetetty minun SM-A500FU laitteesta Tapatalkilla

L-koon Scooppi ja Iberan laukku, myös kokoa L. Juomapulloteline pitää keksiä johonkin vielä pidempiä reissuja varten, että saa urheilujuomaa veden lisäksi. Satulatolppaan todnäk.

http://www.ebay.com/itm/RockBros-Cyc...oAAOSw-itXrWq7
    Ainoo että kurat lentää päin pulloa.

Itelläki menos täs suunniteluvaihde että saa enskesäksi kunnon retkeilykamat kiinni scooppii
    Tuo large ibera menis sentin yli korkeudessa. Haittaiskohan tuo. Medium pienenee jo liikaa

http://www.ebay.com/itm/RockBros-Cyc...oAAOSw-itXrWq7
    Ainoo että kurat lentää päin pulloa.

Itelläki menos täs suunniteluvaihde että saa enskesäksi kunnon retkeilykamat kiinni scooppii
    Tuo large ibera menis sentin yli korkeudessa. Haittaiskohan tuo. Medium pienenee jo liikaa
    Kai se nyt sentin verran kasaan menee.

Edit. Niin ja taidan pullotelineen vaan irtoremmeillä laittaa toptuben päälle, tai sit satulatolppaan mutta etupuolelle. 🤔

Jossain myytiin kiinnikkeitä stongaan.

Onkos kukaan asentanut Fattyyn uutta takapakkaa joko 40 tai 42 piikkisellä isoimmalla rattaalla? Mietin että mahtuuko tuohon 42 piikkinen ilman mitään muita muutoksia. Jostain luin että tuo 40 menee lähes kaikkiin, mutta 42 piikkinen saattaa vaatia jotain muutoksia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka.S Katso viesti
    Onkos kukaan asentanut Fattyyn uutta takapakkaa joko 40 tai 42 piikkisellä isoimmalla rattaalla? Mietin että mahtuuko tuohon 42 piikkinen ilman mitään muita muutoksia. Jostain luin että tuo 40 menee lähes kaikkiin, mutta 42 piikkinen saattaa vaatia jotain muutoksia.
    40h expanderirattaan oon omaani asentanut (32h ovaali edessä), ei tarvinnut modata.

Hei! Single scoop 2017 M vai L-koko? Pituus 177cm, jalan sisämitta 82cm ja wingspan 179cm.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Papdin Katso viesti
    Hei! Single scoop 2017 M vai L-koko? Pituus 177cm, jalan sisämitta 82cm ja wingspan 179cm.
    Kyllä mä sanoisin M. Mulla L, pituutta 183 ja wingspan yli 190cm. L on liian pitkä sulle. IMO.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka.S Katso viesti
    En oo viel mut talven aikana aattelin kokeilla 42:sta. Sais pikkusen kevyemmän vaihteen suolle verrattuna 40.
    Goatlinkillä ilmeisesti saapi toimiin jos ei suoriltaan mene. Maksaa muutaman kympin.
    http://www.wolftoothcomponents.com/p...n-instructions

Tuli hankittua Silverback Scoop Fatty -16, kun myivät Verkkokaupasta viimeisiä kappaleita hieman edullisemmin. Pyörä on siis S-kokoinen, itse olen pituudeltani 169 cm ja risat ja jalan sisämitta 78 cm. Minulle koko on hyvä, mutta yhtään pidemmälle arvelisin S-koon jäävän pieneksi. M-kokokin olisi varmaan minulle käynyt.

Jokunen lenkki Scoop Fattylla on nyt takana. Ihan kiva pyörä. Aiempaa kokemusta läskipyöristä ei ole, tähän asti olen ajellut maastolenkkini Radonin 29-jäykkäperällä. Siihen verrattuna Scoop tuntuisi antavan enemmän anteeksi ajotaidon puutteita, joskin polkimet tökkäisee esteisiin helpommin (mikä tietysti motivoi opettelemaan parempaa polkemisen rytmitystä).

Ekalla lenkillä muistui mieleen, mihin sitä etujoustoa tarvitaankaan, kun tuntui että kivikossa pompotti hulluna, mutta tuohonkin tottuu ja toisaalta renkaista on sittemmin laskettu paineita. Litkutus voi kyllä vielä olla tarpeen.

