Kyselin jo kona wo säikeessä mutta laitan nyt tännekin. Miten joytech o.l.d napa avataan huoltoa varten. Pyörä kona wo 2015.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys
Näyttää siltä, että nuo päätyholkit irtoaa vetämällä (vaikka akselia apuna käyttäen nitkuttelemalla) ja sitten todennäköisesti on laakerit näkyvillä.
^ok. Kiitos
Sent from my iPhone using Tapatalk
Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys
https://www.dtswiss.com/Components/H...50-Big-Ride-RW
Axle; 170 qr / 177 x12 !!!
Pakkasien ajaksi on ollu ajatuksena laittaa Bluton tilalle kuitukeulaa ja toki sellasta hyvää ja halpaa pitäs saada. Onko kokemuksia noista Icanin keuloista? ~130e ei oo köyhäperseelle paha hinta, mutta kuinka kiinankuitua ne on? Tai mitä 150x15 läpiakseli keulaa kannattais alkaa metsästämään? Hintaluokka siis siinä max 300e
https://www.aliexpress.com/store/product/2015-HOT-26ER-Carbon-fat-bike-front-fork-150X15MM-UD-matt-thru-axle-fat-bicycle-fork/409931_32313213384.html
Ei ole kokemusta Icanista. Itse katsellut sillä silmällä Sarma-kuitukeuloja. http://sarmabikes.com/collections-carbon-fatbike-fork/ parilla toverilla moiset on ja ei sanomista.
Kolmas kausi on startillaan Icanin kanssa (siis koko pyörä). Ei valittamista vieläkään.
Laitetaas tännekkin kun sattu mtbr:llä silmään, en tiedä minkä aikaa on ollut saatavilla, mutta ite en ainakaan ollu törmänny: http://wheelsmfg.eu/bottom-brackets/...-brackets.html
Eli pieksää entiset rojut pihalle ja sen jälkeen saa nätisti kiertää keskiön paikalleen. Jos tulee laakerien kans ongelmaa niin avautuu käsipelillä ja tuohon saa vaihdettua laakerit hallitusti ja nätisti, ei tartte pyörää takoo ja runnoo. Luulis vähentävän napsetta ja nitinöitä mitä joillain on, tuota kun saa kirrattuakin tietysti jos tarvetta esiintyy, ei tartte kuitu-ukkojenkaan liimailla kuppeja.
Nyt näemmä myös 132 mm BB:lle. Tollasen mä laitan sit jos joskus lakrut pettää.![]()
Fatter is better
Fiksun oloinen ratkaisu. Harmi kun ei ole itselle sopivaa. Olisi voinut ostaa jemmaan.
Kuinka kauan porukalla on kestänyt takapakka tai rattaat läskissä? Itsellä Deoren 10-pakka ja nyt alkanut 1,5 vuoden ajon jälkeen kovasti rutisemaan. Ketjuja tullut vaihdeltua pari kertaa.
Mistä hiilarikeulaa paksuun seuraavilla spekseillä:
-15x150
-AC yli 500. 511 optimi
-2XL pitää mahtua hyvin
-Mountit telineille.
Kuvan Fatlab ainoa vaihtoehto? Senkään AC:stä ei tietoa, eikä saatavuudesta.
![]()
Mulla kasauksessa borealikseen ican keula, ei siis viä käyttökokemuksia. Siistin näköistä työtä paitsi emäputken alapää oli viimeistelemätön-> vaati hiontaa että laakerin alakooli meni paikalleen. Läpiakseli ei tullut mukana, eikä mutteriakaan, kierrettä ei ollut keulassa. Lähelle sopiva akseli/mutteri löytyi ebaysta, vaatihan sekin vähä dremeliäToivottavasti kestää 100kg kuskin!
Ootko mitannu sitä mukana tullutta Polen haarukkaa? Kun taitaa muuten olla toi Polen sivulla ilmoitettu Axle to Crown 511 mm olla ajateltu 100 mm joustohaarukalle, Sand-mallissahan 100 mm Bluto ja siinä sama AC 511 mm ilmoitettu. Se näyttää vastaavan 25% sagilla 483 mm jäykkää. Ks. vaikka:
http://salsacycles.com/files/tech/13...amesheet_F.pdf
http://salsacycles.com/files/tech/20...Framesheet.pdf
https://www.sram.com/rockshox/products/bluto
Salsan Bearpaw AC on 483 mm. Eli luultavasti toi olis käypä jäykän haarukan AC-mitta Taigaankin. Bearpawia löytys kuitusenakin mounteilla tän vuotisista Blackboroweista (mustaa ja vihreetä).
