Samaa asiaa ihmetelty aiemminkin, mutta itse tein ekan virityksen 3mm putkieristysteipillä, jota tarvi kaksi kerrosta, että tuli riittävästi koroketta vanteen pohjalle ja halkaistu 20" sisuri. Putkieristysteippi oli vaan turhan kapea ja tarvi pölytiivistenauhat lisäksi reunoille. Kumien vaihdon yhteydessä laitoin soiron 8mm sokkelikaistaa, jolla vanteesta tuli todella tiukka ja kumi ei liukunut kehällä enää yhtään. Halkaistu sisuri sokkelikaistan päälle, ulkokumi paikoilleen ja ilmat sisään, alkuun se max. 2 bar, niin nousee kunnolla paikoilleen ja siitä kyljen viivasta näkee, että on kohdillaan. Venttiilin sielu pois, litkut sisään ja ilmat perään. Homma ajoa vaille valmis. Pari kuukautta ollut nyt ja toimii loistavasti. Eilen oli reilusti alle 0,5bar paineet. Kumeina ei edes Tubeless readyt JJ LS 4.0".
Kuvassa sinisen sokkelikaistan lisäksi valkoiset 6mm pölytiivistenauhat (Clas Ohlson). Painoa noista ei montaa grammaa tule.
![]()
Kirjanmerkit