Oletteko kaikki vaihtaneet pyörässä vakiona tulevat Bulldozerit pois? Itse ajattelin kokeilla, josko niillä kuitenkin pärjäisi. Tai selviäisikö pelkän eturenkaan vaihtamisella, jos lumella ajaminen menee liian vaikeaksi. Tarkoitus olisi kuitenkin ajaa lenkkiä läpi talven.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eeva Katso viesti

Oletteko kaikki vaihtaneet pyörässä vakiona tulevat Bulldozerit pois? Itse ajattelin kokeilla, josko niillä kuitenkin pärjäisi. Tai selviäisikö pelkän eturenkaan vaihtamisella, jos lumella ajaminen menee liian vaikeaksi. Tarkoitus olisi kuitenkin ajaa lenkkiä läpi talven.
    Kyllä mä lämpimästi suosittelen niiden vaihtamista, molempien. Tai no, vähintään eteen. Ja tubeless ehdottomasti, Scoopin vakiosisurit painaa n. 550g kappale. Tästä ketjusta löytyy omat tubelesointihommat ja modaukset.
    Loppuun vielä kuva eiliseltä, Iberan runkolaukku oli tosi jees. TÄYSIIIIII!

^^Minusta Bulldozerit on kuitenkin kohtuu hyvä kompromissi rullaavuuden ja pidon välillä. Niillä kyllä pääsee hyvin alkuun. Selfsteeringiä on pienillä painella, edessä talvella/mudassa ei ole oikein sivuttaispitoa (no vetopitokin voisi olla parempi) ja ilmatilavuus on vähän pienempi kuin 4.8 tuuman kumeissa. Paineet kohdilleen ja tubeless, ja jos vielä harmittaa ne Bulldozerit niin ehkä se se Jumbojim/Bud keulille. Mutta helpostihan se lähtee rengastestaamisen linjoille tämä läskeily, ei siinäkään kai mitään pahaa (nimimerkillä Snowshoe->Bulldozer->GC->D5->JJ->Knard->Lou->Bud)
    Bulldozer olisi vieläkin toisen läskin takarenkaana, jos sen reuna ei olisi pettänyt (nyt JJ+GC ja JJ+Knard ja talvella D5+GC(nastat) ja Bud+Lou). Turhaa rengasjumppaahan tuo on periaatteessa, kun hauskaa olisi millä tahansa yhdistelmällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eeva Katso viesti
    Tai selviäisikö pelkän eturenkaan vaihtamisella, jos lumella ajaminen menee liian vaikeaksi. Tarkoitus olisi kuitenkin ajaa lenkkiä läpi talven.
    Pehmeällä lumella ovat todella huonot. Eturengas on ihan tunnoton ja lähtee helposti alta ja jopa pyrkii tekemään niin ja takarengas sutii.
    Mutta jos tarkotus on ajaa kovilla alustoilla niin kyllä nuilla pärjää talven. Kesällä juurakoissa ja kivikoissa taas onnettomat ku jos ilmaa laskee pois niin rupeaa luikertelemaan.
    Ite menin kyllä kesän pelkällä eturenkaan vaihoksella. Takana pietin bulldozeria suurinpiirtein 7psi paineilla maastossa. Sillon ei luikertelu kauheesti tuntunu. Takana ei tarvita niin löysiä paineita.

Aika yhteneviä ajatuksia. Bulldozer vs. Dillinger 5 ero pehmeässä lumessa oli siinä, että kun Bulldozer edessä luistamaan alta, sitä ei enää korjata millään, kun taas D5 luiston sai vielä korjattua. D5:skään ei tosin ole mikään paras kumi pehmeälle alustalle (muista ei ole vielä kokemuksia lumella).

Blackborow Guest
    Bulldozerin huonoin puoli on käsittämätön self-steering. Kun paineet laittaa sen verran alas, että pehmeämmässä on mukavaa niin kovemmilla alustoilla saa tangosta pitää kaksin käsin kiinni ettei ole turvallaan.

Mun mielestä niitä orkkis renkaita voi vertaa järkyttävään krapulaan . Ne renkaat on asennettu sen takia ,että pyörää parempi liikutella tehtaalla yms. Uusissa pyörissä on 120 tpi:t ehkä paremmat.

Kyl ne asfaltilla, kuntopoluilla ja hiekkateillä on hyvät ku paineet laittaa sinne 10psi. Rullaa hyvin

Olen kans ajatellut vaihtaa bulldozerit. Aluks ehkäpä vain eteen, JJ 4.8 tai Minion FbF 4.8. Käyttäjä Lanssin kuvan perusteella JJ 4.8 mahtuu just ja just taaksekkin, vai tekeekö tiukkaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Papdin Katso viesti
    Olen kans ajatellut vaihtaa bulldozerit. Aluks ehkäpä vain eteen, JJ 4.8 tai Minion FbF 4.8. Käyttäjä Lanssin kuvan perusteella JJ 4.8 mahtuu just ja just taaksekkin, vai tekeekö tiukkaa?
    Ihan hyvin mahtuu, ei tee edes tiukkaa.

Samanlaisia aiheita

1. Canyon Läskipyörät
    By Ski in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3847
    Viimeinen viesti: 29.07.2025, 11.20
  2. Whiten läskipyörät
    By rjrm in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 5827
    Viimeinen viesti: 27.06.2024, 15.00
  3. Chargen läskipyörät
    By zarzan in forum Fillarisuositukset