Huonosti löytyy irrallaan kaupan.
![]()
^Olet oikeassa. Taigan haarukan AC pikaisesti mitattuna on 480mm luokkaa.
Kiitos opastuksesta, helpottaa kummasti haarukan etsintää.
Tietty se 2XL:n mahtuminen reilulla clearancella on toivottavaa.
Tästä nyt kyselyä laitettu kahteen paikkaan:
Tällä hetkellä loppu Salsan varastosta. Mut saa erikseen ostettua, 499e.
Melkein tekis mieli väittää hinnoittelun olevan jotain...
https://www.bike24.com/p2157294.html
brilleaux muokkasi tätä : 20.10.2016 at 13.04
Apuuva... Ajoin väärin ja peukun vahvuinen risu ohjasi itsensä renkaan ja ketjun välistä vaihtajaan. Ensin ei menny 3 raskainta vaihdetta päälle ollenkaan. Tua mehtässä koitin väännellä varovasti uuteen asentoon. Nyt toimii nyppimättä juuri ne 3 raskainta. Siitä eteen päin hyppii ja pomppii. Ny olis sellaset ihan perusneuvot tarpeen.
Vaihtaja srammin gx11.
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Eiköhän siellä ole korvake mutkalla.
Vaihtoehtojahan on tasan kaksi: joko suoristat vääntyneen vaihtajakorvakkeen tai ostat kaupasta uuden. Korvakehan on eräänlainen sulake joka estää takavaihtajaa vaurioitumasta noissa tilanteissa. Ihan perusvaraosa, jota monet pitää aina mukana lenkeillä
Lähetin mistä lähetin
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
No joo. Se on pitäny ostaa jo monet kerrat. Huomenna xxl kutsuu ja ostan het kaks. Ja toivon et se auttaa.
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Ne tulee kuitenkin...SSlogo,sähköä,GC renkaat,aaaargh.
Puhuukohan tää niinku Hässelhoffin KITT?
![]()
Olisko toi vaihtaja ny kuitennii kenossa? Mun omaan silmään toi korvake näyttää suht suoralta.
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Mitäs se ny noin kyljelleen meni tuo kuva...
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
No vähänhän tuo vaihtaja viipottaa, jos ei korvake niin häkki.
Niin ne tulee...onkos linkkiä laittaa valmistajalle tjsp?
Homma on valmis, se pitää vaan tehdä loppuun.
Tässä yksi kohtuu hintainen, täysin kuituinen, kevyt kuitukeula läskiin: Sarma Hoboy http://sarmabikes.com/collections-carbon-fatbike-fork/
Itsellä ollut nyt ajossa reilun vuoden ja pelannut hyvin. Ensimmäisessä oli dropoutien pituudessa pieni heitto, mutta vaihtui takuuna täysin kuluitta uuteen.
Sarman sivuihin tutustuin ja aloin miettimääm tätä thruaxel juttua. Onko tämä läpiakseli nyt sen tyylinen ettei rengasta saa pois löysäämällä vain pikalukko vaan pitää ottaa ensin akseli pois? Qr mallissa on sitte tuommoinen hahlo mihin akseli istuu. Tuli vain mieleen kun Kona Wo '17 mallin esittelytekstissä puhutaan läpiakselista, mutta irroitin kyllä molemmat renkaat löysäämällä lukot ja vetämällä rattaat alta. Kumpi tässä sitten on, läpiakseli pitäs olla parempi mutta onko näihin kuitenki jotku välimallit laitettu.
Noita thrubolt akseleita on useamman näköisiä ja erilaisilla kiinnityssysteemeillä.
Muutama kuva thrubolteista vs se perinteinen QR.Kuvia vertaamalla voit päätellä kumpi Konassasi on.
Historiaa QR:stä.http://www.bikeradar.com/us/road/gea...u-axles-40005/
2016 Konassa oli ainakin mun mielestä thrubolt akselit qr kahvalla varustettuna,mieluumin ottaisin aina työkalulla avattavat thrubolt akselit.
Tyyliin musta Hadley tai alimman kuvan Foxit.
Aijaa nyt ne onkin jotain Kaboltteja nimeltään heh heh .Anyway jos qr vipstaaki tekee Kona Won 10/12mm thruboltakseleista pikalinkun niin minkäs sille sitten voi.....
Wossa toimii kuten pitääkin ja taka-akseli kestää vaikka mitä jos painoon on uskomista.Helppo grammaviilaus komponentti jos sellaiseen innostuu.
![]()
Kirjanmerkit